PinkDolphin
-
הודעות
1,023 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
5
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי PinkDolphin
-
לפי אתר החברה בנורבגיה (מכירות אמורות להתחיל שם בקרוב), קצב טעינת ה-AC הוא 7.2kW (כלומר חד-פאזי); אני מניח שבארץ זה לא יהיה שונה. https://maxus-no.translate.goog/modeller/euniq6-suv/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp
-
אני לא עו״ד, אבל מה שחברות הביטוח היו כמובן צריכות לעשות, או עוד לפני כן המפקח על הביטוח שבשביל זה הוא מקבל משכורת מאיתנו, זה לערער על פסק הדין ההזוי. אין שום דרך שהוא מחזיק מים מבחינת חוקים אחרים או ההגיון. לפי החוק, מי שנוהג ברכב אחראי לדאוג/לוודא שהוא מבוטח בביטוח חובה (הנהג, אפילו אם הוא לא הבעלים). לגבי המקרה בתקדים, אחת משתי אפשרויות: א) המוכר הודיע לחברת הביטוח שלו על הביטול בעת הקניה. ב) המוכר לא הודיע לה על ביטול עד מועד האירוע שגרם לתביעה. במקרה (א), הפוליסה לא היתה בתוקף בזמן הארוע. אין שום הגיון שחברת ביטוח אמורה להודיע לאדם אקראי שאיננו לקוח שלה או מבוטח שלה על ביטול פוליסה של אדם אחר (להיפך, זו הפרת פרטיות של בעל הפוליסה הקודם). במקרה (ב), אם הפוליסה תקפה או לא תלוי בכל מיני גורמים -- יש פוליסות חובה שמוגבלות לנהג נקוב שמית או שניים, כך שמן הסתם אינן מכסות אדם זר אקראי שקנה את הרכב. יכול להיות גם שאפשר לטעון שנהיגה של הקונה ברכב היא לא ״ברשות ובהסכמה של בלע הפוליסה״. אבל בכל מקרה, האחריות של הנהג (הקונה) לבדוק את העניין, לא של אף אחד אחר. השאלה מה בדיוק טען הנהג בתקדים. איזה ביטוח בדיוק הוא חשב שהיה לו? הרי הוא ידע שלא הוציא פוליסה חדשה על שמו. כלומר הוא היה יכול רק לטעון (ב), ושהפוליסה מכסה אותו. אם כך, הוא צריך להוכיח שהמוכר לא ביטל (מאין לקונה לדעת?) ושלפחות ניסה לוודא שהוא מבוטח וקיבל תשובה חיובית מחברת הביטוח. אם יש מקום לשינוי נוהלים (ולדעתי בכלל לא צריך, בגלל החובה הברורה של הנהג לוודא שיש לו ביטוח), הוא שהפוליסה תתבטל אוטומטית ברגע שהרכב נמכר .
-
1) שקיבלת את דגם המערכת הספציפית שסוכם עליה, ולא משהו נחות (חיישני הרוורס במכונית הנוכחית שלי יותר גרועים מהקודמת, כי אין תצוגה שמראה את המרחק המדוייק, ואין שליטה על הווליום) 2) חלק ממערכות האודיו האלה או למשל מע׳ מובילאיי אפילו ישנה די מורכבות, עם המון אופציות. ללא תיעוד, יש הרבה דברים שהבעלים לאו דווקא ידע לתפעל.
-
אלה היו שתי דוגמאות נפרדות.
-
מה שאני עושה זה מוריד עותק מספר הבעלים ב-PDF (חלק מהיבואנים מאפשרים להוריד אותו מהאתר שלהם; אם אין, להוריד עותק באנגלית מאתר היצרן), ועובר עליו, לראות אם יש לי שאלות ספציפיות . כבר קרה שזה היה שימושי אח״כ (למשל, במכונית הקודמת הנקודה עליה צריך להשעין את המגבה כשמחליפים גלגל היתה לא ברורה בספר ופיזית ברכב). אם יש מערכות שספר הבעלים לא מכסה (בין אם מקוריות בין אם לאו, למשל מע׳ אודיו, חיישני רוורס), לוודא שאתה מקבל את התיעוד שלהן. נפוץ ששוכחים לצרף אותו.
