Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. 35 שנה אני מחפש את המוסך האולטימטיבי. עדיין לא מצאתי.
  2. כמו שאמרת, מחיר מטורף למסך מגע. חפש ברשת והזמן מחו"ל.
  3. שאלת אם לקחת את הרכב לבדיקה במכון ונזכרתי בסיפור מלפני משנים רבות. הגעתי לבדיקה של רנו 5 בחולון. הבנאדם נראה קצת מפוקפק, אבל אמרתי לעצמי, אם כבר הגעתי לפחות ניסע על הרכב. האיש נכנס למושב הנהג, מה שהשאיר לי רק את מושב הנוסע. הוא מתחיל לנסוע והרכב בקושי רב מקרטע את דרכו. כשהסתיימה הנסיעה רציתי רק לקום וללכת, אבל הייתי צעיר וחסר אסרטיביות ובעל הרכב נראה עצבני וחסר סבלנות ולא רציתי להרגיז אותו. שאלתי אותו מה המחיר הכי נמוך שלו. התשובה שלו היתה: "זה תלוי, אתה לוקח את הרכב לבדיקה או לא?" אמרתי שוודאי שכן. אם כך, הוא אמר אני לא יורד במחיר. אמרתי תודה, אחשוב על כך ועזבתי מהר ככל שיכולתי. בעל הרכב היה סוחר והרכב היה גרוטאה. כל מה שעניין אותו היה שלא אקח את הרכב לבדיקה. סתם סיפור מלפני הרבה זמן, וודאי שלא קשור לרכב שאתה רוצה לקנות
  4. קשה לתת לך תשובה ברורה לשאלה שלך, מאחר והכל תלוי במהות הליקויים שיש או אין ברכב. אם החיסכון שלך יהיה 500 שקל, תחשוב אם זה שווה לך את הסיכון שתיקח על עצמך. מעבר לזה, תבדוק את היסטורית הטיפולים/תאונות של הרכב, תבדוק את הרכב, רצוי גם בעזרת מישהו שמבין, אולי מישהו כאן מהפורום, תעשה עליו נסיעת מבחן ואז תחשוב ותחליט.
  5. אני קניתי את הסיני הפשוט ב 5$. בהתחלה לא הצלחתי בכלל להתממשק אליו עם הסמארטפון והתייאשתי ממנו. לא חושב שהאנג'י שונה ממנו במובן זה. יותר מאוחר ניסתי שוב והצלחתי להתחבר אליו עם הסמארטפון, אבל ממש לא הצלחתי לקבל באמצעותו מידע משמעותי מהרכב. הזמנתי מאיביי Autel Autolink AL319 בכ 25$ . זה מכשיר שמתחבר עם כבל לשקע ה OBD ויש לו תצוגה משלו, כך שלא צריך להשתמש בסלולר. מקווה שהוא יהיה יותר יעיל.
  6. מי משלם היום מחיר מחירון לכלי רכב?! למיטב ידיעתי ולפי מה שמפורסם בכלי התקשורת, מחירי הרכבים בפועל היום נמוכים בהרבה ממחיר המחירון הרשמי.
  7. בוקר טוב, לפני שאתה רץ לבדוק את המנוע/גיר בדוק את שלמות צנרת האויר ברכב, בדגש על צינור האויר המחבר בין בית פילטר האויר לבית המצערת. אם יש קרע בצינור הזה, אז אלו בדיוק התופעות שתקבל. בד"כ הצינור יקרע באזור ה"אקורדיון" - האזור עם הקפלים. צריך לבדוק היטב בחלק התחתון שלו. בדיקה פשוטה שלא עולה אגורה. בהצלחה.
  8. יפה. באופן עקרוני תהליך ההחלפה די דומה גם לרכבים אחרים. אמרת החלפת מסנן סולר כל 30K ק"מ. כך גם ממליץ יצרן הרכב שלי, אך כאן בפורום המליצו על החלפת כל הפילטרים (כולל פילטר סולר) כל טיפול, כלומר כל 15K ק"מ. אז מה צריך ? כל 15 או כל 30?
