PinkDolphin
-
הודעות
1,023 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
5
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי PinkDolphin
-
הוספת נהג צעיר לביטוח חובה + צד ג
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של M H בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
-
הוספת נהג צעיר לביטוח חובה + צד ג
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של M H בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
בתנאי ביטוח החובה רשום (סעיף ה׳) שלא היו לנהגים שנוהגים במכונית דרך קבע תביעות של ביטוח החובה בשלוש השנים האחרונות. זה לא נכון לפי פות״ש -- הנהג הצעיר הגיש תביעה וקיבל פיצוי שנה שעברה. להבנתי זה לא יבטל את תקפות הפוליסה, אבל ייתכן שחברת הביטוח תערים קשיים ולכל הפחות הפרמיה תועלה בדיעבד למה שהיא היתה אילו כן היו מצהירים על התביעה. -
הוספת נהג צעיר לביטוח חובה + צד ג
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של M H בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
בתנאי פוליסת החובה כתוב ״מספר התאונות שהביאו לתביעות ביטוח חובה, בשלוש השנים האחרונות, של כל הנהגים הצפויים לנהוג ברכב, הוא: 0״ זה סותר את התביעה שאתה מזכיר של הנהג הצעיר. אם לא תהיה פניה אל הביטוח לתקן את התנאים, שעלולה העלות את הפרמיה, במקרה של תאונה עתידית של הנהג הצעיר עלולה בהחלט להיות בעיה -- חברת הביטוח עלולה לטעון שהיתה כאן הצהרה שקרית. -
מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של CX25GTI בתוך רכב כללי
בלי לנקוט עמדה לגבי הויכוחים בשירשור, יונדאי וקיה הם מותגי אחות של אותו יצרן, ויש להם יבואנים נפרדים בארץ. -
אתה מזכיר רק תקציב קניה ולא תקציב אחזקה שנתי, שהוא הרבה יותר משמעותי ברכבים בני 20. ואמינות זה ממש לא פונקציה של מנוע וגיר בלבד. יש המון רכיבים ומערכות אחרים שיכולים להתקלקל, והעלות שלהם או של התיקון שלהן מאד תלויה בנסיבות. כשאתה מגיע לגיל 20 (שהוא מעל הגיל הממוצע לגריטה של רכב), כל רכיב ברכב צפוי לקילקול אלא אם כן אתה יודע את ההיסטוריה שלו. בהחלט יש רכבים בני 20 שיתנו שירות מצויין עוד כמה שנים טובות, אבל אין דרך לדעת את זה מראש לגבי רכב לא מוכר.
-
מבקשים שנשלם מקדמה על רכב, אבל לא מוכנים להציג אפילו תמונות שלו
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של אני777 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אישית, לא הייתי משלם אגורה בלי לראות ולבדוק את הרכב פיסית בעצמי. צילומים לגמרי לא מספיקים. אחרי שתשלם מקדמה, אתה בידיים שלהם ותצטרך לרוץ אחריהם לקבל אותה חזרה. יכול להיות שזה פוסל קניה מרוב הסוכנויות האלה -- אז תתמקד בשוק הפרטי. -
המרת רישיון זר, אחרי הוצאת רישיון ישראלי
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של אקוסיסטם בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
פות״ש, אכן. יש שלושה נושאים שונים כאן: -- ותק רשיון נהיגה. המרה אכן דורשת 5 שנים נסיון מתועד בחו״ל (רשיון נהיגה זר שכתובה בו שנת הוצאת הרשיון; אם היא לא כתובה, מסמך רשמי מהרשויות שם. אם המשמכים לא באנגלית, גם תרגום נוטריוני). לעולים חדשים, אפשר להמיר בנוהל לא מקוצר גם ע״ס 2.5 שנות נהיגה בחו״ל, שאז צריך לעבור רק מבחן נהיגה מעשי (טסט). אני מניח שהסטטוס הפורמלי שלך הוא תושב חוזר ולא עולה חדש? (מי שאין לו סטטוס פורמלי של תושב חוזר או עולה זכאי להמרה רק אם הוא דיפלומט או עדיין תושב חוץ). https://www.gov.il/he/service/convert_driving_license -- הערת ״נהג חדש״ ברשיון. החלטה של משרד הרישוי, ואם אתה לא זכאי להמרה, מניח שאין דרך למחוק את ההערה מוקדם יותר. כנ״ל לגבי מלווה. לא ידוע לי שחברות הביטוח מתעסקות עם הגדרת ״נהג חדש״ עצמאית משלהן אלא פשוט הולכות לפי משרד הרישוי ואז נכנסים השיקולים האקטוארים. אמנם מותר לאזרח ישראלי לנהוג לתקופה