-
עשיתי בזמנו חיפושים בפורום ובפורומים בחו״ל בנושא, כי יש לי C4 פיקאסו עם ה-THP 165. כמעט כל הדיווחים של בעיות היו בגירסה המקורית של המנוע, ה-THP 156. בגירסה החדשה יותר הוחלפו 20% מהחלקים. והמנוע במכונית שפות״ש מדבר עליה עם 225 כ״ס זה בכלל פיתוח עוד יותר מאוחר, תואם Euro6, שנמצא בשימוש רק מ-2017 (קוד מנוע EP6FADTX). https://site.groupe-psa.com/content/uploads/sites/32/2018/04/Fiches_Mot_Essence-EP6_FADTX__FADTX-FADTXD_-.pdf הבעיה היחידה שגיגול זריז מצא לגביו אמורה היתה להיות מתוקנת החל מ-2019, לפני השנתון המדובר. https://www.byri.net/2021/03/14/psa-1-6-puretech-engine-motorized-throttle-problem-supported/ כמו כל מנועי ה-THP יש כאן שרשרת תיזמון, לא רצועה, והמלצת היצרן היא להחליף ב-180,000 ק״מ.
-
אתה בטוח שמרווח הטיפולים הוא 15K ולא 20K ק״מ? ברוב דגמי PSA מהשנים האחרונות זה 20K, למשל אצלי (C4 פיקאסו 2017). וזה המספר שנתנו לי שני מוסכי חברה שונים וגבע, בתישאולים טלפונים, כי המידע לא הופיע בניירת שקיבלתי עם המכונית החדשה ואנשי המכירות לא ידעו להגיד (כמובן, בכל מקרה צריך לפחות פעם בשנה, גם בנסועה נמוכה יותר).
-
למה 7.4kW ? לפי המפרט של לובינסקי (עמ׳ 14) https://catalog.lubinski.co.il/view/968276/ קצב טעינת ה-AC של דגם ה-440 ק״מ (עליו מדבר פות״ש) הוא 11kW . עד כמה שאני יודע, כל העמדות הציבוריות בארץ תומכות בזה (ורובן ב-22kW) -- כמובן תלת-פאזי. בדגם הסוללה הקטנה יותר (320 ק״מ) הקצב הוא 6.6kW (חד=פאזי).
-
וגם לכל מי שיש לו דוד חשמלי בבית, או מזגן, או כיריים אינדוקציה. לכולם יש הספקים דומים לזה של עמדת טעינה, וחלקם לפעמים פועלים שעות רצוף. וכל הצרכנים האלה הרבה יותר מסוכנים לאנשים מעמדת טעינה, כי הם בתוך או קרובים מאד לדירות מגורים. כל נושא הביטוח הוא חרטא מיותרת. זה התחיל מ״סקירה״ של התחום שפירסם עו״ד שהחליט לייצר לעצמו עבודה ע״י כך שהוא ינסח הסכמים לועדי בתים, והם החליטו שאם אפשר לבטח, אז כנראה שצריך לדרוש את זה מהדיירים. בזמן שהוא פירסם את הסקירה, בכלל לא היו חברות ביטוח שהציעו את זה, עכשיו כמובן יש. אגב, ביטוח צד ג׳ של הרכב עצמו אמור לכסות את זה (כך הפוליסה שיש לי, לפי חוו״ד שביקשתי משני סוכני ביטוח לפני שנתיים), אלא אם כן עכשיו חברות הביטוח התחילו להחריג. עד כמה שאני יודע, אין חיה כזו בארה״ב או אירופה. נתקלתי בבריטניה בביטוח לעמדות ציבוריות מסחריות שבעיקר מבטח נזק לעמדות עצמן (דבר יקר, במיוחד עמדות מהירות) ומבטח אובדן הכנסה מהעמדות כשהן מושבתות, וגם אז זה בעיקר בגלל תקלות או נזק בלאי, לא שריפה.
