shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
המכונאי אמר לי שאין שום טעם להחליף נוזל בלמים כי "השמן לא עובד" הוא התכוון שהשמן לא עובד כמו שמן מנוע. מדובר במוסך כללי. לא רציתי להתווכח אתו, שהרי שמן מתבלה עם השנים ומאבד מתכונותיו, אבל יש משהו בדבריו. שמן ברקס מחזיק הרבה יותר זמן משמן מנוע. בכל מקרה עשיתי חושבים והחלטתי שלהחליף רק בכוסית אין טעם. אני אקנה משאבה יעודית ו/או אמצא מוסך אחר שיסכים לעשות זאת כמו שצריך.
-
תודה. כשהייתי במוסך אז מנהל העבודה אמר למכונאי להחליף שמן ברקס רק בכוסית. אמרתי לו שיעזוב את זה ולא יחליף.
-
תודה. אתה כמובן צודק. כשרכשתי בתל אביב יצאתי מהנחה מוטעית שהחנות ההיא היא בין הזולות.
-
את הפילטר אין ברירה אלא להחליף, אבל אותו מחליפים כל טיפול שני (לפי ספר הרכב). חוץ מזה, המשאבה יכולה לשמש גם להחלפת נוזל תיבת הילוכים, שם אין פילטר, אבל אם אתה אומר שיישארו משקעים אז אולי זה לא רעיון טוב. אגב, מה לגבי נוזל בלמים? זה יכול להתאים? הבנתי מהמכונאי במוסך שהם מחליפים רק את הנוזל שבתוך הכוסית ולא מנקזים את השמן מהצינורות שבגלגלים. זה תקין בעינך?
-
יש גם משאבות חשמליות. זה פשוט נראה הרבה יותר קל ונקי. השאלה היא האם החלפת שמן עם משאבה חשמלית לא תותיר משקעים של לכלוך שכן יצאו אם פותחים את בורג הניקוז?
-
אגב, ראיתי שהרפידות הנ"ל נמכרות בסביבות 80 שקל באתרים בחו"ל כשבארץ גובים 150 שקל. הבעיה היחידה שדמי המשלוח גבוהים מדי וזה לא משתלם. מישהו מכיר אתר שמבצע משלוח חינם לארץ (כשהמחיר נשאר נמוך ולא קופץ פי 2 כמובן)?
-
נתקלתי במשאבה הזו: https://www.youtube.com/watch?v=oMR-3tR6RnE האם לדעתכם החלפת שמן מנוע בעזרת המשאבה הזו או אחרת, היא רעיון טוב או שעדיך לעשות זאת בדרך המסורתית של פתיחת בורג הניקוז?
-
גם אני החלפתי רפידות השבוע (בקיה קרניבל) וגם לי מכרו את הרפידות של חברה זו. כנראה שיבואני חלקי חילוף לארץ מעדיפים לעבוד עם היצרן הנ"ל. אני אבדוק מתי הרפידות הנ"ל זקוקות להחלפה, אבל ניחוש שלי שהן לא יחזיקו פחות מרפידות אחרות שעולות יותר.
-
היום, בפעם הראשונה ברכב הנוכחי, עשיתי טיפול לאוטו במוסך כללי ולא במוסך מורשה יבואן של קיה. את כל החלקים רכשתי בעצמי. פילטר אויר/מזגן/סולר החלפתי לבד. זה פשוט וקל. לגבי רפידות הבלמים, שמן מנוע ושמן גיר, התלבטתי הרבה זמן. ראיתי עשרות סרטונים ביו טיוב איך עושים את העבודה. קראתי בעניין רב את המדריך המצולם של אסף על החלפת רפידות וצלחות ביונדאי שלו. אין ספק שהוא עשה עבודה מעולה. מאוד דגדג לי באצבעות להחליף רפידות לבד, אבל החששות הכריעו לבסוף ונתתי למכונאי במוסך לעשות זאת. פחות משעה עבודה והייתי כבר בדרך הביתה. במוסך מורשה הייתי מבלה 6-7 שעות. עכשיו, אחרי שראיתי איך הם עשו את העבודה, רחוק מאוד מההקפדה על כל הפרטים כמו אצל אסף, אני חושב שבפעם הבאה אחליף את הרפידות והצלחות לבד ואולי גם את שמן המנוע. אין לי שום ספק שאני אקפיד הרבה יותר על כל פרט ופרט. זה וודאי ייקח הרבה יותר זמן אבל הזמן זניח כאן. אין לי ספק שהמכונאי שעבד על הרכב מנוסה ויודע את העבודה, אבל זה לא הרכב שלו, רואים שמשך הזמן חשוב לו יותר מאשר ביצוע מוקפד ומושלם, רואים את השחיקה של האדם לאחר עשרות שנים במוסך. באשר למוסך מורשה היבואן, אין לי ספק ששם שילמתי הרבה יותר מידי כסף וספק רב אם העבודה שנעשתה היתה טובה יותר מזו שעשו לי היום במוסך כללי. את הרפידות שהיו ברכב והחלפתי היום, התקינו לי במוסך המורשה יבואן, שילמתי על רפידות מקוריות, ולטענת המכונאי שהחליף אותם הם אינן רפידות מקוריות. ככה זה בכל החברות, הוא אמר. לא יודע אם זה ככה בכל החברות, אבל זה נותן תחושה רעה מאוד. זהו. רציתי לשתף אותכם. אני בטוח שהחששות והלבטים הללו מלווים כל נהג/ת ההולך למוסך ולא באמת יודע אם הוא מקבל את הטיפול הכי טוב לרכב שלו ואם הוא משלם מחיר הוגן או לא.