מוגבלת ע״ס רשיון זר (נדמה לי שנה, אלא אם כן הוא יצא את הארץ ליותר מ-3 חודשים), אבל לא חושב שתוכל בכלל להנפיק ביטוח ישראלי מקומי ללא רשיון ישראלי (לפחות, זה מה שאמרו לי מספר סוכני ביטוח לאחר בירור עם חברות האם שלהם). -- ותק היעדר תביעות לצורך הנחה בפרמיה. לדעתי רק כאן יכול לבוא לידי ביטוי מו״מ כלשהו; חברות הביטוח מוכנות, לפחות חלקן (לא כ״כ בחברות הישירות, שם קשה מאד להגיע למישהו מקצועי מספיק בנושא) להכיר בוותק כזה תמורת מסמך רשמי מחברת ביטוח בחו״ל שביטחה רכב ע״ש הנהג. אם אתה מתכוון לעשות ביטוח על שמך (או להיכלל בביטוח של מישהו אחר כמי שנוהג קבוע ברכב), זה בהחלט שווה להשקיע מאמץ בהכרה בוותק כזה, אחרת המשמעות היא אלפי שקלים בפרמיית מקיף לשנה. -
חשמליות ינואר - אוגוסט 2022 לא סופי (אבל מעניין גם ככה)
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
זה בעיקר עניין של בעיית התיעדוף. עניין ריתמות החשמל נפתר כבר לפני כמעט חודשיים (ייצור הועבר למפעלי סקודה בצ׳כיה, ומפעלים אחרים באירופה וצפון אפריקה). אבל לא לזה כיוונתי. עדיין הייתי מצפה לתיאור של המאמצים של VAG לכיוון החישמול בתור הכנת השוק לעתיד. בכל האתרים האחרים שלהם בעולם הם התחילו עם זה כבר לפני יותר משנה. אפילו באוסטרליה, שם VAG לא מוכרים אף דגם חשמלי ולא היו גם שום תמריצים ממשלתיים או השקעה ציבורית בעמדות טעינה עד לפני כמה חודשים, כבר מזמן יש אזור כזה באתר: https://www.volkswagen.com.au/en/technology/innovation/e-mobility.html -
חשמליות ינואר - אוגוסט 2022 לא סופי (אבל מעניין גם ככה)
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
אכן. אין זכר לרכב חשמלי או אפילו פלאג-אין באתר מותג VW, שזו ממש בושה בהתחשב בחשיבות החישמול עבור המותג וחברת האם. הם הביאו ID.3 בודדים לפני יותר משנה ״לתקופה קצרה תחת אישור יבוא זמני במסגרת בדיקות וניסוי שמבצעת צ'מפיון מוטורס בתיאום עם יצרן הרכב. לדגמים אלה טרם ניתן אישור יבוא קבוע". בחציון הראשון השנה נמסרו 159K~ מכוניות פרטיות, ואני מבין שהצפי לכל השנה הוא כ-300K. בשביל נתח שוק 10%, צריך 30K מסירות של חשמליות השנה. בשמונת החודשים הראשונים היו 13000~ (נושא השירשור 😃 ) נראה לך שבארבעת החודשים הנותרים תהיינה עוד 17000? מהפורומים של החשמליות עולה תמונה שלא ניתן כיום להזמין אף מכונית חשמלית שתסופק לפני סוף השנה, ושרוב ההזמנות שהיו אמורות להיות מסופקות בחציון השני נידחו לשנה הבאה -- נראה שיהיה מזל אם נגיע ל-20000 מסירות השנה (שזו כשלעצמה עליה לא רעה ביחס לשנה שעברה, כמעט כפליים). -
דוח חניה
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של יהונתן שלמה בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
תפסיק לחפש כאן תמיכה בנסיונות למצוא תירוצים שקריים. -
לא שזה יעזור לך עכשיו, אבל יש לא מעט סיפורים רעים מאד על הרשת הזו בפורום. ככלל, מגרשי המכוניות המשומשות זה מקום גרוע מאד לקנות רכב למי שלא מבין לעומק בתחום. לא הייתי מבזבז את הזמן בפניה טלפונית. את כבר ראית שהם מתנערים, והסיכוי שתגיעי למישהו בכיר מספיק בשיחה נמוך. מהנקודה הזו, רק בכתב ורק דרך עו״ד, כמה שיותר מהר. מכתב מעו״ד זה לא סיפור יקר, וגם לא מחייב אותך אח״כ להגיש תביעה או פעולות משפטיות אחרות. העובדה שעברו רק חודשיים משחקת לטובתך (וכנראה שתצטרכי לוותר על המכונית לתקופה כלשהי, ולהסתמך על תחב״צ/מוניות -- שמרי על כל הקבלות). בתור סוחרי רכב מקצועיים, היתה חובה עליהם לבדוק את התאמת הפרטים ברשיון לרכב, וכפי שענו לך למעלה, כבר יש תקדימים בנושא. במכתב רצוי כבר לדרוש פתרון מלא -- תתייעצי בעו״ד שינסח לך את המכתב, אבל משהו בסגנון שמצטט את התקדים ונותן להם שבוע להגיב ולהתחייב בכתב להחליף את המנוע, או להחזיר לך את כל הכסף ולקחת חזרה את המכונית. ואכן, ממליץ לפתוח שירשור חדש בפורום המשפטי כאן -- שם יראו את זה יותר אנשים עם נסיון מתאים.
