Jump to content

PinkDolphin

  • הודעות

    1,023
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    5

כל מה שפורסם על ידי PinkDolphin

  1. לפי אתר לובינסקי, הדגם הארוך (MAXI) מגיע רק עם דלת הזזה אחת, ימנית.
  2. עכשיו אני מבין -- זה נשמע שבעצם אתה רוצה להפוך את הפיקאסו ליותר משני וזה יהיה רכב יותר ״עיקרי״, וזה כבר עניין אחר. כבר פעמיים שקלתי ברלינגו כרכב חדש משפחתי, אבל זה נפל כי הדיזל לא השתלם על קילומטראז׳ ממוצע, עוד לפני שזה הגיע לאיבזור שהיה דל. אגב, מישהו כאן בפורום הגיב לי בשירשור אחר שיש כיום גירסת בנזין של האופל המקביל, הקומבי, שאני חושב שהיא יותר זולה -- אולי שווה לבדוק גם, ייתכן שהאיבזור הכלול טוב יותר. https://opel.co.il/combo-spec/ אגב 2, רציתי בזמנו להתקן וו גרירה בפיקאסו שלי, אבל לא היה ניתן בארץ להתקין וו נשלף (לא רציתי וו מורכב קבוע רק בשביל אופניים מדי פעם). יש בחו״ל כמובן, כולל מקורי של סיטרואן, אבל לא היה מאושר להתקין בארץ.
  3. בארץ אתה לגמרי צודק. בחו״ל יש גירסאות מאובזרות לחלוטין (השורה האחורית היא 3 מושבים נפרדים שכ״א נוטה/מתקפל/זז קדימה אחורה בנפרד) גג שמש, מגשי מטוס, צלונים מובנים לחלונות האחורים, החלון בדלת המטען נפתח בנפרד, פנים במגוון צבעים, שממש נותנות תחושה אחרת. הן בכלל נחשבות MPV ולא רכב מסחרי. אפשר לראות בצילומים... https://www.parkers.co.uk/citroen/berlingo/review/
  4. יש כאן הרבה דברים שכל אחד בפני עצמו אפשר איכשהו אולי להצדיק, אבל השילוב של כולם בבדיקה אחת, של מכונית בת שנה, לגמרי לא סביר. והיתה גם תאונה, שיש סימנים שלא תוקנה כראוי ואם כבר מדברםי על הבוחן/מכון, מוזר לי שמכון מקבל רכב לבדיקה בלי רשיון מקורי מלא -- איך אפשר לבדוק למשל התאמה של מספרי שילדה/מנוע ככה? אולי הבוחן סתם המציא את רוב הממצאים, ולמוכר פשוט היה מזל רע במיוחד, ואפשר להתחקות אחרי כל הממצאים. אבל למה לבזבז על זה זמן, במקום לעבור הלאה?
  5. בקריאה חוזרת של פוסט הפתיחה, אני מבין שמדובר ב-30 ק״מ כל כיוון, לא 60 כפי שחשבתי משום מה, ושחצי מהזמן העבודה מהבית. זה מניב כ-7000 ק״מ בשנה סה״כ, לא 12000 (שוב, בהנחה שרוב הנסיעות הארוכות והמשפחתיות תהיינה עם הפיקאסו). בנוסף, 30 ק״מ רצוף זו לא נסיעה ארוכה (אפילו אם כולה בכביש מהיר... בתנאי ישראל, רוב הסיכוי שחצי זה בתנאי פקק ממילא 🙃. זה כבר סביר לעשות גם עם הרבה מהרכבים העירוניים. שוב -- הצרכים לא ממש ברורים לי, אלא אם כן הכוונה שפות״ש רוצה ששני הרכבים בבית יהיו רכבים ״עיקריים״.
