Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקרנות פתולוגית: דוד אחורי..


אליה
שימו לב! השרשור הזה בן 7843 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה בעצם קורה בדוד האחורי??

האם מכונית ספורטיבית שהורידו לה את הדוד האחורי--הביצועים יפגעו\ישתפרו??והצליל??

 

השאלות הינן לידע ולא נועדו ליישום.. :angel:

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברמת העיקרון לדוד (המקורי) יש שתי מטרות כשהעיקרית היא השקטת רעש המנוע.

אם תוריד את הדוד יהיה לך רעש בלתי נסבל (וגם לא יפה, פשוט סתם רועש),

ויש מצב גדול מאוד שגם הביצועים של הרכב שלך יפגעו.

יש מושג שנקרא BACKPRESSURE שזה לחץ אחורי בתרגום חופשי,

והכוונה היא שהגזים אשר נמצאים באגזוז יוצרים לחץ ואז או שהם חונקים את המנוע אם הדוד חסום מידי (למשל אם הממיר סתום), או שהם בורחים מהר מידי, ואז בדרך כלל יש פגיעה בהספק ובמומנט בעיקר בסל"ד הנמוך-בינוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרת כמה דברים נכונים, אבל עשית מזה סלט..

 

BackPresure פרושו לחץ חוזר - הכוונה היא ללחץ שיוצרים גזי הפליטה בתוך סעפת הפליטה עקב חוסר יכולת לפלוט את כל הגזים בצורה חופשית. הדבר עוזר לשמירה על מומנט ולכן משפר את תגובת הדוושה.

 

ברוב כלי הרכב פקיד הדוד האחורי הוא אך ורק השתקה. זאת, מפני שהלחץ החוזר נבנה ביציאה מסעפת הפליטה ולא בקצה האגזוז. עם זאת, ברכבים בהם הסעפת בנויה כבר באופן שמאפשר זרימה חופשית של גזי הפליטה באופן יעיל, עשוי "צוואר הבקבוק" להיות דווקא בדוד האחורי.

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סעפת זרימה חופשית זה 4 ל1 (במנוע 4 צילינדרים) וסעפת מגבילה (או שומרת על לחץ נגדי) זה 4-2-1 ?

ובנוגע לשינוי במומנט, האם הכוונה היא לשינוי העקומה בסל"ד נמוך אבל קבלה של שיא מומנט גבוה יותר בסופו של דבר ?

 

טל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר בין הציון של 4 ל-1 או כל חלוקה אחרת.

הזרימה החופשית או לא תלויה במע' הפליטה בצורות שונות ולא רק בהתפצלות הצנרת.

לדוגמא :

רוחב הצנרת,

קימורים ופיתולים,

נק' החיבור בין הצינורות,

ממיר קטליטי,

ועוד ....

 

ככלל,

לחץ חוזר גבוה יביא לעליה בגובה המומנט. אופי המנוע מבחינת הנק' שבה הוא בשיא כוחו תלויה במרכיבים אחרים, כגון :

הזנת דלק,

הצתה,

תזמון שסתומים,

קוטר בוכנה,

מהלך הבוכנה,

ועוד ....

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סעפת פליטה 4-1 יעילה בתחום הסל"ד העליון ע"ח פגיעה במומנט בתחום הסל"ד התחתון והבינוני.

 

סעפת פליטה מסוג 4-1 מתוצרת gmcmotorsport

P7242159.JPG

 

סעפת פליטה 4-2-1 יעילה בתחום הסל"ד הנמוך והבינוני, פחות בסל"ד העליון .

 

סעפת פליטה מסוג 4-2-1 של supersprint

P8162651.JPG

 

סעפת פליטה מקורית של פיג'ו אותה אפשר למצוא ברכבים הבאים:

 

106 1.1-1.6 לא כולל GTI

סקסו 1.1-1.6 לא כולל VTS

206 1.1-1.4 אולי גם 1.6 90 כ"ס

306 1.4-1.6

ZX 1.4-1.6

 

P8162630.JPG

 

ויש סעפות פליטה שיודעות לגרות את בלוטות הריר :D

exhaustmanif2.gif

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיצר לכל החכמים שהוציעו לגמרה את הממיר ואת הדוד תתקוננו לאוברול...

השסתומים יהרסו ...

המנוע חייב קצת לחץ נגדי שמגיע מהדוד או מהממיר

 

 

WTF?!

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון תזמון השסתומים נקבע ע"י גל הזיזים ולא ע"י הbackpresure.

דבר שני, מהתייעצות שלי עם מכונאי מאוד מאוד רציני, שלא יצא לו שקל מזה שהסרתי את הממיר,

הבנתי כי אין כל בעיה להוריד את הממיר, וזה לא יצור שום בעיה ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק, אני לא מבין גדול אבל זה נשמע לי כמו הפרחה רצינית

 

דבר ראשון לא מסירים לגמרי את הממיר ואת הדוד האחורי, אלא שמים דוד מעבר, ודוד אחורי פתוח (מה שנקרא פרי-פלואו) וכשמו כן הוא לאפשר זרימת אוויר קלה יותר

 

דבר שני, שימו לב שבן אדם שרוצה שיפור ברעש של מיצובישי קולט אמר את זה, אתה לא הכי מבין אז אל תזרוק דברים סתם, ולא קוראים לזה אגזוז לחץ!!!!!!

 

 

אני לא רוצה להשתיק אותך או משהו שלא תבין לא נכון...... אבל אל תזרוק דברים שאתה לא מבין לאוויר

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מכוניות שבשל תנאי מזג האויר החמים בארץ, אגזוז פתוח אפילו עוזר להן לשמור על חום מנוע נורמלי יותר,

כלומר הן לא מתחממות כל כך הרבה מכיוון שגזי הפליטה החמים (אם בדקתם פעם הם באמת כאלה :o ) יוצאים יותר מהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7843 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...