PinkDolphin
-
הודעות
1,023 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
5
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי PinkDolphin
-
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
ברוב המכוניות מסגמנט A (הסגמנט המדובר) יש רק 4 מושבים רשמיים, ואין בכלל חגורה לנוסע אמצעי מאחור, ולכן מן הסתם אסור להסיע כזה. באלה שיצא לי לראות את הרשיון הוא היה בהתאם. השניים היחידים שאא״ט ראיתי בהם 5 מושבים תיאורטיים זה ה-יונדאי i10 והשברולט ספארק. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
בספרינג יש 4 מושבים, לא 5: https://www.dacia.fr/gamme-vehicules/spring-electrique/dimensions-specifications.html (תחת Autres ו- Nombre de places) https://ev-database.org/car/1319/Dacia-Spring-Electric וההבדל משמעותי נוסף מבחינת עלות ייצור/מחיר: ל-T03 יש סוללה 36.5 קוט״ש (לא ברור אם זה ברוטו או נטו). לספרינג יש סוללה 26.8 קוט״ש (נטו). מה שבאמת חבל הוא שכנראה לא נראה כאן את ה- e-Up, שהייצור שלו חוּדש ממש לאחרונה. טווח 260 ק״מ מוכח לפי WLTP, נבחן ב-Euro NCAP, ויצרן מוכר. אפילו טעינה מהירה צנועה ב-40kW. https://ev-database.org/car/1650/Volkswagen-e-Up -
פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: בסוף לא הלך מנוע, זה היה מיכל דלק תקול)
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של mcshmupi בתוך רכב כללי
עד כמה שאני זוכר, ל-104 היה שם טוב בזמנו. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
אכן, זה נשמע מחיר סביר... אבל יצרן לא מוכר. והיות מטרו היבואן היא סיבה מספקת לא לקנות (אמנם היבואן הגדול בתחום הדו״ג, אבל לא עומד מאחורי המוצרים, והיבואן הגרוע ביותר שיצא לי להיתקל בו בארץ. בכל תחום שהוא.) ועדיין אף אחד לא יודע מה קראסו יבקשו עבור הספרינג, או אם אכן יביאו אותו. זה שכבר שנה אין זואי חדש לרכישה בארץ (ללא ספק דגם מתאים לתנאים בארץ), וגם במשך השנתיים קודם לכן אפשר היה לקנות רק את הדגם הקודם 40 קוט״ש שהופסק הייצור שלו שנתיים קודם לכן, אומר הרבה על חוסר הרצינות של היבואן. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
כן, אני יודע שמדובר בליף. הוא רכב על הכיפאק כל עוד לא מדובר באלמנטים החשמלים 😀 הטווח הרשמי לפי WLTP (לדגם 37 קוט״ש נטו, עליו מדובר) הוא 270 ק״מ... אבל בניגוד לכל חשמלית עם מע׳ ניהול תרמי אקטיווי לסוללה, הליף, שאין לו מע׳ כזו (אפילו לא מבוססת קירור אויר) מפורסם בדגרדציה המהירה של הסוללה. באריזונה, שם אקלים חם בדומה לארץ, הירידה הטיפוסית של 30-40% ויותר בטווח תוך שנתיים. גם באזורים פחות חמים דובר על ירידה של 20% בתקופה דומה. מעבר לזה, כפי שכתבתי למעלה, קצב הטעינה AC הכי איטי שיש במכונית חשמלית כלשהי -- 3.6kW . בשעת טעינה רגילה זה אומר שנוספים 26 ק״מ של טווח -- אם הסוללה התרוקנה באמצע היום, אין שום סיכוי לטעון אפילו לנסיעהפרוורית בטעינה רגילה -- וכמעט כל העמדות המהירות נמצאות מחוץ לעיר. טעינה מהירה גם לא משהו אם אפילו פושר בחוץ. בתיאוריה הקצב הוא 46kW. בפועל, אפשר לטעון כך רק אם קר בחוץ, ולא עושים טעינה נוספת באותו יום. יש עדויות מקליפורניה״ב שאחרי נסיעה של 100 ק״מ בטמפ׳ של 21 מעלות צלזיוס, ללא טעינה מהירה קודמת, הסוללה התחממה ולא איפשרה טעינה מהירה בקצב מעל 20kW . לגמרי מסכים איתך שזה חוק טפשי, ולא