shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
היית צריך להתחיל את הפוסט מההודעה הזו. הסתכלתי קצת באינטרנט וראיתי בחור שהיתה לו אותה בעיה. אצלו הבעיה היתה בחישן קראנק. כמו כן צויינו שם אפשרויות של: חוטי הצתה, כויל, משאבת דלק ואולי חיישן אחר "תקוע". אולי אחד החברים היותר מנוסים בפורום יעלה אפשרויות נוספות.
-
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לפני מספר ימים נתקלתי במחירי חלקי חילוף לקיה קרניבל באתר של חנות ישראלית. MAF (כנראה מקורי, לא יודע) עלה שם כ 2400 שקלים. MAF מקורי כולל משלוח עולה באתרים בחו"ל כ 100$. תחליפי עולה כ 23$. דוגמאות כמו זו יש המון. ההפרשים הללו הם בלתי ניתנים להצדקה בשום צורה. למה שאדם הגיוני ירכוש כאן בישראל, אלא אם כן הוא אינו מודע להפרשים ולאפשרות לרכוש מחו"ל?! -
כן, כך חשבתי. יכול להיות שהוא התכוון לנוזל תיבת הילוכים ובטעות אמר נוזל בלמים. תודה.
-
המוכר בחנות טען כי ניתן להשתמש בנוזל בלמים (DOT4ׂׂׂׂ) עבור הגה כח (PSF-III). אני יודע שכאן בפורום ממליצים מאוד שלא לערבב נוזלים מסוגים שונים. האם המוכר צודק?
-
המצבר תקין אך הסטרטר לא מגיב - קיה קרניבל דיזל 2010
shha פרסם הודעה בנושא של natanov בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אשמח אם תעדכן מה היה הפתרון לתקלה שלך. -
זה שהם החליפו, זה בסדר. הבעיה בכך שהם לא מתקנים את הפגם החוזר ונשנה מלכתחילה. אני בטוח שכל צרכן שהיה יודע שהדשבורד ברכב שהוא מתכוון לרכוש עשוי להתרומם תוך מספר שנים, היה חושב פעמיים לפני הרכישה.
-
המצבר תקין אך הסטרטר לא מגיב - קיה קרניבל דיזל 2010
shha פרסם הודעה בנושא של natanov בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא בהכרח. פעם אחרונה שהחלפתי מצבר היתה כשניסיתי להניע בבוקר והמצבר היה מת. נשמע רק רעש של ממסר שתופס ומתנתק וזהו. שוב, תבדוק מתי המצבר הוחלף. יתכן והבעיה אינה במצבר אבל, קודם תוודא שהמצבר תקין. -
המצבר תקין אך הסטרטר לא מגיב - קיה קרניבל דיזל 2010
shha פרסם הודעה בנושא של natanov בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
גם לי יש קרניבל דיזל. אורות דולקים אינם בהכרח מעידים שהמצבר תקין. האנרגיה הדרושה להדלקת אורות אינה דומה לאנרגיה הדרושה להניע את הרכב. מתי לאחרונה הוחלף המצבר? אם המצבר הוחלף לפני כשנתיים, רוב הסיכויים שהמצבר הלך. זהו פרק הזמן שהמצברים מחזיקים אצלי ברכב. ישנו מכשיר שבודק את המצבר תחת עומס, אך אני מניח שאין לך אחד כזה. -
קיה פיקנטו לאישה נמוכה: הנמכת מושב / קירוב הדוושות וכו'
shha פרסם הודעה בנושא של uripri בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אני חושש שהתאמה עצמאית של הדוושות, ללא אישור בטיחות ועמידה בתקן מחייב, אינה חוקית עקב ההיבט הבטיחותי. זה דבר שאתה חייב לבדוק עם גורמים מוסמכים לפני שאתה עושה כל שינוי. תברר גם בביטוח לאומי אולי מגיע לה השתתפות כלשהי. בהצלחה. -
לאחרונה היתה לי בעיה של תגובת מצערת איטית בקרניבל שלי. לחיצה על הגז לא הובילה לעליה בסל"ד כפי שהייתי רגיל, אלא לאחר זמן ולאחר שלחצתי יותר חזק ואז היתה קפיצה בסל"ד. חשדתי שצריך לנקות בית מצערת וחיישן MAF. בזמן ניקוי החיישן הבחנתי בסדקים די עמוקים בצינור האויר והחלטתי להחליף אותו. הזמנתי מקוריאה (27$ + משלוח, לעומת כ 370 שקלים בארץ). אתמול הבחנתי כי בנוסף לסדקים יש בצינור גם קרע. היום החלפתי את הצינור. ההחלפה יחסית פשוטה למעט קושי בגישה לחלקו של הצינור המתחבר לבית המצערת וממוקם מאחורי המנוע. אחרי ההחלפה תגובת המצערת חלקה ומרגיש כמו כל ה 185 כ"ס של המנוע חזרו לתחייה. הצינור המפורק כפי שהוא נראה לאחר 8 שנות שימוש. הצינור החדש לאחר ההרכבה.
