PinkDolphin
-
הודעות
1,023 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
5
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי PinkDolphin
-
וזה מזכיר לי את הסיפור האמיתי הבא... מעשה במפקד תחנת כיבוי באזור הררי בצרפת. פעם אחת מפקד התחנה הגיע לכביש חסום ע״י מפולת אבנים, אבל בגלל שהוא היה צר, הוא לא היה יכול להסתובב והיה צריך לנסוע ברברס, בחושך, דרך ארוכה. לעולם לא עוד, החליט. הוא לקח שני סיטרואן דה-שבו לפחח מקומי שגזר אותם באמצע והלחים חזרה, כך שלרכב שני חצאים קדמיים שבכ״א יש מנוע והגה. זה מאפשר להחליף את כיוון הנסיעה ע״י כך שהנהג עובר לחצי השני, ללא צורך בפניית פרסה. https://jalopnik.com/this-two-headed-citroen-2cv-fire-vehicle-is-a-weird-sy-1838411075
-
ואם כבר הגענו לצפון אמריקה, בטקסס (ורק שם) יש מגבלות מהירות שונות ביום ובלילה בכבישים מהירים. ההבדל לא גדול, רק 5 מילים לשעה (8 קמ״ש).
-
דרישת חשבונית טיפול אחרון בתביעות ביטוח.
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של urich בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
פות״ש, אני לא הייתי שולח כלום לפני שהייתי עושה בירור מול בן אדם מוסמך, בשיחה ישירה, בדיוק מה חסר ולמה. אחרת זה דו-שיח של חרשים; אולי זו בכלל טעות והם לא רוצים שום מידע על טיפולים. אין לך אינטרס לשלוח מידע שהם לא מבקשים. -
דרישת חשבונית טיפול אחרון בתביעות ביטוח.
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של urich בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
בכלל לא ברור מה הם מבקשים. בסעיף שם המסמך מופיע ״חשבונית תיקון״ שזה ככל הנראה חשבונית התיקון לאחת מהתאונות הקודמות (ולא ברור אם הכוונה לתאונה הראשונה או השניה או לשתיהן, כי אלה כמובן מסמכים נפרדים), אבל בטור הסטטוס מופיע משהו שבכלל לא קשור -- לא סטטוס אלא תאור לא ברור שמזכיר גם תיקון וגם טיפול, שגם אלה מסמכים נפרדים (אפילו מוסך שמבצע תיקון תאונה וטיפול באותו יום באותה כניסה למוסך יוציא על זה חשבונות נפרדים) על דברים שלא קשורים. האם דיברת עם מישהו מוסמך ובכיר מספיק, במחלקת התביעות בחברת הביטוח, וביקשת הסבר מלא מה בדיוק חסר להם ולמה? שיחה טלפונית, לא להסתמך על פרשנויות שלך או של אנשים כאן למכתבים, במיוחד כשמדובר בחברות ביטוח ישירות. אגב, אחת הסיבות למה אני נוטה להימנע מהחברות האלה. סוכן טוב היה נותן לך את כל ההסברים ומנחה אותך מה לעשות. -
התלבטות מחיר בין רכב יד 2 לבין רכב חדש. אותו הדגם כמובן
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של sapirush בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תתחדשי ותהני! ולא לשכוח לדרוש את מחזיק המפתחות שמגיע לך חינם 😃 -
התלבטות מחיר בין רכב יד 2 לבין רכב חדש. אותו הדגם כמובן