  9. מניסיון, רכב שעומד מספר חודשים, מאוד כדאי להחליף לו שמנים לפני שמתחילים לנסוע עליו שוב, בדגש על שמן גיר ושמן מנוע.
  10. לא יודע אם יעזור במקרה שלך או לא, אבל אצלי לא היה מדובר בפלסטר בכלל. פשוט האבחון שצריך להחליף ממיר קטליטי היה שגוי מעיקרו. הבעיה היתה בדיווח של המערכת ( אולי בגלל קצת פיח על חיישן או משהו אחר, לא יודע) העובדה היא שהדיווח נעלם ולא חזר יותר והרכב עבר טסט וגם בדיקה לפני מכירה ללא שום בעיה. כמו כן, במוסך התעקשו בוודאות של 100% שהממיר הלך. ברור לחלוטין שאם הממיר דפוק התוסף לא יעזור, אבל אתה לא יודע בוודאות שהממיר באמת דפוק. אם אתה לא רוצה לרכוש תוסף, אז לפחות תתדלק פעם אחת בסונול בבנזין 95 גולד (אם זה מנוע בנזין). אם לא יועיל, לא יכול להזיק.
  11. שלום, ראשית זה מאוד מוזר שממיר הולך אחרי 80 אלף ק"מ. לא נראה לי. שנית, ואני כותב זאת כאן בפורום אולי בפעם השלישית, קרה לי מקרה דומה עם יונדאי אלנטרה. 3.5 שנים אחרי שרכשתי אותה כחדשה נדלקה נורית ה check engine. במוסך של יונדאי אמרו לי שצריך להחליף ממיר קטאליטי בוודאות של 100%. המחיר היה גבוה מאוד ולכן לקחתי פסק זמן לחשיבה. כעבור מספר ימים תדלקתי את הרכב בסונול. נסעתי 100 מטר והנורית כבתה. הדלק של סונול הוא דלק עם תוסף. בבדיקה בספר רכב התברר לי שהיצרן ממליץ להוסיף תוסף לדלק אחת לתקופה. מאז, הנורית לא נדלקה שוב והרכב עבר בקלות את כל הטסטים. לא יודע אם זו הבעיה אצלך, אבל שווה מאוד לנסות להוסיף לדלק תוסף. תנסה ותודיע אם עזר. בהצלחה.
  12. בהחלט מסכים שזה יקר, אבל מניסיון, אלו הם המחירים במוסכים המורשים. אתה לא יוצא משם בפחות מ 1000 שקל. זה במקרה הטוב. טיפול במוסך מורשה יכול גם לטפס עד 5000 שקל. פשוט להתרחק מהם כמה שאפשר. ללכת לשם רק כשממש מוכרח ואין שום ברירה אחרת.
  13. כן, מסביב לפקק או כל חלקים שבסביבת הפקק סימני מים או רטיבות או מעין אבקה שהתייבשה. אם אכן מה שמאור כותב נכון, שאין פקק רדיאטור במאזדה 3 אז תתעלם ממה שכתבתי.
  14. נותני אחריות מכל סוגי מנסים לעתים להתחמק מאחריות. זו לא סיבה להמשיך להיות לקוח שבוי שלהם. אם הרכב עדיין באחריות והם ינסו להתחמק, תמיד תוכל לפנות אליהם בדרישה לתיקון התקלה תוך ציון העובדה שבמידה ולא ייענו תתבע אותם על סך 10,000 פיצוי לדוגמא לפי חוק הגנת הצרכן. הם ישנו את דעתם מהר מאוד.