  6. אני בטוח שבברלינגו (ועוד XL) זה נכנס יפה -- זה בדיוק הייעוד שלו 🙂(ואגב באירופה ראיתי פעם מסילות ייעודיות לאופניים על משטח ההטענה שעשו את זה לעוד יותר קל) . רק הזכרתי שזה גם אפשרי בפיקאסו -- שיש לו כבר. מה שאני מנסה להבין זה למה פות״ש בכלל צריך ברלינגו, כשהמטרה היא רכב בעיקר יוממות לאדם בודד, שהיום משתמש ברכב עירוני, אבל עכשיו עובר לנסיעות ארוכות יותר. הדבר הטבעי לכאורה זה לעבור לרכב קצת יותר גדול (עם מנוע בהתאם), שיהיה יותר נוח לנסיעות הבין-עירוניות. בהסתכלות כרגע אני רואה שיש בארץ, לפחות חדשים, רק ברלינגו עם מנועי דיזל (בחו״ל יש גם בנזין; חשבתי שגם בארץ כבר יש, בהינתן שלפי סגנון השיווק לובינסקי מנסים לשווק אותם גם למשפחות). יש בכלל מכוניות בסגמנט A/B דיזל בארץ שנמכרות חדשות? אם לא, אז ההשוואה לא בדיוק רלוונטית.
  7. כתוב גם שהמצבר תקול, אם כי מוזר שאין פירוט, וזה גם דבר שקל להחליף תחת אחריות (אלא אם כן לובינסקי הפסיקו לתת אחריות על מצברים). הרושם הכללי הוא בעלים שמזניח לגמרי את הרכב (עודף שמן? שני תקרים לא מתוקנים?) לא הייתי שוקל להתקרב, אבל הלקח החשוב יותר הוא שיש כאן דברים שפות״ש היה יכול לבדוק לבד (עודף שמן מנוע, מנגנוני דלתות), ולכתחילה לא לקחת לבדיקה. במצב של רכב בן שנה, גם חשוב לשאול על סיבת המכירה. נכון, לא בהכרח תתקבל תשובה אמיתית, אבל מפתיע כמה לפעמים אנשים לא מוכנים לשאלה ומגמגמים משהו שברור שהוא שקרי.
  8. עדיין לחלוטין לא מבין למה צריך רכב עם יכולת מטען כזו להחליף 107 למטרות יוֹמְמוּת בלבד, וזו נראית לי שאלה מהותית כאן להבין צרכים/רצונות -- מדובר ברכב גדול בשתי קטגוריות... מה אתם עושים היום לנסיעות משפחתיות ארוכות ו/או כשצריך להוביל מטען? לא משתמשים בפיקאסו? אז למה שזה ישתנה? למה צריך עכשיו שתי מכוניות עם יכולת כזו? אגב, לי יש פיקאסו 5-מושבי, ושלושה זוגות אופניים נכנסים שם בקיפול המושב האמצעי האחורי והורדת הגלגלים הקדמיים (של האופניים 😃), ודלת ההאצ׳ עדיין נסגרת. הברלינגו (מניח שמדובר ב-5 מושבי, לא ה-7) באורך של הפיקאסו (עד כדי 4 ס״מ) ואותו רוחב (עד כדי 2 ס״מ), עם ההשלכות על חניה בארץ. ה-107 הוא סגמנט A (מכונית עירונית), עם בסיס גלגלים בהתאם, וכל רכב סביר בסגמנט B יהיה נוח יותר לנסיעות בין-עירוניות בכביש מהיר. לברלינגו תהיה יותר ירידת ערך, עלויות ביטוח ורישוי יותר גבוהות, ועלות דלק יותר גבוהה מכמעט כל רכב בסגמנט B. יש הרבה דגמים רלוונטים, לא מתמצא באופן אישי, אבל אם נניח רוצים להישאר עם אותו מוסך, יש את הסיטרואן C3 שנחשבת נוחה או האופל קורסה. נדמה לי ששתיהן כיום עם אחריות ארוכה יחסית (5 שנים ל-C3 ו-4 לאופל).
  9. שאלת תם: אם אתם מרוצים מה-i20 כרגע, ואין שינוי בצרכים שלכם ממכונית, למה בכלל כבר להחליף? למה לא לחכות שנתיים-שלוש? תרוויחו עוד תקופה של ירידת ערך נמוכה ועלויות ביטוח נמוכות יותר כל שנה. בנוסף, יש סיכוי טוב שבתקופת הזמן הזו ישתפר חוסר האיזון הנוכחי בין דרישה והיצע בכל שוק הרכב, כך שתקבלו תמורה יותר טובה לכסף בכל דגם רכב חדש .