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של sapirush בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לגבי חלקי בלאי כמו צמיגים, אכן, זו עלות נוספת של רכב משומש. אבל לגבי טיפולים ואגרות רישוי, זה תלוי בפרק הזמן שבו היא תחזיק את הרכב עתידית ובנסועה, לא בגיל שלו בתחילת הבעלות (האגרה יורדת קצת עם השנים, אבל לא הרבה), מצד שני הביטוח יהיה קצת יותר זול לרכב משומש כי ערכו קצת יותר נמוך. --------------------------- ונקודה כללית: כמובן לא ראיתי את הרכב המשומש או את תוצאות הבדיקה שלו. אבל פתחת את השירשור לפני 6 ימים. בתנאים של היום של עודף ביקוש על היצע, לו הוא היה עיסקה מעולה מבחינת המחיר, הוא היה כבר נחטף מזמן (אלא אם כן הוא לא פורסם בכלל והוא מוצע רק לך, ואם כך, מדוע?) כיון שהדגם עצמו לא נחשב בעייתי עד כמה שאני יודע, זו אינדיקציה שהמחיר גבוה יותר ממחיר השוק האמיתי . כל ההערכות שאני מכיר מדברות על 2024 לכל המוקדם (זה לגבי מתי יחזור האיזון בין היצע לביקוש בתחום המכוניות החדשות, והמשומשות יתיישרו בהתאם אבל לא מיידית -- ייקח כמה חודשים לפחות). והסיבה היא ששרשרת האספקה הגלובלית לא תשוקם לפני כן. בנוסף, כל יצרני הרכב הגדולים (פרט ליפנים) עסוקים במעבר ברמה מסויימת בין רכב רגיל/היברידי לחשמלי או פלאג-אין היברידי, מה שגורם לסגירת פסי ייצור בזמן המעבר. מעל 12% מהמכוניות החדשות שנמכרו בעולם (כולל הארצות המתפתחות) ברבעון הראשון השנה היו חשמליות (כולל PHEV). בארץ הנתון למחצית הראשונה של השנה הוא 11.1% . -
אגב, הייצור של הסדאן אכן הופסק בכל העולם, אבל ממשיכים לייצר את הסטיישן עבור אירופה.
-
התלבטות מחיר בין רכב יד 2 לבין רכב חדש. אותו הדגם כמובן
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של sapirush בתוך ייעוץ ברכישת רכב
משעשע. כדי לבחון עד כמה שיקלול קילומטראז׳ נמוך מעלה את המחירון של המשומשת, לפני שכתבת את הדגם חיפשתי דגם אקראי ביד 2 מ-2019 שעולה סביב 108000, ובמקרה יצא שבחרתי בסטוניק 🙃. דעתי כמו @sperial, מאותם שיקולים; בעניין התוספות, גם לדעתי יכולת קיפול זה מאד שימושי למי שצריך לחנות בחניונים (מאד הצטערתי שלא היתה אפשרות כזו ברכב הנוכחי שלי, והייתי משלם לא מעט עבור זה). רק את יודעת מהם השיקולים הכלכליים שלך, אבל תזכרי שההבדל האמיתי הוא לא 20000 ש״ח, אלא ההבדל בין הסכום בו קנית מכונית לבין הסכום בו שתמכרי אותה בעתיד; אם הכוונה היא להחזיק במכונית זמן ארוך (נניח מעל 5-6 שנים), ההפסד על ירידת הערך מצטמצם כי הוא מתחלק על הרבה שנות בעלות. -
התלבטות מחיר בין רכב יד 2 לבין רכב חדש. אותו הדגם כמובן
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של sapirush בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לכן שאלתי מה הדגם המדוייק -- אפשר יהיה לראות מה המחירון ומה המחירון המשוקלל לדגם כזה בן 3 שעבר רק 30000 במקום הממוצע (51000). -
התלבטות מחיר בין רכב יד 2 לבין רכב חדש. אותו הדגם כמובן
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של sapirush בתוך ייעוץ ברכישת רכב
