Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. הרכב הוא קיה קרניבל דיזל. אולי מישהו בפורום יכול להסביר לי כיצד מצת להט עובד? אני מבין שבמנועי דיזל לא צריך מצתים ומצתי הלהט נועדו לאפשר התנעה של הרכב ביום קר במיוחד. עד כאן זה ברור. השאלה שלי היא האם מצתי הלהט ממשיכים לקבל מתח לאחר שהמנוע הניע, או שלאחר ההנעה הם סיימו את תפקידם? פשוט אני לא מבין למה נורית הסליל הכתומה מהבהבת לי לפעמים. האם זה בגלל שצריך להחליף את מצתי הלהט או אולי הממסר שלהם? אין לי שום בעיות בהתנעה.
  2. אין לי כרגע את המצתים. ראיתי את זה באחד האתרים שמוכרים אותם. משום מה אני לא מוצא את זה שוב. אני אחפש. שוב, תודה רבה.
  3. תודה. ממה שראיתי המומנט של 1.5 רשום במפרט של NGK אתה אומר שזה מתייחס לאום שסוגר את פס המתכת על המצת? ומה לגבי המצת עצמו? המפרט שרשום על המצת לא מתייחס למומנט שבו סוגרים את המצת עצמו?! זה מוזר, לא?
  4. שלום, חיפשתי בפורום בנושא מפתח טורק, אך עדיין יש משהו שאני לא מבין. מומנט הפיתון הרשום על מצתי חימום של NGK הוא 1/5nm. ראיתי בפורום שאנשים דיברו על מפתח טורק של סיגנט 10-110 nm. השאלה שלי איך אפשר לכוון ל 1.5nm כשהמפתח הוא בין 10-110?! הנושא חדש לי אז בהחלט יתכן והשאלה שלי מעידה על בורות. נא להתחשב. אשמח אם מישהו ירחיב קצת בנושא וגם אם אפשר המלצות על מפתח טורק טוב (לצורך החלפת מצתי חימום למשל). תודה רבה לכל מי שיתייחס.
  5. זה החלק. במוסך אמרו שזה סולונואיד לטורבו וכך גם הוא מופיע באתרים שונים. יחידת פיקוד הואקום - נראה שזה מה שהוא עושה. בכל אופן החלק הזה הוחלף אצלי לפני כשנתיים (לאחר שניסו לנקות ועזר לתקופה קצרה בלבד). מוזר שאחרי שנתיים שוב צריך להחליף. אתה אומר שאפשר לנקות? איך בדיוק? יש לו שני צינורות קטנים לכניסה ויציאה. איך לנקות?
  6. היום בבוקר החלפתי את הסולונואיד. מרגע שיודעים איזה בורג לפתוח בדיוק 5 דקות עבודה. הכל עובד פרפקט.
  7. עדכון: הזמנתי את החלק המקורי מקוריאה הוא הגיע היום ועלה לי רק כ 300 שקלים. לאחר שהחלק היה בידי הצלחתי גם לזהות אותו ברכב ובסך הכל מדובר על ניתוק וחיבור מחדש של קונקטור הפיקוד + 2 צינוריות קטנות. החלק נגיש ונראה לי שאין בעיה להחליף לבד. אגב, גם מצאתי מוסך שהסכים לעשות את העבודה תמורה כ 260 שקלים, אבל נראה לי שבשביל 5 דקות עבודה שכל אחד יכול לעשות - זה גם הרבה יותר מדי. זהו חברים. הלקח שלי מהסיפור: אל תסכימו בשום אופן לקנות חלק מהמוסך (בעיקר חלק יקר) לפני שביררתם כמה החלק הזה יכול לעלות לכם אם תזמינו לבד. בהצלחה.