-
התנערות מאחריות יבואן לרכב ביובוא מקביל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של טוכנר בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
החוק מחייב 7 ימים לדגם שהיבואן מייבא בעצמו ו-14 יום לדגם שהוא לא מייבא. בשני המקרים, וזה חידוש מ-2016, אפשר לספק עד 45 יום: ״עיכוב בהספקה של מוצר תעבורה, שאינו עולה על 45 ימי עבודה מיום קבלת ההזמנה, ובלבד שהיבואן הישיר או היבואן העקיף הוכיח כי עשה כל שביכולתו לספק ללקוח מוצר תעבורה בתוך התקופה כאמור באותו סעיף קטן ונקט את כל האמצעים הדרושים להזמנת מוצר התעבורה מכל מקור סביר שממנו ניתן להשיגו באותה העת, וכי לא היתה לו שליטה על העיכוב בהספקה.״ כפי שכבר אמרתי, מסכים איתך שזה מוזר שזה חל גם על דגמים ״זרים״. אם ממש מעניין אותך, נתתי כבר למעלה את סעיפי החוק הספציפיים (חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, תשע"ו-2016) ואתה יכול לבדוק 🙂. הסעיף הספציפי לגבי זמן האספקה הוא 48. https://www.nevo.co.il/law_html/law01/501_433.htm#Seif48 -
התנערות מאחריות יבואן לרכב ביובוא מקביל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של טוכנר בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
אף אחד לא אמר שכל חלק חייב להיות במלאי. החוק מחייב אספקה של חלק שלקוח מבקש עד שבוע, ואם היבואן יכול להוכיח שעשה כל צעד סביר למצוא את החלק (כלומר, לא רק במחסן אזורי אחד ששולח מכולה פעם בשלושה חודשים), מותר לספק אותו עד שבועיים. אף יבואן של אופנועים שנתקלתי בו לא עמד בזה אפילו לחלק אחד מתוך כמה עשרות. יש אחד (עופר-אבניר) שלכאורה אני עדיין מחכה 17 שנים לחלק... (-: בכל המקרםי האלה מדובר בדגמםי נפוצים שהיבואן ייבא בעצמו ארצה (כולל למשל סוזוקי GS500E, בזמנו הדו״ג הנפוץ ביותר בארץ בנפח מעל 250). בכל המקרים האלה לא היתה בעולם בעיה להשיג את החלק, למרות שקרים גסים שהיבואן סיפר. -
התנערות מאחריות יבואן לרכב ביובוא מקביל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של טוכנר בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
ראשית, לגבי הדוגמה הספציפית שלך, לא כל דגמי היצרן אלא רק כאלה שמותרים בייבוא ארצה. נכון להיום זה אומר רק דגמים עם תקינה קיימת בארה״ב או באירופה (או כאלה שיבואן כן עשה להם תקינה בארץ אבל בסוף החליט לא לייבא בעצמו -- זה אגב היה המצב עם היונדאי הקונה החשמלית שנתיים, עד שהיבואן החליט כן להתחיל לייבא). יכול להיות שגם תקינה בקנדה מספיקה. אני לא בטוח לגבי בריטניה, כי אא״ט לא מאפשרים לייבא רכבים עם הגה ימני (פרט לרכבי אספנות). לדגמים המיוחדים של יצרנים שונים לדרום אמריקה, אפריקה או ארצות שונות באסיה אין תקינה מתאימה. That said, האכיפה בארץ של החוקים האלה די לא קיימת. בתי משפט זה הרבה זמן וכסף. נתקלתי בכל אופנוע שאי פעם היה לי בארץ בבעיות מוכרות לרוב בעלי האופנועים: היבואנים (כולם) לא מחזיקים מלאי של שום חלקי חילוף כמעט, כולל לדגמים הנפוצים ביותר, כולל חלפים בטיחותיים.אחרי הרבה מאמצים וזמן הצלחתי להגיע לשיחה עם פקיד בכיר במשרד התחבורה שאחראי על הנושא. התגובה המנומסת: ״אנחנו יודעים שיש בעיות, אבל אין לנו שום תקציב לאכיפה (0 ממש) ואף אדם שיכול לעשות דגימות אקראיות או לטפל בתלונות. אני ממש מצטער, הדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה להגיש תביעה לבית משפט״. כמובן, למשכורת שלו יש תקציב. -
