Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6318 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

די ללכלך על ה euro ncap.

עובדה היא שמאז שהם קמו והעלו את עיניין הבטיחות על סדר היום של היצרניות, המכוניות הפכו להרבה יותר בטוחות. ברור שהם בודקים מצבים ספציפיים בתנאי מעבדה סטריליים, ככה עושים מחקר. יוצרים סביבה זהה לחלוטין כשהמשתנה הוא הרכב. הם לא יכולים לבדוק את כל האפשרויות שיכולות להיות בעולם.

ה euro ncap הוא ארגון בלתי תלוי שמקבל תרומות מכל מיני גורמים (גם מיצרנו רכב). כל עוד אין לך הוכחה שהם מושחתים, אל תעליל עליהם סתם.

emotion of motion

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אין לצטט תגובה קודמת.

 

אני לא מעליל, רק מסתכל סביב.

2 היצרניות שבמוצהר שמות את הבטיחות בראש סולם העדיפויות התכנון כ-60 שנה,וולוו וסאאב, אינן פונות לשוק המאד רווחי מאז משבר האנרגיה של 1973 של מכוניות מיני . למה ? הן תעשיות קטנות שהיו יכולות להסב לייצור מיני מהר ובזול.(ועם השת"פ שלהן בתוך קבוצות ההחזקות היו יכולות לקנות יידע מפיאט/ניסן/רנו ועוד)

אולי בגלל שהגודל כן קובע ומחקרים שלהן , שלא ייתפרסמו לעולם בלחץ הבעלים כמו GM מראים שמיני עם 5 כוכבים היא פיקציה של יצרנים מהעולם שאינו ישר מערש תרבותו כמו השבדים ושאר הסקנדינבים שמחקרי או"ם ,בנק עולמי וכו קובעים שהן המתוקנות במדינות ?

רלף ניידר כבר זקן ועייף (מבדיחת הבחירות). מישהו אחר צריך לחקור.

אוטו קטן ובטוח-אין חיה כזאת.

אתה סע בג'אסטי עם 5 כוכבים, אני עדיין הייתי מעדיף 164 (וולוו/אלפא), אם יכולתי.

פורסם
כוכבים זה כלי שיווקי בלבד ודי מעוות.

הם עושים את סימולציות התאונות ב-2/3 מצבי חזית/צד.בפועל יש אין סוף מצבים שהיו משנים לגמרי את התוצאות,ובהם נהרגים.

שלא לדבר על המהירויות היחסיות הנמוכות עד גיחוך בניסויים לעומת הכביש האמיתי. כל המקרים של מכוניות שנחתכות לחצי /מתפזרות על דונמים ,והיום יש לא מעט, נבדקים ? הכוכבים נקבעים למקרים של תאונות מעבדה סטריליות שכמעט לא קורות בדיוק כך במציאות.מי שעומד מאחוריהן היא תעשיית הרכב ישירות או עקיפות באמצעות לוביי לחץ על ממשלים.

 

אתה מעדיף לשבת בתאונה בסיריון או לארק עם צמיגים מודרניים וחגורות בטיחות,בלי כריות אויר ,ABS ושאר האותיות שהקונה הממוצע לא יודע מה הן ותרומתן שולית ?

 

כל תמונות הזוועה הן של רכבים מרובי כוכבי בטיחות.

כל "תמונות הזוועה" הן של מכוניות שתא המנוע שלהן קרס על מנת להגן על הנוסעים בסופגו את אנרגיית ההתנגשות.

לצערנו, אי אפשר לייצר מכונית שתהייה בטוחה לחלוטין בכל מהירות, אך ההתקדמות בתחום עצומה.

"כריות אוויר ו ABS" הן אותיות עבורך ?!

מדובר בשני אמצעים שאחראים להצלת חייהם של אלפי אנשים מידי שנה.

וכן, במקרה תאונה אני מעדיף, לחלוטין, לשבת בסיריון שמצויידת ב "שאר אותיות" מאשר לשבת במכונית שאיש לא טרח לבדוק מה קורה לה במקרה של תאונה.

ולהזכירך, בשנת 73' נהרגו בארץ 808 (!) אנשים בתאונות דרכים, וזה בשנים שנפח התנועה היה אולי 20% מנפח התנועה כיום.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אני לא מעליל, רק מסתכל סביב.

