shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
היו לי 2 מיקרים של תקלות חוזרות במוסך שבו טיפלתי ברכב. הכנסתי את הרכב למוסך, החליפו לי את החלק (החלק מהמחסן של המוסך) והתקלה חזרה אחרי שנה ו 10 חודשים. חלק אחד עלה לי במוסך 3300 שקלים לא כולל עבודה (זה היה וסת לחץ למשאבת סולר). חלק אחר עלה לי כ 2000 שקלים לא כולל עבודה. בשני המקרים, לאחר שהתקלה חזרה ביררתי כמה עולה החלק והתברר שעלותו כ 300 שקלים באי ביי. בשני המקרים המוסך טען שאין יותר אחריות. מה עזרה לי האחריות דרך המוסך?! אילו הבאתי את החלק לבד לפחות זה היה עולה 300 שקל ולא 3300 שקל. מה שאני רוצה לומר שאחריות זה לא הכל. הרבה יותר חשוב המחיר! -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אני לא כופה כלום. זו המדינה. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
סבבה. עד שיגיע הלקוח העצבני שיגיש נגדו תביעה ייצוגית, כי מה שאתה מתאר זה בדיוק התניית שירות בשירות: אם תקנה ממני - תקבל מחיר אחר. וזה לא חוקי. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
-
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לדעתי מה שאתה מתאר אינו חוקי מאחר והחוק מחייב את בעל המוסך לציין על שלט את מחיר שעת העבודה. לכל טיפול יש שעתון מחייב של משרד התחבורה שאותו מכפילים במחיר שעת העבודה. לכן, המוסך אינו יכול לומר ללקוח אם אתה מביא חלקים מחיר העבודה משתנה. זה אסור כבר היום ועוד יותר לאחר כניסת התקנות לתוקף החודש הבא. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
היכן שיש כשל שוק, לא נותרת ברירה אלא פיקוח על המחיר. אבל כאן אין פיקוח על המחיר! יש כאן החלה של כלל בסיסי במסחר של איסור התניית שירות בשירות. זהו. את אותו כלל החילו על חברות הסלולר כשאסרו עליהם להתנות חבילות מוזלות ברכישה של מכשירי סלולר מהם. הכלל הזה למיטב ידיעתי חל על כל העסקים במדינה ולפעמים צריך פשוט לחדד את התקנות על מנת להבהיר מה מותר ומה אסור. הנושא הזה של התניית שירות בשירות במוסכים היה כמדומני הפוסט הראשון שלי כאן בפורום ואני שמח שמישהו עשה מעשה ותיקן את העוול הזה. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
השאלה שלך במקום אבל הערה קטנה: המוסך אינו היחיד הגוזר כאן קופון על גב הלקוח. המוסכים בדרך כלל מקבלים הנחה של כ 30% מהיבואן על חלפים. זה המון! כי אם נתייחס למחיר המקורי של החלק ההנחה הזו שווה הרבה יותר מהעלות המקורית בה נרכש החלק מהיצרן. אבל בל נשכח את היבואן. היבואן הוא זה שגוזר הרבה פעמים קופון ענק על מחירי חלפים, בייחוד כאלו שהם לא סטנדרטים או יחודיים לרכבים שהוא מביא, כך שללקוח עדיין ישתלם לייבא את החלף לבד. אם כולם ינהגו כך, אני בטוח שגם היבואן יוזיל מחירים בצורה משמעותית. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ועוד דבר טוב יש בכך שהלקוח יביא את החלף בעצמו: סוף סוף הלקוח ידע בוודאות איזה שמן שמו לו במנוע! הוא ידע בוודאות שזה שמן חדש ונקי ולא משהו שנשפך לתוך המנוע שלו או הגיר שלו מתוך חבית ענקית שאיש לא יודע כמה זמן השמן שכב שם או איזה משקעים יש בחבית הזו. ושמן זה רק דוגמא. זה נכון לכל חלק וחלק. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
נאמרו כאן מספר דברים שאני רוצה להגיב עליהם: 1. נטען כאן שאם המוסך לא ירוויח על חלפים הרי ששעת עבודה במוסך תתייקר. ראשית, כל מוסך חייב להציג על גבי שלט את מחיר שעת העבודה שלו. ירצה בעל המוסך לייקר את שעת העבודה - בבקשה. אבל בשקיפות. כל לקוח שיגיע למוסך, יראה את המחיר שהמוסך גובה על שעת עבודה ויחליט אם זה מתאים לו או לא. בסופו של יום כמות האנשים שיכנסו למוסך ויפקידו את הרכב בידיו תלויה (כמו בכל מוצר ושירות) במחיר. בעל הרכב יעשה את החישוב שלו ובעל המוסך יעשה את החישוב שלו. לפי התיאוריה הכלכלית, אכן מחיר שעת עבודה יתייקר, אבל פחות מהירידה במחיר החלפים, כך שבסופו של דבר הלקוח ירוויח (זו תוצאה של עקומות ביקוש והיצע). 