Jump to content

PinkDolphin

  • הודעות

    1,023
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    5

כל מה שפורסם על ידי PinkDolphin

  1. ראשית, למיטב ידיעתי יש אותו כרגע במלאי בלובינסקי, שזו השאלה הראשונה שצריך לשאול היום לגבי כל דגם רכב חדש (לפחות היה לפני שבוע-שבועיים, לפי דיווחים בקבוצת הפייסבוק בעלי רכב חשמלי בישראל). באותה קבוצה יש מספר בעלים של הדגם, כולל כאלה שעושים נסיעות בין-עירוניות יומיות (יש אחד שעושה 3500 ק״מ בחודש), ואחד שהיה עושה איתו פעם בחודש נסיעה מהמרכז לאילת עם משפחה קטנה. כיון שהדגם קיים בארץ כשנה וחצי, תוכלו לאתר שם בעלים עם נסיון רלוונטי. אגב, יש דגם כמעט זהה (בדיוק אותה מע׳ הנעה ומרכב, רק העיצוב קצת שונה -- האופל Corsa-e שגם נמכר בארץ ע״י לובינסקי, והוא קצת יותר זול): https://ev-database.org/car/1585/Opel-Corsa-e https://ev-database.org/car/1584/Peugeot-e-2008-SUV לאופל יש קצת יותר טווח, אבל הטעינה שלו בעמדה ביתית או ציבורית רגילה יותר איטית כי היא חד-פאזית בעוד של הפיז׳ו היא תלת-פאזית, אבל אם אפשר לטעון 5 שעות בלילה בבית, זה יספיק להחזיר את ה-180 ק״מ של הנסיעה הלוך/חזור לעפולה, ולא יהיה צורך בטעינות ביניים בעמדות ציבוריות (חשוב כדי לשמור על הוצאות סבירות). אגב, הטווח החשוב בקישורים למעלה הוא לא הטווח הרשמי לפי תקן WLTP, אלא זה המופיע שם כ- Highway - Mild Weather -- זה נותן את הטווח הריאלי במהירות 110 קמ״ש .
  2. קשה לי מאד להאמין שמישהו יתחייב לך על בדיקה לגבי רכב עם 150000 ק״מ שעולה פחות מ-20000 ש״ח . תהיה ריאלי. ולא ברור למה אתה כותב בגוף שני -- זה פורום ייעוץ, לא פורום מכירה/קניה.
  3. האמת שלפי הספרים הראשונים, הרבה לפני שיצא הסרט הראשון, זה הרכב האישי שלו.
  4. זה בטוח לא ההגיון. הרכוש הוא לא ישות משפטית ולא נושא באחריות. אם אני לוקח פטיש של אדם א׳, ומשתמש בו לגרום נזק לרכוש של אדם ב׳ (בהנחה שלאדם א׳ לא היתה כל מעורבות -- הוא לא שלח אותי או הסית אותי לגרום נזק), אדם ב׳ יכול לתבוע רק אותי, לא את אדם א׳.
  5. מה ההגיון המשפטי? הבעלים לא גרם לנזק אם בוודאות הוא לא נהג (נניח לצורך הדיון שהוא מוכן למסור לצד התובע את פרטי מי שכן נהג). מצאתי כמה תקדימים שמדברים על זה, אבל בכולם האחריות הוטלה על הבעלים מתוקף ״אחריות שילוחית״, כלומר הנהג היה אחד מהעובדים שלו שנהג ברשותו ולמענו. בכמה אתרים של עו״ד יש רק התייחסות עקיפה, שממליצה לתבוע את הבעלים אם לא ידוע מי נהג.
  6. אם מדובר בפלאג-אין, יש בארה״ב את ה- Chrysler Pacifica Hybrid , שלמרות שמו הוא PHEV. טווח לפי EPA הוא 53 ק״מ, מה שאומר שטווח לפי WLTP היה יוצא משהו כמו 60-65 ק״מ. מקבל ביקורות די טובות בארה״ב. לא יודע אם מישהו ייבא אותו ארצה בייבוא אישי/מקביל (גירסת הבנזין מייובאת באופן סדיר, אא״ט).
