Jump to content

PinkDolphin

  • הודעות

    1,023
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    5

כל מה שפורסם על ידי PinkDolphin

  1. תוודא שאתה עושה תיאום ציפיות לגבי אמינות. שום דבר בעלות של עד 20000 ש״ח שמתאים ל2+2 + תא מטען גדול לא מצופה להיות אמין (אולי תופתע לטובה, אבל אל תבנה על זה). מה תקציב האחזקה הכולל שלך? לא תקציב הקניה.
  2. לא יודע להמליץ על דגם מסויים כאן, אבל לגבי פרמטר נקודתי שמבחינתכם הוא קריטי, כמו היכולת הידנית לבטל את כרית האויר של הנוסע (ולי אישית יש נסיון רע עם ביטול אוטומטי) -- אל תסמכו על מפרט שכתוב באתר היבואן. אלה דברים שיכולים להשתנות בין רמות גימור ו/או בין שנים, במיוחד עכשיו במצב המחסור בחלקיפ אצל היצרנים. בידקו עצמכם באולם תצוגה את העניין, תסבירו לאנשי המכירות שזה קריטי, ובזמן ההזמנה התעקשו להוסיף סעיף שאומר שזה קריטי, עילה לביטול הזמנה ללא קנס, ושיחתום עליו סמנכ״ל של היבואן.
  3. אין להם מושג מתי יקבלו הקצאות נוספות מהיצרן.
  4. כן, ראיתי שירשור דומה גם כאן וגם בעוד מקום ועליהם התבססתי. הנקודה היא למה שהיבואן יסכים? אני לא עו״ד, אבל להבנתי אפילו מבחינת החוק יש בזה בעייתיות, כי לפי חוק שירותים ומקצועות בענף הרכב, היבואן/יצרן צריך במפורש לרשום את הרכב ע״ש המזמין כששולמה התמורה. בכלל לא ברור שמותר ליבואן לעשות רישום אחר, גם אם המזמין מבקש. ראה סעיף 85: https://www.nevo.co.il/law_html/law01/501_433.htm#Seif84
  5. יום אחרי זה באמת לא עניינים, אבל אז זה באמת מוסיף יד 😃 (ובמציאות המצחיקה בישראל לידיים יש משמעות. אין בכלל מושג כזה בארה״ב, ואין רישום של מספר הידיים הקודמות). בבריטניה יש חלקי, אא״ט. וברצינות, הסיבה היא בדיוק אותן סיבות שמי מוכר כרטיסים להופעות מנסה להילחם בתופעת הספסרות. מי שקונה רכב לספסר בו מצמצם את מספר הרכבים שעומדים לרשות קונים רגילים, ויוצרים מעמדות שונים של קונים. זה נוטה להכעיס את קהל הקונים, לפגוע בשם הטוב של היבואן, ולהעלות מחירים בלי שהיבואן נהנה מזה. בהרבה מקרים יכולות להיות הבטחות שקריות של המזמין המקורי שלמרות שהיבואן לא אחראי להם בכ״ז יפגעו בשם הטוב שלו.
  6. אתה בטוח? עד כמה שאני זוכר, ניתן להוסיף רק בן זוג נשוי (או ידוע(ה) בציבור, אם מצרפים תצהיר עו״ד) לרשיון ללא הוספת יד (ואא״ט אז זה גם חינם). הוספה של כל אדם אחר, כולל בן משפחה, גוררת עליה במס׳ הידיים. מנין לך שהיבואן יסכים לרשום ע״ש מוכר וקונה בו זמנית, כשרק הקונה היה המזמין? מה שנכון, יש נוהל שלפחות מחיקת בעלים שותף לא מוסיפה יד.
  7. לפחות לגבי ארה״ב, זה לא שאין מחירונים, אבל הם מבוססים על נתוני אמת, לא ״התרשמות״, ובנוסף, הם מפרידים בין מחירים ״קמעונאיים״ -- מה יהיה שווי העיסקה בין שני לקוחות פרטיים -- ו״סיטונאיים״, שזה מה שדילר משלם על אותו רכב; הפער לא קבוע, וזה גם מידע שימושי.