2. נטען כאן שהלקוח יקבל 15%-20% הנחה על החלף וישלם 50% יותר על עבודה. ובכן בקשר להנחה על החלף: לעניות דעתי ההנחה תהיה הרבה יותר גבוהה. סתם דוגמא קטנה: במוסך דרשו ממני על שסתום כ 2000 שקלים. קניתי את אותו שסתום מקורי (לא חיקוי ולא תחליפי) באי ביי בפחות מ 300 שקלים. זה לא 20% זה כמעט 90%! אז יתכן ובחלקים מסויימים ההנחה תהיה נמוכה יותר, וגם ב 20% אני לא מזלזל. לאורך זמן זה הרבה כסף. ואם ההפרש לא משמעותי אני מניח שהלקוח לא יטרח להביא את החלף בעצמו. בקשר להתייקרות שעת עבודה: אין סיכוי שמחיר שעת עבודה יעלה ב 50%! מוסך שיעלה את שכרו כך ייאלץ לסגור את שעריו מחוסר עבודה. 3. לכל רגולציה ותקנה יש ויהיו מתנגדים. תמיד יש מי שמפסיד מהתקנה ויש מי שמרוויח, או מפסיק להפסיד כפי שהפסיד עד כה. אחד החוקים הבסיסיים בתחום הצרכנות שמגן על הצרכן הוא איסור התניית שירות בשירות. זה האלף בית של זכויות הצרכן. ובזה בדיוק עוסקת התקנה הזו. אין המוסך ראשי לדרוש מהלקוח שיקנה ממנו את החלק על מנת שימכור לו גם את שירותי העבודה. המוסך, כמו כל עסק, מקבל רישיון עסק מהמדינה. הוא אמור לעמוד החוקים ובתקנות הנהוגים המדינה. לומר באיזה זכות המדינה מתערבת לי? זה כמו לומר שכל התקנות והחוקים הנוגעים לפיקוח על מחירים ורגולציה על עסקים צריכים להתבטל ולעבור מין העולם. זה כמו לומר עדיף לחיות בג'ונגל ולא בחברה מתוקנת. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יגאל, בגלל זה אמרתי שאני בטוח שיש פרצות בתקנות, אבל גם ככה האחריות על החלק מוגבלת בזמן, לפעמים זה 3 חודשים ובמקסימום זה שנה. במקרים שיש תקלה חוזרת בדרך כלל זה אחרי תום האחריות, כך שהאחריות לא רלוונטית. במקרים מאוד נדירים שהתקלה מופיעה בתוך פרק הזמן שהאחריות בתוקף. כאן יש עניין של אמינות של המוסך והיושרה שלו. בכל מקרה שהלקוח יחשוד ביושרה של בעל המוסך, הוא לא יחזור לשם והמוסך יפסיד לקוח. מה שטוב בתקנות החדשות זה שהם יבססו הסדרים חדשים בין הלקוח למוסך. לא עוד עושק הלקוח דרך מחירי חלקים מטורפים. במשך הזמן זה גם יעודד את הורדת מחירי חלקי החילוף במוסך עצמו וכך תיפתר גם הבעיה של האחריות. כל שינוי מתחיל בצעד קטן. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
2 דברים: אני בטוח שיש בתקנה פרצות אבל במקרה שמוסך ידרוש מחיר אחר מלקוח המביא חלק חילוף הוא מסתכן בתביעה ואולי גם בשלילת רישיון בגין הפקעת מחיר, שהרי תמיד אפשר להשוות מחיר עם לקוח אחר או אפילו עם קבלה קודמת של אותו לקוח. בקשר לאחריות, בסופו של יום מי שבאמת נותן את האחריות על החלק הוא יצרן החלק ולא המוסך. גם חלק שנקנה באינטרנט יש לו אחריות כפי שמצהיר המוכר/יצרן החלק. אני מניח שבמקרה הנדירים שתידרש האחריות על החלק, יוכל הלקוח לטפל בזה מול המוכר/יצרן ובינתיים להביא חלק אחר. לגבי אחריות על העבודה, אין שום סיבה שהמוסך לא ייתן אחריות על העבודה כמו שהוא עושה כשהלקוח קונה את החלק ממנו. במקרה של סירוב, שוב המוסך חושף את עצמו לתביעה. בכל מקרה גם ללא אחריות, החיסכון שבהבאת החלק בעצמך הוא מספיק גדול כדי שזה ישתלם ללקוח. -
היה לי מקרה דומה ברכב שלי. אכן מרים שמשות אינו חלק מקורי והוא מורכב לפי הזמנה. במקרה שלי, החברה שהרכיבה לי את המרים שמשות שמו מלכתחילה כרטיס פיקוד בעייתי. מידי פעם הכרטיס היה "נתקע" והשמשות לא היו מתרוממות. הייתי מגיע למוסך של המתקין, הם היו עושים ריסט לכרטיס והכרטיס היה מתחיל לעבוד עד הפעם הבאה. בסוף לא היתה להם ברירה והם החליפו את הכרטיס. מאז זה היה תקיו לגמרי. אני מניח שהבעיה אצל החבר שלך עשויה להיות דומה (דהיינו כרטיס). הכרטיס נמצא בדופן דלת הנהג. אם הרכב עדיין באחריות אז הכי פשוט לגשת למי שהתקין את מרים השמשות.
