Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. באותה צורה יכולת לשאול למה לא לעשות אותם עוד יותר דקים שישקלו פחות? אם היו מוסיפים 10% למשקל לא נראה לי שזה היה משמעותי לעומת משקל הרכב של כמעט 2 טון.
  2. אם כבר מדברים על עובי של דיסקים, מישהו יכול להסביר לי מה ההיגיון שמנחה את יצרני הרכב לייצר דיסק בעובי של 24 מ"מ כשהמינימום המותר לדבריהם הוא 22 מ"מ?! לא יכלו להוסיף עוד 2 מ"מ לעובי הדיסק ובכך להאריך את חייו פי 2?!
  3. דבר ראשון, תחליף את הבלאסטרים (או תצליב ותבדוק אם התקלה עברה לצד שני), בקשר לפינים תסתכל טוב בתמונה או בקונקטור ותחפש פינים שהמרחק בין הלשוניות שלהם גדול יותר מהאחרים. אני ראיתי ששני הפינים התחתונים (משמאל ומימין) בתמונה jp11 הם כאלה. שוב , זה לא בטוח במאה אחוז ששם הבעיה, אבל לפי תיאור התקלה שלך (שזה אומר ניתוק וחיבור הקונקטור פותר את הבעיה) זו אפשרות. בקשר לסרטון, אכן כך חולצים את הפינים. המכשיר דמוי הפינצטה נקרא חולץ פינים וזו הדרך הנכונה לטפל בבעיה. חולצים את הפינים הבעיתיים ולוחצים פינים חדשים, כך שאין צורך להחליף את כל הקונקטור או לחתוך את הצמה. כמובן שבשביל זה צריך חולץ ולוחץ פינים ופינים חדשים. מבחינת עבודה זה מאוד מהיר ומבחינת חומרים העלות זניחה.
  4. מה זה בלאסטים? נורות? אני לא הייתי ממהר להחליף קונקטור. אני קודם הייתי מנסה להצמיד את המגעים התחתוניים בקונקטור בעזרת פינצטה או שפיץ פלייר דק, לגרום להם שיהיו יותר קרובים אחד לשני, כך שכאשר הקונקטורים מחוברים יהיה מגע טוב יותר לפין זכר. זו תקלה ממש פשוטה, במידה והבעיה אכן במגעים הללו. רק שכשעושים זאת, כדאי לנתק את המצבר, או שיעשה זאת מישהו שמבין בחשמל ושלא יקצר לפינים סמוכים עם הפינצטה/שפיץ פלייר.
  5. ממה שאני רואה בתמונה יתכן והפינים התחתונים בקונקטור נקבה קצת עקומים, המרחק בינהם קצת רחב יותר מזה שבאחרים. יתכן וזה מב שגורם למגע רופף.
  6. כשאני קניתי רכבים חדשים תמיד טיפלתי בהם במוסך מורשה יבואן גם אחרי תום תקופת האחריות. אבל זה היה כשלא ידעתי שניתן בקלות לרכוש חלקים לבד ולחסוך אלפי שקלים. היום, אני מסתכל על זה אחרת. אני לא מסתכל על טיפול בודד אלא על כל הטיפולים שרכב צריך לעבור, כולל תקלות שיקרו בוודאות כשהעלות עבור כל תקלה/טיפול מתחילה במאות שקלים במקרה המאוד טוב ומסתיימת באלפי שקלים במקרה הרע. בראיה כזו, ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים כשקונים את החלקים לבד וכשמבצעים טיפולים פשוטים לבד (כמו החלפת שמן ופילטרים). לאנשים יש נטייה להישאר במוסך בו הם מטפלים לאורך זמן, אלא אם נתקלו בחוויית שירות רעה. לצערי, למרות שיש חוק שמחייב מוסכים לקבל לקוחות שקנו חלקים ולטפל ברכב, במוסכים רבים יסרבו לכך. לכן אני סבור שעדיף מלכתחילה למצוא מוסך שיסכים לכך שהלקוח יביא את החלקים אתו, תוך הקפדה על שימוש בחלקים שהיצרן ממליץ ושמירת הקבלות. לא לכל אחד יש סבלנות וזמן לכך, אבל זה יכול לחסוך הרבה מאוד כסף לאורך חיי הרכב.
  7. אם כך התוסף כן מנקה את המערכת. אני יודע שהרבה פעמים מוסכים דוחפים ללקוחות תוסף כשיש להם בעיה אמתית ברכב שמצריכה טיפול של החלפת חלק, רק כי המוסך לא הצליח לאתר את הבעיה ורוצה להיפטר מהלקוח, לפחות עד שהבעיה תהיה יותר קריטית והפתרון יהיה יותר טריויאלי. זה קרה גם לי. כמובן שבמקרים כאלה התוסף הוא כמו כוסות רוח למת.
  8. https://www.catcar.info/en/
  9. זה לא מסתדר עם העובדה שאני נסעתי כ 200 ק"מ אחרי הוספת התוסף עד שהמיכל כמעט התרוקן ואז מילאתי שוב דלק ורק לאחר מכן הלכתי לבדיקה. בזמן הבדיקה התוסף כבר לא היה במיכל הדלק, לכן לא יכל להשפיע על הטמפרטורה.