  7. אני יודע שזה המצב לגבי עבירת תנועה (יש חזקה שבכל הרכב הרשום נהג, אלא אם כן הוא מעביר למשטרה את פרטי הנהג בזמן הארוע), אבל אתה בטוח שזה חל גם על תביעת נזיקין לרכוש? זה עניין אזרחי לחלוטין.
  8. אבל זה בדיוק העניין -- אתה מדבר על אנקדוטות. סטטיסטית מקרה שרכב חדש נפוץ במידה סבירה יחכה חודש לחלק נדיר מאד, ואם זה כבר קורה, זו תקלה במסגרת אחריות (או תאונה ויש ביטוח מקיף), ויהיה רכב חלופי ללא עלות. כשמדובר ברכב ששוויו 10000 ש״ח, לא ניתן בכלל לעשות ביטוח מקיף, הוא ודאי לא יהיה תחת אחריות יצרן וההסתברות שתהיה המתנה לחלקים גדולה הרבה יותר. יש סיבה למה רכבים ישנים שווים פחות... ושוב, לא קבעתי שרכב ישן מאד בהכרח יושבת לשבוע כל כמה חודשים... אבל ההסתברות לזה הרבה יותר גבוהה. כאן מדובר שרוצה להיות מסוגל להסתמך על הרכב. בעיני זה דגל אדום כשמישהו כותב מחיר קניה ראשונית ולא תקציב אחזקה -- רוב הסיכויים שהשני יהיה הרבה יותר משמעותי לאורך שנתיים-שלוש של בעלות. האוכלוסיה בארץ ככלל לא יודעת לתחזק כלי רכב, ואין לה מודעות לזה. מעטים בכלל יודעים שצריך לתחזק לפי זמן ולא רק נסועה, ורבים מהם מתעלמים. לכן הסיכוי למצוא רכב ישן מאד שבאמת שמור ומטופל די אפסית, ושוב -- בלי ידיעה של ההיסטוריה שלו לא באמת אפשר להעריך את זה, ומכוני הבדיקה חסרי כל ערך לגבי מכוניות כאלה.
  9. גם לי -- אמא שלי נוהגת על מאזדה 3 משנת 2006. היא היד הראשונה, עשתה 54000 ק״מ (כלומר 3300 ק״מ בשנה בממוצע), ומעולם לא היו לה תקלות כלשהן (פרט למצברים, כי היא נוהגת פעם בשבוע בקושי). המחירון משהו כמו 12000 ש״ח. ללא חשש הייתי לוקח את המכונית שלה לצרכים של פות״ש... א ב ל זה כי אני מכיר את כל ההיסטוריה של הרכב, יודע שלא היו תקלות או תאונות כלשהן, ושהטיפולים השנתיים נעשו בזמן. זה משהו אחר לגמרי מלקנות רכב כזה ממישהו שלא מכירים, כשההיסטוריה בד״כ לא תהיה ידועה, וכמעט תמיד עם מספר ידיים גבוה. זה העניין: מהי מידת הוודאות לגבי האמינות ועלות התחזוקה, או, במונחים סטטיסטיים, מהי התוחלת?
  10. זה נכון, אבל למי שמספיקים 6 מקומות, הדגם המעניין יותר שלהם הוא ה- +Euniq 5, שעולה רק 9000 ש״ח יותר, אבל בא עם סוללה 70 קוט״ש, וטווח WLTP של 360 ק״מ במקום ה-260 של ה-Euniq 5 הרגיל. https://maxus.co.il/wp-content/uploads/2022/06/EUNIQ5PLUS_A4_DIGITAL.pdf אין שום דמיון בין ההתנהגות של סוללות עופרת-חומצה וסוללות ליתיום. אחת הסיבות המשמעותיות שבתחום הרכב הלכו לכיוון ליתיום (פרט לדחיסות אנרגטית במשקל ונפח) היא שגם כשהקיבולת שנותרה מאד נמוכה, עדיין יש לסוללת ליתיום יכולת לספק זרם גבוה. לעופרת לא.
