Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט החדרת יציבות לאיביזה 20VT,ובלי אף שיפור שקשור לכוח כן כן אף לא כ"ס 1


BIG Y
שימו לב! השרשור הזה בן 4409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 197
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מצטרף לחבוב מעליי, שווה לתבוע במקרה כזה, גם אם כבר הפעלת את הביטוח (למה לשלם השתתפות עצמית על חשבונך?).

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוחר מידי כבר סודר,לפחות נידע לפעם הבאה.

כרגע יש בעיות עם הביטוח שטוענים שהרכב עבר שינוי מבנה.

וגם מצמפיון כבר אין יותר להשיג את הגנט המקורי,גם מחו'ל,יש גנט שונה לגמרי שהם יכולים להזמין מספרד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לדעת למה אתה מוכר אותה אחרי כל ההשקעה שלך בה? מיצית אותה או שאתה פשוט מתכנן על רכב אחר ספיציפי? http://www.yad2.co.il/Cars/hotPicDetails.php?CatID=1&SubCatID=1&CarID=51936e6ac61e6433c34cba40183fe6d553b&Code=57613b1ba73072424bd1ac11bb6b4ed8

תן חיוך, עוד יבוא היום שגם על זה יטילו מס :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הם טוענים שהוא השינוי מבנה?

בולמים לא מקורים,כאילו שהמקורים באמת יכלו להחזיק 11 שנה:wink:

אני יסתדר איתם לפי מחיר לבולם תחליפי,זה מה שנראה לכרגע.

kfirsiton סתם מנסה את מזלי,באמת שאני לא רציני למכור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההשקעה המבורכת! מה עם קצת תמונות של אחרי?

ועל זה נאמר: Power is nothing without control !

 

כמו שכבר אמרתי לך, כל הכבוד על ההשקעה האדירה.

שינוי אדיר בין אחת האיביזות החזקות בארץ לבין האיביזה המתנהגות והאוחזרת בארץ!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה? דווקא יפים ומתאימים.

 

תגיד הגלגלים לא פוגעים בכנפיים הקדמיות? אם אתה פונה ועולה על מהמורה. הרכב נראה נמוך מידי.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה פרוייקט, מרתק מושקע ומעניין ! הג'אנטים דווקא משלימים את תמונת הרכב שלך, כדאי באמת קצת להגביה , נראה יחסית נמוך.

 

המשך בנושא היציבות והאחיזה, לומדים מכך הרבה ! - בהצלחה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אני חושב שהחלק הכי משפיע בשיפור, הוא הוספת מוט מייצב אחורי.

הבעיה הכי מורגשת באיביזה זה תת היגוי, והסיבה לו היא שהמתלה האחורי מאוד גמיש.

לא שמדובר בזה שמוט המייצב המקורי הוא דק וחלש מדי, אלא שאין מוט בכלל...

 

מה שקורה הוא, שבזמן סיבוב חזק הגוף של הרכב מקבל הטיה של כמה מעלות, נניח 5 מעלות, ביחס למישור הכביש.

החלק האחורי הגמיש מצליח להשאיר את שני הגלגלים האחוריים על הכביש, כי הוא מסוגל לקבל זוית של מינוס 5 מעלות, ביחס לגוף, כלומר להיות מאוזן על הכביש, ולחלק את המשקל בין שני הגלגלים האחוריים בצורה פחות או יותר שווה.

אבל החלק הקדמי שהוא יותר קשיח (ויש לו מוט מייצב מהמפעל), לא מסוגל להתגמש ככה והגלגל בצד הפנימי של הסיבוב מתרומם ביחד עם כל גוף הרכב וכמעט אינו נוגע בכביש. (כמו בתמונה בסמלון שלי...)

כתוצאה מכך הגלגל הקדמי החיצוני נושא כמעט בכל המשקל של החלק הקדמי.

 

ברכב הנעה קדמי רוב המשקל מקדימה, בערך 60%, מה שכבר תורם לזה שהצמיגים הקדמיים תחת עומס רב.

ברכב קטן ספורטיווי עם מנוע גדול מקדימה, חלוקת המשקל מגיעה ל 66% קדימה, כלומר באיביזה טורבו, הגלגלים הקדמיים נושאים על גבם בערך 800 קילו , והאחוריים רק 400.

תוך כדי ביצוע פניה, האחוריים מתחלקים עדיין די שווה בעומס, כלומר 200 קילו על כל גלגל.

הקדמי הפנימי לוקח כמעט אפס משקל, ולכן הקדמי החיצוני מרגיש כמעט 800 קילו עליו.

מכאן ברור שהאחיזה מאחורה הרבה יותר גבוהה. הצמיג הקדמי צריך להיות 3 מידות מעל האחורי כדי שיהיה לו צ'אנס.

 

כל זה - עוד לפני שהזכרנו את הצורך בהעברת כוח לכביש ביציאה מהסיבוב, שאז הגלגלים הקדמיים גם צריכים להוריד כוח לכביש...

אם המשקל על הגלגל הקדמי פנימי הוא אפס, גם התאוצה של האוטו תהיה אפס (עם דיפרנציאל רגיל).

 

לכן הקשחת החלק האחורי ביחס לחלק הקדמי- הופכת את המצב.

החלק האחורי נהיה קשיח יותר, הגלגל האחורי הפנימי לא נוגע בכביש, והאחורי החיצוני לוקח את כל המשקל עליו- מה שגורם לאיבוד אחיזה קליל יותר מאחורה.

