Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. זכות קדימה זה מאוד פשוט לזכור: 1. תמרור עצור - עצור ותן זכות קדימה לתנועה בדרך החוצה. 2. משולש הפוך - תן זכות קדימה לתנועה בדרך החוצה. 3. כיכר- תן זכות קדימה לבאים משמאל במעגל התנועה. 4. בצומת לא מתומרר - א. תן זכות קדימה לבאים מימינך. ב. בפניה שמאלה או פרסה - תן זכות קדימה לבאים מימין וגם ממול תמיד. 5. רמזור אדום - חכה לירוק ותן זכות קדימה בפניה ימינה להולכי רגל כשיש להם ירוק (בדרך כלל זה כך). 6. אל תכנס לצומת שאינה פנויה, כולל כיכר. זו כל התורה כולה (נדמה לי, תקנו אותי אם שכחתי משהו...)
  2. טוב, זה כבר עבודה שלו. לי אין כוונה לרכוש
  3. אם אתה מצליח לגבש רשימה של 20 איש ומעלה (שמתחייבים לקנות), לדעתי אתה יכול לדרוש לפחות 20% הנחה ממחירון רשמי.
  4. כרגע אני מבוטח בביטוח קולקטיבי בו התנאים הם מעולים. הביטוח לצד ג' הוא 600,000 שקל ומעולם לא יצא לי נזק שבכלל מתקרב לסכום זה. הנזק הגדול ביותר שהביטוח שלי שילם לצג ג' היה 10,000 שקל. הכל שאלה של מחיר. אם התוספת להגדלת הכיסוי היא עשרות שקלים,ניחא. אם זה מאות שקלים, זה לא משתלם.
  5. אם למדתי משהו לגבי ביטוח רכב, זה שכל שנה צריך לעשות סקר ולהשוות מחירים ותנאים. לעולם לא להניח שבגלל שאתה וותיק אצל הסוכן/בגלל שזה דרך העבודה, אז אתה מקבל תנאים טובים. נפלתי בפח הזה בעבר וכעבור שנים אצל אותו סוכן (ולאחר שעזבתי את מקום העבודה דרכה הגעתי אליו), גיליתי לפתע שהוא גובה ממני הרבה מאות שקלים יותר מסוכנים אחרים. כשהודעתי לו שאני עוזב, הוא כעס ושאל "בשביל מאה-מאתיים שקל אתה עוזב?!" אמרתי לו שזה הרבה יותר ממאה-מאתיים שקל (לא שאני מזלזל במאה מאתיים שקל, גם בשבילם הייתי עוזב אותו, גם כי פשוט הוא היה סוכן נחמד כשמשלמים, ואפטי כשבאים אליו בדרישה לשירות).
  6. זו אפשרות כמובן, אבל יותר פשוט להכניס את הקוד לאימובילייזר. החלפתי מצברים בעבר (זה קורא כל שנתיים, למעט המצבר המקורי שהוחלף אחרי שלוש שנים) ולא היתה שום בעיה, כי זכרתי להכניס את הקוד לפני פתיחת מכסה מנוע.
  7. טוב, אני רואה שאין מנחשים, לכן אומר מה היתה התקלה לפי ההשערה שלי. איש המצברים החרוץ התחיל לנתק את המצבר עוד לפני שהכנסתי את הקוד למשבת מנוע (אימובילייזר) ואז הופעלה ההזעקה. הכנסת הקוד להשתקת האזעקה לא נטרלה את משבת המנוע מאחר והמצבר כבר היה מנותק, ולאחר הרכבת המצבר החדש לוקח פרק זמן מסוים עד שמשבת המנוע מפסיק את פעולתו. בקיצור, אם תחליפו מצבר דאגו להכניס את הקוד לאימובילייזר לפני שמנתקים את המצבר.
  8. קיה קרניבל, 2009. אבל אין קשר בין התקלה לסוג הרכב.