נראה לי שאוכפים אותו. ברור שצריך להפריד בין נסיעות עירוניות ל- בין-עירוניות -- והראיה, הרי משרד התחבורה מכיר בהבדל מעצם העובדה שיש תעריפים סטנדרטים לנסיעות בין-עירוניות ללא מונה 🙂. אבל עדיין, מדובר בדגם רכב שבתיאוריה לא מתאים להיות מונית. עזוב את החוק הנ״ל, אחרי שנה הרכב כבר לא יוכל לעשות על סוללה מלאה את הנסועה _היומית הממוצעת_ של מונית בארץ (וברור שמוניות עושות יותר מ-200 ק״מ ביום בהן הן עובדות, בגלל ימים שמוקדשים לתחזוקה). וכמובן, אם מטעינים כל יום עד 100%, ולא 80% לפי ההמלצות המקובלות על כל היצרנים, הסוללה לא תשרוד בכלל. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
אם אני עוצר מונית ברחוב, היא חייבת להסיע אותי לכל מקום שאבקש בארץ. כולל אילת. אין לנהג זכות חוקית לסנן נסיעות. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
נפלאות דרכי עולם... מרחם על הבעלים. -
יש פתרון נוסף, מה שאני עושה: קניתי מטען סולרי. הוא לא נועד לטעון מצבר ריק למלא, אלא הוא נועד רק לשמור על מצבר מהזליגה האיטית שקורה תמיד (במקרה שלי, יש גם מע׳ איתור מובנית שזוללת לא מעט). המצבר אצלי הוא 11.8Ah , ובתקופות שאני לא רוכב על הכלי (אופנוע ליטר) מספיקה טעינה של כמה שעות ביום מעונן חלקית פעם לכמה שבועות. אם להוציא את המצבר הביתה לטעינה זה קצת תיק, כמו אצלי, זו אופציה נוחה יותר (גם חוסך לעדכן את השעון מחדש כל פעם). https://www.amazon.com/dp/B084DP61FJ?psc=1&ref=ppx_yo2_dt_b_product_details והדגם הבא זהה: https://www.amazon.com/SUNER-POWER-Waterproof-Battery-Maintainer/dp/B082X5JGDK/ (המשלוח לארץ כרגע חינם. אם במקרה הם לא שולחים כרגע לארץ, הדגם של 12W תכל׳ס אותו דבר). כדי שיעבוד, צריך שהמטען יהיה מחובר למצבר גם כשהסוויץ׳ מכובה. לי יש באופנוע שקע מצת כזה, שמתחבר לכבל שמסופק עם המטען. אם אין בקטנוע, אפשר לחבר את זנב הכבל שהם מספקים ישירות להדקים המצבר. אני נועל את המטען באמצעות כבל פלדה דק ומנעול אוזן לאופנוע כדי לצמצם סיכון של גניבה, אבל גם אם יגנבו אותו פעם בשנה-שנתיים זה יותר זול ממצבר יואסה איכותי.
-
מה הסיכון בשימוש בתמרור חניה לא חוקי
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של במבליק בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
בהינתן שיש חוקים מוגדרים למי מותר להציב תמרור ובאיזה תנאים, לא יפתיע אותי בכלל אם זה גם עלול להיחשב זיוף של מסמך רשמי לצורת קבלת טובת הנאה, עבירה שיש עליה עונש של עד 3 שנות מאסר.- 9 תגובות
-
- 1
-
-
עזרה לגביי נהיגה בשכרות
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של GT-TURBO בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
לא מכיר את עוה״ד המדובר, אבל קשה לי להאמין שאיזשהו עורך דין כשיר בארץ ממש יבטיח תוצאות של הליך משפטי כלשהו. עד כמה שאני זוכר, כללי האתיקה של לישכת עורכי הדין גם אוסרים על הבטחות מפורשות. -
לא הבנת. זה לא טיעון בשביל תביעה במצב הנוכחי -- סעיף הביטול כבר קיים ללא כל פיצוי, אז זה אבוד. מראש לא הייתי חותם על חוזה שמאפשר ליבואן להחזיק 200000 ש״ח שלי שנה שלמה, ואז להחזיר רק את הסכום הנומינלי. גם בריבית הנמוכה יחסית, הריבית על 200000 היא כמה אלפי שקלים -- לא זניחה. והאמת היא שאם הקניה נדחתה בגלל זה תקופה ארוכה, יש מקום לחשוב על הצמדה למדד מחירי המכוניות החדשות לפני הוספת ריבית.