  11. לפני 9-12 חודשים אפשר היה למצוא זואי בת שנתיים לא שחוקה ב-70000 ש״ח, מאנשים שהזמינו טסלות ורכבים דומים. היום זואי בת שלוש שחוקה עולה מעל 100000. זמן האספקה לכמעט כל חשמלית חדשה הוא חצי שנה לפחות והצפי לפעמים הוא שנה. ואם הנסועה נמוכה בכלל לא משתלם. ---------- אלא אם כן יש מקרים ששניכם צריכים לעשות נסיעות בין-עירוניות למקומות שונים באותו יום, לטעמי אין שום הצדקה להחזיק 2 כלי רכב. זה ממש פינוק. אתה בת״א? אם יש שבילי אופניים בדרך לעבודה (והמצב בחלקים רבים בת״א מצויין מהבחינה הזו, ודאי בכל אזור השלום), עשה את היוֹמְמוּת הזו עם אופניים רגילים או חשמלים. ייקח פחות זמן מרכבת או כל דרך אחרת, ושימושי לסידורים וקניות בתוך העיר. גרתי באזור איכילוב עד לפני שנתיים וחצי, והייתי לכל מקום בטווח 8-9 ק״מ עם אופניים (רגילים) -- תמיד יותר מהר מכל מכונית, מונתי או תחב״צ. אפשר גם לקחת ילד ואפילו שניים. ויעלה לכם עשירית מלהחזיק מכונית שניה, אפילו אם כל יום שיורד גשם תיקח מונית ספיישל (יש בארץ 10-15 ימים בשנה כאלה). מסכים עם מי שאמרו לא למכור את שני הרכבים ולקנות אחר -- עדיף להישאר עם רכב שמכירים, כשמדובר במשומשות. לגבי איזו מכונית להשאיר -- אם יש לכם כמות סבירה של נסיעות בין-עירוניות לביקורי משפחה/חופשות/טיולים, השאירו את הרכב שיותר נוח לזה.
  12. איזה נסיעות בדיוק אתה עושה (איפה, ק״מ יומי, והאם גם בין-עירוני?) מה תקציב התחזוקה השנתי שלך (הרבה יותר משמעותי מתקציב הקניה)? האם תוכל לעמוד בהוצאה לא צפויה של 5000 ש״ח ו/או בהשבתה לשבוע פעם בכמה חודשים? מאד יכול להיות שעדיף לך להסתמך על תחב״צ/מוניות, או למצוא מישהו/י שעושה את הנסיעות הקבועות שלך ברכב יותר יקר ואמין, ולהשתתף בדלק.