  15. אבל הבחור אומר שהעשן הלבן נפלט אחרי 15 דקות שהמנוע עובד...זה לא מסתדר עם מה שאמרת. למיטב ידיעתי כשהמנוע מגיעה לטמפרטורת העבודה לא אמור להיות יותר עשן לבן. גם אני הנעתי את הרכב הבוקר ולא היה עשן לבן בכלל, אז איך זה מסתדר?!
  16. יש סיכוי טוב שמדובר בפקק של הרדיטור. הגומי שלו מתייבש ואידי מים עוברים דרכו ולכן האיבוד מים הקל. יצא לי להחליף לפני שבועיים את הפקק אצלי ברכב וזה פתר את הבעיה, למרות שלא רואים בעין שהגומי יבש. אינדיקציה טובה לכך היא אם יש סימני מים ליד ובסביבת הפקק. בהצלחה.
  17. תודה לעונים. האמת, אחרי שראיתי את המחיר של הלוקטייט בל.כ (200-230 שקל ל 50 מ"ל, לעומת 9$ בעליאקספרסס) אני בהחלט מבין למה אנשים לא שמים את זה...
  18. צפיתי בסרטוני הדרכה להחלפת צלחות בלם. שמתי לב שחלק מהמדריכים מציינים לשים לוקטייט על ברגי הקליפר וחלק לא שמים. עד כמה חשוב לשים לוקטייט בברגי הקליפר? האם אתם נוהגים לעשות זאת? באיזה סוג לוקטייט כדאי להשתמש? תודה.
  19. אכן המידע הזה שווה כסף והוא אמור להשפיע על ערכו של Y (להעלות את ערכו) ועדיין המשוואה תקפה
  20. השאלה שלך היא כלכלית בעיקרה: בדוק מה מחירה של הסקודה בשוק כמו שהיא (כמונית), נניח X. בדוק מה מחירה בשוק של סקודה פרטית שהיתה בעבר מונית עם נתונים זהים, נניח Y. בדוק מה גובה העלות להפיכתה לפרטית, נניח Z. אם x+z קטן או שווה ל y, אז שווה לך לשקול הפיכת המונית לפרטית, אחרת, זה לא כדאי כלכלית.
  21. ומדוע אתה סבור שחלקי פלסטיק/גומי אינם באחריות?! זה רשום היכן שהוא?! אגב, גם אם רשום - זה לא חוקי. היצרן אינו יכול להחריג באופן גורף חלקי פלסטיק/גומי מהאחריות, אלא אם זה חלק מתכלה כמו צמיג ובתנאי שהוא התכלה בזמן/שימוש סביר. ברכב שלי הוחלפו גם חלקי פלסטיק שנשברו בשימוש רגיל (ללא מכה או כדומה) בתקופת האחריות ללא עלות. זה שתעודת אחריות מחריגה חלקי פלסטיק עדיין לא אומר שההחרגה חוקית.
  22. איתמר, מדובר בקיה קרניבל. בארה"ב היא נקראת סדונה.
  23. תום תודה. זה מה שחיפשתי. לא קונה רכיבי בלימה לאוטו רק בגלל המחיר (אבל גם). פשוט שוטטתי ברשת ונתקלתי במקרה באתר הזה. המחיר נראה לי חשוד מאוד (כמו שאיתמר אמר רק המשלוח עולה יותר) ולכן שאלתי. הקישור שהבאת הוא מספיק בשביל שלא אתעסק אתם.
  24. אותו סט בדיוק נמכר באי. ביי בכ 1100 שקל כולל משלוח. נושא האיכות הוא הימור, אני שאלתי לגבי האתר. האם הוא מוכר? האם הוא אמין?
  25. נתקלתי ברשת באתר המוכר סט מלא להחלפת ברקסים במחיר מצחיק. מישהו נתקל באתר הזה? האם האתר לגיטימי ואמין? https://www.setsupply.top/7707-front-and-rear-brake-discs-and-pads-for-kia-sedona-29-crdi-6200632010-p-12370.html תודה.
×
×
  • תוכן חדש...