-
אתה שכחת כמה פקטורים שעושים פאנלים על מכוניות ללא כלכליים בעליל: 1) הזוית הלא אופטימלית של הפאנלים על מכונית והזמנים שבהם היא במקום מוצל נותנים פקטור נצילות של בין רבע לשליש לעומת פאנלים על גג בניין, לא 40%. 2) פאנלים לגגות של בתים סטנדרטים בגודל ובצורה; למכוניות יהיה צריך גודל וצורה ייעודית (כולל קמירויות) לכל דגם, מה שמאד ייקר את הפאנלים. 3) אורך החיים של פאנלים הוא כ-30 שנה. אורך החיים הממוצע של מכונית עד לגריטה (באירופה ובארה״ב, מניח שאצלנו זה דומה) הוא 18-20 שנה. כיון שהפאנלים ייעודיים לדגם, לא יהיה ניתן להשתמש בהם ברכב אחר חדש (אחרי 20 שנה, כבר ממילא לא ייצרו את הדגם). זה מוריד עוד 30% מהכלכליות. 4) תאונות: בכל תאונה לא זניחה ייפגעו גם פאנלים, ויהיה צריך להחליף אותם. מייקר תיקוני פח וביטוח. 5) כשהרכב עם סוללה מלאה או קרוב למלאה, לא ניתן יותר לטעון אותה מהפאנלים והאנרגיה שמיוצרת בשלב הזה מבוזבזת. בשורה התחתונה, יש מי שכבר עשו את התחשיבים. בטכנולוגיות הקיימות בעתיד הנראה לעין, היעילות הכוללת של פאנלים על רכב היא 20% או פחות מפאנלים על גג בית או סככה, וציפוי רכב בפאנלים פשוט לא מצדיק את העלות. הרבה יותר הגיוני להקים סככות סולאריות בכל חניה חיצונית. לא רק שזה מגן על הרכב, זה גם מצמצם את האנרגיה שדרושה לקירור שלו בתחילת נסיעה. מה שכן כדאי, זה התקנת פאנל קטן וזול שכל מטרתו היא לשמור את מחשב הרכב חי במקרה של חניה לטווח ארוך, ולאוורר את הרכב. עוד בשנות ה-80, לפני שמזגנים היו סטנדרטים, אפשר היה לקנות בארץ מאוורים עם קולט סולארי שהיו יושבים של שמשת דלת צדדית של רכב ועשו את זה באופן לא רע בכלל.
-
חשמליות ינואר - אוגוסט 2022 לא סופי (אבל מעניין גם ככה)
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
אם הבנתי נכון, אוגוסט היה החודש הראשון אי פעם בארץ שמכונית חשמלית היתה הנמכרת ביותר, כולל יותר מכל הדגמים הדלקיים (מעל 1000 מסירות לג׳יאומטרי C). אא״ט כבר היה חודש שנה שעברה שבו הטסלה מודל 3 היה #2. כמובן, אולי זה אומר יותר על בעיות אספקה, לוגיסטיקה ושינוע מאשר על הצלחה במכירות, אבל עדיין מעניין. -
המחירונים בארץ הם רמאות של ממש, כי אין למי שמפרסם אותם מידע על עיסקאות בפועל בשוק הפרטי. אולי (וגם זה מוטל בספק) יש למפרסמים שלהם מידע חלקי על עיסקאות של חברות ליסינג. המחירונים מבוססים על הערכות ותחושות, ומלאים מידע מוטעה ומטעה. נתקלתי בעבר ב-״מחיר מחירון״ לדגם אופנוע שהכרתי את כל הבעלים שלהם בארץ אישית, ואף לא אחד מהם החליף ידיים שלוש שנים, ובמחירון לדגמים שבכלל לא קיימים, לא בארץ ולא בחו״ל. פרט לדגמים מאד נפוצים, עבור קניה/מכירה, צריך להתעלם מהמחירונים ולעשות סקר מחירים פרטי בשוק .