2 היצרניות שבמוצהר שמות את הבטיחות בראש סולם העדיפויות התכנון כ-60 שנה,וולוו וסאאב, אינן פונות לשוק המאד רווחי מאז משבר האנרגיה של 1973 של מכוניות מיני . למה ? הן תעשיות קטנות שהיו יכולות להסב לייצור מיני מהר ובזול.(ועם השת"פ שלהן בתוך קבוצות ההחזקות היו יכולות לקנות יידע מפיאט/ניסן/רנו ועוד)

אולי בגלל שהגודל כן קובע ומחקרים שלהן , שלא ייתפרסמו לעולם בלחץ הבעלים כמו GM מראים שמיני עם 5 כוכבים היא פיקציה של יצרנים מהעולם שאינו ישר מערש תרבותו כמו השבדים ושאר הסקנדינבים שמחקרי או"ם ,בנק עולמי וכו קובעים שהן המתוקנות במדינות ?

רלף ניידר כבר זקן ועייף (מבדיחת הבחירות). מישהו אחר צריך לחקור.

אוטו קטן ובטוח-אין חיה כזאת.

אתה סע בג'אסטי עם 5 כוכבים, אני עדיין הייתי מעדיף 164 (וולוו/אלפא), אם יכולתי.

אתה פשוט מצליח להדהים אותי כל פעם מחדש.

וולבו וסאאב היו מאז ומעולם חברות קטנות יחסית, והן לא ייצרו מכוניות סופר מיני (בעצם כן, וולבו ייצרה את ה 66 וה 343 שהיו בעצם מכוניות דאף ההולנדיות) מאחר ופלח השוק הזה לא היה מעולם ריווחי במיוחד, ואם הוא כן היה ריווחי מדובר היה בכמויות ייצור גדולות שהי בהרבה מעל יכולת הייצור של וולבו וסאאב.

מכונית מקבלת את כוכבי הריסוק שלה ביחס לגודלה.

ברור שמרצדס E בטוחה יותר מפיאט 500 החדשה, ולא צריך להיות גאון גדול כדי לדעת זאת.

ושוב, במקרה של תאונה אני מעדיף לשבת בפיאט גרנדה פונטו ולא בוולבו 164 ואפילו לא באלפא 164, שני מכוניות שתיכנונם החל לפני שנים הרבה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

העלית רק אחד מהרבה תרגילי מכירות שמנצלים את הכוכבים.ויש הרבה קצות קרחונים נוספים בעסק.

כשאתה נכנס לאולם המכירות מישהו אומר לך שהכוכבים מתייחסים לקריטריוני בטיחות באותה קבוצת גודל ?

בפירוש לא, וגם אם תשאל תקבל זיגזגים.

התעשיה בפירוש רוצה שתתרשם ש 4 כוכבים במיני עושה אותה בטוחה כמו מרצדס עם 4 כוכבים.

פורסם
ולרוני - בחודשים האחרונים התחלתי לקרוא בפורום הנכבד, וקראתי רבות מהודעותיך ורובם היו מעמיקות ומספקות מידע רב.מכמות ההודעות ומחתימתך סביר כי תחביבך הוא גם מקצועך מצד שני סגנונן לא היה לרוחם של רבים שהגבת על הודעותיהם. ודי לחכימא ברמיזא

 

עובי פח - תן לי עובי פח של טנק כמו וולוו 144 /244 לעובי פח של וולוו בימינו רק כדוגמה. תן לי יצרן שעובי הפח שלו עלה ועל כל אחד שתיתן אני אתן לך עשר שהתהליך הוא הפוך.

 

כשאני חושב על כך תמוה מדוע אין בדיקה של EURO NCAP על שרידות של מכונית בת ימינו כאשר היא על גגה.

 

אני מזמין את כל קוראי הפורום שעברו תאונה דומה לשלי במכונית מודרנית לספר לנו על החוויה. לדעתי לא יהיה קל למצוא כאלה.

 

ולאלקס קרא את ראשית תגובתי כאו ותבין כי אני בעד כל מה שנוסף לכלי הרכב מבחינה בטיחותית ,אפילו עם התוספת היא שיווקית בלבד, אבל אני לא מסכים כי במקביל יש להוריד את עובי הפח כדי שהיצרנים ירוויחו ואנחנו נשלם בחיינו.

 

א. תודה על המחמאה, ובקשר לסגנון שלי - אני מודה, קשה לי לקרוא שטויות ולא להגיב ב"חומרה". הפעם גם אתה נפלת קורבן. אולי בפעם הבאה לא תדבר שטויות...