  8. אני נוסע רק על כביש ולא יותר מהממוצע (כ 22 אלף ק"מ בשנה). תתפלא, אבל אני נתקלתי כבר בכל מיני מוסכים: כאלה שחייבו אותי על החלפת חלק (טמבון למשל) ולא החליפו אלא תיקנו, כאלה שניסו לרמות אותי ואת הביטוח בגובה עלות העבודה והחלק וכשהביטוח תפס אותם על שקר ולא שילם אז הם התפתלו והחזירו לי את הכסף אחרי חודשים של במתנה, כאלה שטענו בתוקף שצריך להחליף חלק יקר מאוד ובסוף התברר שלא היה צריך להחליף אותו, כאלה שלא הצליחו לתקן את התקלה בביקור הראשון, השני אלא רק בשלישי, כאלה שהחליפו לי נורות, כן נורות כשלא היו נורות שרופות ברכב כשנכנסתי למוסך, כאלה שסתם תוקעים לך מחיר מנופח בתקווה שלא תקום ותעזוב. אני אומר לך, יש המון סוגים של מוסכים. הלקוח חייב להיות ערני כשהוא מגיע למוסך. מוסך זה לא מחלקת מוסר.
  9. אין טענות פשוט עצה לאנשים שנוהגים כפי שאני נהגתי עד כה. לא ידוע לי על חוק שמחייב מוסך לא לאפשר ללקוח להיות ליד הרכב ולדבר עם הטכנאי. אשמח אם תביא כאן את החוק הנ"ל (אני לא מדבר על תקנה פנימית של המוסך, זו קיימת, זה ברור). בקשר לחלק שהלקוח מביא, אין חוק שמחייב את המוסך להשתמש בחלק כזה, אבל אין חוק שאוסר זאת. למה אמרתי שזה לא חוקי? בגלל שיש כאן 2 עסקות: 1. רכישת החלק ע"י הלקוח מהמוסך. 2. רכישת עבודת המוסך לצורך הרכבת החלק. ברגע שהמוסך מתנה את העסקה השניה בקיום העסקה הראשונה זה נקרא התניית שירות בשירות וזה אסור על פי החוק. בדיוק כפי שאסרו על חברות הסלולר לחייב את הלקוחות לרכוש את הנייד מהם על מנת לקבל שירות שיחות. זה אותו דבר. פשוט זה יוצר ניגוד אינטרסים הפוגעים בלקוח.
  10. ברור שהחלפתי,בכל אופן עזבתי את המוסך הקודם ולא אחזור אליו
  11. מאז הביקור האחרון שלי במוסך בו סירב מנהל העבודה שאני אביא חלק חילוף מהבית אלא התעקש שאקנה אותו מהמוסך (לדעתי זה לא חוקי), כמובן בגלל שהוא מוכר לי אותו בפי 5 עד 10 מהמחיר שאפשר להשיג לבד, התחלתי להתעניין יותר במערכות הרכב ובאיך מחליפים פילטרים לבד. בדקתי את פילטר האויר ופילטר המזגן והם היו ממש מטונפים. הם הוחלפו אצלי באוטו לפני כשנה (בטיפול במוסך) כך לפחות אומרת החשבונית ששילמתי אבל זה נראה לי לא הגיוני לפי מצב הפילטרים. כמו כמעט כל עם ישראל נכנסתי למוסך,מסרתי את מפתחות הרכב ואם העזתי להתקרב למכונאי כשהוא עבד על האוטו מיד דאגו לסלק אותי משם בטענה שאסור לי להיכנס ויש חדר המתנה. שילמתי את החשבון ונסעתי הביתה. כך עשיתי עד היום, אבל לא עוד. אני כבר לא סומך על המוסכים שיעשו עבודתם נאמנה. הם איבדו את האימון שלי לחלוטין. אני מציע לכולם פשוט לבדוק טוב טוב מה באמת עשו, לדרוש את כל החלקים הישנים שהחליפו כולל האריזות של החלקים החדשים ומה שאפשר בקלות להחליף (פילטר אויר/מזגן וכדומה) להחליף לבד.
  12. היתה לי פעם יונדאי אלנטרה שרכשתי כחדשה. כשהרכב היה בן 4 נדלקה לי הנורית הנ"ל. הלכתי למוסך מורשה ושם קסעו בפסקנות שצריך להחליף את הממיר הקטליטי. משום מה משהו בפסקנות של המוסך לא נראה לי והחלטתי לקחת פסק זמן לחשיבה. כעבור מספר ימים נכנסתי לסונול לתדלוק. נסעתי כמה מאות מטרים והנורית כבתה. עיינתי בספר רכב ואז התברר לי שאני אמור לשים תוסף לדלק אחת לחצי שנה שנה, היות ובבנזין של סונול יש תוסף, זה פתר את הבעיה לתמיד. לא יודע אם זו הבעיה אצלך אבל שווה לנסות להוסיף תוסף לדלק, בייחוד אם עד כה לא שמת. לא נראה לי שרכב בן 5 צריך החלפת ממיר. בהצלחה.