  8. מסכים עם הפוסט האחרון של @PriceDevil... רק נקודה אחת לא ברורה לי: עד כמה שהבנתי, ה״הטבה״ לגבי מיסוי חשמליות (וכנראה גם סוגי רכב אחרים) מופיעה רק בצו שעה שפג במקור בסוף 2022 (לא היה שינוי בחוק שקובע את המיסוי). איך היתה אכן כוונה (שכבר פורסם עליה בתרועה באמצעי התקשורת ביולי שנה שעברה) לדחות בשלוש שנים את ביטול ההטבה, https://www.themarker.com/dynamo/cars/2021-07-24/ty-article/0000017f-ded6-d3a5-af7f-fefe58420000 אבל זה לא נכנס בחוק ההסדרים שעבר לבסוף; עד כמה שהצלחתי להבין, לא כי היה שינוי בתפיסה לגבי המדיניות הנכונה, ולא כי היו גורמים בגוף המחוקק שהתנגדו, אלא פשוט כי בגלל הרוב הדחוק של הקואליציה, ניסו לצמצם ככל האפשר את הדברים שהופיעו בחוק כדי שאפשר יהיה להעביר אותו כמה שיותר מהר. לפי הבנתי, ללא הצבעה בכנסת לפני סוף השנה שתאריך את צו השעה, המס יעלה כשיפוג צו השעה בסוף השנה. ככה זה במדינה שלא מעבירים בה חוקים קבועים אלא הרבה מאד דברים נקבעים בתקנות זמניות -- כמו המשבר הקואליציוני הנוכחי שקרה בגלל חוסר היכולת להאריך זמנית (בפעם ה-11 מאז 1967, כי הצו הזמני היה כל פעם תקף ל-5 שנים) את ״תקנות שעת חירום (יהודה והשומרון - שיפוט בעבירות ועזרה משפטית)״ . מגוחך ללא קשר לדעה הפוליטית האישית, הרי שום דבר לא הפריע לאף אחת ממשלות הימין שהיו בארץ מאז להעביר חוק קבוע באותו ניסוח במקום להאריך חוק זמני. וחזרה לעניינינו, איך בדיוק תידחה העלאת המיסוי? הסיכוי שזה יעבור בתור פריט עצמאי בסדר היום של הכנסת אפסי. בתקופת הממשלה הזמנית זה לא יכול יעבור, אבל גם לכשתקום ממשלה חדשה, כנראה בנובמבר-דצמבר אם הבחירות תהיינה ב-25/10, זה לא ייחשב מספיק חשוב בעיני אף סיעה וח״כ בכלל להתייחס לנושא, קל וחומר שלא לעשות מזה עקרון. ובינתיים, יבואנים לא יכולים לפעול באופן מושכל -- הם צריכים לעשות את התוכניות שלהם להזמנות מיצרנים זמן רב מראש, ומן הסתם האופציה הבטוחה לרובם תהיה להניח שהמס יעלה, ולהמשיך את הדגש כל רכבים דלקיים. מה הוא מקבל? זה די ברור: רכב עכשיו במקום אחר כך. יש מי שממש חייב רכב דחוף באופן לא צפוי (נניח, אחרי תאונת טוטל-לוס), או רק מאד רוצה, ולחלקם יש את הכסף הנוסף. זה ממש לא מיוחד לארץ. בארה״ב כבר מעל שנה שרכבי יד שניה של הרבה דגמים נפוצים גבוהים משמעותית מחדשים רק בגלל הזמינות. בשוק חופשי כל דבר שיש לגביו פער בין ביקוש להיצע הופך כר פורה לעליית מחירים (גם כשלא חוקי, כמו סחר באיברים). אחד הדברים המשעשעים ביותר בקפיטליזם הוא שהוא יצר שוק חופשי בסמלים קומוניסטיים -- חפצים עם סמלים סובייטים נמכרים היטב בארצות המערב.
  9. ראה תקנות התעבורה סעיפים 178, 198(ב)(2), 199(א)(2) https://www.nevo.co.il/law_html/law01/p230_011.htm#Seif288 https://www.nevo.co.il/law_html/law01/p230_011.htm#Seif209 אא״ט, אלה תיקונים די חדשים בחוק, לפחות לגבי שדה ראיה. הדרישה לראיה סטראוסקופית לא היתה קיימת כשהוצאתי רשיון בלתי מוגבל ב-1986.
  10. ?? נהפוך הוא. ברוב העולם אין בכלל מכוני בדיקה, ולכל היותר הקונה לוקח את הבדיקה למוסך או נכונאי עצמאי שהוא מכיר (עדיפות לכזה שמתמחה בדגם).