אתה משווה גירסה לא נכונה. הגירסה שעולה €35K באירופה (כל המחירים כולל מע״מ אירופי לפני תמריצים) היא עם הסוללה 40 קוט״ש ומנוע 130 כ״ס. הגירסה שמוזכרת בתחילת השירשור היא סוללה 60 קוט״ש ומנוע 220 כ״ס (בכירה מבין 3 גירסאות שקיימות), והיא מתחילה בכ- €42K באירופה. https://ev-database.org/car/1536/Renault-Megane-E-Tech-EV40-130hp https://ev-database.org/car/1521/Renault-Megane-E-Tech-EV60-220hp עדיין, אין ספק שזה מחיר מופרז. התחרות הקרובה ביותר בארץ היא הנירו החשמלית, שגם מתומחרת גבוה ב-180K ש״ח. המחיר הסביר לשתיהן (בסוללה הזו של 60-65 קוט״ש הוא משהו כמו 160-165K ש״ח. יונדאי כבר שנתיים מייצרים את הקונה החשמלית בצ׳כיה. https://www.hyundaimotorgroup.com/news/CONT0000000000001068 היא לא. האנייאק והאיוניק 5 (כמו ה-EV6, הטסלה Y, ה-Mach-E, הניסאן אריה, ה-ID.4 ובתחום היוקרה ה-EQA, ה-XC40, ה-BMW iX3 וה-Polestar) כולם קרוסאוברים ב- D-segment. המגאן החשמלית (כמו הדלקית) שייכת ל- C-segment, כמו הסיטרואן ë-C4, ה-ID.3 (שממש לא ברור למה לא מגיעה ארצה), הליף, הנירו והאיוניק הקודמת (לא 5). והאריה לא מתעכבת בהגעה לאירופה, כל הייצור שלה מתעכב (כבר בפעם השלישית). המסירה הראשונה הטקסית ביפן היתה רק לפני חודש, ומסירות של ממש תתחלנה ביפן רק במאי-יוני ובשווקים הגדולים האחרים רק בסוף השנה או תחילת שנה הבאה (עיכוב של שנה וחצי מהתוכניות המקוריות). לא מאד מפתיע -- ניסאן שלאחר פרישתו (בריחתו) של המנכ״ל קרלוס גוהן היא כבר לא חברה תומכת-חשמליות.
-
במצב של היום, מי שרוצה רכב קטן ונוסע הרבה, יש לו ברירה מלבד רכב חדש?
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של davemustaine87 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אבל זה תמיד היה המצב, ללא כל קשר למחסור (או עודף ביקוש על היצע) הנוכחי. ב-2008 רציתי MPV קטן. קניתי סקודה רומסטר חדשה, כששקלתי גם טויוטה יאריס ורסו וניסאן נוט בני שנה, או נוט חדש (כבר לא היה יאריס ורסו חדש). מכוניות שעלו כ-100-115K ש״ח חדשות, ודגם בן שנה היה כ-10-12K ש״ח פחות. השיקול שלי בסוף היה שהחיסכון הזה לא שווה את ההתעסקות בלהתרוצץ בכל בארץ בלמצוא אחד במצב מצויין מפרטי (כל השלושה היו עדיין לא נפוצים), ולקבל שנה פחות אחריות יבואן. אבל יש בהחלט הרבה אנשים שתוספת 10K משמעותית עבורם. -
לא ברור... 1) האם העשרה מטר מתחילים בתמרור (כך נראה בצילום)? 2) אם כך, מה יש ביתר 40 המטר אחרי ה-10 ללא הסימון לפני שמתחיל הסימון האדום-לבן? מאד מוזר ואכן מבלבל שתוקפו של 432 מסתיים ע״י 433, אבל לא ע״י 818, אבל באמת זה הניסוח שראיתי בכמה מקומות (הוא כן מסתיים אגב ע״י 817, אבני שפה בכחול-לבן). אני חושד שזו פשוט השמטה לא מכוונת בחוק. אם כך, מה ההבדל המדוייק בין 818 ל-433, פרט לכך ש-818 הוא לא מסיים את תוקפו של 432 ושבאופן טכני (אני חושב) לא ניתן לסייג אותו? אמנם הסימון הזה לא היה קיים כשלמדתי לנהוג בשנות ה-80, אבל תמיד חשבתי שזה רק עניין של לעשות את הגבלת העצירה יותר ברורה ויזואלית; מצד שני, כמובן לא ניתן להשתמש ב-818 במקום שאין בו בכלל מדרכה ואז אין אבני שפה. עריכה: עכשיו אני רואה שבכלל 818 עדיין מתיר למונית להוריד/להעלות נוסעים.
