shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
ספר הרכב ממליץ על PAZ POWER KIA C3 5W30. כמובן שהשמן הזה בהיותו יעודי ליצרן הוא יקר יותר, השאלה איך אני בודק לאילו תקנים השמן הזה מתאים? (יכול להיות שגם הוא אינו עונה לתקן המבוקש...)
-
אגב, מה המשמעות בכך שבספר רכב רשומים שני תקנים לשמן גם API CH-4 וגם ACEA B4? האם השמן צריך לעמוד בשני התקנים או רק באחד מהם?
-
היי איתמר תודה על התגובה, חיפשתי שמן עם תקן גבוה יותר. לא מצאתי. התקן הכי גבוה שמצאתי היה CF. זה ממש מוזר.
-
לאף אחד אין רעיון? בעקרון השאלה שלי היא על ההבדל בין API CF ל API CH-4. מצאתי מאמר שמסביר את ההבדל ( הקישור : http://www.infineuminsight.com/insight/jan-2017/the-journey-from-api-cf-to-ch-4). בגדול ההבדל הוא ברמת משקעי הפיח הנותרים במנוע בשמן ברמת CF לעומת שמן ברמת CH-4. עכשיו אני שואל איך זה שאני לא מוצא את השמן ברמת CH-4 כאשר בוודאות רכבים רבים חדישים יותר משלי דורשים את השמן הזה לפי הוראות יצרן?! ויותר מכך מה קורה כאשר אני שם את הרכב במוסך? איזה שמן בדיוק הם מכניסים למנוע?!
-
שלום, עד היום עשיתי את כל הטיפולים לרכב במוסך מורשה. הם שמו שמן מנוע 5W30 (לפי החשבונית). עכשיו החלטתי שאני אקנה את החלקים והשמנים בעצמי. לפי ספר הרכב שמן המנוע המתאים הוא 5W30 API CH-4 ACEA B4. חיפשתי שמן בעל דרגת CH-4 ולא מצאתי השמנים שיש בהום סנטר ואוטו דיפו הם בדרגת API CF. בשיטוט באינטרנט נתקלתי במקרה במסמך רשמי של קיה שבו רשום כי השמן המתאים לרכב שלי הוא 10W30 API CH-4 (בהערה מצוין שלא כל היצרנים מייצרים שמן בצמיגות זו ולכן יש לבדוק בספר הרכב). אני נבוך ומתלבט באיזה שמן כדאי להשתמש. יש למישהו רעיון? או מישהו שיש לו רכב כזה יכול לומר באיזה שמן הוא משתמש? תודה.
-
רק הזכוכית נשברה או כל המכלול? לי נשברה לאחרונה הזכוכית הימנית. רכשתי סט של שתי מראות (זכוכית בלבד) 80 שקלים והרכבתי. זול ויעיל.
-
מישהו קנה שם ויודע לומר מה איכות החלפים שלהם? אני צריך רפידות בלם ומסנן סולר לקיה קרניבל. ראיתי שהמחירים שלהם זולים, אבל לא יודע מה האיכות של החלקים ואיך לבדוק זאת.
-
שלום, שלט הנעילה המרכזית שלי (קיה קרניבל) מאבד סנכרון עם הרכב. זה קרה גם לאחר סנכרון במוסך. במוסך אמרו לי שאם קורה עוד פעם צריך להחליף את השלט. שלט מקורי יקר מדי. רכשתי מערכת נעילה מרכזית ברשת שהשלט שלה (433mhz) מאוד דומה לשלט המקורי (לא יודע מה התדר שלו) והפונקציות של שתי המערכות מאוד דומות. השאלה שלי, האם יש סיכוי שאפשר לסנכרן את השלט החדש למערכת הקיימת? או שצריך להחליף את כל המערכת (דבר שאני לא מעוניין לעשות). אם מישהו עשה זאת בעבר ויכול לשתף ידע אשמח מאוד.
-
יש לי קליבר מכני, עוד מתקופת בית הספר התיכון, המון שנים והוא עדיין טוב. לאחרונה נתקלתי בעליאקספרסס בקליבר דיגיטלי. 12 שקל. הגיע ועובד מעולה (אם לא בונים אתו תחנת חלל ). ראה קישור (במחיר הזה אין מה לחשוב): https://www.aliexpress.com/item/Hot-saleElectronic-Digital-Caliper/32737980146.html?spm=2114.13010308.0.0.eJARWd
-
יש לי קיה קרניבל. אין בעיה להשיג רפידות, פשוט עד היום עשיתי את כל הטיפולים במוסך יבואן. אחרי הביקור האחרון במוסך החלטתי שלא סומך יותר על המוסך וקונה את החלקים בעצמי, מרכיב מה שאני יכול לבד והשאר הולך למוסך רגיל (מורשה משרד התחבורה) ,נותן לו החלקים ומבקש שירכיב. לאחר שהבנתי כמה פערי המחיר בנוגע לחלקי חילוף גדולים אז החלטתי שמה שאפשר לקנות בחול - שם אקנה. לאור כמויות הרכבים שעולות כל שנה על הכביש בישראל, אני מבין שאין שום סיכוי בעולם שמחירי המוסכים או החלקים הנמכרים בישראל יירדו, לכן, אם אין אני לי - מי לי?!