  9. היום עברו שנתיים וחודש מאז שהחלפתי מצבר. כל המשפחה נכנסה לרכב בדרכנו לחוף הים, אך הוא סירב להניע. ידעתי מיד שהלך מצבר. הזמנתי איש שירות מצברים. הוא התחיל לפרק את המצבר ואז האזעקה של הרכב הופעלה. הכנסתי את הקוד והשתקתי את האזעקה. הוא הסיר את מצבר ה BOSCH הישן ושם מצבר טיטניום חדש במקומו שעלה לי 750 שקלים. ניסיתי להניע המנוע בקושי נדלק וקרטע על 1200 סל"ד במקום ה 800 סל"ד הרגילים בניוטרל. לחצתי גז. כלום. אין גז. אחרי כמה שניות המנוע נדם. חיברתי קורא תקלות וקיבלתי את הקודים הרשומים בכותרת. עליתי הביתה כדי לקרוא קצת על הקודים הללו. ראיתי שהיו עוד אנשים שנתקלו בזה, אבל לא מצאתי הסבר למה בדיוק הבעיה. מאוחר יותר ירדתי לאוטו וניסיתי שוב. המנוע הניע כרגיל. 800 סל"ד בניוטרל. לוחץ גז והטורים עולים כרגיל. איפסתי את התקלות והן לא מופיעות מחדש. לי יש השערה של מה בדיוק קרה. מישהו יכול לנחש מה היתה הבעיה?
  10. לא כולל עבודה. הרכבה עצמית.
  11. הכל שאלה של מה שמים לך? מקורי או תחליפי? אם תחליפי, אז של איזו חברה? סתם לשם השוואה, בקרניבל שלי שמתי לאחרונה דיסקים חדשים מתוצרת סין. זוג דיסקים של פוסטר עלו לי 250 שקלים. התקנתי אותם מאחור ועד כה אני לא מרגיש שום הבדל בינם לבין דיסקים מקוריים, שהיו עולים לי מעל 1000 שקלים. אז בהשוואה לפוסטר, 500 שקלים לא רק שלא זול, זה יקר מאוד.
  12. במשרד הפנים זה 3 חודשים...
  13. עכשיו אני מבין מה זה האור הכחול/אדום ליד הרמזור בכביש 40. https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/650/707.html
  14. שמן+פילטר מקורי מחיר סביר זה כנראה 200 שקל. לא 900. להגביל? כן, אבל כשאין פיקוח מחירים, מי שצריך להגביל את המוסך הוא הלקוח בעצמו. איך? להביא את החלקים בעצמו, ללכת למוסך כללי, וגם להחליף לבד ולשמור את הקבלות (את זה עדיף לאחר תום האחריות, בכל זאת, שלא יבואו בטענות). כשהלקוח לא מבצע אחד מאלה - יהיה מי שינצל אותו.
  15. לא יודע לגבי המאוורר. רק איש חשמל/אלקטרוניקה יכול לוודא את האבחנה של המוסך (בוודאי לא לקוח רגיל), אבל לגבי הבקר, נגד שרוף - למה לא החליפו נגד ודי?! כמה עולה נגד?!שקל? שניים? עשרה שקלים (אם זה נגד הספק מיוחד)? 750 שקל על בקר משופץ?! לפחות לקחת את הבקר התקול? (הרי אפשר לתקן אותו ולשמור לפעם הבאה או לתקן ולמכור, הרי הם טוענים שבקר משופץ עולה 750 שקל+מע"מ). לא אומר זאת כדי לדכא אותך, פשוט כואב לי לראות לקוח שמשלם המון על דברים שעולים מעט. גם לי עשו זאת לא פעם, עדיין זה מעצבן.
  16. ברור. המרים שמשות הוא מודול/כרטיס שאחראי על הסגירה האוטומטית של החלונות כשלוחצים על השלט.
  17. כנראה שהבעיה במרים שמשות. או שהוא נתקע וזקוק לריסט, או שהתקלקל וזקוק לתיקון.
  18. יש שתי אפשרויות: או שהבקר תקול, או במידה ויש גם חיישן חום חיצוני שנכנס אל הבקר, שהחיישן תקול. המאוורר כשלעצמו עובד ולכן אינו תקול (כל זאת במידה ואכן ניתן להפריד את המאוורר מהפיקוד שלו). אם אתה מבין בחשמל ויש לך ציוד בסיסי כמו מד מתח תוכל לבדוק בעצמך, אחרת גש לחשמלאי.
  19. לא יודע מה המבנה הפנימי של המאוורר, אם החיישן חום/פקד/ממסר נמצא בתוך המנוע עצמו או לא, אבל לכאורה זה נשמע ממש לא הגיוני. אם מנוע המאוורר פועל ולא מרעיש באופן חריג - המאוורר תקין (כך זה בכל מאוורר שנתקלתי בו וכך צריך להיות). היחידה שנותנת הוראה למאוורר להסתובב אמורה להיות מחוץ למאוורר (שוב, כך זה אמור להיות בתכנון הנדסי נכון) והכשל ככל הנראה בה. בכל מקרה 5000 שקל למאוורר נשמע לי מופרך לחלוטין. אגב, אם המאוורר פועל כל הזמן ללא הפסקה, זה יגמור לך את המצבר, לא?