  10. כשאני נכשלתי בטסט על זיהום אויר לפני כחצי שנה, הבוחן בעצמו אמר לי לתת למנוע לעבוד בסל"ד גבוה בעמדת הבדיקה וחזר על הבדיקה עוד פעמיים. הבדיקה נכשלה שוב ושוב. רק לאחר שהוספתי תוסף הבדיקה עברה (את התוסף לא רכשתי במכון אלא במקום אחר). ברור לי שתוסף לא יכול לתקן תקלות ברכב, אבל לדעתי הוא כן יכול לנקות פיח שנמצא המערכת.
  11. כן, זה עובד. לפחות כדי לעבור את הבדיקה. מניסיון, אם אתה רוצה להימנע מלשים תוסף או שוב להיכשל בטסט, תשתמש בדלק מתוסף של סונול באופן קבוע.
  12. תבדוק את החוטים של הצמה ותראה אם יש חוט רופף. רוב הסיכויים שהמגע בין הדקי הקונקטור לנורה לא טוב. הכי נכון להחליף קונקטור (תבדוק אם זה אפשרי מבחינתך, כמובן בלי לחתוך את הצמה), אחרת או שתלך לחשמלאי רכב, או כפי שהצעתי למעלה לתת למגע בקונקטור כיפוף לכיוון ראש הנורה( להיזהר לא לקצר בין ההדקים), אצלי זה עזר.
  13. שים תוסף. סע עם הרכב 200 ק"מ ולהבא תדלק רק בתחנות של סונול ( הבנזין שלהם מכיל תוסף). תקרא בספר הרכב שלך, יתכן ותמצא המלצה להוסיף תוסף לדלק אחת לתקופה, כך היה בספר רכב של האלנטרה שהיתה לי בעבר.
  14. שים לב לא להשתמש בחומר שומני אלא בספריי למגעים אלקטרוניים בלבד (והנח לזה רגע או שניים להתייבש). חומר שומני או חומר אחר עלול לתקוף את הפלסטיק/צבע.
  15. ככל הנראה בעיית מגעים בקונקטור. ספריי מגעים לא אמור להזיק, לכך הוא נועד. לפעמים לוחית המגע בקונקטור משתטחת או מאבדת מהקפיציות שלה ואז אפשר לכופף אותה בעדינות כך שהמגע עם הנורה יהיה יותר טוב (צריך להיזהר שלא ליצור קצר פנימי בקונקטור). אצלי בקיה זה עבד.
  16. כשהמצב מגיע לשבר כזה בפריט ולא סומכים על איכות המוצר, הפתרון היחיד הוא החזרת המוצר והחזר כספי. לי מעולם לא היתה בעיה להחזיר מוצר לאייס או הום סנטר ולקבל זיכוי, אבל זה תמיד היה בסניפים הפיזיים שלהם ולא בחנות ברשת. עדיין, זה לא משנה. פנה בכתב לנציג בכיר של הרשת ודרוש החזר כספי ובקש לדעת להיכן להחזיר את המוצר פיזית. בהצלחה.
  17. אוטו דיפו מוכרים ספות? אולי התכוונת לאייס? לא הייתי מציע לך לחכות, אלא לגשת לסניף בו רכשת ולדרוש זיכוי/החלפה (מה שמתאים לך).
  18. יהיה יותר אפקטיבי ליידע את איגוד המוסכים+משרד התחבורה.
  19. shha

    מזל טוב יד2 - אתר חדש

    מסכים. האתר החדש פחות מוצלח מהישן. לפחות נכון לעכשיו.
  20. אולי כשזה קורה אז בטעות הרגל של הנהג לחצה על שתי הדוושות (גם בלם וגם גז)? יש רכבים שהמרחק בין דוושת הגז לבלם מאוד קטן ונעל קצת גדולה עלולה ללחוץ על שניהם.
  21. לא. אם הדבר אפשרי וזה עדיין בסימן שאלה, הרי שזה ינטרל רק את ההנעה של הרכב. עדיין אפשר יהיה לפתוח את הרכב עם המפתח או השלט. אין שום דבר בתוכנה שיכול למנוע מהמפתח לפתוח את הצילינדר של הדלת.
  22. כשעידן המכונית החשמלית יתפוס תאוצה, שוב לא יצטרכו שמן מנוע. מעניין איך חברות השמנים מתכוננות לכך.
  23. תבדוק את רפידות הברקסים. יתכן והן גמורות והרעש שאתה שומע זה מלוחית המתכת שמתריעה על הצורך להחליף רפידות.
  24. לא ידוע לי, אולי מישהו אחר בפורום ייתן לך תשובה יותר מוסמכת. ככל הנראה הוא מתכוון לניטרול ההרשאה לציפ שנמצא במפתח הרזרבי. יתכן וזה אפשרי. עדיין יש את העניין שאפשר יהיה לפתוח את הרכב עם השלט (אלא אם תחליף את אזעקה, שזה עלות נוספת).
  25. לא יודע בדיוק כמה זה עולה (אתה יכול להתקשר לפאר מנעולים בפ"ת ולברר מחיר), אבל זה לא ישתלם לך לנוכח מחירו של הרכב. לדעתי אם אתה חושש, עדיף להוסיף מנעול הגה ודי.
×
×
  • תוכן חדש...