  13. אני בעל דו״ג בעצמי. לא מכיר רוכב אחד נורמלי שלא עושה ביטוח צד ג׳ (העלות נמוכה למדי, כ-500 ש״ח בשנה, בעוד ביטוח חובה לדו״ג עולה כמה אלפים טובים לפחות). זה בתוספת ההנהגות שתיארת די מכתיבה שזה מישהו שלא ישלם אגורה, גם אחרי פס״ד, ותצטרך להשקיע מאמצים מרובים בלנסות ולאכוף את זה, שיעלו לך יותר. בתי המשפט לא יתייחסו לזה בעדיפות גבוהה. אגב, האם אתה בטוח שיש לך את הפרטים של הרוכב בזמן התאונה? המשטרה היתה יכולה לתת לך רק את פרטי בעל הקטנוע, שזה לא בהכרח אותו אדם (אמנם סביר, אך לא הכרחי -- ייתכן שברח כי אין לו רשיון לרכוב, או ביטוח החובה לא מכסה אותו). אא״ט, אתה חייב פרטים מלאים ונכונים של הרוכב להגיש תביעה, לא של הבעלים. אמנם בד״כ יש סעיף של סיוע משפטי בהגשת תביעות נגד צד ג׳ בפוליסות של ביטוח מקיף (בדוק שאכן יש כזה בפוליסה שלך), אבל לחברת הביטוח יש אינטרס להשקיע בזה רק לחסוך לעצמה עלות סכום תביעה גדול שהיית תובע אותה, שזה לא המקרה כאן. ממילא סכום של כ-1000 ש״ח הוא רוב הסיכויים (שוב, בדוק בפוליסה שלך) מתחת להשתתפות העצמית, אז החברה יודעת שריאלית לא תתבע אותה. אפילו אם יש לך פוליסה ללא השתתפות עצמית, עדיין כמעט בכל המקרים לא יהיה כדאי להפעיל אותה על סכום קטן כזה. עד כמה שזה מעצבן, במקומך הייתי סופג את העלות
  14. איזו שאלה? את הקניות לא אתה עושה, אלא הבאטלר בבנטלי של משק הבית. יש בעולם אדם עם אסטון בתור רכב יחיד?
  15. בהרבה אתרי מכירה בחו״ל לפני שאפשר לראות מודעות צריך להירשם ולהתחייב לא להעביר את פרטי המודעות לגורם אחר כלשהו, או לעשות בהן שימוש מסחרי (ויש רישום שונה לסוחרי רכב). מעבר לשיקולי פרטיות, העברת פרטים לבסיס נתונים אחר כלשהו זו גם תחרות עבור האתר בו פירסמת. היה נדמה לי שבפעם הראשונה שנכנסתי ל-יד2 היה דבר כזה, אבל עכשיו ניסיתי מדפדפן אחר ובאמת אין. מפתיע למדי.
  16. אם אתה צריך לגרור עגלה של 1500 ק״ג, הדגם הכי זול בארץ שתומך בזה (אם כי כרגע אא״ט ההזמנות סגורות) זה האיוניק 5 שיכולה לגרור 1600 ק״ג (עם בלמים) בגירסאות עם הסוללה הגדולה (שהן היחידות שמיובאות, אא״ט). תצטרך לוודא מול היבואן שאכן הם דאגו לתקינה בארץ בהתאם. https://ev-database.org/car/1478/Hyundai-IONIQ-5-Long-Range-2WD המרצדסים השונים (EQA, EQB, EQC) גם גוררים הרבה יחסית, אבל עולים בהתאם.
  17. עד כמה שאני יודע, ה- ZE50 מעולם לא נמכרה כאן (אלא אם כן מישהו הביא בייבוא אישי/מקביל). הייצור של ה-ZE40 בכלל הופסק לפני שנתיים וחצי, אבל היבואן ניצל הקלה של תקופת הקורונה ומכר רכבים בני שנתיים כחדשים, ואח״כ את הבודדים שנשארו כ-״0 ק״מ יד ראשונה״. אגב, הזואי הזו קיבלה ציון ממש רע ב-Euro NCAP שנה שעברה -- אפס כוכבים. גם בגלל מיעוט מע׳ ADAS, אבל גם בגלל הגנה בסיסית גרועה על הנוסעים. https://www.euroncap.com/en/results/renault/zoe/44206 מאד מפתיע שרנו לא שיפרו את העניין; בכלל, זה דגם שנותן באירופה תמורה לא טובה עבור הכסף מול ה- e-208 / Corsa-e; יותר יקר ב-15%, טווח כמעט זהה, ויעילות אנרגטית פחותה. היתרון היחיד שלו הוא היכולת לטעון ב- 22kW תלת-פאזי, דבר שרוב עמדות הטעינה הציבוריות הרגילות תומכות בו (גם בארץ).