  20. יש מנעולנים מסויימים שמתעסקים עם שלטים/מפתחות רכב. דוגמא אחת היא פאר המנעולים בפתח תקוה. יש גם אחרים. תתקשר ותסביר את הבעיה שלך ותברר אם הוא יכול לעזור ומה המחיר( כדאי שתקח מחיר בטלפון וגם תשווה מחירים אצל מספר מנעולנים לפני שאתה ניגש לאחד מהם).
  21. shha

    C-HR קרינה

    זה שמשהו נמכר 15 שנה, עדיין לא אומר כלום לגבי הבטיחות הרפואית בנוגע לקרינה. דוגמא: סיגריות נמכרו עשרות ומאות שנים לפני ש"מומחה" אחד קם והחליט שזה לא בריא. זה לא אומר עדיין שמכונית חשמלית מסוכנת לבריאות. אך גם לא אומר את ההיפך. אני מאמין שמכוניות חשמליות הם העתיד, אבל יצטרכו לבצע עבודה לגבי תקנים ועבודה הנדסית ראויה על מנת להבטיח את בריאותם של המשתמשים. אני לא בטוח שהעבודה הזו כבר נעשתה.
  22. נראה לי שכדאי שתיגש למנעולן שיבדוק אם הוא יכול לשכפל לך מפתח. גם כשמדובר בשלט, לא מפתח חכם, לא תמיד ניתן לקודד לבד (ואני לא מדבר על תאימות מבחינת תדר שידור וציפ לאימובילייזר שיש בפנים). אם מנעולן לא יוכל לעזור לך, כנראה שתצטרך ללכת למוסך היבואן ולהיפרד מ 1600 שקלים, או להישאר עם מפתח אחד.
  23. מה יקר במפתח חכם (חוץ מהמחיר שדורשים עבורו)? מה בייצור שלו מייקר אותו כל כך? הפלסטיק? הרכיבים האלקטרונים? הברזל? מה? חומרי הייצור עולים כמה שקלים. אין שם שום דבר יקר. עובדה שפותח השרשור הביא לך דוגמא למפתח חכם שנמכר באי ביי ב 15$. הדבר היחיד היקר כאן הוא תג המחיר שדורש היצרן/יבואן/משווק.
  24. כמובן שאין שום הצדקה למחיר המבוקש. 1600 שקלים עבור המפתח - המפתח צריך להיות עשוי מזהב. הבעיה שאתה לקוח שבוי, אז הם יכולים. קרה לי גם לאחרונה שהשלט לרכב (אצלי השלט והמפתח באים בנפרד) התקלקל ודרשו 500 שקל להחלפת שלט. זה גם מחיר מוגזם. רכשתי מחול שלט חדש, אבל התברר שהתדר שלו טיפה שונה לכן אי אפשר היה להתאים אותו לרכב (לפעמים עבור שנתונים שונים שלהרכב יש שלטים שונים מעט)., בסוף הצלחתי להשמיש את השלט המקורי שלי. היתה לו בעיה במיקרו לחצנים, החלפתי אותם אך בגלל החום של המלחם ההלחמות של המעגל המשולב נהיו הלחמות קרות ולאחר זמן השלט הפסיק לעבוד. כשהבנתי שזו הבעיה, שיפצתי את ההלחמות הללו והשלט חזר לתפקד כשורה. תבדוק אצלך אם צריך להחליף בטריה או מפסקים. יתכן וזה יפתור את הבעיה. בהצלחה.
  25. ישנם מוסכים שבהם מפורסם מחירון הטיפולים על לוח בחדר ההמתנה. לא מבין מה יש להסתיר כאן. אגב, המחירון המפורסם הוא מחירון מינימלי וכולל רק את עלות החלקים שחייבים להחליף בכל טיפול + העבודה ואינו כולל חלקים שצריך לבדוק ולהחליף בתלות במצבם (כמו רפידות/דסקים ועוד). בכל המוסכים המורשים שאני מכיר המחירים גבוהים, גבוהים מאוד. היום החוק מאפשר לרכוש חלקים לבד ולהביא למוסך. זה כבר חוסך חלק ניכר מהעלות המנופחת במוסך. עלויות נוספות ניתן לצמצם ע"י עבודה עצמית היכן שאפשר (אין פשוט מלהחליף פילטר אויר/מזגן, מנורה שרופה ועוד) או טיפול במוסך כללי במקום מורשה.
×
×
  • תוכן חדש...