Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. אם מדברים על שגרת טיפולים, מישהו החליף פעם מסנן אויר למיכל הדלק? האם באמת צריך או שזו ברכה לבטלה?
  2. תודה, הבנתי. אם כך אחכה ל 15K ואז אחליף.
  3. בקרניבל דיזל שלי שגרת הטיפולים היא כל 15K (לפי הספר רכב) ולא כל 30K. מעבר לזה, מסכים עם מה שבוקי אמר. החלפתי שמן לפני 10K ועכשיו בדקתי והוא נראה כהה ולכן החלטתי להחליף שוב.
  4. shugiflex ו Automatic1 , יצאתם ממש גברים. עוד מעט תגידו לו לנסוע יותר מהר כי 170 זה לאט מדי. מה לעשות, כל אחד והשטויות שלו. אם אני אצליח לגרום לו לחשוב פעמים לפני שהוא ייסע שוב במהירות הזו, ובזכות זה ינצלו חייו של אדם אחד או שאדם אחד לא יהפוך לנכה, אני עשיתי את שלי ומוכן בשביל זה לספוג את השטויות שלכם. שבוע טוב.
  5. לא יכול לעזור לך לגבי התקלה, אבל הייתי חייב לשאול: יש לך רישיון טיס? 170 קמ"ש?! לא הגזמת?! תלך לבית הכנסת ותברך הגומל על שלא קרה לך שום דבר ויותר מכך על שלא פגעת במישהו אחר.
  6. גם אחרי מיסים, עדיין יותר זול לייבא לבד מאשר לשלם ליבואן הרכב את המחיר שהוא רוצה.
  7. אתה יכול לנסות לקשור שרוך על הציר של המראה. זה אולי יגביר את החיכוך בציר שלה וימנע ממנה ליפול.
  8. אגב, לא מזמן היתה לי בעיה ברכב והייתי צריך לנקות את חיישן הMAF. חיישן מקורי בארץ עלה הון ( נדמה לי 1800 שקל) בחול כ 100$. חיישן תחליפי עלה בחול כ 23$. הזמנתי חיישן תחליפי למקרה שאצטרך. בסוף ניקיתי את החיישן והוא היה בסדר גמור והחיישן שהזמנתי נשאר ללא שימוש. הבעיה בסופו של דבר היתה קרע בצינור האויר. היום החלפתי בפעם הראשונה מצתי להט ברכב. פעם ראשונה שאני עושה זאת (אגב מצתים מקורים בארץ עולים כ 1000 ויותר. אני קניתי באי ביי בכ 170 שקלים מצתים מקוריים של NGKׂׂׂ). לאחר שאתה עושה משהו לבד בפעם הראשונה, יותר לעולם לא תצטרך עזרה בביצוע המטלה הספציפית ההיא. והסיפוק הוא כפול: גם בהרגשה וגם בכיס.
  9. אף אחד לא נולד כשהוא יודע לעשות דברים. תבדוק ביו טיוב: ניקוי חיישן MAF ותראה איך עושים זאת. זה לא מסובך. דבר נוסף שלא עולה כסף, כמו שהמליץ לך מאור, תבדוק שאין קרע בצינור האויר שמתחבר בין בית פילטר האויר למצערת (הצינור העבה עם קיפולי האקורדיון במרכז). מניסיון שלי ניקוי החיישן לא משפיע בצורה מהותית על תפקוד הרכב, לכן יתכן שהחיישן הלך או בסבירות גבוהה יותר שהבעיה היא אחרת (כמו קרע בצינור האויר). בהצלחה.
  10. על פניו זה נראה שהחלק החלש הוא המראה המקורית. אמור להיות לה בורג חיזוק. תנסה לחזק את הבורג הזה בציר שלה. בהצלחה.
  11. יש כאלה שמנקים אותו כמו בסרטון הזה. (קצת טריקי, אפשר בקלות לשבור אותו):
  12. שלומי, כמו שאתה מתאר את התקלה, זה מתאים לבעיה של לכלוך בשסתום/סולונואיד בקרת הגדישה. היתה לי תקלה דומה בקרניבל שלי. כאשר השסתום נתפס בגלל חלקיקי אבק שחדרו למערכת, אז לוחצים על המצערת ואין שום תוספת כוח (ואפילו ירידה בכוח). כדי לשחרר את השסתום מכבים את הרכב ואז כשמדליקים השסתום משתחרר והטורבו עובד שוב, עד לפעם הבאה שהוא נתפס. תבדוק את הנושא. אם אמנם זו התקלה ממליץ לך לרכוש בחול ולא לקנות בארץ. בארץ המחירים הם "על השחיטה". בהצלחה.