חסר מידע. מה הדגם המדויק? מה מחיר המחירון של ה-2019? בדיוק איזו אחריות יש על החדש (גם זמן, גם ק״מ?) כל הפרטים משפיעים על החשבון הכלכלי. לולי היינו בתקופה החריגה של המחסור העולמי, רכב משפחתי בן שלוש מאבד בממוצע לפחות 10% מערכו בשנים הראשונות, כך שה-2019 היה צריך לעלות פחות מ-80000. זה קצת פחות נכון לרכבי מיני, ואני מניח ששיקלול הק״מ הנמוך יחסית גם העלה את המחיר, אבל חשוב להבין איך ה-88000 ש״ח ביחס למחירון של 2019 וביחס למה שמבקשים אחרים בלוחות על 2019. לעומת זאת במצב היום זה תלוי בהיצע/ביקוש של הדגם המסויים, כשיש אנשים שמוכנים לשלם יותר על משומש מחדש בן שנה בגלל הזמינות. זה לא המצב במקרה שלך, כי החדש זמין מיידית. -
קבלת היסטוריית טיפולים עבור רכב לפני רכישה
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של ALÞћÃ בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מן הסתם, כי החברות האלה נוטות לטפל בעצמן (לגדולות יש מוסכים שלהן, לא?) זה לא שונה מאדם שעושה את כל הטיפולים בעצמו לבד, ומנהל יומן בכתב יד. כמה זה מקיף וממצה תלוי באדם. אגב, זו עוד סיבה למה אני כללית נרתע מאד מלקנות רכב מליסינג או מהשכרה. החברות יודעות מראש שתמכורנה את הרכב הלאה אחרי 3-4 שנים (נדמה לי שנתיים לרכב השכרה?), ולכן אין להן אינטרס לעשות תחזוקה לפי הספר, רק להגיע לנקודת הזמן של המכירה עם כמה שפחות הוצאות. כיון שהן מתחילות עם רכבים חדשים, הם יעמדו במידה לא קטנה של הזנחה שלא תהיה ניכרת עדיין בגיל הזה, אבל יכולה לבוא לידי ביטוי אח״כ. -
אין מנוס מלהתקשר אחד אחד לכל יבואני החשמליות. יש מדי פעם ביטולים ואז לפעמים אפשר להשתחל. היה עוזר לו קודם הייתם מצמצמים את הרשימה לפי גודל/סוג רכב וטווח רצוי.
-
קבלת היסטוריית טיפולים עבור רכב לפני רכישה
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של ALÞћÃ בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מה פתאום חברת השכרה מתעסקת בלמכור רכבים שלא היו רכבי השכרה שלה? זה לא טרייד אין של יבואן ולא מגרש משומשות. כל העסק זה ראש בריא למיטה חולה. אולי יש הסבר משכנע להיסטוריה המוזרה, אבל למה לבזבז זמן על זה? אם זה מה שהסוכן מצא לה ומציע אותו בתור רכב טוב, שהוא יעשה במחילה את העבודה שלו (הוא הרי מרוויח עמלה על העיסקה, נכון?) , ירדוף אחרי הסוחר שעל שמו הרכב רשום ויציג היסטוריית טיפולים ובעלות מלאה, שתסביר את המוזרויות. אם הוא לא עושה את זה, הוא בהגדרה לא סוכן מוצלח. לא שונה ממתווכי נדל״ן -- אם הם לא מוכנים לעבוד בשביל העמלה בהשגת מסמכים רלוונטים, מפטרים אותם. תסביר למכרה שזה בדיוק למה לא קונים מסוכן. -
ברוב המקרים רכבי תצוגה מגיעים ליבואנים לפני רכבים למסירה -- אחרת אף אחד לא יזמין 🙂. מחסור הרכיבים החמיר בחצי שנה האחרונה, אז הגיוני לי שרכבים שהורכבו אח״כ מגיעים ללא תכונות מסויימות, גם אם פורמלית זו אותה רמת גימור -- במיוחד אם זה דגם של VAG: https://carsforum.co.il/topic/704212-האם-יבואן-יכול-לשנות-מפרט-או-להוריד-פיצרים-ללא-אישור-הקונה/ פות״ש, ודא מול היבואן בדיוק מה יהיה כתוב ברשיון הרכב מבחינת שנת עליה לכביש ויד, ושאתה אכן תקבל את האחריות המלאה לכל דבר.