  10. הקצאה של 600 זה לא בדיוק הרבה, אבל לא מפתיע. ברמה הגלובלית טויוטה לא דאגה ליכולת ייצור סבירה. ההנהלה שלהם עדיין מתעבת חשמליות ואומרת את זה בכל הזדמנות.
  11. ברור. שנינו מכירים את המצב בדו״גים 😀. העלתי את הנקודה כדי להראות שהעמדה של בית המשפט שסביר שהקונה יניח שהביטוח של המוכר ממשיך לכסות אותו לא תופשת לגבי כלי רכב באופן כללי, ולכן לא סבירה באופן קיצוני. אני לא מכיר כמעט בעל דו״ג שמבטח ״כל נהג״ בגלל העלות האדירה.
  12. אף אדם שלא חי שם לא יוכל לייעץ. זה לא רק עניין של סוג הכבישים ותנאי האקלים; אמינות במובן הרחב היא גם פונקציה של רמת השירות שאפשר לצפות לה מהיבואנים המקומיים -- איסלנד מדינה מנותקת משאר העולם. צריך לפרסם את השאלות האלה בפורומים מקומיים, ואם אין כאלה, לנסות גם בשבדיה ונורבגיה.
  13. לפני שנה וחצי מישהו פגע בי בחניון בצד המכונית כשלא היתי לידה, ולא השאיר פרטים. היה ברור שהנזק לפחות כמה אלפי שקלים (יישור כמה חלקי פח נפרדים וצביעה) ואולי הרבה יותר (החלפת דלת וסף). סוכנות הביטוח אמרה לי מיד, בשיחה טלפונית, בכמה תעלה הפרמיה (חצי שנה מאוחר יותר) אם אתבע על הארוע (300 ש״ח), ולפי התגובה שלהם, זו היתה שאלה שהם רגילים לענות עליה. אכן תבעתי (הנזק בסוף היה מעל 14000 ש״ח), והפרמיה אכן עלתה ב-300 ש״ח, ותרד חזרה אם תהיינה 3 שנים ללא תביעות.
  14. אתה בטוח? בדקתי לפני שכתבתי את הפוסט שאתה מגיב עליו, ובדקתי שוב עכשיו. נכון לרגע זה, מחיר הבסיס לפי האתר שלהם (רמת גימור Prestige) הוא 189,900 ש״ח + אגרת רישוי. https://www.hyundaimotors.co.il/models/ioniq-5/
  15. איזו טעות מיסים היתה להם בתחילת השיווק? עד כמה שניתן היה לראות, הם ניצלו את העובדה ששער ה-$ מול השקל היה הכי נמוך אי פעם (בדיוק בחודש-חודשיים לפני הכרזת המחיר הראשונית), בעוד לא היתה ירידה כזו באף מטבע אחר, ודובר אז בייבוא מארה״ב בלבד (דבר שהם אח״כ שינו בלי להודיע ללקוחות, שלא לדבר לבקש רשות, שהוא אגב לא חוקי, כי ארץ הייצור היא חלק מהמפרט שחייב להופיע בהזמנה המקורית). ועד כמה שאני ראיתי בתהליך ההזמנה בטסלה, המחיר מובטח רק אחרי ששולמה כל התמורה, שזה בדיוק המצב עם כל מכונית אחרת. אגב, אא״ט, זה הכרח חוקי לפי חוק שירותי רכב וחוקי חוזים אחרים (אלא אם כן היתה העלאת מיסים ואלה טרם שולמו). מחירים בארץ לצרכנים חייבים להיות נקובים בש״ח, ולא ניתן להצמיד אותם לשום דבר אחר.
  16. אולי נכון לגבי ביטוח חובה ומכוניות. בוודאות לא נכון באופן גורף ל-״רכב״. כמעט כל ביטוחי החובה בארץ לרכב דו״ג (אופנועים וקטנועים) תקפים רק לנהג אחד נקוב בשם. היוצאים מהכלל כמעט כולם הם ביטוחים מסחריים לקטנועי שליחויות. אא״ט יש סוגי כלי רכב נוספים שקיימת אופציה כזו לגביהם (מונית?) לגבי ביטוח צד ג׳ של מכונית, בוודאות לא נכון. אצל לפחות שתי חברות ביטוח שונות שהיה לי בהן ביטוח צד ג׳, לגבי מכונית, היתה מגבלת גיל ואא״ט גם ותק נהיגה.