-
למיטב ידיעתי, תקופת האחריות על מצברים היא שנה אחת. העניין הוא שאם נניח המצבר מת בתוך שנת האחריות חברת המצברים בדרך כלל תיתן לך מצבר חליפי משומש (לא חדש) שיחזיק לפחות עד תום האחריות ואז האחריות פוקעת (כך למיטב זיכרוני הם פועלים בשונה מאחריות על מכשיר חשמלי רגיל שלרוב מתוקן או מוחלף בחדש). אצלך, אין אפילו תקלה/בעיה שאתה יכול להצביע עליה, אז לא יודע מה אתה יכול לומר להם. מה גם שהאחריות נגמרת עוד כחודש וסביר שגם לא תהיה בעיה עד אז.
-
שאני אבין, הסרטון הזה הוא על הרכב/מצבר שלך? אם כן, אז כטכנאי אלקטרוניקה (לא מכונאי/חשמלאי רכב) אני לא רואה בעיה במצבר. כשהוא בדק את המצבר בעומס רואים שהמתח ירד קצת (שזה כשלעצמו תקין מבחינה חשמלית) לא השתמשתי במכשיר הנ"ל לכן לא יכול להתייחס לצבעים על הסקלה, גם לא רואים מה ערכי המתח שם, אבל אסף ציין שעד 10V בעומס זה נחשב תקין. מתי קנית את המצבר ולמה אתה חושב שיש לו בעיה?
-
-
כדאי לך לבדוק טוב טוב את צינור האויר (הצינור המחבר את בית פילטר האויר לבית המצערת). אם הוא לא הוחלף מתי שהוא אז יתכן שתמצא בו קרע שדרכו נכנס אויר למנוע. זה יכול להסביר את תופעת ההשהייה בתגובת המצערת וגם את הטורים הלא יציבים. בד"כ הקרע יהיה באזור הקפלים.
-
החלפת רצועת טיימינג עולה 3500 שקל בפולסווגן גולף TSI 2008?
shha פרסם הודעה בנושא של אופסשםמשתמש בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תבקש הצעת מחיר בכתב שבה יצויין בנפרד מחיר עבור עבודה וחלקים ויופיעו המקטים של החלקים שיוחלפו. עם המידע הזה תוכל לבצע השוואת מחיר לפחות עבור החלקים באתרים בחו"ל. בכל מקרה אל תשכח לבקש הנחה. כולם עושים זאת וזה נהוג (כ 10-15 אחוז). -
ניקית את ה MAF עם ספריי קרבורטורים? יש ספריי יעודי לניקוי MAF.
-
מוסך מורשה יבואן קיה באזור המרכז וטיפים על מה להקפיד - קיה פיקנטו 2015
shha פרסם הודעה בנושא של benj בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כמה כללי אצבע: 1. תמיד תבקש הצעת מחיר לפני הטיפול מכמה מוסכים ותוודא שהמוסך מבין שאתה מבצע סקר מחירים. 2. תמיד תבקש שישימו לך בשקית את החלפים הישנים + אריזות החלפים החדשים שהרכיבו. 3. השתדל להיות נוכח ליד הרכב בזמן הטיפול. 4. כשיש תקלה ברכב, ובעיקר כשמדובר בחלק יקר, ברר את מחיר החלק( והעבודה )דרך המוסך ובקניה ישירה מאתרים בחו"ל, או חנויות חלפים בארץ. לפעמים הפערים יכולים להיות אלפי שקלים. במקרה של פער כזה, ברר עם המוסך אם יסכים שתביא את החלק לבד. לפי תקנות חדשות של משרד התחבורה המוסך מחויב לקבל ולהרכיב חלפים שהביא הצרכן בעצמו. אל תסכים לניפוח מחיר העבודה בתגובה לכך שהבאת חלק בעצמך. 5. מוסכים כלליים בדרך כלל זולים ממוסכים מורשי יבואן. 6. ישנם דברים פשוטים שכל אחד יכול לעשות בעצמו ולחסוך עשרות ומאות שקלים, לדוגמא: החלפת נורות או חלקי פלסטיק כמו מכסה יציאת מיזוג אויר בגג הרכב ועוד. 7. החלטת לבצע את הטיפול במוסך מסוים, דרוש מהמוסך הנחה. נהוג בהרבה מוסכים לתת הנחה של 10%-15% על עבודה וחלקים. מי שלא דורש לא מקבל. מי שדורש יש לו סיכוי טוב גם לקבל. -
מוסך מורשה יבואן קיה באזור המרכז וטיפים על מה להקפיד - קיה פיקנטו 2015
shha פרסם הודעה בנושא של benj בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
במשך 8 שנים טיפלתי ברכב שלי במוסכים מורשים של קיה. טיפול ראשון ברחובות ואחר כך כל הטיפולים במוסך אחר באיזור גוש דן. אם הייתי צריך ללכת למוסך מורשה קיה היתי הולך להילוך שישי בבאר יעקב שאיני מכיר, למעט שיחת טלפון אחת שעשיתי עמם. דבר אחד אני יכול להבטיח לך לגבי מוסכים מורשים: כל הבא בשערי מקום זה מוטב שיצטייד בהרבה מזומנים והרבה סבלנות. אגב, עדיף שלא גיסתך תיקח את הרכב למוסך אלא גבר שיש לו רקע מינימלי בנושאי רכב. -
בסרטון רואים שאלו נורות רגילות, לא לד. לפני הטסט האחרון שמתי לב שנורות לוחית הרישיון שרופות, החלפתי אותן ללד. הטסטר הכשיל אותי על כך ואמר שאסור להשתמש בנורות לד עבור לוחית הרישיון. בכל מה שקשור לנורות, כל אחד יכול להחליף לבד. 10 נורות כאלו בעליאקספרס עלו לי כ 6 שקלים.