-
התלבטות מחיר בין רכב יד 2 לבין רכב חדש. אותו הדגם כמובן
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של sapirush בתוך ייעוץ ברכישת רכב
שיקול נוסף יכול להיות האם הרכב המשומש עדיין תחת אחריות יצרן ויהיה כך עוד 6 חודשים, והאם הפרש המחיר משפיע בפיננסים. אם כן, זה מצמצם את אי הודאות של תקלות לא צפויות. מצד שני, ברכב של יצרן שנחשב אמין בן 3 עם 30000 ק״מ לא צפויות תקלות. היצרן, והדגם היו משפיעים על ההחלטה שלי, אם כי רוב הסיכויים שהייתי הולך על החדש. הייתי במצב דומה ב-2008. עמדנו לקראת מעבר מזוג לזוג+2 תינוקות, והיינו ללא רכב. רצינו MPV, ואחרי מחקר שוק ונסיעות מבחן הוחלט על סקודה רומסטר, אז בשנתו השניה בארץ . היו 2-3 מכוניות חדשות כבר בארץ בהנחה קטנה (הזמנות שבוטלו), כך שאפשר היה לקבל כזו חדשה ב-104000 (במקום 110000) + הנחה על אביזרים נוספים; היו בודדים ב-יד2 (דגם זהה, אותו מנוע ורמת גימור), כאשר שהמחירון היה 96000, וזה מה שאנשים ביקשו. היה ברור ששווה ללכת על חדש. ללכת לראות את המשומשים היה גוזל זמן, בדיקה היתה מוסיפה עוד עלות, ולרכב בן שנה נותרה רק שנת אחריות אחת מול שנתיים לחדש. גם אם ההפרש היה 15000-20000 ש״ח ולא 8000, לטעמי היה עדיין שווה יותר חדש. כמובן לכל אחד השיקולים הפיננסיים שלו. -
ביטוח אופנועים
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של מיכאל6 בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
אתה מודע לזה שאם אתה מבטח שני דו״גים בו״ז עם נהג אחד נקוב בשם, אתה זכאי להנחה של 20% על כל אחד מהם בביטוח החובה? תלוי כמה לעיתים קרובות אתה מחליף בין הכלים וכמה התעסקות זו, יכול להיות שלא יצא לך הרבה יותר יקר לבטח שניים. https://pool.org.il/הנחות-מיוחדות-לאופנועים/- 7 תגובות
-
- 1
-
-
מזל טוב! בעלי רכב חשמלי הפכו לצבים התורנים על הכביש.
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של davemustaine87 בתוך רכב כללי
זה נכון לכל החשמליות. בתחום המהירות של מכוניות ומטוסים (לא על-קוליים), התנגדות האויר מתכונתית לריבוע המהירות. כיון שבחשמליות אין אחוז גבוה של האנרגיה שהולך לאיבוד כל הזמן על חום, בניגוד לדלקיות, תוספת מהירות קטנה זה מורגשת חזק בטווח. זו הסיבה שפחות או יותר בכל החשמליות יש הגבלת תוכנה על המהירות העליונה -- היצרנים לא רוצים שאנשים ייתקעו עם סוללה ריקה. -
מה גורם לך להחליט שדווקא אגרות הרישוי הן לא סבירות, ואיזשהו מס/אגרה אחרים כן?
-
כיסוי חיצוני לרכב, הגיוני שהפח חם לאחר יום בשמש?
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של CRuzer669 בתוך רכב כללי
רוב בהחלט, אבל לא כל. עצם החום גם גורם נזק לחלקי פלסטיק כשלעצמו לאורך זמן, אפילו ללא קרינה. גם הפרשי טמפ׳ קיצוניים בזמן קצר (חומרים שמתרחבים ומצטמקים, למשל אטמים שונים). כיסוי לא נותן את ההגנה מלוא שנותן גראז׳ בנוי, כל עוד הוא מאוורר כמו שצריך. -
זה מקרה טיפוסי. זה לא שאין מכוניות ישנות מאד אמינות -- לאמא שלי יש מאזדה 3 שנת 2006 שקנתה חדשה, ולא היו לה עד היום שום תקלות (כן היתה צריכה להחליף מצבר כמה פעמים כי היא בקושי נוסעת -- כ-3300 ק״מ בשנה) -- אבל העניין הוא שאי אפשר לבנות על זה, ודאי שלא יודעים את ההיסטוריה של הרכב: לא רק היסטוריית טיפולים ותקלות, אלא איך נהגו בו.