  17. מחיר הבסיס של האיוניק 5 בארץ בשקלים לא עלה מאז הוכרזה ביולי 2021. אא״ט, כנ״ל לגבי הסקודה אניאק שהוכרזה אצלנו ביוני 2021. המחיר של כמעט כל דגם חשמלי אחר (או אולי כולם) עלה מאז, וב-10% לפחות אם לא הרבה יותר. לא יודע אם תהיה עכשיו עליה בדגמים האלה, אבל זה לא יפתיע ודי צפוי. אין כרגע מצב של תחרות חופשית בשום מקום בשוק הרכב, כי הביקוש עולה על ההיצע כמעט לכל פלח אפשרי (אולי לא לדגמים ייעודיים להובלת ג׳ירפות 😃).
  18. גם אני, ודווקא אהבתי את השילוב, והיה נראה לי שגם motior. אבל, בכל מקרה זה לא סרקזם, כי אין כאן מוטיב של אירוניה. זה לא המהפך. המהפך האמיתי (ורואים רק סנוניות ראשונות קטנטנות בגודל של יתוש) היה במכירות של MG ZS EV דור ראשון ב-2020, לא טסלה 2021. צריך לזכור שהיו כבר כמה נסיונות קודמים לייבא מכוניות סיניות לא-חשמליות ארצה, רובם ע״י יבואנים מבוססים ומוכרים שחיפשו פתרון למכור בארץ מכוניות זולות יחסית, וכולם נכשלו לחלוטין בשוק, כמו Great Wall Motors, ו-Chery וכמובן MG עצמם עם ה-ZS הלא חשמלית עם אותו יבואן. הקהל בארץ נשאר חשדן ולא קנה. והנה הגירסה החשמלית של ה-ZS נמכרה באופן יחסי יפה מאד (ביחס ל-ליף, זואי ו-i3), כי היתה מספיק דרישה לחשמליות כדי שקונים פוטנציאלים יתגברו על הרתיעה מיצרן סיני. כאן היה המהפך האמיתי. לגבי טסלה, היה צפוי שיש מספיק ישראלים שנתקלו בטסלה בארה״ב או שמעו עליה מאחרים, יחד עם הסגידה לכל דבר שמגיע מארה״ב (מדינה חשוכה לפי כמעט כל קנה מידה) כדי להגיע לכמה אלפי מכירות. בכלל לא בטוח שהשוק בדרגות המחיר האלה לא רווי כלל -- כל הפורומים של חשמליות מלאות במודעות מכירה של טסלות עכשיו, ואני אהיה מאד מופתע אם טסלה תהיה המותג החשמלי הנמכר ביותר ב-2022 בארץ.
  19. לא רלוונטי ברכב חשמלי כשהפלטפורמות זהות. ל-Q4 יש מנוע, קצב טעינה, תאוצה, גודל סוללה זהים לאניאק המקביל (והטווח של האניאק אפילו קצת יותר טוב, כמו גם נפח המטען ותאי האיחסון). כל מע׳ הבטיחות זהות. ההבדלים היחידים הוא בעיצוב הפנים, גג שמש (שאין ברמת הבסיס של האניאק) וצג מולטימדיה שהוא בכלל יותר גדול באניאק (״13 במקום "10.1) . זה שווה 100000 (מאה אלף, כן, לא עשרת אלפים) ש״ח? אאודי תמיד הצדיקו את עצמם ע״י טכנולוגיה וביצועים, לא סוג הפלסטיק בדאשבורד. כאן זו בדיחה עצובה.
  20. המחיר היחסי באירופה (לגירסאות מקבילות, כלומר אותה סוללה, מנוע וכמה גלגלים מונעים) לפני תמריצים אומר הרבה על הערך היחסי של הרכב. ברור שלא עד האגורה האחרונה, כי ייתכנו הבדלי מפרט, אבל בגדול, הציפיה צריכה להיות שיחס המחיר יישמר אצלנו, כל עוד לא מדובר במכוניות שאחת מהם מספיק יקרה לחטוף מס יוקרה. כשיש פער מאד גדול כשמשווים שני דגמים, אחד מהדגמים מתומחר הרבה יותר אטרקטיווית מהשני אצלנו. אם זה אומר שהמחיר של אחד ״זול מדי״, או שהשני ״יקר מדי״, זו כבר שאלה אחרת -- אבל יש פער תמורה לערך אינהרנטי. למשל, הטויוטה bZ4X (גירסת סוללה גדולה 2WD) עולה באירופה 3% יוצר מהאיוניק המקבילה, ואצלנו 21% יותר. זה הבדל גדול. לגבי האאודי q4 e-tron מול האניאק, ההבדל ממש ענקיֿ ומחיר האאודי פשוט מגוחך. זה הכל.
