shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
שלום, מישהו יודע כמה זמן/ק"מ מחזיקות רפידות בלם החניה? יש בדיקת עובי לרפידות בלם החניה כמו שיש לרפידות הבלמים/דיסקים? (יש לי קרניבל 2009 אבל השאלה היא כללית). תודה.
-
למה? יש הנחה לחברי הפורום?
-
הבנתי. למדתי משהו חדש.
-
מעבר למה שאסף אמר (והוא בוודאי מבין בזה הרבה יותר ממני), בדקת את רמת השמן הגה כח? נערך: היה לי מקרה של תקתוקים מההגה בזמן סיבוב הגה. הידע שלי בנושא שאף לאפס והסתבר שהיה חסר נוזל בכוסית. במוסך הוסיפו נוזל והרעשים חלפו לחלוטין. לא יודע אם זה קשור לתקלה של השואל, אבל לא עולה לבדוק.
-
כיצד להתנהל כשצ'מפיון ומוסך מערימים קשיים בזמן שעדיין יש אחריות?
shha פרסם הודעה בנושא של MeTaLhAmMeR בתוך רכב כללי
אני מביט על זה אחרת. אמרת שהם הודיעו שאין אחריות בגלל שהותקנה תוכנה לניהול מנוע. במה תעזור הדיאגנוסטיקה לקביעה אם יש אחריות או לא כשהתקלות בכלל לא קשורות לניהול המנוע, אלא תקלות בחלקי פלסטיקה?! בנוסף הם דורשים 500 שקל במידה והם יחליטו שאין אחריות. למה שתסכים לכך?! אתה זכאי לתשובה האם יתקנו במסגרת האחריות או לא , בלי שתשלם על כך אגורה שחוקה. לטעמי, הם לא יכולים לשלול את האחריות על דעת עצמם ולקשור זאת בדבר שאינו קשור לתקלה. זו לדעתי תהיה גם עמדתו של כל שופט סביר. לדעתי עליך לשלוח ליבואן מכתב רשום. להסביר בפירוט ובבהירות את התקלות ולדרוש תשובה האם הם מוכנים לתקן את התקלות או לא. תבהיר להם שבמידה ויסרבו לתקן את התקלות תגיש נגדם תביעה. לפעמים צריך לעמוד על הרגליים האחוריות, בנחישות וללכת עד הסוף, על מנת להשיג את הצדק שלך. -
איך אפשר להיות וודאי מה הלך - סרן אחורי או נאבה ומיסב?
shha פרסם הודעה בנושא של slerox בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בכמה תקפוץ הפוליסה? דווקא בגלל שאין לך השתתפות עצמית, הכדאיות להפעלת הביטוח עולה מאוד. הפוליסה לא תעלה ב 1000 שקל לדעתי אלא בפחות ואתה מדבר כאן על הוצאה של 3000 שקל ויותר. חוץ מזה, מה יקרה אם תשלם את הסכום הזה מכיסך ובעוד חודש, שנה, יקרה מקרה אחר בו תצטרך להפעיל את הביטוח? גם אז לא תפעיל אותו כדי שהפוליסה לא תעלה? אז בשביל מה יש לך ביטוח?! ביטוח לא מפעילים כשמדובר במאות שקלים, לא באלפי שקלים. זו דעתי. עשה מה אתה מבין. בהצלחה. -
איך אפשר להיות וודאי מה הלך - סרן אחורי או נאבה ומיסב?
shha פרסם הודעה בנושא של slerox בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
למה שהוא יחליף על חשבונו?! בשביל מה יש ביטוח מקיף לרכב?! לא מדובר כאן על קלקול אלא על מכה שהרכב קיבל וזה מכוסה ע"י הביטוח. -
איך אפשר להיות וודאי מה הלך - סרן אחורי או נאבה ומיסב?