 

ב. עובי פח - שוב, זכרונך מטעה אותך. רד לרחוב ומצא לך איזו מכונית מייצגת משנות ה-80. פיאט אונו, סובארו לאונה וכדומה. אני מבטיח לך שעובי הפח שלהן לא יהיה גדול משל מכונית מודרנית.

 

ג. מדוע אין בדיקת התהפכות של ENCAP? אני מניח שהם בדקו ומצאו שמדובר בתוצאת תאונה זניחה יחסית ביחס לפגיעות אחרות. בכל מקרה, למכוניות פתוחות יש גורמים שעושים בדיקות התהפכות.

 

ד. עברתי תאונה דומה לשלך במכונית מודרנית, החלקה שהחלה ב-120 קמ"ש, הגיעה ככל הנראה ל-70-80 עם ההעפה לתעלה, כמה סיבובים באוויר ועל הקרקע ונחיתה על הגלגלים בין אבנים וסלעים. מיותר לציין שלא קרה לי כלום (תא הנוסעים בקושי התעוות, כריות אוויר נפתחו, קדם-מתיחה לחגורות בטיחות הופעל). אבל גם לך לא קרה כלום בתנאים דומים, לטענתך, כך שמה זה משנה?

 

ה. מכונית מודרנית עולה ה-מ-ו-ן בבטיחות. מתכנון אזורי הקריסה, דרך מערכות הגנה היקפיות, חיישנים, כריות אוויר ומה לא. אתה באמת חושב שעובי הפח הוא שמשפיע? כבר ניסו להסביר לך כאן למעלה ששלדת הרכב היא האחראית להגנה ולא הפח החיצוני, אבל כנראה שאי אפשר ללמד כלב זקן תרגילים חדשים... (סלח לי)

 

ו. ולסיום, צפה והחכם (לוולוו 940 יש פח מספיק עבה בשבילך?)

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ולהזכירך, בשנת 73' נהרגו בארץ 808 (!) אנשים בתאונות דרכים, וזה בשנים שנפח התנועה היה אולי 20% מנפח התנועה כיום.

 

אני מקבל את העובדות כנכונות, אבל מה המסקנות?

- מסקנה אפשרית א' : רכב מודרני הרבה יותר בטוח מרכב משנות ה- 70 (מקובל עלי ועל רוב חברי הפורום).

- מסקנה אפשרית ב': בפקק אפשר לעשות תאונות פח, אבל קשה לעשות תאונות קטלניות (מה לעשות שהכבישים היום כ"כ פקוקים שזה מקטין את היכולת לנסוע מהר וכפועל יוצא מכך את חומרת הפגיעה).

- מסקנה אפשרית ג': הכשרת הנהגים היום טובה בהרבה ממה שהייתה בשנות ה- 70 (טוב זו הייתה בדיחה, מהמעריץ מס' 1 של מופז בפורום, לשאר החברים :lol: ).

פורסם

כמה מההרוגים ב-73 היו בתאונות צבאיות ?

אולי באותם אמצעים שנקט מאז צה"ל (גורודיש) להורדת התאונות יאכפו באזרחות ?

28 יום על 5 קמ"ש יותר ?

פורסם
די ללכלך על ה euro ncap.

ה euro ncap הוא ארגון בלתי תלוי שמקבל תרומות מכל מיני גורמים (גם מיצרנו רכב). כל עוד אין לך הוכחה שהם מושחתים, אל תעליל עליהם סתם.

 

כמה שנים תחת שלטון שרון ואולמרט ואנשים כבר לא מבינים שחיתות מהיא.

הגוף המבקר [אנקפ], שמתחזה להיות ציבורי ובלתי תלוי, מקבל מתן בסתר מהגוף המבוקר והאינטרסנטי [יצרני רכב]. בעולם ההגיון והמוסר שלך הוא ממשיך להיות בלתי תלוי. בעולם האמיתי זה מוגדר כשוחד ויש עליו סנקציה פלילית.

פורסם
העלית רק אחד מהרבה תרגילי מכירות שמנצלים את הכוכבים.ויש הרבה קצות קרחונים נוספים בעסק.

כשאתה נכנס לאולם המכירות מישהו אומר לך שהכוכבים מתייחסים לקריטריוני בטיחות באותה קבוצת גודל ?

בפירוש לא, וגם אם תשאל תקבל זיגזגים.

התעשיה בפירוש רוצה שתתרשם ש 4 כוכבים במיני עושה אותה בטוחה כמו מרצדס עם 4 כוכבים.