-
מה שאומר שהם כן מקבלים חלק מהתמורה עבור החניה (עלות הסליקה היא חלק מזה), כפי שהנחתי.
-
זה אמנם פופולרי לאחרונה, אבל אני בכלל לא בטוח שזה חוקי לנסח הסכם מכר לרכב ללא מחיר מחייב ידוע מראש (פרט לעניינים של מיסים שמשתנים לאחר מעשה). הייתי מתייעץ עם עו״ד שמבין בחוזים לגבי המשמעות של סעיף 84 בחוק חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב: https://www.nevo.co.il/law_html/law01/501_433.htm#Seif83
-
שאלה רצינית, האם הסרת רדיו מהרכב פוטרת אותי ממס רדיו?
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של icc בתוך רכב כללי
אפילו אופנועים שילמו אגרת רדיו. וזה הגיע בזמנו לבג״ץ (לגבי מכוניות), ולא עזר. -
אז מה בדיוק המודל העסקי שלהם? אני יודע שהם מדברים על כניסה לשותפויות בתחומים חוץ מחניה, אבל כמעט כל מי שאני מכיר משתמש בהם, ורק בשירותי החניה ללא שירות פרמיום. סביב שנת 2000, כשעבדתי בקרן הון סיכון, היו 3-4 צוותי יזמים שהגיעו אלינו עם הרעיון לחניה סלולרית. בכולם המודל העסקי היה לקבל מהרשויות המקומיות הנחת כמות על עלות החניה, ולגבות מהנהגים את העלות הרגילה. זה מאד השתלם לרשויות כי בשימוש באפליקציות יש מעט מאד מקרים של חוסר תשלום, קנסות וריצות אחרי נהגים -- כולם מקרים שעולים הרבה לטיפול.
-
ברור שלא יהיה כדאי לנהל תביעה משפטית בארה״ב, ודאי לא מכאן; שם אולי היה ניתן בתביעות קטנות. הדבר היחיד הנוסף שעולה לי הוא פניה דרך המשרד לענייני צרכנות של הסטייט המדובר. בחלק מהמדינות יש להם שיניים והם די אפקטיווים, במיוחד אם אפשר לתת מצג משכנע שיש כאן הטעיה של לקוח (עד כמה שאני יודע אמור להיות פירוט בדיוק על מה משלמים, ואולי יש בטופס שורת תשלום לסוג של ביטוח שכבר שילמת עבורו במסגרת ההזמנה). כנ״ל פניה דרך איגודי החברות שנועדו לטפל בתלונות לקוחות, כמו ה-BBB.
-
פגיעה מאחורה בהמתנה לרמזור לרכב איוניק 5 חדש
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של gild בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
פות״ש, בעסה לשמוע לגבי האובדן הגמור המסתמן, בין אם להלכה ובין אם למעשה, אבל אני לגמרי מסכים עם @sperial: גם אם אפשר מבחינה בטיחותית לתקן אותו, ובזמן סביר, מאד יכול להיות לא יהיה כדאי לך להישאר עם הרכב. אני הייתי מאד נרתע מלקנות כזה בתור רכב בן שלוש, כי לא הייתי סומך על כך שיש מספיק נסיון בתיקונים של הדגם, ולהערכתי זה יפגע מאד בסחירות. בדוק מול עו״ד שמתמצא בביטוח רכוש לרכב, אולי יש אופציה שתתבע את הביטוח של התובעת עבור הפיצוי הרגיל (מחירון משוקלל), ואת החברה שלך עבור ההפרש בין זה למחיר השוק. -
השאלה אם באיזשהו שלב חתמת על ה-820. אם לא, אתה פונה לחברת האשראי שלך. הם יגידו לך לנסות לפתור את זה מול בית העסק, אתה שולח לשם אימייל (רק פניה בכתב, לא טלפונים). אחרי (בד״כ) 45 יום אם הם לא עונים לשביעות רצונך, חברת האשראי בארץ מאפשרת פתיחת dispute. אם אין הוכחה לבית העסק לגבי מה שהסכמת לגביו, חברת האשראי תזכה אותך.