-
אם במקרה מילאתם מים עם הרבה בועות סבון זה יכול לגרום לתופעה הנ"ל. במקרה כזה לפני שמפרקים את המיכל עדיף פשוט לרוקן אותו (יש לו חור ניקוז בתחתית שלו) ולמלא מים כחולים מחדש.
-
רעש של דפיקה בבמפרים ובורות. טויוטה קורולה 2001
shha פרסם הודעה בנושא של Gsofer בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בהצלחה. הצעתי לגשת למוסך כי הנחתי שאין ברשותך ליפט ויהיה קשה לבדוק בלי ליפט. אגב, אני חושב שבדיקה ויזואלית במוסך לצורך קבלת הצעה לא עולה כסף בדרך כלל. שוב בהצלחה. -
את החיישן ניקיתי כבר והיה שיפור מסוים אם כי עדיין המצערת לא מגיבה כפי שאני זוכר ממצב תקין לגמרי. כשניקיתי את החיישן שמתי לב שבצינור האויר התחילו להיווצר סדקים באזור של הקפלים. הסדקים עדיין לא עוברים אבל החלטתי להחליף אותו. הזמנתי חדש מקוריאה וכשיגיע אז אנקה את בית המצערת, אם כי ללא פירוק שלה כי הגישה לשם מאוד לא נוחה. אגב, איך בדיוק החיישן מנקה את עצמו?
-
יש כאן קישור ל"התנעת מכונית בעזרת כבלים", הם מציינים לגבי שאלתך שישנם 2 פרקטיקות (חיבור ישיר לקטבים והשני חיבור המינוס לגוף הרכב משיקולי בטיחות הקשורה לגז מימן הנפלט מין המצבר, ראה אזהרה 4 סעיף 4). http://www.pagosh.co.il/useful-information/mazber.php
-
אם כבר הזכירו ספריי סילקון, האם יש הבדל בן ספריי סיליקון ומשחת סיליקון מבחינת הפעולה שלהם, חוץ מההבדל הטריוויאלי של מצב הצבירה?
-
הבנתי תודה. אז אצטרך לקנות גם את התרסיס לבית המצערת.
-
מישהו יכול להסביר לי האם יש הבדל וסיבה לשני תרסיסי ניקוי שונים לחיישן MAF ולבית מצערת? האם באמת צריך שני תרסיסים שונים או שאפשר להשתמש בתרסיס לניקוי MAF לצורך ניקוי בית מצערת?
-
רעש של דפיקה בבמפרים ובורות. טויוטה קורולה 2001
shha פרסם הודעה בנושא של Gsofer בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
דבר ראשון זה לגשת למוסך ושיסתכלו מתחת לאוטו. זה יכול להיות אחד הדברים שציינו כאן וגם יכול להיות סתם בורג משוחרר כפי שקרה לי פעם. בהצלחה. -
אחד הדברים שגורמים להכי הרבה כישלונות בטסט זה נושא המנורות והתאורה. עדיף לתקן לפני הטסט או שתצטרך לחזור לשם פעמיים.
-
תוספת קטנה: לאחר חיבור הכבלים בין שני המצברים (+ ל +, - ל -) יש לאפשר למצבר הנתרם להיטען במשך מספר דקות לפני שמנסים להניע (את זה אפשר ואולי רצוי כשהרכב התורם מונע. כעבור מספר דקות ניתן לכבות את המנוע של הרכב התורם ואז להניע את הרכב הנתרם). אם לא מאפשרים למצבר הנתרם את פרק הזמן הזה הרכב הנתרם עלול להתקשות להניע.
-
לעניות דעתי: 1. לא עברת טסט. אישור התנועה לשבוע הוא חד פעמי. אתה חייב לתקן תוך שבוע. 2. לא. רק יבדקו את המראה ואם תקין תקבל אישור שעברת את הטסט. 3. אני לא בטוח. עדיף שתגיע עם יפוי כח מאשר שתלך ותחזור.
-
טיפול 60 אלף (גדול) לסיאט איביזה 2015 - האחריות נגמרה
shha פרסם הודעה בנושא של mercedesc200 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בעל מוסך מורשה: "בושה? מה זה?!"