  11. אכן, לא רק קואורדינציה, ולא רק מידרג אחד. לסוגי רשיון שונים נדרשות רמות ראיה שונות (למכונית פרטית, חדות ראייה של 6/12 לפחות באחת מהעיניים; לרכב ציבורי, 6/12 בשתי העיניים; לדו״ג בדרגות הרשיון המוגבלות A1 ו-A2 חדות 6/12 בעין אחת לפחות, ושדה ראייה בקו אופקי של לפחות 120 מעלות בשתי העיניים יחד; לרשיון אופנוע לא מוגבל חדות ראיה של 6/12 בכל עין בנפרד, ושדה ראייה של לפחות 140 מעלות בשתיהן יחדיו) -- כלומר אופנוע ״כבד״ ורכב ציבורי דורשים ראיה תלת-מימדית בניגוד לרשיונות האחרים. יש בעיות ראיה ספציפיות שגוררות מגבלות ספציפיות. לאימי יש בעיה של הסתגלות איטית חזרה לראיה תקינה בלילה לאחר סינוור של אור גבוה של רכב שבה ממול; רופא עיניים אמר לה שלו ההסתגלות היתה יותר איטית, היה צריך לאסור עליה נהיגה בלילה. ויש מיגוון רחב של בעיות רפואיות עם מגבלות ספציפיות: https://www.wikirefua.org.il/w/index.php?title=התאמה_רפואית_לנהיגה_-_בעיות_ייחודיות לגבי אשתו של פות״ש, לאחר שנאמר שיש לה בעיה בתפיסת המרחב גם שלא בנהיגה (היתקלות בחפצים/אנשים בבית), כל עוד לא נבדקו ונשללו בעיות רפואיות קונקרטיות שמשליכות על נהיגה, כל הדיון כאן עקר. אין מקום לדיאגנוזות מקלדת, וודאי לא להצעת פתרונות. פות״ש: אני חוזר לשאלתה של Be roo: האם זוגתך נהגה בעבר, לאחר שקיבלה רשיון? מה היה המצב אז? גשו לרופא עיניים (לא אופטומטריסט) ו/או לרופא המשפחה והתייעצו. רק אם תישללנה בעיות רפואיות יש מקום לחשוב על פתרונות אחרים.
  12. ולמה בכלל לנסוע למערב אירופה בקיץ? הכי צפוף, הכי חם, המקומיים הכי מגעילים לתיירים בגלל הכמויות שלהם, המחירים הכי יקרים (גם הטיסות, גם מלונות, גם אטרקציות מקומיות), והכי הרבה כייסים. עדיף תמיד לנסוע בספטמבר/אוקטובר (לא על חגי ישראל) או באפריל/מאי (לא על חופשת פסח). לנסיעות עירוניות של מוזיאונים ואתרים דומים, הכי מוצלח זה בכלל נובמבר/דצמבר (כל עוד לא נופל על חג המולד). כן, נופל על ימי לימודים בי״ס. אז מה? הילדים ילמדו יותר מהנסיעה מאשר יפסידו, ועוד לא שמעתי על בי״ס שעושה צרות בנושא (פרט לפעמים לי״א-י״ב). ההורים שלי תמיד עשו כך (גם לסקי בחורף, גם לטיולי נהיגה, גם לעירוניים) וגם היום אנו עושים כך.
  13. בינתיים אין בכלל חשמליות קטנות פרמיום, לאף אחד מהיצרנים (לא יודע לגבי סין), עד כמה שאני רואה. הסיטרואן הקרויה DS 3 Crossback E-Tense אמורה להיות כזו, אבל זו מע׳ הנעה זהה לפיז׳ו e-2008 ואופל Mokka-e , עם בדיוק אותם טווח, ביצועים ויכולות טעינה, ורק עיצוב מוזר בפנים -- ופער המחיר בינה לפיז׳ו של €4000 באירופה הופך ל-34000 ש״ח בארץ. הזוי. ה-i3 היא באמת היחידה בפלח הזה. עד שאאודי ישיקו דגם מבוסס על MEB Small, אבל זה לא יקרה לפני 2025.