-
בהינתן אותו ״סעיף קטן בנספח״ לא חושב שיש לך בסיס לטענה חוקית כלשהי. זה הרי המצב של כל הלקוחות (עד כמה שאני יודע) של מספר רב של דגמים, והיבואן מכוסה. ויש כבר כמה סיבות חדשות לעיכובי ״כוח עליון״ מעבר למחסור בצ׳יפים הקודם; יש עכשיו מחסור חדש עולמי בגז ניאון (40% מהייצור העולמי היה באוקראינה) שנחוץ לייצור כמעט כל הצ׳יפים; יש מחסור ספציפי אצל קבוצת פוקסוואגן בריתמות חוטי חשמל (ייצור באוקראינה ורוסיה) וטסלה העלו ממש עכשיו של מחירי החשמליות בארה״ב באלף דולר בגלל מחסור בניקל שדרוש לייצור סוללות לרכב חשמלי, גם כן בגלל המלחמה. האם כבר שילמת על כל/רוב הרכב? אישית, לא הייתי חותם על הסכם שמאפשר דחיה ללא הגבלה, אלא אם כן באותו שלב בו העיסקה מבוטלת היתי מקבל חזרה את כל מה ששילמתי בתוספת ריבית.
-
על זה גם אני הייתי מפיל, אפילו אם אחרי ההורדה זה היה מחיר השוק, כי הייתי מעריך שזה מישהו שבסוף לא יקנה בשום מקרה. מי הקונה הפוטנציאלי גם משחק תפקיד בהאם תתבצע בסוף עיסקה בכלל, ומי שמביא טיעון כזה הוא או נבער שבכלל לא מבין מה זה מוצר משומש, או שקרן... הרי ברכב משומש הציפיה צריכה להיות שחלקי הבלאי יהיו בגיל ממוצע. מצבר טיפוסי מחזיק 4 שנים, ולכן הציפיה צריכה להיות שברכב משומש במצב ממוצע הוא יהיה בן שנתיים (וכמובן עובד באופן תקין).
-
אם יש מספר משמעותי של מכוניות מהדגם הזה שעומדות למכירה, והן נמכרות מעל מחיר ״המחירון״ זה אומר דבר אחד: שמחיר המחירון הוא לא מחיר השוק. באופן כללי, כל המחירונים בארץ הם חרטא, כי הם לא מבוססים על נתוני אמת, לפחות לגבי מכירות פרטיות -- אין שום מקור מידע אמין לגבי מחיר העיסקאות בפועל.
-
ממש לא דור קודם. אם טסלה (או מי שלא יהיה היצרן או היבואן) יפשוט את הרגל, או יפסיק למכור בארץ והאפליקציה לא תעודכן בחנות האפליקציות המקומית? לא תהיה לך דרך לשלוף את המסמך. ההכרח באפליקציות ייעודיות למטרות כאלה זה דבר מטומטם, בדיוק כמו חברות ביטוח או חנויות מקוונות שמתעקשות ״לשלוח״ חשבוניות או מסמכים שנגישות דרך בקישור. נפוץ למדי שאחרי שנה הקישור כבר לא תקף, ואם לא טרחתי לשלוף את המסמך כשקיבלתי אותו ולשמור כ-PDF מקומית אצלי במחשב, אין יותר עותק. לעומת זאת, כל המסמכים שקיבלתי באימייל לפני 25 שנה עדיין קריאים וזמינים ללא שום בעיה.