  13. מסכים עם יגאל. איבוד כוח עשוי לנבוע מתערובת דלילה מדי (יותר אויר פחות דלק). אחת האפשרויות היא חדירת אויר דרך צינור האויר (קרע בצינור). זה קרה לי לאחרונה ולאחר שהחלפתי את הצינור הבעיה הסתדרה. בהצלחה.
  14. מלטבשי, אם היית קורא את התקנות, לא היית כותב את מה שכתבת: "(1)בעל רישיון להפעלת מוסך המסרב לבצע פעולות ברכב תוך שימוש במוצר תעבורה שסיפק הלקוח, אם בעל הרישיון מבצע את אותן פעולות ברכב בשביל לקוח אחר תוך שימוש באותו מוצר תעבורה שבעל הרישיון סיפק בעצמו, ובלבד שהלקוח שסיפק את מוצר התעבורה הציג לפני בעל הרישיון חשבונית שכלולים בה שם היצרן, תיאור מוצר התעבורה ומספרו הקטלוגי, וממנה עולה כי מוצר התעבורה מתאים לדגם הרכב". בלשון פשוטה, אם הלקוח מביא למוסך חלק חילוף (מקורי או תחליפי) שהמוסך מרכיב בעצמו על רכבים של לקוחות אחרים. לא חלק חילוף שאין לו נציג בארץ, לא צריך לטס לדואר, לא צריך לטוס לחו"ל, לא צריך לטוס לירח. הכל פשוט וקל. אבל כמובן, שתמיד יהיה למי שמתנגד לתקנות תירוץ נוסף למה לא. אני רוצה לראות אותך משלם 3000 שקל למוסך על חלק שעולה באי. ביי 330 שקל, ולהגיד לבעל המוסך תודה רבה. כשזה יקרה, אני אישית אבקש משר התחבורה לבטל את התקנות.
  15. אתה לוקח את המקרה הקיצוני והלא סביר והופך אותו למקרה הנפוץ. היום, בעידן הביקורת הסופית אצל יצרני הרכב העולמיים, הסיכוי לחלק תקול שיוצא מהמפעל הוא קטן ביותר, כמעט אפסי. מה עושה בעל המוסך כשהחלק שהוא קנה בעצמו והרכיב ללקוח תקול?! הוא לא מפרק ומרכיב חדש? אז מה יקרה אם גם כשהלקוח מביא החלק, אחת ל 1000 לקוחות, הוא יצטרך להחליף שוב? נפלו השמיים? ומה קורה כשמוסך כללי רוכש חלק מקורי לא מהיבואן הרשמי, אלא מחו"ל, ואחרי חודש החלק מתקלקל? החוק אומר שהמוסך יכול להחזיר את החלק התקול ליבואן בארץ ויזדכה עליו. למה זה בסדר, אבל כשהלקוח בעצמו קנה זה לא בסדר?! אני מסכים אתך שיתכן מאוד מצב שמוסך שלא מבין את החוק, או לא רוצה להבין את החוק, יאמר ללקוח שהביא חלק תקול שזו בעיה שלו ולא של המוסך. זה בהחלט לא יהיה נעים. אבל אם אותו לקוח יפנה לרגולטור או לבית המשפט, זה לא יהיה נעים גם למוסך. לכן החשיבות בהבנת החוק וציות לו. חבר'ה, אני לא חוקקתי את החוק הזה. אני רק הסברתי למי ששאל לגביו, או לא הבין בדיוק מה כוונת המחוקק. אני תומך בחוק. אתם יכולים להתנגד לו. אבל אל תהפכו דיון בפורום הזה למשהו אישי עם מחנות והטחות עלבונות כמו בפוליטיקה הישראלית, כי אז אין טעם בכלל לדון כאן בפורום.
  16. לא, אתה לא הבנת. התקנות קובעות שכל חלק שנרכש כחוק (לא משנה מהיכן, מחו"ל או מספק בארץ) יורכב ע"י המוסך ומכאן והלאה הטיפול בלקוח יהיה בדיוק כמו בטיפול במי שקנה את החלק מהמוסך. החלק המקורי התקול יוחזר ליבואן הרשמי של הרכב בארץ ולא בעליאקספרס או אי. ביי. היבואן יחזיר את החלק ליצרן החלק וכך נסגר המעגל. גם היבואן לא מפסיד כסף על החלק התקול. מי שמשלם בסוף זה היצרן של החלק.