  14. בארה״ב יש מערכת משטרתית מאד לא יעילה כלכלית (מעל 30000 כוחות משטרה נפרדים, כי לכל כפר יש את שלו, עם מדים ונהלים משלהם, ובמקרים רבים יש שלוש רשויות משטרתיות עם אחריות וצולבת וסותרת על אותו מקום פיסי). כמובן, כפר לא מחזיק מחלק נוער, סמים או רצח משלו או מז״פ, אז לזה הם משתמשים בשירותי משטרה אזורית או של המדינה. עדיין, כל שוטר מקומי יודע לטפל בכל תלונה סבירה, ולרשום כל דו״ח רגיל (תנועה או אחר). כאן, במקרים הבודדים שהיה לי מגע עם המשטרה (עד כשהייתי נוסע ברכב, ומשאית פגעה בו וברחה, וכאשר היתה לי תאונה עצמית כשרכבתי על אופנוע), היה מאד בולט שזה בעיקרו תהליך בירוקרטי מסורבל ולא ענייני, שעושים לך טובה שבכלל מדברים איתך. לגבי תאונת האופנוע להפתעתי אפילו לא ראיינו אותי, למרות שהם אמורים לחקור את האירוע כדי להחליט אם להגיש כתב אישום (תאונה עם פגיעת גוף משמעותית). איך בדיוק אמורים לחקור ללא ראיונות? שוטר הגיע לשטח כשכבר לא היה אף אחד, לאשר את גרירת האופנוע.
  15. לא זוכר כבר באיזו תחנת משטרה היה מדובר (באזור השרון), ואולי זה היה רק בוחן ספציפי שם שלא הכיר את הנושא. עדיין, זה לא מראה טוב ששוטר שאמון על אכיפת חוקים לא מכיר אותם, במיוחד בוחן שאמורה להיות לו הכשרה מיוחדת בכל הקשור לתנועה.
  16. אופס, פיספסתי לגמרי את החתימה שלך שבה כתוב בפוטונים שחור ע״ג לבן שיש לך כבר כזו 😳. אתה יודע בדיוק מה אתה ורוצה ולמה, אז אין מה להוסיף. לגבי הבולט, היתרון המשמעותי שלו מול ה-i3s הוא הטווח. אם זה רכב משני (אני מבין שהראשי זה Ioniq 5...), אז עבורך זה לא יתרון. לגבי ענייני הייבוא (קראתי את חוות הדעת שכתבת על ה-i3s הנוכחית -- תענוג לקרוא!), אני מבין שאתה נתקל בקשיים שלא היו בפעם הקודמת, לגבי מסמך ה-Eur1. אולי שווה לך להתייעץ (בתשלום) עם אחד המעכרים שעוסק בייבוא ״אישי״, ו/או לתת לו לעסוק רק בהוצאת המסמך הזה. מעניין שלא מצאת אף דגם שנראה בעיניך אטרקטיווי באותה מידה מההיצרנים האחרים, בעיקר האירופיים. אגב, מסקרנות, במקרה ואכן הבירוקרטיה תנצח, שקלת את המיני החשמלית? אא״ט, זו בדיוק אותה מע׳ הנעה כמו ב-i3S, ואותה סוללה שקצצו את הקיבולת שלה ב-24% ל-29 קוט״ש נטו, כי לא היה מקום. גם ידועה בנהיגה דינמית טובה, אבל מן הסתם פחות נוחה לנוסעים מאחור. המחיר בארץ מגוחך לגמרי (מתחיל ב-196000 ש״ח) אבל דווקא באירופה וארה״ב זו לא מכונית יקרה; המחיר הרשמי בגרמניה מתחיל ב-€32500 כולל מע״מ ולפני תמריצים. https://ev-database.org/car/1409/Mini-Cooper-SE אם הטווח מספק לנסיעות שלך, והיא לא צפופה מדי, עשויה להתאים.