shha פרסם הודעה בנושא של slerox בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אם הסרן האחורי קיבל מכה, הרי שמדובר בתאונה וזה מכוסה בביטוח המקיף שלך. העצה הכי טובה שאפשר לתת לך זה לפנות למוסך מורשה שיתנו הצעת מחיר, אם אכן גם הסרן האחורי חטף והמחיר גבוה משמעותית מההשתתפות העצמית שלך, ערב את הביטוח כולל שמאי ותקן את הרכב כמו שצריך. בהצלחה -
הצמיג הוא OPEN COUNTRY מידה 225/70/16 103T. תאריך 5017 ארץ ייצור יפן. הטיפ לצמיגאי הוא בגלל שאם למישהו מגיע טיפ, לדעתי, זה לאנשים שעובדים באמת קשה, עבודה מלכלכת ושחורה, נושמים את כל האבק מהברקסים בפנצריה ואני בטוח שהשכר שלהם נמוך. חוץ מזה גם כדי שהם ישתדלו קצת יותר לעשות כמיטב יכולתם. בקשר לגוזון השבור, לטענתו זה בגלל שהאום הורכב לא ישר. לא יודע אם זה נכון, אבל זה מה יש. חוץ מזה יצא לי משהו טוב - למדתי איך מחליפים גוזון.
-
היום החלפתי את צמיגי המקסיס שהיו לי ברכב לצמיגי טויו חדשים. עלות כוללת ל 4 צמיגים (כולל טיפ לצמיגאי) 1800 שקל (+ גוזון אחד שבור, פעם שניה אגב שהם שוברים לי גוזון כשאני מחליף אצלם צמיגים, לא יודע אם זו אשמתם, אבל כשמפרקים/מרכיבים גלגל בצמגיה הם בהחלט לעולם לא עושים זאת לפי הספר - פירוק והרכבה של האומים בהצלבה ובהדרגה). על פניו התרשמות ראשונית, צמיגי הטיו הרבה יותר נוחים, אחזת הכביש שלהם טובה יותר, אבל את זה אצטרך לבחון שוב כעבור שנתיים. המקסיס החזיקו מעמד סביר, אבל אחרי שנתיים, שנתיים וחצי הם כבר יבשים ובסיבובים שמעו היטב את הצמיגים האחוריים חורקים/מחליקים על הכביש. בפעם הקודמת שנשבר לי גוזון החלפתי אותו במוסך המורשה. הפעם החלטתי לבדוק ביוטיוב ולאחר חיפוש קצר הבנתי שניתן בהחלט לעשות זאת לבד.
-
נעילה מרכזית ממפתח לא פועלת, סיאט איביזה 2001
shha פרסם הודעה בנושא של oferbz בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ישנן שתי אפשרויות: 1. השלט תקול ודורש תיקון/החלפה. (אם השלט לא עשה בעיות לפני החלפת סוללות אז אפשרות זו אינה סבירה). 2. השלט דורש סינכרון/קידוד מחדש על מנת ש"ידבר" עם הרכב. זו האפשרות היותר סבירה. אתה יכול לחפש האינטרנט פרוצדורה מתאימה לביצוע בצורה עצמאית. בד"כ פעולה מאוד פשוטה וניתנת לביצוע לבד (יש סיכון טוב שתמצא כזו עבור הרכב שלך) או ללכת למנעולן ואז הם גובים כ 100 שקלים. -
2 השלטים לרכב שלי התקלקלו. רכשתי שלט חדש מקורי מ koreaps. עלה לי כ 130 שקלים. ביררתי עלות סינכרון בין השלט לרכב במוסך מורשה קיה. ביקשו 350 שקלים. לא עולה בדעתי לשלם סכום כזה עבור פעולה פשוטה שכזו. מישהו יודע אם ניתן לסנכרן לבד או אולי דרך מישהו בעלות סבירה?