-
התנערות מאחריות יבואן לרכב ביובוא מקביל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של טוכנר בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
אתה צודק שזה מאד מוזר, אבל זה החוק בארץ. יבואן מסחרי חייב לתת שירות ואחריות מלאה לכל דגם רכב של אותו יצרן, אם ניתן לייבא אותו חוקית ארצה, גם אם הוא לא מייבא את הדגם בעצמו. וחוקית אפשר לייבא ארצה בייבוא אישי או מקביל כל דגם רכב שעובר תקינה באירופה או ארה״ב, אם יש יבואן מסחרי עבור היצרן. ראה סעיפים 41-50 כאן: https://www.nevo.co.il/law_html/law01/501_433.htm#Seif41 לדוגמה, יבואן שברולט לא מייבא ארצה ולא ייבא מעולם דגמים חשמליים או PHEV. אבל הוא נותן שירות ואחריות יצרן לכמה עשרות שברולט בולט חשמלים שיובאו בייבוא אישי מארה״ב, כולל טיפול מורכב בריקול נוכחי של החלפת הסוללה הראשית (זה אומר שהיבואן היה אכן צריך להכשיר במיוחד לזה טכנאים, מן הסתם לא דבר זול, וייתכן שגם להחזיק גם מלאי מקומי של חלפים מסויימים, רק עבור הדגם הזה). https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/sjmvzhm19 -
שרלה בנושא דוח חניה
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של Shaike.Zam בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
במקרה דומה שהיה לי, העיריה מיד ביטלה את הקנס הפיגור והריבית לאחר מכתב, כי הסתבר שהם לא שלחו את התשובה לבקשת ביטול הדו״ח בדואר רשום. אבל ללא ספק הכי טוב לעשות כפי שעושה Sperial, ובאופן פעיל לעקוב אחרי הטיפול ברשות המקומית. -
דוח 740 ש"ח על פגיעה בצמח
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של Aviv943 בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
אפשר לטעון, אבל לא נראה לי שיהיה בוטניקאי שיסכים. רכב ממוצע שוקל כ-1500 ק״ג ״רטוב״. משמע על כל גלגל, ששטח המגע שלו עם הקרקע דומה לשטח המגע של אדם עומד, יש משקל של כ-375 ק״ג -- פי 5 כמעט ממשקל מבוגר ממוצע. אין ספק שזה גורם הרבה יותר נזק, ודאי כשהרכב עומד שם כמה שעות ואילו אדם בד״כ זז במהלך השהיה בדשא (וזה בוודאות דשא שתול עם אחזקה יקרה. לא ברור איך אפשר להיתמם אחרת) . -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
זה היה נכון ספציפית לחודשיים נוב׳ ודצמ׳ שנה שעברה, כפי שכתבתי וכפי שהקישור שלך מציין. השנה זה כבר לא נכון. ינואר: https://bestsellingcarsblog.com/2022/02/romania-january-2022-dacia-logan-reclaims-top-spot-spring-down-to-10-in-market-up-55-5/ פברואר: https://bestsellingcarsblog.com/2022/03/romania-february-2022-market-up-25-1-dacia-93-2-back-in-shape/ השוק הרומני לא גדול במיוחד (פחות מחצי הישראלי למרות שהאוכלוסיה גדולה פי 2 והשטח מיושב הרבה יותר בדלילות - פי 5) , אז שינויים קטנים בבמספרים המוחלטים יכולים לגרום לשינויים גדולים בדירוג. -
בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
המכירות של הדגם התחילו שם רק לפני חצי שנה, אז אי אפשר ממש להשוות לדגמים שנמכרים כבר שנים. עדיין, זה היה הדגם הכי נמכר ברומניה (לא החשמלי הכי נמכר, הכי נמכר בכלל) בנובמבר ודצמבר 2021, והחמישי הכי נמכר לשנה כולה למרות שנמכר שם רק 3 חודשים. השנה המיקום כבר יותר צנוע, #8-#10 בחודשים שכבר הסתיימו. צריך גם לזכור שהשיווק תחת המותג דאצ׳יה הוא שרירותי -- זה רכב שתוכנן ומיוצר בסין (הדגם הבנזיני שלו נועד במפורש לשווקים מתפתחים -- סין, ברזיל, הודו ורוסיה), ובסין הוא משווק כ-רנו. הוא גם נמכר טוב בצרפת ואיטליה (ביחס לגודל). אצלנו לדעתי זו בעיקר תהיה שאלה של מחיר. נחכה ונראה. -
במצב של היום, מי שרוצה רכב קטן ונוסע הרבה, יש לו ברירה מלבד רכב חדש?