  13. תודה, הבנתי את זה כבר. אכן, גם הזמנתי בחו"ל. חמישית מהמחיר בארץ.
  14. מספר הערות לדבריך: 1. בהרבה מאוד מקרים הרווח של היבואן+המוסך על החלק הוא הרבה יותר מ 300%. יצא לי לשלם 3300 שקל על חלק שעולה באי. ביי 300 שקל. וקח בחשבון שהיבואן קונה אותו בהרבה פחות מ 300 שקל. 2. לא מקובל עלי גם רווח של 300%. מה פתאום?! 300% רווח זה עושק. 3. כמו שעשו הפרדה בין מכשיר הסלולר למפעילות הסלולר, כך צריך לעשות הפרדה בין חלקי הרכב למוסך. המוסך יכול למכור את חלקי החילוף אבל לא לחייב את הלקוח לקנות אותו ממנו. אחרת, יש כאן ניגוד אינטרסים ועושק של צרכן שבוי. המוסך קיבל רישיון עסק לתת שירותי מוסך לצרכן. אם המוסך בא ואומר לי: לך אני לא מוכן לתת את השירות כי אתה לא קונה ממני את החלק - יש כאן עבירה על החוק, כי זה התניית שירות בשירות. בכל תחום אחר בעל העסק היה מקבל תביעה מהרשויות ושלילת רישיון. גם בתחום המוסכים זה צריך להיות אותו דבר. 4. אין לי שום בעיה עם זה שמוסך צריך להיות רווחי, אבל לא יתכן שכל פעם שלקוח בא למוסך (וזה קורה לכולנו לפחות פעמיים בשנה) הוא ייצא משם עם תחושה שעשקו אותו ואנסו אותו כלכלית. זה דבר שצריך להיפסק.
  15. בקשר לתושייה, עבודה עצמית - אתה צודק. אני תמיד משתדל לעשות דברים לבד וכמעט בכל תחום אני מסתדר בעצמי, חוץ מנושא רכב. בכל הקשור לרכב אני מתעסק רק בהחלפת נורות שרופות, החלפת מצבר או חלק פלסטיק שנשבר. מעבר לזה אני פונה למוסך. יתכן שעכשיו אני אנסה לעשות יותר דברים. אבל יש מגבלה למה שאפשר לעשות בבית (הרי אין לנו בבית ליפט וכלים יעודיים וגם לא הידע והניסיון הנדרשים) וכמו שאמרת לא כל אחד מסוגל לעשות אפילו את המעט שכן אפשר לעשות לבד. חוץ מזה, רכב זה בטיחות. ובטיחות צריך להפקיד בידיים מקצועיות, אלא שכאשר המחירים הם מחירי עושק והרגולטור לא מתערב, אז מוסכי המדרכה מתרבים ועמם הסכנות והתאונות בכבישים.
  16. אין שתי הצעות בכל הנוגע למחיר החלף. כל המוסכים שאני פונה אליהם נותנים לי את המחיר הרשמי שהיבואן רוצה עבור החלף שזה בערך 1600 שקלים. בקשר לעלות העבודה נכון שיש הצעות שונות, אבל עיקר הבעיה היא בעלות הלא הגיונית של החלף. אגב, מחיר העבודה במוסך שאני מטפל לא עלה, פשוט ניסו לעשות לי שיטת מצליח. הם גם ניסו להוציא ממני עוד 720 שקל עבור שני שלטים לרכב שאיבדו סנכרון עם האזעקה של הרכב. ביקשתי שיעשו סנכרון ואז נציג המוסך חוזר אלי ואומר שצריך להחליף וביקש כ 360 שקל עבור כל שלט. אמרתי לא תודה. ואז התברר שלאחר אתחול של האזעקה שלט אחד עובד פרפקט ובכלל לא צריך להחליף (שלט שני אני צריך לבדוק אולי להחליף לו סוללה) והם ידעו ששלט אחד עובד ובכל זאת ניסו לגרום לי להוציא 720 שקל עבור שני שלטים חדשים.