-
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
אם הם לעולם לא יוצאים מחוץ לעיר אז אולי באה בחשבון חשמלית עירונית (מה שבאירופה קרוי Quadricycle (בחלק מהמדינות בכלל לא דורש רשיון נהיגה) ובארה״ב קרוי Neighborhood Electric Vehicle). למשל https://www.automag.co.il/lichi-e-car-city-drive-israel/ זה יותר תחליף לקטנוע 50 סמ״ק ולא נחשב מכונית (אסור להם לנוע בכבישים בין-עירוניים, לא רק במהירים, והמהירות מוגבלת ל-70 קמ״ש); אבל זה כלי רכב סגור וזול יותר ממכונית. יש מזגן. לטעמי, תמורה לא טובה עבור המחיר. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
בד״כ זה קורה או שמדובר ברכב יוקרה שאפשר כך לייבא אותו במחיר זול יותר, או שמדובר ברמות גימור שהיבואן פשוט לא מייבא. בספרינג אין מה לדבר על רמות גימור מיוחדות, והתקורה של יבוא מקביל על רכב זול לא בדיוק מאפשרת יותר מדי רווח ליבואן המקביל (שוב, המחיר הסביר העליון הוא 80K ש״ח). אם דווקא חשמלית, רנו זואי בת שנתיים-שלוש עם ק״מ נמוך נמכרות סביב ה-70000-80000 ש״ח. כלכלית קשה להצדיק רכב חשמלי בנסועה כזו נמוכה. מכונית דלקית עדיין תיתן עלות הדלק זניחה והטיפולים גם לא יהיו משמעותיים כל עוד מדובר בדגם פשוט ואמין. וככל הנראה, כל עוד רוב הנסועה עירונית, הכי זול ופשוט זה לקחת מונית ספיישל לכל מקום. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
בילבלת את כולנו. זה מחיר של היבואן המקביל איילון מוטורס, לא של היבואן הרשמי. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
הקניה הגרועה ביותר לכל רכב, לאו דווקא חשמלי. על בסיס המחיר באירופה (וההובלה מסין אלינו אמורה להיות קצת יותר זולה מאשר לאירופה), המחיר היה צריך להיות 70000 ש״ח. אם לוקחים רווח גדול במיוחד ליבואן, אז איכשהו אפשר אולי להגיע אל ה-80000 שהוזכר כהערכה בכתבות שפורסמו כשנאמר בהתחלה שהדגם ייובא. במחיר הזה, מספר חד ספרתי של מכירות. -
רכב מנהלים מהיר ועצבני עד 500K. התעייפתי להמתין לטסלה S שהזמנתי לפני שנה
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של TheWiz בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בארה״ב לא ניתן להעביר (או למכור) הזמנה לאדם אחר. אפשר רק לחכות שהרכב יגיע, לשלם עבורו, ואחרי שהוא רשום ע״ש המזמין, למכור אותו. הסיבה ברורה -- הם רוצים לצמצם מקרים של ספסרות. המצב בארץ שונה? וכמובן, המשמעות כאן היא תוספת יד ברשיון, מה שכמעט לא משנה בארה״ב. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
אז זה כבר ממש לא נראה סביר... הטווח של הדגם הזה הוא 270 ק״מ לפי WLTP, וצריך להוריד 10-15% עבור מיזוג/חימום (נתעלם ממוניות בין-עירוניות, אז לא צריך לקחת בחשבון נסיעה מהירה). זה משאיר 230 ק״מ טווח. קילומטראז׳ ממוצע שנתי של מונית בארץ זה 73000 ק״מ בשנה, או 200 ק״מ ביום. ממש גבולי, והליף ידוע בדגרדציה של הסוללה שלו באקלים חם כי אין לו מע׳ קירור אקטיווית עבורה. וקצב הטעינה ב-AC של הדגם הזה הוא הכי גרוע שיש בכל רכב חשמלי -- 3.6kW . -
בעלות על רכב של אדם שנפטר
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של ykg בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