  17. אם חלק נמכר כתקול מראש ומגיע עם חשבונית (אני לא מכיר, אבל נניח שכן) אז בוודאי שיהיה כתוב בחשבונית שמדובר בחלק תקול. אף אחד לא ימכור חלק תקול במחיר אפסי בלי לציין שזה חלק תקול שאין עליו אחריות. חלק כזה מלכתחילה לא יורכב על הרכב גם אם הלקוח יבקש. ואני לא מקבל את דעתך שיש לחשוד בלקוח כרמאי מלכתחילה, שבא עם חלק תקול על מנת שירכיבו פעמיים ויתנו לו חלק תקין. די כבר עם ההכפשות הללו כנגד הצרכן!
  18. לא, לא סובל מפוסט טראומה. תנוח דעתך. את האלמנט הכניסו לי (לא באותו מקרה, שם דווקא לא הצליח להם) כמו שהכניסו כמעט לכל בעל רכב כאן בארץ. הכניסו עמוק. "אתה מצפה שהמוסך ירדוף אחרי הספקים שלך, (איביי אליאקספרס וכו') על מנת להחליף חלקים?" - או שאתה עושה את עצמך, או שאתה באמת לא מבין מה מדברים אליך. המוסך לא רודף אחרי הספקים של הלקוח. המוסך לא פונה לאי ביי או למוכר הספציפי של אי ביי. כשהחלק מקורי של יצרן הרכב - המוסך מחזיר את החלק התקול ליבואן הרישמי של הרכב. כשהחלק תחליפי - המוסך יחזיר את החלק ליבואן הישראלי של החלק התחליפי. אין כאן עלויות נוספות על המוסך. המוסך בכל מקרה נמצא בקשרי עסקים עם היבואנים הללו וההחזרה תעשה בצינורות המקובלים והרגילים של המוסך כך שאין עלות נוספת (אם ברכב של היבואן יתווסף עוד מחשב רכב תקול זה לא עולה בעוד דלק או עוד טרחה לאף אחד). בקשר לרמיזות כאן על הגינות (שנאמרו ע"י אי אלו חברים) -כבר אמרו חכמים "טול קורה מבין עיניך". מי שלא מבין מהי הגינות והוגנות עסקית, מי שלא רואה שכנסת ישראל באה סוף סוף לעשות צדק עם הצרכן (שזה כולנו) בנושא חלקי חילוף לרכב, לאחר המחאה של קיץ 2011, מי שמטיל ספק שמניעי וועדת הכנסת הם לצורך עשיית צדק לצרכן, שלא יטיף כאן על הגינות.
  19. לא רעיון שלנו - רעיון של כנסת ישראל. תפנה אליהם ותגיד להם שזה לא טוב. בעצם המוסכים כבר אמרו להם , אלא שדעתם נדחתה על הסף. בקשר ל"רעיון שטני" שלך, ברור לך שזה לא רציני. לא כל חלק שהלקוח מביא, המוסך חייב להתקין תקרא בגוף החוק. רשום שם בפירוש שרק חלק שנרכש כחוק עם מספר יצרן וחשבונית ושמתאים להתקנה ברכב. אתם מתפלאים איך יכול להיות שהמוסך יחליף חלק תקול שהלקוח הביא, בחלק חדש כאילו זה דבר שלא יתכן, למרות שאומרים לכם שוב ושוב שלא המוסך משלם על כך אלא יצרן החלק. קראתי באינטרנט על אדם בארצות הברית שנתקע עם הרכב שלו בעיירה מסוימת. הוא נכנס למוסך ומתברר שחלק מסוים שהוחלף אצלו ברכב תקול שוב. המוסך יצר קשר עם הדילר והשיג לו חלק חדש בחינם, למרות שלא המוסך הזה התקין את החלק מלכתחילה. שם זה נקרא שירות ללקוח. כאן אתם כצרכנים מתווכחים עם עצמכם למה אסור לתת ללקוח שירות כזה וממציאים כל מיני תיאוריות ורעיונות העיקר שהלקוח לא יביא את החלק בעצמו ולא יחסוך כסף, אלא יוציא את הגרוש האחרון שלו על הרכב ושלא יישאר לו כלום כדי לפרנס את ילדיו. לא מבין אותכם. פשוט עולם הפוך.