-
רב-מודד חדש מהאריזה - האם תקול (וידאו מצורף)
shha פרסם הודעה בנושא של FARM בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אגב מרק, אם תשים לב, המפרט של המכשיר שהוא קנה הוא למדידת זרם עד 10A ואילו הפרובים הזולים בקישור ששמתי המפרט שלהם הוא למדידת זרם של עד 20A. אני לא ממליץ למישהו שאינו בעל מקצוע להתעסק עם מדידות של זרמים כאלו, אבל לפחות מבחינת המפרט אין בעיה בפרובים. (בעלי מקצוע משתמשים בצבת זרם למדידות זרם חזק, הוא הרבה יותר בטיחותי ונועד למדידות זרם גבוה ולא ברב מודד). -
רב-מודד חדש מהאריזה - האם תקול (וידאו מצורף)
shha פרסם הודעה בנושא של FARM בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מרק, אין צורך לכעוס. הפרובים שבאו במקור עם המכשיר שהוא קנה הם פרובים זולים. המכשיר שהוא קנה נראה מכשיר זול. לא הגיוני בעיני לרכוש פרובים של 100 שקל עבור מכשיר שספק אם הוא עולה 100 שקל. ואם הפרובים שהוא קנה היו תקינים היית מציע לו להחליף אותם לכאלו שעולים 100 שקל בגלל שהם זולים?! שנית, כטכנאי אלקטרוניקה במקצועי וכמי שעבד עשרות שנים עם מכשירי מדידה מסוג זה, לא נתקלתי בבעיה או בסכנת חיים גם עם מכשיר זול, כמובן שמי שמשתמש במכשיר אמור לדעת איך והיכן להשתמש בו, זה הדבר שאמור להגן מסכנות חיים. כמו שאמרתי, המכשיר הזה לא נועד לעבוד בזרמים ומתחים גבוהים. אנשי מקצוע עובדים עם מכשירים מסוג אחר לגמרי כאשר הם מתעסקים עם זרמים גבוהים. גם אם הוא ירכוש פרובים שעולים 1000 שקל הוא לא אמור לחבר את המכשיר הזה בטור למקור זרם חזק. כמובן שכל אחד יעשה כראות עיניו והוא רשאי להתעלם מדעתי ולרכוש פרובים יקרים. אני בוודאי לא אכעס. מקווה שגם אתה לא כועס. -
רב-מודד חדש מהאריזה - האם תקול (וידאו מצורף)
shha פרסם הודעה בנושא של FARM בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הכל תלוי לאיזה צורך אתה משתמש במודד. אם אתה משתמש לבדיקת התנגדות - הרי שאין שום בעיה עם פרובים זולים (בדיקת התנגדות/קצר נעשית לא תחת מתח ולכן אין סכנה). אם אתה בודק מתחים וזרמים נמוכים (בד"כ במעגלים אלקטרונים/מכשירים אלקטרונים רגילים מדובר בזרמים נמוכים) שוב אין בעיה. אם אתה טכנאי של חברת חשמל ומשתמש במודד לזרמים/מתחים גבוהים - ברור שהמכשיר הזה בכלל לא מתאים וגם לא הפרובים שלו. מאחר והוא רכש מודד זול אני מניח שאין בכוונתו לעסוק באופן מקצועי במדידת זרמים/מתחים גבוהים. -
רב-מודד חדש מהאריזה - האם תקול (וידאו מצורף)
shha פרסם הודעה בנושא של FARM בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אם הפרוב יצוק אז הנה תחליפים ב 3 שקלים: https://www.aliexpress.com/w/wholesale-Multimeter-Multi-Meter-Probe-Wire-Pen.html?spm=2114.01010208.0.0.3mNT6J&initiative_id=SB_20170520084904&site=glo&SortType=price_asc&g=y&SearchText=Multimeter+Multi+Meter+Probe+Wire+Pen -
רב-מודד חדש מהאריזה - האם תקול (וידאו מצורף)
shha פרסם הודעה בנושא של FARM בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הפרובים הם בסך הכל חוט נחושת המחובר למוט מתכתי בקצוות. יתכן שהחיבור (ההלחמה ) באחד מקצוות הפרוב קרה ויוצרת התנגדות. אם זה כך פשוט לשפץ את ההלחמה עם מלחם. או פשוט להחליף את הפרוב הבעייתי. -
אסף תודה רבה. אני אקפוץ ליונדאי שופ.
