Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"עשרת הגדולים של CAR" -מנועים קיצוניים, משופרות מהמפעל, מיוחדות ועוד


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 7204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עוד כמה רשימות מהמוסף של CAR, שבו הם כותבים על עשרת הגדולים שלהם, במגוון גדול של קטגוריות. המעניינות מוצגות כאן להנאתכם. הכל מתורגם לעברית, בחלק מהמקרים לא יופיעו כל עשרת הגדולים, אלא רק המעניינים ביותר. בכל הודעה יהיו כמה רשימות כאלו.

 

והפעם:

 

מנועים קיצוניים:

 

בוגאטי 8.0 W16 ארבעה מגדשי טורבו: "זהו המנוע הסדרתי הראשון שעובר את קו ה-1000 כ"ס. זה מנוע W16 – בעצם שני מנועי V8 מחוברים יחדיו – עם 4, כן, זה ארבעה מגדשי טורבו מחוברים. בוגאטי עשתה מנוע בעל 16 צילינדרים בעבר בשנות ה-20 כשהיא ייצרה שתי מכוניות שהתחרו בלה-מאנס. המנוע הזה יניע את הויירון ויספיק בשביל 250 מייל לשעה – מהירות סופית כל כך גבוהה שהמכונית צריכה בשבילה צמיגים מיוחדים."

 

engine_bugatti_w16_CHANGE.jpg

 

פולקסווגן טוארג 4.9 V10 TDI: "לרכב ה-4X4 החדש והגדול של פולקסווגן יש את מנוע הדיזל הסדרתי החזק ביותר עד כה עם יותר מ-76 קג"מ – המון מומנט גם בשביל דיזל."

 

engine_vw_v10_tdi.jpg

 

הונדה S2000: "עם 120 כ"ס לליטר, הרודסטר הזאת מתגאה בתואר 'המכונית עם הכי הרבה כ"ס לליטר למנוע ללא טורבו' היא מגיעה לסל"ד מאוד גבוה – יותר מ-9000 סיבובים לדקה."

 

engine_honda_s2000.jpg

 

בראבוס 6.3 V12 בי-טורבו: "עם 102 קג"מ, למנוע הזה יש את המומנט הגדול ביותר למכונית סאלון בייצור סדרתי (עד שהבוגאטי תתחיל להמכר)."

 

engine_brabus_v12.jpg

 

דודג' וייפר 8.3 V10: "עם 8277 סמ"ק זה המנוע הכי גדול לרכב רגיל, והוא יושב באחת ממכוניות השרירים הידועות ביותר. הוא נמצא גם בבריסטול פייטר החדשה."

 

engine_viper_v10.jpg

 

פרארי 360 V8: "יחס דחיסה גבוה במיוחד של 11:1 דורש שימוש במרכיבים חזקים אך קלים, מכאן השימוש הנרחב בטיטניום."

 

engine_360modena_v8.jpg

 

פרארי אנזו V12: "האנזו האדירה מתקדמת שוב לקראת אחת מהקידות הרבות שלה, הפעם לכבוד התואר של המנוע ללא הטורבו החזק ביותר, עם 660 פונים שועטים."

 

engine_enzo_v12.jpg

 

בנטלי 6.0 W12: "אנשי בנטלי מוכיחים שלא צריך מנועים גדולים בשביל לייצר הרבה כוח. באורך של 65.3 סנטימטרים בלבד, המנוע של ה-GT קופה מוציא 560 כוחות סוס. הגודל הקומפקטי עוזר גם להיגוי ולהתנהגות."

 

engine_bentley_w12.jpg

 

למבורגיני 6.2 V12: "אם מדובר בהנאה שמיעתית אז זהו השיא. מנוע ה-V12 הזה מייצר צלילים שאי אפשר למדוד."

 

engine_lambo_v12.jpg

 

לונדון טקסי 2.4 דיזל: "מנוע חסכני בצורה קיצונית, דבר שמשמעו הרבה חסכון לנהגי המוניות השחורות. אם הם שמחים – כולנו שמחים."

 

engine_london_taxi.jpg

 

 

צליל מנוע:

 

פרארי 365GT BB – בוקסר וקרבורטורים.

שברולט שבל SS 396 – ביג בלוק V8.

פורשה 911 (993) RS קררה – המילה האחרונה במקורר אוויר ללא טורבו.

למבורגיני מורצ'יאלגו – איך זה הגיוני שהוא לא בלתי חוקי כיום?

מקלארן F1 – צליל הכוח.

בוגאטי טייפ 59 – זמזום צרחני ממנוע 8 צילינדרים בשורה עם מגדש על.