ראשית תנחומי. זה במפורש לא כך בכל החברות. כשאבי נפטר, היתה צוואה, אבל עדיין לקח כ-4 חודשים עד שהגוף הרלוונטי במשרד המשפטים הוציא צו קיום צוואה (המסמך המקביל לצו ירושה כשיש צוואה). בתוך התקופה הזו פג תוקף הביטוח. אחי הוציא ללא שום בעיה ביטוח חדש על שמו (חובה+מקיף) למרות שהרכב עדיין היה רשום ע״ש אבי. לא זוכר מה היתה החברה, נדמה לי ״כלל״. אגב, למיטב ידיעתי, עד שיש צו קיום צוואה או צו ירושה לא ניתן לעשות העברת בעלות, ואם פג תוקף רשיון הרכב לפני שיש צו כזה, לא ניתן באופן חוקי לחדש את הרשיון (בפועל, ייתכן שמשרד התחבורה ישלח את החידוש כי עוד לא מעודכן אצלם שהבעלים נפטר, ושמעתי שהרבה אנשים פשוט מזייפים את החתימה שנדרשת על טופס החידוש שמבקשת לחדש ומיפה כוח למישהו אחר להעביר טסט). תתכוננו לצרות נוספות בתחומים נוספים אם יהיה עיכוב בהוצאת הצו -- יש הרבה דברים שלא ניתן לעשות בלעדיו, כמו הוראות לבנקים לגבי השקעות, ביטול מנויים שונים וכו׳. אין בד״כ סיבה עניינית לעיכוב -- סתם הזנחה של הגופים הממשלתיים. לא מאמין שניתן להוציא פוליסה ע״ש אדם שחברת הביטוח יודעת שאיננו בחיים. אבל כאמור, יש חברות שכן מוכנות, ופשוט הייתי עובר ויוצר קשר אחת אחת עם כולן. -
רכב מנהלים מהיר ועצבני עד 500K. התעייפתי להמתין לטסלה S שהזמנתי לפני שנה
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של TheWiz בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אם מראש חשבת על חשמלית, בדוק את ה-וולבו XC40 Recharge P8. ב-300K ש״ח נותנת יותר תמורה מהאאודי והמרצדס המקבילים (סוללה 78 קוט״ש וטווח WLTP 414 ק״מ, מנוע 408 כ״ס הנעה AWD, תאוצה 0-100 בפחות מ-5 שניות). לפחות לפני כחודש היו כאלה במלאי אצל היבואן. ראיתי שניים על הכביש. יש גם גירסה הנעה קדמית בלבד ב-270K ש״ח עם סוללה וטווח קצת קטנים יותר. https://www.volvocars.com/il/v/cars/xc40-electric ויש אפילו frunk (תא מטען קדמי קטן) 😀 -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
קשה לי להאמין שמישהו קונה את הליף 40 קוט״ש למונית. קצב טעינה איטי מאד גם ב-AC, וטווח מאד מוגבל. אולי איכשהו את ה-60 קוט״ש (שקרסו מעולם לא מכרו בארץ), שיש לו טווח וקצב טעינה גדולים יותר. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
לא תיאוריות. ב-100 קמ״ש, יש מי שבדק: 173 ק״מ בשמונה מעלות. זה לא יהיה יותר גרוע ב-30 מעלות (במיוחד לא כשנפח האויר בקבינה די קטן). ברוב המכוניות חשמליות, הטווח יורד ב-20% בין תקן WLTP ל-110 קמ״ש. בטסלות ובאיוניק (לא 5, האיוניק המקורית) כ- 15% . ברכבים עם אוירודינמיקה גרועה במיוחד (SUV גדול, טנדרים, ואן מסחרי -- גדולים וקופסתיים) ירידת הטווח היא 25-30%; באף חשמלית מודרנית שראיתי לגביה נתונים הטווח לא יורד בחצי במהירות בין-עירונית כזו. מהירות של 130-140 קמ״ש זה סיפור אחר. גם בטסלה. ובכל מקרה, אתה מסיט את הדיון לפסים לא רלוונטים. אף אחד לא מדבר על הספרינג בתור רכב בין-עירוני לכביש מהיר מבוקר גישה בתור שימוש עיקרי. בין-עירוני רגיל לא מהיר זה 80-90 קמ״ש, ואת זה היא יכולה לעשות במרחקים כאלה ללא בעיה. ובשטח ישר למשקל אין כמעט שום השפעה כל הטווח בחשמליות. לוקח יותר אנרגיה להגיע למהירות השיוט, נכון, ואח״כ אין כמעט הבדל בצריכת האנרגיה לשמור על מהירות השיוט. בעליות כן, אבל רוב האנרגיה הנוספת הזו מוחזרת אח״כ בבלימה הרגנרטיווית בדרך חזרה. במכוניות PHEV בירידות ארוכות זה פחות ובהיברידיות רגילות עוד פחות, כי הסוללה קטנה יותר. http://techzle.com/dacia-spring-range-measured-at-100-km-h-and-130-km-h-yes-130 שוב. זה לא רכב רב-שימושי, או עיקרי למשפחה שנוסעת פעם שבוע-שבועיים בין עירוני של 300 ק״מ הלוך-חזור לבקר את סבתא, או 10 פעמים בשנה 400-500 ק״מ לטיול/נופש בקצוות המדינה. זה רכב משני עירוני/פרברי, או ליוממות, שיכול מדי פעם גם לעשות בין-עירוני במרחקים נמוכים. ב-70000 ש״ח זה היה יכול להיות שווה את זה לצרכן פרטי. ב-100K, לדעתי לא. אני מכיר אנשים רבים שמוציאים יותר כסף (בחישוב כולל, כולל כל האחזקה וירידת הערך) על מכונית משנית שלעולם לא עשתה יותר מ-30-40 ק״מ ביום מאז היתה חדשה.