-
המונחים רשיון ב׳/ג׳ הם מונחים עתיקים לדרגות שהיו ספציפית בישראל עד שנות ה-60 או ה-70, אא״ט (ולכן השימוש באותיות עבריות); סוגי הרשיון לא היו תואמים בדיוק לרשיונות לא באירופה ולא בארה״ב מבחינת המגבלות. שהוצאתי רשיון ראשון (טוסטוס 50 סמ״ק) ב-1982, כבר היה נהוג המינוח עם 02/03 שתיארת. משעשע שעד היום עדיין משתמשים במונח ״רשיון ג׳״ לא מעט, למשל בפרסומות דרושים של חברות תובלה, כשמעטים מאד הנהגים הפעילים שהיה להם אי פעם רשיון כזה 😃... לגבי אופנועים, כל סוכנויות ההשכרה נוטות לדרוש רשיון A בלתי מוגבל גם להשכרת אופנועים שתואמים ל-A1 או A2 אירופיים (פרט ל-moped ממש, שבחלק מהמדינות לא דורש רשיון בכלל). הם לא מבינים בזה ולא רוצים להתעסק. לגבי מקרים אחרים, אין לי נסיון אישי (בתקופה שגרתי שם היה לי רשיון מקומי), אבל זה נוטה להיות לא עקבי. חבר עם רשיון אירופי B קיבל משני סניפי U-Haul שונים באותה מדינה תשובות סותרות לגבי אם הוא יכול לשכור משאית עם משקל כולל מעל 3500 ק״ג, וכנ״ל לגבי מס׳ הנוסעים המקסימלי שמותר להסיע (על רשיון B זה 8 נוסעים, ברשיון הנהיגה האמריקאי הבסיסי אפשר בד״כ 12 (בקליפורניה יש מגבלות נוספות)). גם שמעתי שלפעמים יש בעיות אח״כ עם כיסוי ביטוחי, במקרה שהנהג השוכר נהג ברכב שאסור היה לו לנהוג בארץ המוצא שלו. רוב או כל מדינות ארה״ב לא דורשות כבר רשיון בינ״ל (זה שמוציאים מממס״י), אבל לגביו כתוב במפורש שהוא לא מכסה רכב שלא היה מותר לנהוג בו בארץ המקור, ואני אישית לא הייתי שוכר רכב שבישראל אסור לי לנהוג בו לפי הרשיון הבינ״ל.
-
נכשלתי טסט שני באופנוע עד 500, האם לוותר.. לא יודע מה לעשות
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של Shayvidas בתוך רכב כללי
יש בתי ספר לנהיגה שמציעים ללמוד רכיבה לרשיון A2 על אופנוע עם הילוכים (לפחות מפרסמים את זה באתר שלהם). אם זה יעזור להוציא אח״כ רשיון ל-A1, לא יודע -- תלוי כמה פות״ש מסתדר עם הילוכים בכלל (לפחות נסיון במכונית עם הילוכים ידניים). -
אכן. בכל (או כמעט כל) מדינות ארה״ב, מספיק לעבור את בחינת הנהיגה על מכונית פרטית כדי שיהיה מותר לנהוג על כל כלי רכב שמשקלו הכולל עד 26000 ליברות (11.8 טון). ובאופן הכללי, ההתייחסות שם היא כאילו לנהוג זו זכות בסיסית, לא פריבילגיה. סטטיסטיקת התאונות שם נראית בהתאם.
-
נכשלתי טסט שני באופנוע עד 500, האם לוותר.. לא יודע מה לעשות
PinkDolphin פרסם הודעה בנושא של Shayvidas בתוך רכב כללי
המטרה מטרה נאה מאד, אין ספק, וכל הכבוד שאתה רוצה כך להגשים את החלום שלו. אכן מרגש. אבל... אל תחלום אפילו לעשות נסיעה כזו בתור נסיעה ראשונה על אופנוע אחרי שעברת טסט. התנועה היום על כביש הערבה הרבה יותר צפופה, מהירה ומסוכנת מאשר היתה בימי אביך (הרכיבה הראשונה שלי לאילת היתה ב-1988). למעשה, רצוי מאד לא לעשות רכיבה כזו לפני שיש לך 3-4 חודשים של נסיון רכיבה יומיומי, כולל נסיעות בין-עירוניות קצרות בהרבה. בכל מקרה, אל תעשה את זה לבד -- הרבה יותר בטוח לעשות רכיבה קבוצתית, ובטוח שתוכל לגייס ממועדון האופנועים הארצי או מועדונים אחרים רוכבים שישמחו ללוות אותך. בצד הפרקטי, תוודא שמקומות ההשכרה בארץ (יש רק 2-3, אא״ט) בכלל מוכנים להשכיר אופנוע למי שאין לו לפחות 2-3 שנים נסיון רכיבה -- בחו״ל זו כמעט תמיד מגבלה, וגם מעקמים פרצוף למי שאין לו רשיון A מלא (ומגבלת גיל, בנוסף).