אבל מה שהרבה יותר חשוב- חלוקת משקל לא מאוזנת מאחורה מאפשרת לחלק הקדמי לחלק את המשקל בצורה יותר מאוזנת אצלו, ולכן שיפור אחיזה מקדימה, בכל שלבי הפניה, וגם בשלב העברת כוח לכביש. כך שבמקום להעביר אפס כוח, תוכל להעביר הרבה יותר אפילו עם דיפרנציאל רגיל.

 

נראה לי שמוט כזה הוא פתרון זול לבעיה הכי גדולה של האיביזה, חצי מחיר מסט בולמים...

אלא שיכול להיות שתהיה בעיה חדשה-

הרכב יהיה שד בג'ימיקאנות, אבל איבודי זנב לא מתוכננים במהירות של 100 קמ"ש זה לא בדיוק מה שהנהג התכוון, ובלי מערכת בקרת יציבות זה ממש מסוכן, שלא לדבר על כביש רטוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהחלק הכי משפיע בשיפור, הוא הוספת מוט מייצב אחורי.

הבעיה הכי מורגשת באיביזה זה תת היגוי, והסיבה לו היא שהמתלה האחורי מאוד גמיש.

לא שמדובר בזה שמוט המייצב המקורי הוא דק וחלש מדי, אלא שאין מוט בכלל...

 

מה שקורה הוא, שבזמן סיבוב חזק הגוף של הרכב מקבל הטיה של כמה מעלות, נניח 5 מעלות, ביחס למישור הכביש.

החלק האחורי הגמיש מצליח להשאיר את שני הגלגלים האחוריים על הכביש, כי הוא מסוגל לקבל זוית של מינוס 5 מעלות, ביחס לגוף, כלומר להיות מאוזן על הכביש, ולחלק את המשקל בין שני הגלגלים האחוריים בצורה פחות או יותר שווה.

אבל החלק הקדמי שהוא יותר קשיח (ויש לו מוט מייצב מהמפעל), לא מסוגל להתגמש ככה והגלגל בצד הפנימי של הסיבוב מתרומם ביחד עם כל גוף הרכב וכמעט אינו נוגע בכביש. (כמו בתמונה בסמלון שלי...)

כתוצאה מכך הגלגל הקדמי החיצוני נושא כמעט בכל המשקל של החלק הקדמי.

 

ברכב הנעה קדמי רוב המשקל מקדימה, בערך 60%, מה שכבר תורם לזה שהצמיגים הקדמיים תחת עומס רב.

ברכב קטן ספורטיווי עם מנוע גדול מקדימה, חלוקת המשקל מגיעה ל 66% קדימה, כלומר באיביזה טורבו, הגלגלים הקדמיים נושאים על גבם בערך 800 קילו , והאחוריים רק 400.

תוך כדי ביצוע פניה, האחוריים מתחלקים עדיין די שווה בעומס, כלומר 200 קילו על כל גלגל.

הקדמי הפנימי לוקח כמעט אפס משקל, ולכן הקדמי החיצוני מרגיש כמעט 800 קילו עליו.

מכאן ברור שהאחיזה מאחורה הרבה יותר גבוהה. הצמיג הקדמי צריך להיות 3 מידות מעל האחורי כדי שיהיה לו צ'אנס.

 

כל זה - עוד לפני שהזכרנו את הצורך בהעברת כוח לכביש ביציאה מהסיבוב, שאז הגלגלים הקדמיים גם צריכים להוריד כוח לכביש...

אם המשקל על הגלגל הקדמי פנימי הוא אפס, גם התאוצה של האוטו תהיה אפס (עם דיפרנציאל רגיל).

 

לכן הקשחת החלק האחורי ביחס לחלק הקדמי- הופכת את המצב.

החלק האחורי נהיה קשיח יותר, הגלגל האחורי הפנימי לא נוגע בכביש, והאחורי החיצוני לוקח את כל המשקל עליו- מה שגורם לאיבוד אחיזה קליל יותר מאחורה.

אבל מה שהרבה יותר חשוב- חלוקת משקל לא מאוזנת מאחורה מאפשרת לחלק הקדמי לחלק את המשקל בצורה יותר מאוזנת אצלו, ולכן שיפור אחיזה מקדימה, בכל שלבי הפניה, וגם בשלב העברת כוח לכביש. כך שבמקום להעביר אפס כוח, תוכל להעביר הרבה יותר אפילו עם דיפרנציאל רגיל.

 

נראה לי שמוט כזה הוא פתרון זול לבעיה הכי גדולה של האיביזה, חצי מחיר מסט בולמים...

אלא שיכול להיות שתהיה בעיה חדשה-

הרכב יהיה שד בג'ימיקאנות, אבל איבודי זנב לא מתוכננים במהירות של 100 קמ"ש זה לא בדיוק מה שהנהג התכוון, ובלי מערכת בקרת יציבות זה ממש מסוכן, שלא לדבר על כביש רטוב.

אני התקנתי את הכול במכה אחת ככה שקשה לתת חוות דעת מה עשה כול מוט מיצב,אוו אנטירולים.

אבל מתגובות של אחרים הכי מורגש מבין המוטות המיצבים ,הוא דווקא הקידמי תחתון.

דווקא באיביזה צריך להקשיח אותה בחלק הקידמי כדי שלא יקרה מקרה כמו התמונה אצלך בצד.

ואני חושב שדווקא אנטי רול אחורי יתן יותר השפעה מהמוט מיצב אחורי,לאנטי יש 3 מצבים וכול הקשחה שלו מאוד מאוד מורגשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...