  17. שוב, לדעתי זו טעות גמורה, גם היום וגם בעבר, להתייחס למחירונים בכלל. הם לא מבוססים על מידע מעיסקאות אמת. נכון, לגבי רכב נפוץ בן שנים ספורות, אפשר להשתמש בכללי אצבע גסים של אחוזים בשנה, ולכך שבד״כ לא יהיו מכלולים משמעותיים תקולים. ואולי יש מידע חלקי (אם אפשר לסמוך ע״כ שהוא מהימן) מחברות ליסינג שמוכרות או הטרייד-אין של יבואנים -- אבל הם גורמים בעלי אינטרס, כך שלא ברור לי למה הוא אמין, ואיזה ודאות יש שהוא סטטיסטית משמעותי. לפני שנים, כשסובארו 1300 היה מהדגמים נפוצים בארץ, פתאום בחודש אחד ירד המחיר לרכב בן 3 ב-לוי יצחק ב-7-8% (בלי שהיה כל שינוי באף שנה אחרת או בחדשים), וחודש אח״כ עלה חזרה. כשהוא נשאל על כך, אמר שהוא משנה מחירים לפי ״התרשמות״. די ברור שזו היתה פליטת קולמוס שתוקנה, אבל כמובן הוא לא היה מודה בזה. מעולם לא מצאתי קשר בין המחירון לאף רכב (מכונתי או אופנוע) שקניתי או מכרתי, עבורי או עבור בן משפחה.
  18. זה מה שחשבתי (זכרתי שככה אמרו בסוכנות לובינסקי כשהזמנתי רכב חדש ב-2008). אז אם כך אלה שעכשיו מפרסמים למכירה רכב שהזמינו והם עוד לא קיבלו (אמור להימסר תוך כמה שבועות), וטוענים שהקונה יירשם כיד הראשונה, פשוט משקרים או לא מבינים איך התהליך עובד?
  19. באופן היסטורי אכן זה היה הנוהל הרגיל. כשגרתי בת״א (עד לפני שנתיים וחצי) אכן היתיי מקבל כאלה באופן סדיר, בלי קשר להודעות SMS. אבל כמו שכתבתי קודם, אני עכשיו לא מקבל כאלה, אלא אם כן הן הודעות שניות שלא קיבלתי ראשונות, והן מגיעות רק שבועיים ויותר אחרי שהפריט נאסף (אחרי נקודת זמן שלפי כללי הדואר כבר היה צריך להחזיר פריט לשולח כ-״לא נדרש״ (שבועיים מהודעה ראשונה)). מעבר לזה, נאמר לי מפורשות בפניות הציבור שהם לא משאירים יותר את הטפסים האלה בתיבה אם הם חושבים שיש להם טלפון של הנמען, ומסתפקים בהודעת ס.מ.ס.
  20. יש בקבוצות הרכב החשמלי כמה מודעות מכירה (בשבועות האחרונים) של אנשים שהסתבר להם אחרי כמה חודשי בעלות שהם לא יכולים להתקין עמדת טעינה בבית המשותף בגלל בעיות מול ועד הבית. זה לגמרי לא נושא סטנדרטי ופתור, ולא יהיה כזה גם לאחר שתעבורנה בכנסת תקנות שאמורות להקל על זה. אם אין אפשרות טכנית סבירה להעביר כבילה מלוח החשמל הדירתי לחניה של הדייר, ובבניינים ישנים יותר לא תמיד יש פי כבלים מתאים, הפתרון היחיד הוא או למשוך חשמל מלוח החשמל המשותף בק״ק (שנועד למעלית וקצת תאורה, ובד״כ אין בו הרבה ספאר, ודאי לא לאחוז גבוה של הדיירים, ולהתחשבן עם הועד ע״י התקנת מונה פרטי) או פרוייקט טעינה מנוהלת שהועד צריך לסגור מול חברה חיצונית. אגב, התקנות עברו לאחרונה אישור של ועדת השרים הרלוונטית, אבל במצב הקואליציה היום לא יהיה פשוט שזה יעבור את הכנסת. בפתרון ההגיוני היה לתת לאנשים להתקין חיבור עצמאי נפרד מול חברת חשמל רק לצורך העמדה, עם מונה רשמי וחשבון חשמל נפרד, אבל חח״י ממש לא אוהבת את הפתרון הזה, מסיבות לא ידועות, שמה לו מקלות בגלגלים (תהליכי אישור מאד מורכבים), והוא מאד יקר (אלפים רבים של שקלים).
  21. כל נושא ה-״מחיר מחירון״ בארץ די בלוף בעיני. אין למי שמרכיב את המחירונים מידע אמת על עיסקאות בשוק הפרטי (אין חובת דיווח, כידוע). כמה רכבים מהדגם הנ״ל בכלל עוברים ידיים בשנה? אני מניח שבודדים לכל היותר. אז ברור שאין להם ״מחיר שוק״, אלא לכל היותר טווח מחיר. יצחק לוי מכניס ״שיקלול״ במקרים שברור שלא איכפת לאף אחד מס׳ הידיים הקודמות. הם נתנו מחיר בזמנו על דגם ישן מסויים של ב.מ.וו. שהיכרתי אישית את כל הבעלים בארץ, וידעתי שלא נמכר אחד כבר שנתיים, וגם מחיר לדגמים שבכלל לא קיימים (לא רק בארץ). דיווחתי להם, מתוך הנחה שזה typo והכוונה לדגם אחר. לא טרחו לתקן.