-
תדלוק בנזין במקום סולר, ניסאן X-trail 2017
shha פרסם הודעה בנושא של MikMan בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
זה יכול לקרות לכל אחד, אבל בכל זאת אני דואג לתדלק את הרכב בעצמי כך שהאישה פטורה מהמתלה הזו. גם מתדלקים בתחנות מתבלבלים לפעמים אז אני משגיח עליהם ומעדיף לתדלק בעצמי ככל הניתן. כמו שאמר בוקי, היו צריכים לתכנן את הפיה כך שפיית דיזל לא תיכנס למיכל בנזין ולהיפך. -
מילוי נוזל קירור כאשר מכסה רדיאטור אינו על הרדיאטור
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מילאתי עד סוף הפקק. לא היה חסר הרבה. משהו כמו כוס או כוס וחצי. על פניו כשהסתכלתי זה נראה היה כאילו חסר הרבה בהתחלה, אבל לא. שוב תודה, אסף. -
מילוי נוזל קירור כאשר מכסה רדיאטור אינו על הרדיאטור
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אסף, תודה רבה. נראה לי שאתה צודק. -
מילוי נוזל קירור כאשר מכסה רדיאטור אינו על הרדיאטור
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אולי אני אחדד את השאלה: האם מערכת הקירור צריכה להיות מלאה כולה בנוזל (כלומר כל הצינורות מהרדיאטור ואיליו צריכים להיות מלאים בנוזל)? -
שלום, בקרניבל שלי מכסה הרדיאטור (מערכת הקירור בעצם) אינו ממוקם על הרדיאטור אלא על אחד מצינורות המערכת (ראה בתמונה) ליד מיכל ההתפשטות. אני יודע שגובה הנוזל במיכל ההתפשטות אמור להיות קרוב ל MAX וברדיאטור עד המכסה, אלא שאצלי המכסה אינו על הרדיאטור, אלא ממוקם בחלק האחורי של המנוע במקום הכי גבוה של מערכת הקירור. האם אני צריך למלא נוזל עד לגובה הפקק או שרק במיכל ההתפשטות? ההיגיון שלי אומר שאם אמלא עד לגובה הפקק, בעצם במערכת הקירור אצלי יהיה הרבה יותר נוזל מאשר ברכב בו הפקק נמצא ממש על הרדיאטור. מה דעתכם? אגב, היה חסר נוזל במיכל, מילאתי כ 2 כוסות והרצתי את המנוע 10 דקות. גובה המים במיכל נשאר תקין (לא ירד בכלל). המנוע כמובן אינו מתחמם וגם לא התחמם בעבר.
-
כישלון בטסט על זיהום אויר, יונדאי אלונטרה 2006 דיזל
shha פרסם הודעה בנושא של jaguarr בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בקשר לשסתום ואקום של הטורבו, אני לא בטוח שכדאי לך לגעת אם אין אתו בעיה. נכון שיש כאלו הממליצים לנקות פעם בשנה-שנתיים, הבעיה היא שהוא אינו מיוצר לטיפול אלא כמשהו חד פעמי. הניקוי שעושים לו מחייב ניסור של חבק מתכת והחלפתו בחבק עם בורג. כמו כן הפירוק שלו בעייתי ועלול לגרום להריסתו. לאחר שהחלפתי את החלק ברכב שלי ניסיתי לנקות את החלק הישן והצלחתי לשבור אותו. החלק הזה הוא חלק יקר כשקונים בארץ(1600 שקל, תלוי בדגם הרכב) בחו"ל הרבה יותר זול (280 שקל, שוב תלוי בדגם). הכי טוב לדאוג להחליף פילטר אויר בכל טיפול (ולא כמו שהיצרן ממליץ, כל טיפול שני) וזה (בתקווה) כבר ישמור על הניקיון של השסתום.