-
תיקון שריטות ושפשופים
shha פרסם הודעה בנושא של gomo בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
לאיזו מכונית שנוסעת באופן סדיר בכביש אין שפשוף כזה או אחר? בהתחלה זה כואב בלב. לאט לאט זה כבר פחות מטריד. לעניות דעתי אם רוצים לתקן שריטות כאלו זה לפרק ולצבוע מחדש. זה יכאב בכיס ורוב הסיכויים שאחרי זמן לא רב יהיה שפשוף אחר. לדעתי הכי טוב לעזוב את זה כך ולהשתדל להיזהר יותר בפעם הבאה. -
תלוי ביצרן. למשל סט דסקיות קדמי של ferodo עולה בארץ 470 שקל לעומת כ 44 פאונד באמזון. זה יותר מפי 2. אגב, יש למישהו המלצות על יצרן דסקיות טוב? מה ההבדל באיכות בין היצרנים השונים? (יש לי קיה קרניבל).
-
האם כשמזמינים מאמזון לא צריך אישור יבוא?
-
האם עדיין צריך אישור יבוא עבור רפידות בלם? מה קורה אם מישהו מייבא רפידות זהות לכאלו שנמכרות בארץ, עדיין צריך אישור ייבוא? אם צריך אישור ייבוא, למה בעצם שהיבואן ינפק אישור כזה?! הרי זה מנוגד לאינטרס שלו.
-
בדקתי בספר רכב של יונדאי ואכן אתה צודק. כתוב שם בפירוש שמסנן דלק הוא פריט ללא אחזקה (למעט בדיקה). לא יודע איך זה. ליונדאי פתרונים.
-
אתה בטוח שבספר רכב לא רשום להחליף מסנן דלק?! גם לי היתה יונדאי חדשה פעם ושם היה רשום להחליף מסנן דלק כל תקופה. מה, היונדאי i20 היא רכב מסוג חדש?! סופרקאר?! זה לא הגיוני לחלוטין.
-
עברה שנה מאז קניתי את הרכב - האם כדאי לעשות טיפול אצל מוסך מורשה?
shha פרסם הודעה בנושא של yonyz בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אתה בטח מתכוון למוסך מורשה יבואן. ישנן הרבה שיקולים להחלטה האם לעשות את הטיפולים אצל מוסך מורשה יבואן או סתם מוסך מורשה של משרד התחבורה (גיל הרכב, באחריות יבואן או כבר לא, האם אתה מכיר מוסך אחר שאתה סומך עליו? מחירים ועוד). מה שלא תחליט, ההמלצות שלי הם: 1. להגיע למוסך ולבקש הצעת מחיר (לעשות זאת בכמה מוסכים כדי שתוכל להשוות את הפרשי המחיר). 2. תמיד לבקש שישאירו ברכב את החלפים שהסירו מהרכב + האריזות של החלפים החדשים. 3. כשיש תקלה ברכב שהתיקון הוא בתשלום (לא באחריות) תמיד תבקש שיסבירו לך בדיוק איזה חלק תקול, מה המק"ט שלו והיכן בדיוק הוא מורכב ברכב (שיראו לך פיזית על הרכב). המידע הזה יועיל לך מאוד. לעיתים קרובות החלקים הללו מאוד יקרים במוסך ואפשר לרכוש אותם ברשת במחירים מאוד זולים. תבדוק מחירים ואז תחליט . 4. אל תשאיר את הרכב ותלך לעיסוקיך. זה יעלה ביוקר. עדיף להישאר ליד הרכב ולנסות לראות בדיוק מה נעשה בו. 5. תמיד תשמור קבלות של טיפולים ותיקונים. מעבר לכך שכאשר תמכור את הרכב הקונה ירצה לראות, יש שם אינפורמציה חשובה לתקלות עתידיות (מקטים, מחירים ועוד) ככל שתדע ותבין יותר טוב את התפקוד של חלקי הרכב השונים, יהיה קשה יותר לסבן אותך ולגבות ממך מחירים מופרזים. ותאמין לי שכמעט כולם בארץ משלמים מחירים מופרזים. אני למדתי זאת על בשרי הרבה שנים עד שנפל לי האסימון. זה מאוד נוח לכולם לזרוק את מפתחות הרכב לפקידת הקבלה במוסך היבואן ולבוא לקחת את הרכב בסוף היום, חוץ מאשר לחשבון הבנק שלך. בהצלחה. -
שאלה טכנית על מפתח טורק (מצתי להט בקיה קרניבל דיזל)
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
זה מנוע דיזל 2.9 ליטר, דגם J3. מבחינת גישה לא נראה לי שצריך לפרק משהו ואפשר לפתוח אותם עם ראנצ' בעל הארכה אלסטית. הבעיה שלי היא שמעולם לא עשיתי זאת והפחד שלי הוא אם אני נתקע ולא מצליח לפתוח או סוגר בעצמה לא נכונה. פחד של מתחילים -
שאלה טכנית על מפתח טורק (מצתי להט בקיה קרניבל דיזל)