-
מצולם - החלפת סליל שעון ברכבי יונדאי קיה
shha פרסם הודעה בנושא של asafasaf בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כל הכבוד אסף. -
אקספרס מוטורס חולון חוסר מקצועיות כזה עוד לא פגשתי
shha פרסם הודעה בנושא של dani12 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ריח הדלק הוא בתוך האוטו או מחוץ לאוטו? מתי הריח חזק יותר, כשהמיכל מלא או לא? מתי התחילה הבעיה (לאחר טיפול/החלפת פילטר דלק)? היה לי מקרה של ריח דלק ביונדאי והבעיה היתה עקב כך שהמכונאי שהחליף את הפילטר דלק הבריג אותו עקום בתוך המיכל. -
יש מין האמת וההיגיון בטענה שרכב כבד גומר את הבלמים מהר יותר. אני מכיר את זה מהקרניבל שלי. כל טיפול שני הם היו מחליפים לי רפידות. יחד עם זאת, שמתי לב שידם קלה על הדק ההחלפה. בפעם היחידה שביקשתי לראות במו עיניי את הרפידות, התברר שעדיין לא הגיעה העת להחליף. אז פשוט תבדוק עובי רפידות ודיסקים, כפי שהמליצו לך ויותר מכך, אני ממליץ לך לרכוש את הרפידות/דיסקים לבד ולקחת למוסך שיחליפו (אם אינך יודע להחליף לבד). כך זה יותר זול.
-
כשבספר רכב רשום שמן מנוע בתקנים של API, ACEA, האם הוא צריך לעמוד באחד מהם או בשניהם?
shha פרסם הודעה בנושא של Coro בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא תמיד אפשר למצוא שמן שעומד גם בAPI וגם ב ACEA. לקרניבל שלי חיפשתי ופשוט לא מצאתי. בישראל יש בעיה למצוא שמן לכל תקן ותקן. למיטב זיכרוני מבדיקה שעשיתי באינטרנט מצאתי שאפילו השמן שהיבואן ממליץ עליו וששמים במוסך המורשה לא עומד בשני התקנים הרשומים בספר הרכב. -
בעיות חשמל פיג'ו 3008 החדשה והתנהלות מול לובינסקי
shha פרסם הודעה בנושא של Giant_TA בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אף אחד לא קובע דעה על אמינות רכבים של יצרן זה או אחר על סמך מקרה בודד או דגם מכונית בודדת. כשאמרתי "לא סתם אנשים קונים יפניות או קוריאניות" זה כי אלו הם המכוניות הנרכשות יותר בישראל כבר שנים רבות. מספיק להציץ בטבלת הגרפים בכתבה לדוגמא בקישור המצורף, כדי לראות מה חושבים בעלי המקצוע בישראל על היצרנים השונים והאמינות שלהם. זה לא משהו שאני המצאתי. https://www.themarker.com/dynamo/1.2881556 -
בעיות חשמל פיג'ו 3008 החדשה והתנהלות מול לובינסקי
shha פרסם הודעה בנושא של Giant_TA בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יכול לקרות (בגלל זה אמרתי מינון) ועדיין לדעתי לא צריך לקרות כשהרכב ממש חדש. כאשר תקלה כזו קוראת באופן מאוד נדיר, אז גם קל ליצרן להחליף את הרכב ללקוח (כי התקלה הופיע כבר 3 פעמים וזה כבר בלתי נסבל). העלות ליצרן היא זניחה (אלא אם כן זו אינה תקלה נדירה וזה כשלעצמו לא מתקבל על הדעת). לצערנו תקלות כאלו נדירות ביצרנים יפנים/קוריאנים ולא נדירות ביצרנים אירופיים מסויימים. זו המציאות. ממש לא טענתי שיש להם חסינות טוטלית מתקלות. טענתי שלדעתי תקלה של סחיבה והתחממות מנוע לא אמורה לקרות ברכב חדש. זה לא צריך לקרות. זו דעתי. זה יכול לקרות ואז אפשר להתייחס בהבנה אם היצרן לוקח אחריות ומחליף רכב כזה שתקלה כזו קוראת בו בפעם השלישית. ולא צריך שום חוק ספציפי לשם כך, די בחוקי הגנת הצרכן שכבר קיימים ולדעתי אם לקוח כזה פונה לבית המשפט אחרי 3 ניסיונות לתיקון שלא צלחו הוא יזכה בתביעה ובדרישה להחלפת הרכב. כבר היו מקרים כאלו גם בישראל. לצערי רק בישראל אנשים מרימים גבה כשהם שומעים דרישה להחלפת רכב או את המשפט "הלקוח תמיד צודק". אין שום הבדל בין רכב לבין מקלט טלויזיה או מקרר. שום הבדל. מי שטוען אחרת שיסביר למה יש הבדל. -