-
שלום, בספר רכב (קיה קרניבל דיזל) מצויין כי נוזל תיבת ההילוכים המתאים לרכב שלי הינו diamond atf sp3. בשוק ישנם סוגים שונים של יצרנים ופערי המחיר בינם לבין נוזל שנמכר ע"י היבואן עצומים 40 שקל לעומת כ 115 שקל. האם שמן העומד בתקן SP3 הוא מספיק טוב או שעדיף לקנות מהיבואן? מה אתם ממליצים על סמך הניסיון שלכם?
-
מוסך הגורן בנתניה מבקשים תשלום על היסטורית טיפולים שנעשו ע"י הבעלים הקודמים
shha פרסם הודעה בנושא של שמוליק ק בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
וזהו רק קצה הקרחון של עיוות מחירי מוסכים מורשה היבואן. כל רכב חדש שקניתי הרגשתי "מחוייבות" לטפל במוסך מורשה יבואן ושילמתי בהתאם (כלומר מחירים מטורפים). לא רק ששילמתי בהתאם, עוד לא מצאתי צדיק אחד בניהם. אם זה בחוסר מקצועיות (אבחונים שגויים שעולים אלפי שקלים לחינם, חוסר אבחון), אם זה ביושרה מפוקפקת ובשקרים במצח נחושה רק כדי להוציא מהלקוח עוד כסף. איני אומר שכולם כאלה, אני רק אומר שהיכן שהייתי, וזה מספר סוגי רכבים, כך מצאתי, לצערי. -
אגב, יש דבר אחד שלא הבנתי ברמה העקרונית, כשבספר הרכב רשומים 2 תקנים עבור השמן, האם צריך למצוא שמן שעומד בשני התקנים או שמספיק רק אחד מהם? אני שואל כי שמתי לב שלא קיים (לפחות בישראל) שמן בצמיגות 5W30 שעומד בתקן ACEA B4 וגם בתקן API CH-4. אשמח אם מישהו יתייחס לנקודה זו.
-
היי shsss, תסתכל כמה הודעות אחורה רשמתי ששמו לי 5w30 (לפי החשבונית) אני מניח שזה היה כמו השמן המומלץ בספר רכב (שאגב אינו עומד בתקן API CH-4 אלא רק ב CF), ולעצם העניין , אני לעולם לא אחזור יותר למוסך המורשה שם טיפלתי ברכב בגלל הסיפור שהיה לי אתם בפעם האחרונה (לא אחזור על זה, כבר דיברתי על כך בפורום. בגדול, מחיר מופקע על חלק שהייתי צריך להחליף שלבסוף הזמנתי לבד מחו"ל והרכבתי לבד וחסכתי כ 2000 שקלים).
-
תודה לכל מי שהגיב וענה. על פניו נראה שבספר רכב עצמו השמן המומלץ אינו עונה על דרישות היצרן במלואן, או שמספיק שהשמן עומד באחד משני התקנים(?).בכל מקרה אני אבחר בשמן שהספר ממליץ או מקביל לו או שאצליח להשיג את השמן שעומד בתקן API CH-4.
-
כל הכבוד על האומץ ועל העבודה.
-
זה באשר לתקן ACEA. שמנים המתאימים לתקן הזה מצאתי אבל מה לגבי תקן ה API? אגב, עיינתי בקטלוג של פז וראיתי שם את אנרג'י 10W30 שעומד בשני התקנים ומתאים גם למפרט היצרן. אולי אחפש ואקנה אותו, למרות שמחירו בטח יקר יותר משמנים אחרים.
-
http://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/uk/en/assets/static/owners/service-maintenance/Oil-Grades-and-Capacities.pdf הרכב שלי מתאים לשורה הרביעית תחת השם sedona
-
j3. תיכף אני אעלה קישור לדף של קיה היצרן.
-
כמו שחשבתי. מצאתי את המפרט של השמן המומלץ וגם הוא עונה רק על CF... http://pazlub.co.il/?catid=%7B5B88A1F6-A2E1-4A42-9E3F-26FD87163587%7D&itemid=%7B381DF2B6-6BC0-4B9D-B484-9F3615EEB6CA%7D