  21. תודה. כרגע אני מאד מרוצה מהפיקאסו, ואם לא יהיה משהו מאד חריג, אמשיך איתו עוד 5-6 שנים... ואח״כ כבר אעבור לחשמלי מלא ממילא. מעניין שלובינסקי החליטו לייבוא גירסת בנזין של האופל ולא של הסיטרואן. אבל בכל מקרה, אני רואה שזה הטורבו-בנזין 1.2 . מעבר לזה שהוא יותר חלש עם ביצועים פחות טובים של ה-THP165, זה הממשיך הישיר של המנוע עם צרות הרצועה. לא הייתי סומך עליו.
  22. הבנתי. מי נוהג בו היום לא משנה, כמובן. אבל שוב, לא ענית על השאלה: אם בתקופה הרלוונטית היו מספר עובדים בחברה שנהגו בו, למה בכלל העבירו את הדו״ח דווקא אליך? או שהעבירו אותו לכל אותם עובדים, לראות אם אחד מהם מזהה את עצמו בדו״ח?
  23. מצטרף לשאלה. פות״ש, בפוסט פתיחת השירשור כתבת ״ברשותי רכב חברה״, כלומר השתמע שרק אתה נוהג בו, וכך בהמשך השירשור. עכשיו אתה כותב שמספר אנשים נהגו ברכב באותה תקופה. אם אין לחברה יומן עם רישום של מי נהג ברכב , או דרך אחרת לבדוק מי נהג, למה בכלל החברה פנתה אליך? למה אתה צד בנושא?
  24. אני שקלתי אותו פעמיים, ב-2008 וב-2018. בשני המקרים נאלצתי לפסול, כי היה זמין בארץ רק בתור דיזל, שממש לא השתלם לנסועה שנתית לא-גבוהה. גם העובדה שאין פתיחה טובה לחלונות האחוריים הפריעה לי. אולי המצב השתנה בינתיים (ב-2018 קניתי C4 פיקאסו 5-מושבי(/
  25. אף אחד לא יודע מה יקרה בארץ, ומאד יכול להיות שהתשובה 5 שנים קדימה תהיה שונה לחלוטין מאשר התשובה 3 שנים קדימה או 8 שנים קדימה. רק לדוגמה: באירופה, חשמליות, כולל עם טווח נמוך כמו הליף 24 קוט״ש או הזואי 22 קוט״ש, מחזיקות ערך יותר מרכב דלקי באותה קטגוריה (ירידת הערך היא בד״כ חצי מהירידה בדלקית, באחוזים). בארה״ב, המצב הפוך, פרט לטסלות -- ירידת הערך נוטה להיות פי 3 (באחוזים). יש לזה כל מיני סיבות, אבל העיקרית היא שאין שם כמעט אף חשמלית על הכביש שהיא לא compliance car, פרט לטסלות. מעבר לזה, רכבים בקטגוריה הזו לא צפויים להגיע ל-700 ק״מ טווח, במיוחד לא בארץ. בקושי 500, שזה קצל מעל הטווח של הקונה 64 קוט״ש שלא משווקת כאן (וטווח של כ-350 בכביש מהיר). זה עקב העלות הגבוהה של סוללה גדולה יותר, והמשקל הנלווה -- וצריך לזכור שמדובר במכונית בסגמנט B, לא בספינת טיולים. בגלל המודל של טעינה לילית, אין לרוב המשתמשים הפרטיים צורך בנסועה יותר גדולה. אם בהמשך העלות והמשקל של סוללות תרדנה בהרבה מאד, זה יכול להשתנות -- אבל זה דורש מהפיכה טכנולוגית בסוללות שלא קרתה עדיין, ואם תקרה, ייקח לה +20 שנה להגיע למיסחור.
×
×
  • תוכן חדש...