אסטון מרטין ויראז' ואנטאז' – ביצוע מוזיקלי מזהיר של מנוע עם שני מגדשי על.

סובארו אימפרזה טורבו – רק עם אגזוז משופר.

הונדה S2000 – יללת ארבעה צילינדרים מטורפת.

אלפא 156 GTA – הרבה יותר טוב ממשיט גונדולות. (??)

 

 

מנועים מוצלחים:

 

סמול בלוק V8 של שברולט – יותר מ-60 מיליון ממנו יוצרו.

פורשה 911 – מנוע 6 צילינדרים שטוח, מקורר אוויר. כריזמה טהורה.

BMC סדרה A – מניע. מאוד ניתן לשיפור.

BMW ארבעה צילינדרים sohc – בעזרת טורבו סיפק 1500 כ"ס.

הונדה VTEC – עבד החל מהמילה "צא".

יגואר XK – ממכוניות סאלון למנצחות בלה-מאנס.

הונדה CVCC ארבעה צילינדרים – הצליח לסדר את מוציאי החוק בארה"ב.

ניסאן סקייליין GT-R ששה צילינדרים – מנוע טווין טורבו חסין הפצצות.

PSA XU טורבודיזל – חסכון לכל אחד.

אלפא טווין-קאם – האריסטוקרטיה של הזרם המרכזי.

 

 

Hotrods מהמפעל:

 

ווקסהול לוטוס קארלטון: "עם מנוע ששה צילינדרים בטור 3.6 טווין טורבו משופר מבית לוטוס מתחת למכסה, הווקסהול הזאת הייתה, לזמן מסוים, מכונית הסאלון המהירה ביותר בעולם. נסו 186 מייל"ש (300 קמ"ש). באמת..."

 

vauxhall_lotus_carlton.jpg

 

מרצדס-בנץ 190E איוו 2: "עם גלגלים גדולים וכנף ענקית מאחור, האיוו 2 נראתה כמו מכונית הערסים האולטימטיבית. רק שהיא נוצרה בידי מהנדסי מרצדס עצמם. בזמן שהיו על סמים, מן הסתם."

 

merc_190e_evo2.jpg

 

אאודי RS2: "במבט ראשון ה-RS2 הייתה אאודי 80 קוואטרו סטיישן. ואז שמת לב לחישוקים הגדולים ולבלמי הפורשה האדומים. מתחת למכסה היה מנוע טורבו 315 כ"ס שהספיק ל-163 מייל"ש (262 קמ"ש)."

 

audi_rs2.jpg

 

ב.מ.וו M5: "בתחילת שנות ה-90 ה-M5 הייתה הדבר הקרוב ביותר לפרארי עם ארבע דלתות שיכלת לקנות: מנוע 6 צילינדרים בטור, תיבת הילוכים מעולה, היגוי, בלמים ומתלים נפלאים."

 

bmw_m5.jpg

 

פורד אסקורט קוזוורת': "לזמן מסוים הייתה המכונית הנגנבת ביותר בבריטניה, תודות לנערים רבים שהעריכו את מנוע הטורבו 227 כ"ס, את ההנעה הכפולה ואת הכנף האחורית שהייתה בגודל של בית."

 

escort_cosworth.jpg

 

דודג' צ'ארג'ר דייטונה: "אף בצורת חרוט וכנף אחורית בגובה מטר נוספו לצ'ארג'ר כדי שקרייזלר יוכלו לעשות הומולוגציה לחבילה אווירודינמית ראדיקלית בשביל נהגי הנאסקאר שלה. הטובות ביותר הגיעו עם מנוע המי 425 כ"ס."

 

dodge_charger_daytona.jpg

 

מרצדס-בנץ 500E: "היית צריך להסתכל פעמיים בשביל לשים לב לפגושים הקדמיים הגדולים מעט יותר. אחרת, ה-500E בעלת מנוע ה-V8 עם 326 כ"ס נראתה כמו כל E אחרת מסדרת W124. עד שלחצת על הגז..."

 

merc_500e.jpg

 

שברולט קאמארו ZL1: "היא הגיעה עם גלגלי פלדה רגילים וטאסות. אה, וגם מנוע אלומיניום 7 ליטר V8 שסיפק 430 כ"ס. רק 69 נוצרו בשנות ה-60 והן עשו תוצאת רבע מייל של 13 שניות היישר מחדר התצוגה, כאשר עם קצת שיפורים, ירדו גם אל מתחת ל-12."