  18. אכן כבל סבתא רגיל, שרבים מהיבואנים מספקים עם הרכב. לפי התקנות בארץ, לא אמורים להשתמש בכבל סבתא יותר משעתיים רצוף. בחו״ל יש אנשים רבים שטוענים באמצעות כזה בלבד לאורך שנים, ובכלל אין להם עמדה.
  19. כי לא ייצרו גירסה רק לישראל, ובשוק האירופי אין שום יתרון לגירסה אוטומטית (יותר מ-80% מהמכוניות שם ידניות, מול 1-2% בארה״ב. מישהו כאן יודע את המספר בארץ?). מי שכבר קונה דאצ׳יה שם לא ירצה לשלם יותר על תיבה אוטומטית ולא על צריכת דלק יותר גבוהה.
  20. אם את לא יודעת להעריך את זה, אי אפשר לקבוע שחיסכון בדלק הוא פרמטר משמעותי. סתם דוגמה: אם הנסועה השנתית היא כ- 8000 ק״מ בשנה, הבדל צריכת הדלק השנתית בין רכב שעושה 16 ק״מ לליטר וכזה שעושה 18 ק״מ לליטר יהיה 56 ליטר, כ-450 ש״ח אפילו אחרי העליה האחרונה. זה לא שומדבר, אבל זניח מול תיקון או טיפול לא מתוכנן.
  21. מה הנסועה השנתית הצפויה שלך, וכמה מזה עירונית מול בין-עירונית? לא בטוח שצריכת הדלק חשובה כמו שיקולים אחרים.
  22. אין ברירה, תצטרך למצוא את המפרט הספציפי לדגם שמעניין אותך לשנה הספציפית (לא נפוץ, אבל קורה שמתיחת פנים לדגם תשנה את המשקל הכולל או העצמי). הכי טוב: חפש בלועזית את המושג Payload, שנותן את המשקל שמותר להעמיס -- אבל שים לב שבאופן הציטוט הרשמי של האיחוד האירופי, המשקל העצמי כולל נהג במשקל 75 ק״ג, כך שה-payload הוא מעבר לזה. לגבי כלל האצבע שמישהו כתב לך -- בפירוש לא נכון, ואל תנסה להשתמש בזה.
  23. זה אכן מפתיע... זוכר שראיתי לפני כמה שנים מאמר באתר רכב אמריקאי שטען שבד״כ יותר יקר ליצרן לתת אופציה בלי/עם חלונות חשמליים, מאשר לעשות את החשמלים לסטנדרטיים .
  24. כל נת״צ לגופו. אין כלל אחד, וצריך לראות בדיוק מה כתוב על השלט בכל מקטע. עד לפני כחצי שנה, בנת״צ בדרך נמיר בכניסה לת״א מצפון לדרום היו 4 נהלים שונים: 1) ממחלף גלילות מערב עד הצומת עם רח׳ יוניצמן (טכנית בכלל נר״ת ולא נת״צ); 2) מצומת עם יוניצמן עד הצומת עם רח׳ איינשטיין; 3) מהצומת עם רח׳ איינשטיין עד הצומת עם שד׳ רוקח; 4) מהצומת עם שד׳ רוקח ודרומה .
  25. ^^ אני לא yaronof1, וכל אחד ושיקוליו, אבל לטעמי חיסכון של 20000 על רכישה של 135000 ש״ח כשאין ודאות מוחלטת לגבי העלויות בדרך ממש לא שווה את כאב הראש והכי חשוב אובדן הרצון הטוב מצד היבואן במקרה שיהיה צורך במימוש אחריות או אפילו סתם שירות. כן, קראתי שאנשים שייבאו בולט מארה״ב מקבלים שירות מלא מ-UMI, ואני לחלוטין לא מבין איך -- אין סיכוי שכדאי להם להחזיק מלאי חלקים עבורו, שלא לדבר על הכשרת מכונאים למתח גבוה. ומשרד התחבורה לא אוכף את הכללים -- מנסיון עשיר בתחום האופנועים.
×
×
  • תוכן חדש...