-
הנסיון שלי ושל משפחה/חברים עם מכוניות מאד ישנות וזולות שלא ידועה ההיסטוריה הקודומת שלהם (ואני מדגיש את הנקודה האחרונה) היא בממוצע תקלה אחת יקרה (אלפי ש״ח בודדים) פעם בשנה, גם בנסועה נמוכה. ויהיה קשה מאד למצוא רכב בתחום המחירים הזה עם היסטוריה ידועה (וטובה) של טיפולים. רוב האוכלוסיה בארץ שמחזיקה רכב ישן מזניחה אותו מאד. מעט מאד אנשים שמחזיקים רכב ישן עושים טיפול פעם בשנה אם הנסועה נמוכה, וזה מקור לצרות. בהתחלה באמת התפלאתי על המטרה לשל 10000 ש״ח -- רוב המאזדה 3 שנת 2009 בלוחות מעל כפליים מזה, והמעטים בתחום הזה לא במצב נסיעה או דורשים החלפת רכיבים יקרים. אם באמת תעלה ל-15000 ש״ח המצב בהחלט ישתפר, אבל עדיין אני חוזה תקלות בהפתעה בהמשך גם אם תעשה יישור קו תחילי של בעיות ידועות. חלקי גומי ופלסטיק מתייבשים בתור תלות בזמן, לא בנסועה. השאלה היא אם אתם רגישים לתקלה בהפתעה שתשבית את הרכב לכמה ימים. אם כן, אז רכב ישן לא יספק נוחות כי אתם תשרתו אותו ולא להיפך. אפשר לתחזק יותר בזול (חלפים מחו״ל ו/או לעשות חלק מהעבודה לבד) אבל הראשון דורש המתנה שחלקים יגיעו, והשני ידע, מקום לעבוד וזמן לעבוד על הרכב.
-
בנסועה כזו נמוכה, בד״כ לא כדאי בכלל מבחינה כלכלית להחזיק רכב (בתלות סוגי הנסיעות וכמה ואיזה אנשים צריך להסיע). ההוצאות הקבועות תהיינה גבוהות יחסית (עדיין צריך טיפול שנתי, ביטוח חובה+צד ג׳, ואגרת רישוי). הצפי לאמינות יהיה מאד נמוך. בהרבה מקרים כאלה עדיף על שילוב תחב״צ ומוניות, גם כלכלית, וגם מבחינת האמינות.
-
אי אפשר להכליל לגבי ארה״ב -- הכללים שונים בכל מדינה. במסצ׳וסטס יש מס קניה בכל קניה של כלי רכב או נגרר, חדש או משומש, בין אם מעורב סוחר או רק אנשים פרטיים, של 6.25% . אפילו אם אתה מעביר למישהו מכונית חינם, צריך לשלם מס לפי 6.25% של מחיר המחירון שלה. ובנוסף לזה, יש מס שנתי של 2.5% (Excise Tax) של ערך הרכב בעת הרישוי הראשוני, ובכל חידוש שנתי. הערך לצורך Excise הוא לא מחירון השוק, אלא לפי אחוז יורד ממחיר המחירון של היצרן/יבואן. בשורה תחתונה זה לא מעט כסף.
-
אופס. התכוונתי כמובן לא ל- Corsa-e אלא ל- Mokka-e. https://ev-database.org/car/1586/Opel-Mokka-e אם היה מדובר רק באדם אחד, ה- e-208/Corsa-e יותר מתאימות (דגמים קצת יותר זולים ויעילים אנרגטית עם יותר טווח), אבל כיוון שמדי פעם יהיה צריך להסיע 3 נוסעים, תצורת הקרוסאובר של ה- e-2008/Mokka-e תהיה יותר נוחה.
-
ראשית, 🎩 על הכתיבה. פשוט תענוג לקרוא. ועכשיו לשאלה: צריכת האנרגיה שלך באמת יותר גבוהה בנסיעה עירונית מאשר בין-עירונית או משולבת? זה הפוך מכל התאורים שרואים לגבי מכוניות חשמליות. אגב, האם בגירסה שלך המטען המובנה הוא כבר תלת-פאזי 11kW? אני זוכר שלקח ליגואר כמה שנים לשדרג אותו מחד-פאזי (כנראה בגלל הרקע הבריטי של המתכננים -- בבריטניה אין 3 פאזות ביחידות דיור).