 

camaro_zl1.jpg

 

פורד-לוטוס קורטינה: "מנוע ה'קנט' של פורד תוכנן להיות זול, אבל כשנוסף לו ראש בעל שני קאמשאפטים של לוטוס, הוא הפך את הקורטינה הצנועה למכונית הסאלון הבריטית הראשונה שסיפקה ביצועים מעולים במחיר זול."

 

ford_lotus_cortina.jpg

 

מיני קופר: "בתחילת שנות ה-60 ג'ון קופר גילה שאפשר לגרום לאוסטין מיני להיות מהירה למדי עם שיפורים מינימליים. אבל BMC לא היו מעוניינים בהתחלה ואנחנו כמעט ופספסנו קלאסיקה מוטורית."

 

mini_cooper_s.jpg

 

 

משופרות מיוחדות:

 

Artz גולף 928 – פורשה 928 מוחבאת שנראית בדיוק כמו גולף MK1 משודרגת.

בראבוס E V12 – גרסה משופרת עם 630 כ"ס של מנוע ה-V12 של מרצדס. מסוגלת להגיע ל-212 מייל לשעה.

קואניג טסטרוסה – קיט שהבטיח 985 כ"ס ו-231 מייל לשעה.

Ruf R טורבו – הפורשה הזאת היא בעלת 520 כ"ס ומסוגלת להגיע ל-212 מייל לשעה אם תזמין הילוך שישי ארוך יותר.

אלפינה D10 – מנוע 3.0 ליטר טורבו דיזל משופר הוציא 241 כ"ס ו-159 מייל לשעה.

לינגנפלטר קורבט 650 – עם מנוע טווין טורבו 650 כ"ס היא מגיעה ל-60 מייל לשעה ב-3.3 שניות.

ניסמו 400R – מנוע 6 צילינדרים 2.8 ליטר עם טווין טורבו הוציא 400 כ"ס והביא אותה ל-60 מייל לשעה ב-4 שניות.

HRT 427 – הקומודור בעלת ה-7.0 ליטר V8 הגיעה ל-186 מייל לשעה.

פיאט אבארט' 1000 TC – טרור קטנטן בעל 60 כ"ס שגרם למיני קופר הרבה צרות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מיני קופר: "בתחילת שנות ה-60 ג'ון קופר גילה שאפשר לגרום לאוסטין מיני להיות מהירה למדי עם שיפורים מינימליים. אבל BMC לא היו מעוניינים בהתחלה ואנחנו כמעט ופספסנו קלאסיקה מוטורית."

 

mini_cooper_s.jpg

 

 

 

 

רוני

 

 

תמשיך להביא לנו כאלה כתבות :wink::wink:

 

וברצינות - אחלה של סיקור נוסף!!

 

באמת לא הבנתי את ההערה על ה156 GTA...

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה המקצועי והיפה מכולם,עבודה טובה!

 

אני מזכיר לך ולשאר שאני רק המתרגם. אם זה מקצועי לדעתך - השבחים ל"CAR", לא לי.

 

בכל מקרה, יש עוד כמה טובים בדרך...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה המקצועי והיפה מכולם,עבודה טובה!

 

אני מזכיר לך ולשאר שאני רק המתרגם. אם זה מקצועי לדעתך - השבחים ל"CAR", לא לי.

 

בכל מקרה, יש עוד כמה טובים בדרך...

 

רוני

 

רוני התכוון לומר :

די די....

תמשיכו.... :lol:

 

האמת שזו באמת היתה הסקירה הטובה ביותר... כנראה בגלל כמות הכוח שיש בה...

אחחחחחחחח 4 מגדשים.......... :twisted:

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה המקצועי והיפה מכולם,עבודה טובה!

 

אני מזכיר לך ולשאר שאני רק המתרגם. אם זה מקצועי לדעתך - השבחים ל"CAR", לא לי.

 

בכל מקרה, יש עוד כמה טובים בדרך...

 

רוני

 

רוני התכוון לומר :

די די....

תמשיכו.... :lol:

 

האמת שזו באמת היתה הסקירה הטובה ביותר... כנראה בגלל כמות הכוח שיש בה...

אחחחחחחחח 4 מגדשים.......... :twisted:

 

:lol:

 

מה, לא מגיע לו על ההשקעה???(אז מה אם הוא עושה את זה בשביל המחמאות :wink: )

 

ומה איתך אריאל, יא נתניתי מגודל שכמותך .אולי גם אתה תתרגם איזה סקירה,במקום לחלום על נוקידס כל היום :idea:

 

ד"א, משהו שהפליא אותי:לא היה שם משהו על המנוע פורמולה שהוצי 1100 סוסים מליטר אחד?