בעיות חשמל פיג'ו 3008 החדשה והתנהלות מול לובינסקי
shha פרסם הודעה בנושא של Giant_TA בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הכל שאלה של מינון ושל סוג התקלה. כאן מדובר בתקלה מג'ורית, בעיות סחיבה והתחממות מנוע, ובנוסף התקלה חוזרת על עצמה שוב ושוב. דבר כזה לדעתי לא צריך לקרות בשום רכב חדש של שום יצרן. בשביל זה יש בדיקות איכות בפיתוח ובייצור וניסיון של 100 שנה בייצור מכוניות. שום תירוץ של "יכול לקרות" לא מתקבל כאן, אלא אם כן היצרן היה לוקח אחריות ומחליף את הרכב במקום. מדובר כאן בכשל תמורה של העסקה הזו. בכל מוצר צריכה אחר, טלויזיה, מקרר וכדומה, היבואן/יצרן מחליף במקום את המוצר לחדש (קרה לי כבר בתקלות פחותות מזו). למה לא כשמדובר במכונית?! -
בעיות חשמל פיג'ו 3008 החדשה והתנהלות מול לובינסקי
shha פרסם הודעה בנושא של Giant_TA בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ראשית מסכים עם מה שנאמר כאן על מסירת הרכב לנסיעה/בדיקה פרטית של בעל המוסך. אני לא הייתי מוסר לו רכב חדש לשבועיים לצורך בדיקה של התקלה. באותה מידה יכול בעל הרכב לנסוע ולדווח במידה ויש תקלה. שנית, תקלה כזו שמופיעה ברכב חדש שנמצא חודש וחצי על הכביש וחוזרת שוב ושוב, בשנת 2018 (לא 1918, שאז זה היה אולי מובן) - זה מדהים! לא אמור לקרות בכלל בשום רכב מודרני! בשביל מה הישראלי מוכן לשלם הון עתק עבור מכונית חדשה, אם לא בשביל שיהיה לו שקט של כמה שנים טובות מכל תקלה שהיא?! לא לחינם רוב האנשים קונים כאן רכבים מיפן/קוריאה. -
ישנה חברה ישראלית העוסקת בשיווק והתקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי. שם החברה הוא אפקון. http://www.afcon.co.il/activity/%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%AA%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA/%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%9D/
-
אני מסיר את הכובע בפני החבר שלך. לי אישית עדיין לא יצא לראות את המנעול הזה על הכביש, וגם זה אומר משהו.
-
מה גובה ההשתתפות העצמית שלך לצד ג'? אם היא נמוכה משמעותית מהנזק הנטען, אז עדיף לך להפעיל את הביטוח ולא לשבור את הראש בנושא. אם גובה ההשתתפות העצמית שלך קרובה לגובה הנזק הנטען, אז תנסה להגיע אתו להסכמה על תשלום מוסכם בלי שהוא יצטרך לתקן בפועל. על פניו נראה לי שהמקרה הראשון הוא הנכון (אצלי למשל, גובה ההשתתפות העצמית היא 1000 שקל ואני לא הייתי חושב פעמיים ואומר לו לפנות לביטוח).
-
נראה לך מישהו יסחב את הדבר הזה אתו לכל מקום וירכיב ויפרק כל פעם שחונה/מניע?!
-
זה סכום סביר לתיקון כזה במוסך בישראל. אני אתן לך דוגמא שקרתה לי כדי שתקבל פרספקטיבה. יצאתי מחניה ברוורס. נסעתי אולי חצי מטר ומהצד מאיזור מוסתר הגיחה בפתאומיות קיה פיקנטו. נגעתי בדלת האחורית שלה והפח התעקם קצת. לרכב שלי לא קרה כלום. החשבון הסופי היה 10,000 שקל וכלל החלפת דלת קומפלט. זה הפתיע אותי אבל לא התעסקתי בזה, פשוט שלמתי את ההשתתפות העצמית שלי וזהו.