  22. הנחתי שזה המצב, אבל רציתי להביא רק דוגמא שבה אני בטוח לחלוטין. יש בכ״ז הבדלים בחוקי התנועה בין המדינות השונות שם... לא גדולים כמו בארה״ב, אבל עדיין.
  23. מה צבע השמיים בכוכב הלכת שלך? עברתי לגור כאן (נתניה) לפני שנתיים וחצי. מתוך כ-60-70 פריטים רשומים שנשלחו אלי, רק פעמיים הדוור הגיע אלי לדלת -- ואני עובד מהבית, כך שנמצא כמעט כל שעות היום. רק 4 פעמים קיבלתי פתק בתיבה, ובכולן זה היה בין מעל שבועיים אחרי שכבר אספתי את הפריט מסניף דואר (ופעמיים מתוכן זו היתה הודעה שניה כשלא קיבלתי מעולם ראשונה, ופעם הודעה (שקרית) שהפריט הוחזר כי לא היה לו דורש, חודש אחרי). כ- 7-8 פעמים שמו לי פריט רשום בתיבה בלי שום נסיון למצוא אותי בבית ובלי לקבל כל חתימה -- שבחצי מהן מדובר בפריט שהשולח שלח במיוחד עם אישור מסירה. לולי הייתי דואג במיוחד ששולחים יעבירו לי בנפרד את מס׳ המעקב, ומבקש במיוחד משולחים שיכתבו על המעטפות את המס׳ הנייד שלי (גופי שירות בארץ בד״כ לא עושים את זה), הייתי ״מאבד״ אחוז גבוה מהפריטים (היתה תקופה של חצי שנה שבה לא הגיעו אלי חצי מהפריטים מחו״ל). וכן, התלוננתי. פעמים רבות. על חצי מהפניות לא עונים בכלל. סטנדרטי לגמרי בדואר ישראל. אני מופתע לטובה שבכלל קיבלת תגובה כלשהי בזמן כזה מהיר. בשיחה עם פניות הציבור שלהם (שדרשה שבוע של מאמצים להשיג אחרי חודשיים של חוסר תגובה לתלונה אחרת, שנתנו לי להבין שאני צריך להיות אסיר תודה שבכלל טורחים לדבר עם אזרח), הודו שאם הם חושבים שיש להם מס׳ טלפון של הנמען, הם מסתפקים ב-SMS ו-״לא נוהגים להשאיר פתק״. לא משנה שקיבלתי בשנה האחרונה 10 SMSים שגויים מהם לגבי פריטים שהגיעו למספר אנשים באזורים שונים בארץ, חלקם עם שם כמו שלי, חלקם לא, ושבכלל SMS הוא לא אמצעי תקשורת אמין ולא נועד להיות כזה (כ-15% מהודעות הטקסט מעולם לא מגיעות, ואף מערכת קריטית לא אמורה להשתמש בהן).
  24. שמעתי ממישהו שניסה לדווח למשטרה (מעבר לזה שהשאיר פתק עם פרטיו). בתחנת המשטרה הראשונה אמרו שאין להם מחלק תנועה, והפנו אותו לתחנה אחרת (מהסוג שמקבל קהל בענייני תנועה משהו כמו 10 שעות בשבוע). שם ניפנפו אותו בטענה שאין להם מה לעשות עם הודעה כזו, והם לא יודעים אפילו איך לרשום אותה.
  25. לא רלוונטי לדיון כאן לגבי בארץ, אבל הכלל ״זכות קדימה רק נותנים, לא לוקחים״ לא בהכרח נכון בארצות אחרות. בגרמניה למשל, כשנהג רואה 309 (שם אגב קוראים לו תמרור 306), הוא יודע שזכות הקדימה שלו (עד שיהיה תמרור אחר שמשפיע על ז״ק), ולא נהוג שם להאט או להיזהר באופן מיוחד. זה נשמע מפחיד, אבל אצלם זה עובד.
×
×
  • תוכן חדש...