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצויין כרגיל

 

רק שאלה קטנה

 

איך CAR אמרו באנגלית ערסים , בחלק בו תרגמת :

 

מרצדס-בנץ 190E איוו 2: "עם גלגלים גדולים וכנף ענקית מאחור, האיוו 2 נראתה כמו מכונית הערסים האולטימטיבית. רק שהיא נוצרה בידי מהנדסי מרצדס עצמם. בזמן שהיו על סמים, מן הסתם."

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצויין כרגיל

 

רק שאלה קטנה

 

איך CAR אמרו באנגלית ערסים , בחלק בו תרגמת :

 

מרצדס-בנץ 190E איוו 2: "עם גלגלים גדולים וכנף ענקית מאחור, האיוו 2 נראתה כמו מכונית הערסים האולטימטיבית. רק שהיא נוצרה בידי מהנדסי מרצדס עצמם. בזמן שהיו על סמים, מן הסתם."

 

וואלה, אני לא בבית כרגע, ואין את המוסף עלי, אבל אם אני זוכר נכון, זה היה משהו כמו:

"the ultimate rude-boy car"

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה של סקירה רוני ...

 

תודה...

 

אבל יש לי שאלה קטנה :

 

BMC סדרה A – מניע. מאוד ניתן לשיפור.

 

ה BMC הזה ... מה זה ??

או שבכלל זו היתה טעות כתיב קטנה ???

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה של סקירה רוני ...

 

תודה...

 

אבל יש לי שאלה קטנה :

 

BMC סדרה A – מניע. מאוד ניתן לשיפור.

 

ה BMC הזה ... מה זה ??

או שבכלל זו היתה טעות כתיב קטנה ???

 

טעות כתיב? תן לי טיפה יותר קרדיט...

 

התשובה לשאלתך נמצאת כאן:

 

http://www.motorbase.com/engine/1/

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה של סקירה רוני ...

 

תודה...

 

אבל יש לי שאלה קטנה :

 

BMC סדרה A – מניע. מאוד ניתן לשיפור.

 

ה BMC הזה ... מה זה ??

או שבכלל זו היתה טעות כתיב קטנה ???

 

טעות כתיב? תן לי טיפה יותר קרדיט...

 

התשובה לשאלתך נמצאת כאן:

 

http://www.motorbase.com/engine/1/

 

רוני

 

מגיע לך את כל הקרדיט שבעולם ... קח הנה כרטיס דיינרס קלאב (אהבתי את הפרסומת) :wink:

 

עכשיו ברצינות לא רציתי לשאול שאלה טיפשית כך שכיסיתי את התחת שלי מכל הכיוונים (כי אם אתה עצבני יא ואלאדי :lol::lol: )

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה :!:

 

M5 נבחרה כאחת המשופרות מהמפעל?

היא ממש זאב בעור כבש, לעומת ה-M3 E30, על ניפוחיה:

intro.jpg

:yum:

 

אגב, את תואר הבחירה המוזרה והמשעשעת לוקח המנוע של הלונדון-טקסי.

מנוע הדיזל, מתוצרת פורד בעל יחס דחיסה של 19.0:1 ומנפק 74, 89 או 118

סוסים מ-2400 סמ"קיו, בהתאם לגירסא. טקסי-רייס? :wink:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב תודה לרוני על התרגום, התמונות והטרחה!

 

ההערה על ה- 156 ומשיט הגונדולות מבוססת על כך שמשיטי הגונדולות - אותן סירות ארוכות עם משוט בודד מתעלות ונציה - נוהגים לזמר אריות מפורסמות תוך כדי שהם חותרים, להנעמת זמנם של נוסעיהם. כוונת כותבי CAR הייתה מן הסתם שצליל המנוע של ה- 156 מהנה יותר משירתם המפורסמת של הגונדוליירים. נו שויין - הומור בריטי אופייני.

 

ואללה, התמונות של המנועים האלו העלו לי את הדופק... אלו פשוט יצירות. אני צריך מוזיאון פרטי בבית עם מנועים כאלו. תרומות יתקבלו בברכה!

 

וכמה הערות:

המנוע של הפולקסווגן טוארג, עם כל הכבוד הראוי אליו הוא לא מנוע הדיזל הסדרתי החזק ביותר. תשאלו את קאמינגס...

 

הסופרצ'ארג'ר במנוע של הוייפר הוא חלק מהתכנון המקורי? זה נראה מחרמן לאללה...

 

ובמשופרות מהמפעל איך הם שכחו את ה- 106 ראלי...?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...