  17. אתה טועה! הם כן מצמידים לי אקדח לרקה בגלל שאין לי אופציות אחרות. אני לא יודע להחליף את החלק בעצמי. להם יש רישיון לתת לציבור שירותי מוסך והם אומרים לי: אתה רוצה לקנות את שירותי המוסך שלנו? תקנה גם את החלק מאיתנו במחיר מופקע מאוד. לזה קוראים אקדח לרקה!
  18. נכון, אנחנו לקוחות שבויים. אתה זוכר שגם בכל הקשור למחירי שיחות הסלולר היינו לקוחות שבויים. אבל לא עוד. היתה התערבות של משרד התקשורת, הכניסו עוד שחקנים לשוק, היתה רגולציה שאוסרת על מפעילי הסלולר לחייב את הלקוח לרכוש את המכשיר אצלם והמחירים ירדו לרמות שפויות. אותו דבר חייבים לעשות גם בכל הקשור למוסכים. אנחנו לקוחות שבויים, אבל אנחנו יכולים לצעוק. זו דמוקרטיה. אני כאן צועק. מנסה לעורר את הדיון הציבורי כאן בפורום ואולי זה יתפשט הלאה ויחולל שינוי. חייבים שינוי! לנצח נהיה הפרייארים בכל תחום?!
  19. "המוסך צריך להרוויח"?כל אחד צריך להרוויח. אבל למה לעשוק?!הכל שאלה של כמה רווח הוא צריך להרוויח? כשאני קונה חלק באי ביי ב 300 שקל, גם המוכר באי ביי מרוויח על החלק. הוא כנראה קונה אותו ב 150-200 שקל. אותו דבר גם היבואן בארץ. האם הרווח של היבואן+המוסך על החלק צריך להיות 800%?! זה הגיוני בעיניך? לזה אתה קורא "המוסך צריך להרוויח"?!(המע"מ כאן הוא שולי כי על 300 שקל זה בסך הכל כ 50 שקל). ניסתי לברר במוסכים אם יסכימו שאני אביא את החלק בינתיים אף מוסך לא הסכים. בכלל אני חושב שצריך לחייב בחוק את המוסכים לאפשר ללקוח לקנות רק את העבודה של המוסך ולא לחייב את הלקוח לרכוש גם את החלק. על פניו זה נראה כמו התניית שירות בשירות ולכן זו עבירה על החוק. אבל אם זה בתחום האפור אז צריך לחדד כאן את המותר והאסור ע"י חקיקה. וגם לנו הצרכנים יש חלק בפתרון הבעיה. למה אנחנו מאפשרים למוסכים לעשוק אותנו?! למה אנחנו לא מקימים קול זעקה?!
  20. היתי במוסך בו אני מטפל ברכב ואמרו לי שאני צריך להחליף את הסולונאייד טורבו (זה בעצם המגדש טורבו, נכון?). החליפו לי אותו כבר לפני שנתיים ועכשיו מסתבר ששוב צריך להחליף. בקיצור הם רוצים על החלק כ 1600 שקל כולל מע"מ + 500 שקל+מע"מ על העבודה (בפעם הקודמת לקחו לי על העבודה 220 שקל + מע"מ. לא מבין איך מחיר העבודה קפץ פי 2.5?!. במוסך אחר רצו על העבודה רק 150 שקל +מע"מ). הבעיה שמחיר החלק הזה באי. ביי הוא כ 300 שקל. אז אני שואל איך יכול להיות כזה הפרש במחיר החלק?! 300 שקל מול 1600 שקל?! זה מטורף!! איך אנחנו בעלי הרכבים, בעצם כל אזרח ישראלי, מוכנים שיעשקו אותנו בצורה כזו?!
  21. שלום, אני צריך להחליף את שסתום סולונאייד של הטורבו.
  22. שלום, אני מחפש מוסך באזור המרכז המטפל ברכב קיה קרניבל ואשר מוכן שאני אביא את החלק אותו צריך להרכיב. למישהו יש המלצה? תודה
×
×
  • תוכן חדש...