 

אל תתבלבל ותחבר את נציג המכירות ההדיוט ל"תעשיה". נציג המכירות לרוב לא יודע פרטים בסיסיים על הרכב שהוא מנסה למכור לך. אל תצפה ממנו להבין במבחני ריסוק. בפועל אף אחד לא טוען שתוצאה מסוימת במכונית קטנה שווה לתוצאה זהה במכונית גדולה. אגב, ההבדל בין השתיים בא לידי ביטוי רק במצבים של התנגשות רכב ברכב. מכונית קטנה עם 5 כוכבים שתתנגש בקיר תגן על נוסעיה באופן דומה לשל מכונית גדולה פי שתיים עם 5 כוכבים.

 

כמה שנים תחת שלטון שרון ואולמרט ואנשים כבר לא מבינים שחיתות מהיא.

הגוף המבקר [אנקפ], שמתחזה להיות ציבורי ובלתי תלוי, מקבל מתן בסתר מהגוף המבוקר והאינטרסנטי [יצרני רכב]. בעולם ההגיון והמוסר שלך הוא ממשיך להיות בלתי תלוי. בעולם האמיתי זה מוגדר כשוחד ויש עליו סנקציה פלילית.

 

אתה מדבר על הגיון אבל איפה העובדות שלך? אם זה אכן היה פלילי, אתה לא חושב שמזמן היינו שומעים על זה? בפועל, ENCAP לא מסתירים כלל את מעורבות היצרנים בבדיקות - במקרים רבים היצרנים מממנים בדיקות והם גם נוכחים במהלכן ומקבלים את הנתונים שלהן בשביל להצליב עם נתוני הריסוק שלהם. כל עוד הבדיקות עצמן נעשות באופן בלתי תלוי אין עם זה כל בעיה. כמובן - לא ניתן להוכיח שהן נעשות באופן בלתי תלוי, אבל לך תוכיח ההפך...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בלתי תלוי זה רק כשהגוף המבוקר, האינטרסנטי, לא מממן את הגוף המבקר.

אין בשום מקום פרסום של אנקפ איזה יצרן מימן את הניסוי שלו, וזה פוסל את האמינות של כל הביזנס הזה.

ברגע שאין אחידות ואין שקיפות וכל יצרן יכול לתרום בסתר אם יש לו עניין - אז זה מושחת.

 

ידוע רק שיצרן מממן ניסוי חוזר וכל היצרנים נאלצים לממן את ניסוי העמוד [כריות וילון].

 

עד לא מזמן כשהם שידרגו את האתר שלהם הם גם לא הודו ביכלל שיצרנים יכולים לממן ניסוי מוקדם לפי הזמנה [העיניין של בחירת הרכבים לניסוי המוקדם ליפני שהרכב יוצא לשוק ואפשר לקנות אותו לצורך הניסוי הוא ביכלל עסק מסריח].

 

אני זוכר שלפני כמה שנים רוני אהרונוביץ' פירסם על זה תחקיר מעניין שפורסם גם בטלביזיה ולדעתי תוכל למצוא אותו באתר שלו נטקאר. יש שם הרבה פרטים שאני לא זוכר עכשיו אבל המסקנה ברורה. וזה שהם לא הועמדו לדין זאת הוכחת חפות בידיוק כפי שאריאל שרון והבן שלו גלעד לא הועמדו לדין. גם כן הוכחה... [ואם היית חי באירופה היית צוחק למי שאומר אותה].

פורסם

מה שאני מתקשה להבין הוא,

 

כיצד דיון שעוסק במהות המכוניות של היום אל מול אלו של פעם, הפך להתכתשות ממוקדת לעניין הבטיחות וENCAP.

 

זה אולי סעיף (חשוב) בסה"כ, אבל אני חושב שכדאי לזכור שמכוניות הן הרבה יותר מאשר קופסאות פח שמביאות אותנו לכדי תאונה ואז גם שומרות עלינו מהפגיעה.

 

דני G.

פורסם
במכוניות האמריקאיות בשנות ה-70 וה-80 היה תקן חובה ובו היו פגושים מנופחים עם בולמי זעזועים בפגוש בכדי לספוג אנרגיה.

 

באולדסמוביל שלי יש פגושים כאלה, יש לי הרגשה שהאולדסמוביל יותר בטוחה מבפוקוס, אך זוהי הרגשה בלבד.

אכן זו הרגשה בלבד.

הדברים המכוערים האלה נועדו למנוע נזקי פח בהתנגשויות קלות. הם לא יעזרו לך בהתנגשות רצינית.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two


×
×
  • תוכן חדש...