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אסף תודה. כבר הזמנתי מאי.ביי מצתים של NGK. לא יודע אם אחליף לבד או שאלך למוסך. לקח לך 3 שעות? זה המון זמן. לי בטח זה ייקח הרבה יותר, כך שלא נראה לי שאעשה זאת לבד. (אגב, בדקתי המחיר אצל היבואן : כ1200 שקל, לעומת 52$ באי. ביי. הפרש מטורף). -
מצולם - החלפת רפידות וצלחות - יונדאי גטס דור ראשון
shha פרסם הודעה בנושא של asafasaf בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יפה מאוד. מעניין מאוד לקרוא. -
שסתום סולונואיד לטורבו - קיה קרניבל (תקלה נפתרה)
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
היום ניסיתי לנקות את הסולונואיד (לא הצלחתי, החלק נשבר, אבל למדתי הרבה בשביל הפעם הבאה). יש לי מספר טיפים למי שמנסה בפעם הראשונה. בסרטון רואים שיש שני פילטרים: אחד ספוג שחור הנמצא בתוך קופסה שחורה קטנה. בסרטון רואים שהמדגים מנתק את הקופסה השחורה הקטנה מהמכלול בעזרת מברג. זה לא כל כך פשוט כפי שזה נראה, כי יש שם מגרעת חד כיוונית. רוב הסיכויים שבניסיון לפרק את זה הצינורית תשבר. למיטב הבנתי לא חייבים לפרק את הקופסה הקטנה. פשוט לעבור לשלב של ניסור חבק המתכת ואז לפרק את המכלול בזהירות. דבר נוסף, להיזהר מאוד עם הגומייה האדומה שבפנים. לא לגעת בה כי היא מאוד עדינה ודקה. פשוט להפוך את המכלול ולתת לפיסטון עם הגומייה לצאת החוצה. הפילטר הפנימי הוא המרכיב הבעייתי במכלול. הוא זה שממש מתלכלך ופוגע ביעילות העבודה של החלק. אותו צריך לנקות טוב (ובזהירות) וטיפ אחרון: בכל מקרה, גם אם לא מצליחים בפעם הראשונה לפרק, לנקות ולהרכיב, תעשו לעצמכם טובה ותזמינו את החלק בחו"ל ולא במוסך. שבת שלום. -
שסתום סולונואיד לטורבו - קיה קרניבל (תקלה נפתרה)
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אגב, איתמר, באיזה תרסיס ניקוי משתמשים בסרטון או איזה תרסיס מתאים במקרה זה? -
שסתום סולונואיד לטורבו - קיה קרניבל (תקלה נפתרה)
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
איתמר - תודה רבה. אני חיפשתי סרטונים על איך מחליפים ולא מצאתי כלום. כמו שאתה רואה - להחליף לוקח בדיוק 5 דקות וגם פחות. כמו שאמרתי החליפו לי את היחידה הזו לפני שנתיים. בזבזתי במוסך כמעט יום שלם. קרוב ל 2000 שקל. כל זה בשביל חמש דקות עבודה וחלק שלי עולה 300 שקלים ליבואן זה בטח עולה פחות מ 200 שקלים. עכשיו תכפיל את זה בשלשה מיליון נהגים ותראה כמה חוסר צדק ובזבוז זמן יש במדינה הזו. חבל. תודה רבה לך בכל אופן. -
שאלה טכנית על מפתח טורק (מצתי להט בקיה קרניבל דיזל)
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בוקי תודה רבה על ההשקעה בתשובה. האמת שכרגע הנורה כבר לא נדלקת. המוזר הוא שהיא היתה מהבהבת לאחר נסיעה של זמן מה ובמהירות יחסית גבוהה. לא מבין איך מחשב הרכב מחליט להדליק את הנורית אם הרכב כבר מונע והמנוע חם? נראב לי שעכשיו כשהטמפרטורה קצת יותר גבוהה בחוץ מגעים כלהם נהיו יותר טובים (החומר מתפשט טיפה בטמפרטורה גבוהה יותר) ולכן הנורית לא מהבהבת. כנראה בעיית מגעים. בנוסף קראתי היכן שהוא שצריך להחליף את המצתים לאחר 160,000 ק"מ ושאם לא מחליפים בזמן עלולות להיות בעיות. אגב, היה כתוב שם שמצת לא תקין יכול לגרום לשריפה לא טובה של הסולר ולכן לפליטת גבוהה יותר של זיהום. יש בזה אמת למיטב ידיעתך? -
שאלה טכנית על מפתח טורק (מצתי להט בקיה קרניבל דיזל)
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מהי יחידת הפיקוד של המצתים? הממסר? ועוד שאלה: ראיתי באתר כלשהו שמצתי להט צריך להחליף אחרי כ 100,000 מייל שהם כ 160,000 ק"מ. בספר הרכב בשגרת הטיפולים אין שום אזכור לצורך להחליף את המצתים בשלב כלשהו. האם באמת צריך/רצוי להחליף מצתים לאחר 160,000 ק"מ?