  20. מרק, אני אחזור שוב: המוסך לא ישלם עבור מחשב חדש מכיסו. המחשב נרכש מהיצרן. היצרן נותן אחריות על המוצר שנמכר. המוסך מרכיב ואח"כ מתברר שהמחשב תקול. המוסך מוריד את המחשב התקול, מתקין מחשב חדש אחר במקומו ואת המחשב התקול מחזיר ליצרן/דילר ומקבל תמורתו מחשב חדש. המוסך לא שילם. המוסך רק חזר על העבודה בדיוק כפי שהיה עושה אילו הלקוח היה קונה את המחשב דרכו ולא באופן עצמאי. (גם כשאתה קונה את המחשב מהמוסך ומתברר שהמחשב תקול, גם אז המוסך לא יוציא 6000 שקל מכיסו עבור מחשב חדש. זה היצרן של המחשב שמשלם) אלו התקנות. זה החוק. לא מוצא חן בעינך, תפנה לשר התחבורה מר ישראל כץ ותגיד לו שזה לא מוצא חן בעינך ושישנה את החוק.
  21. מדובר כאן בתוספת/שינוי לתקנות קיימות המחייבות את בעל המוסך לתת שירות ללקוח הבא עם חלק חילוף. מרגע שהשירות ניתן, חלים אותם כללים על הלקוח הנ"ל כמו על לקוח אחר, כלומר גם נושא האחריות תקף לגביו. הנה קישור לתקנות החדשות. הן תכנסנה לתוקף החל מ 10.9.17 או החל מ 27.9.17 : https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/501_669.htm
  22. מאיפה אתה יודע את זה? אם מה שאתה אומר נכון אז כשבמוסך מתבצעת עבודה בלבד, ללא חלקים, הרי שאין אחריות על העבודה. למשל, במוסך ביצעו ניקוי מצערת וכשהרכיבו בחזרה את המצערת לא הדקו את הברגים כיאות וללקוח יש תקלה. לפי מה שאתה אומר: אין אחריות. אז זהו שלא כך. יש ויש אחריות. כלומר מחיר העבודה במוסך כולל אחריות כמו מחיר של כל עבודה בכל תחום ובכל מקצוע. מוסך הוא לא חיה משונה שלא דומה לכלום. אחריות היא דבר בסיסי שקיים על כל עבודה. בקשר לדיון בוועדה: ישנם פרסומים בעיתונות. לא המצאתי כלום. למשל כאן: http://www.thecar.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A9%D7%A8-%D7%91%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9-%D7%91%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%99/
  23. כנראה שאני טיפש, כי חשבתי שמחיר החלק כולל את האחריות על החלק למקרה שיצא פגום, ומחיר העבודה כולל את האחריות על העבודה למקרה שיצטרכו לחזור עליה. עכשיו מתברר שהאחריות מועמסת כולה על החלק וכלום לא על העבודה. דניאל, היית צריך להיות נוכח בדיון בוועדת הכנסת. העו"ד שייצגה את המוסכים התפתלה והשתדלה בכל כוחה למנוע את התקנות וגם את סעיף האחריות ולא הצליחה. אולי אתה היית מצליח יותר ממנה.
  24. ברור שמוסך יכול להרוויח וגם מרוויח על חלפים, אבל לכל עסקה יש שני צדדים זה שקונה וזה שמוכר. אם הלקוח רוצה לקנות - בבקשה, אבל אם הלקוח לא רוצה לקנות את החלק אלא רק את העבודה, למה המוסך זורק אותו לכל הרוחות?! למה המוסך רוצה לאלץ אותו לקנות?! בזה עוסקות התקנות ולא בשאלה האם מוסך צריך להרוויח מהחלק או לא. אם כמו שאתם אומרים מעטים יהיו אלו שיבואו עם החלק, למה המוסכים מתנגדים לחוק עד כדי אי ציות לחוק, כמו שאמר כאן אחד החברים שבמוסך מסוים תלו שלט שמודיע שלא יקבלו חלקים מהלקוח בתירוץ כזה או אחר? כנראה שהרווח של המוסכים מהחלקים הרבה יותר גדול ממה שאנחנו חושבים ובגלל זה ההתנגדות שלהם כל כך גדולה.
  25. לפעמים מחיר החלק המקורי אצל היבואן הוא גבוה מאוד, אבל לחלק הזה יש עוד יבואנים פרטיים שמוכרים אותו בחצי מחיר או פחות. בפועל המוסך יכול, באופן תיאורטי, להזמין את החלק מהיבואן הפרטי, ולמכור אותו ללקוח במחיר של היבואן הרשמי. המוסך גם יכול להזמין את החלק מאתרים בחו"ל בעשירית מחיר ולמכור ללקוח במחיר יבואן רשמי. הנה לכם עוד דרך להרוויח המון ולטעון "אני כמעט לא מרוויח על חלפים". לאור האפשרויות הללו אני מבין בהחלט את ההתנגדות העיקשת של המוסכים לתקנות החדשות. מבין אבל לא מקבל בשום צורה.
×
×
  • תוכן חדש...