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של davemustaine87 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
התחזיות שאני רואה בחו״ל אומרות שנתיים לפחות. וזה לא רק לגבי מכוניות -- פחות או יותר כל המוצרים שמסתמכים על רכיבים מוכללים. לא חושב שהיבואנים בארץ קשורים בכלל לנושא -- היקף השוק קטן מדי בקנה מידה עולמי. אגב, במישור המכוניות, זה מתחבר למגמה בחלק מהארצות המפותחות (כולל ארה״ב, אבל לא רק): הרבה מהדור הצעיר העירוני לא מעוניין בכלל להיות בעלי מכוניות. הקורונה קצת מיסכה את זה, אבל בכלל לא ברור שתמשיך במדינות האלה מגמה של עליה במכירות. בעולם המתפתח כמובן, עדיין יש עליה ניכרת בביקוש, אבל זה לדגמים אחרים. -
במצב של היום, מי שרוצה רכב קטן ונוסע הרבה, יש לו ברירה מלבד רכב חדש?
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של davemustaine87 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
הבנתי -- זו כבר נקודה אחרת. עדיין: 1) האם אתה בטוח שבשום מקרה לא תחזיק ברכב מעבר לתקופת האחריות? נסיבות חיים יכולות להשתנות, נסועה שנתית יכולה לרדת משמעותית וכו׳. גם אם לא תחזיק ברכב אחרי תק׳ האחריות: א) לא תמיד פשוט לגרום ליבואן בארץ לעמוד באחריות, אפילו לגבי בעיות ידועות. ב) יש נטיה לבעיות ידועות להשפיע על סחירות. 2) אישית, בתנאי הנסועה (הגבוהה) שלך לא הייתי שוקל לקנות דגם חדש שלא הייתי מוכן לשקול קניה שלו בתור משומש (בגלל בעיות ידועות). זה בהתעלם לגמרי משיקולים כלכליים -- אם זה לא רכב בעיקר לתחביב, ההתעסקות בבעיות גוזלת זמן איכות ועצבים. -
במצב של היום, מי שרוצה רכב קטן ונוסע הרבה, יש לו ברירה מלבד רכב חדש?
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של davemustaine87 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בתנאים של היום, למה אתה חושב שלגבי מכוניות חדשות תהיה בהכרח פחות מוגבל במבחר מאשר ביד שניה? עד כמה שאני שומע וקורא, זה לא מה שקורה בשטח. אני חושב שעוד לא הגענו למצב בארה״ב ובריטניה, שם במספר רב של דגמים רכב משומש בן שנה יותר יקר מחדש זהה, פשוט כי המשומש זמין ולחדש יש המתנה של 6 חודשים או יותר, אבל אני מניח שזה יבוא. https://fortune.com/2022/02/03/used-car-prices-cost-new-car-2022/ https://www.theguardian.com/business/2022/feb/20/one-in-five-secondhand-cars-in-uk-cost-more-than-new-models
