Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. shha

    מחסום לחניה

    עניין הנזק כאן הוא מובן מאליו ואינו מצריך הוכחה. כשמישהו תופס לך את החניה הנזק הוא בכך שנמנעה ממך הזכות להשתמש בחניה שלך. זה טריוויאלי. כל מה שצריך זה צילום או מספר צילומים. אם היה מדובר על נזקים נוספים (למשל, בעקבות כך שהחניתי את הרכב ברחוב, מישהו פגע לי ברכב, או שהרכב נגנב) אז זה סיפור אחר ומצריך הוכחה. אני לא מסוג האנשים שממהרים להגיש תלונה במשטרה או תביעה. עניינים אלו מצריכים זמן ומאמץ ובדרך כלל לא משתלמים כשמדובר בסכומים קטנים כמו במקרה זה. אני גם לא אוהב לריב עם אנשים, אבל לפעמים החוצפה של אנשים פשוט בלתי נסבלת.
  2. shha

    מחסום לחניה

    איזה נזקים צריך להוכיח?! הבנאדם תפס לי את החניה ואילץ אותי להתחיל לחפש חניה בלילה בשכונה בה החניה היא מצרך נדיר. יש כאן אי נוחות ותחושה של חדירה לפרטיות שלך ולרכוש שלך. לא נראה לי שארכוש מחסום. אני לא בעד מחסומים שגם עולים כסף רב, דורשים תחזוקה וגם עלולים לגרום נזק לרכב (כולל שלי) כשנכנסים בהם בטעות. אני אעדיף להגיש תלונה ולא להתקין מחסום. עד היום פשוט ויתרתי ואפילו לא התקשרתי למשטרה. מהיום אני אשמור צילומים של רכבים שחונים לי בחניה ואפעל לפי כמות הפעמים שאותו רכב יתפוס לי את החניה.
  3. shha

    מחסום לחניה

    כשכתבתי כל פעם - זה היה רק צורת ביטוי, אבל זה קורה מספיק פעמים כך שזה ממש מעצבן. וכן, מדובר בחניה פרטית, עם מחסום שער שנפתח רק ע"י שלט שיש רק לדיירי הבניין, כל חניה מסומנת ע"י לוחית עם מספר הדירה וכולם יודעים שמדובר בחניה פרטית, גם זה שחנה וגם דייר הבניין שהכניס אותו ואמר לו לחנות בחניה שלי שהיתה פנויה באותו רגע. במדינה שלנו ישנם אנשים שאין להם כבוד לרכוש של אנשים אחרים. אני יודע שתביעה קצת בעייתית (כנראה שלא אעשה זאת) כי קשה להשיג את פרטי הנהג. המשטרה לא מוסרת פרטים. התקשרתי למשטרה והם אמרו שינסו ליצור קשר עם בעל הרכב. לא הצליחו. שלחו ניידת וניסו להתקשר אליו ואל אשתו ואין תשובה. אמרו לי שאני יכול להגיע לתחנה ולהגיש תלונה. וויתרתי. אין לי כוח וזמן לעשות זאת. אם היום בלילה כשאחזור שוב הרכב עדיין יהיה בחניה שלי, אולי בכל זאת אגש להגיש תלונה.
  4. shha

    מחסום לחניה

    קיבלתי מתנה לחג. רכב (ישן) חונה לי בחניה מאז ליל אמש. לא יודע מי האיש, כנראה אורח של אחד הדיירים. שמתי לו שלט על הרכב, אך הוא עדיין לא הזיז את הרכב. נמאס לי שכל פעם שאני נוסע ערב חג לקרובי משפחה מישהו חושב שמותר לו לחנות בחניה שלי. אני שוקל להגיש נגדו תביעה קטנה. שילמד לקח.
  5. לא מדובר כאן בהפרטה, אלא במכירה של התושבים לחברה פרטית שכל עניינה לעשות כסף על גבו של התושב. כך הרגשתי כשהסבירו לי שאין יותר תו חניה (אחרי שטרטרו אותי בין המשרדים השונים של העירייה), אלא רק התחברות דרך פנגו ולכן ויתרתי על חניה חינם בעיר שלי.
  6. נראה לי שיש כאן מוסר השכל צרכני שטוב אם כולנו נפעל לפיו: לעולם לא לרכוש משהו בגלל הטבה שמצטרפת לעסקה. כשאתה שוקל לרכוש משהו, תחשוב רק על המוצר והמחיר ותשאל את עצמך האם זה משתלם לך. אם מתנה מצטרפת לעסקה, הרי זה בונוס, אבל אסור שהיא תכנס למכלול השיקולים בעד/נגד העסקה ובוודאי שלא להשפיע על סגירת עסקה מהירה לפני שההטבה "תיעלם".
  7. מה רע בתו חניה פשוט ויעיל?! זה נעשה בתל אביב ובערים אחרות. למה להכריח תושב להתקשר לחברה מסחרית פרטית כשהדרך הישנה והמקובלת כל כך פשוטה ויעילה?! הפרטה יכולה להיות טובה כשהיא מפשטת ומייעלת דברים, לא כשהיא מסרבלת ומקשה על התושב.
  8. אין קשר בין הדברים. חברת הגז, מורה הנהיגה, או חברת הביטוח/הבנק הם צדדים שנים לעסקה שאתה קושר אתם מבחירה. במקרה של חניה בעיר מגורים, חברת פנגו היא צד ג' שאינה קשורה לעניין.
  9. גם בעיר מגוריי החניה חינם לשעתיים לתושבי העיר באמצעות פנגו. העירייה נמנעת מלמסור תו חניה לתושבים ומאלצת אותם להתחבר אל חברה מסחרית - אני חושב שזו חוצפה. למה אני חייב להתקשר בהסכם שירות לחברה מסחרית על מנת לקבל את מה שמגיע לי כחוק?!
  10. אורך החיים של המצבר תלוי גם בסוג הרכב שיש לך. רכבים גדולים המצריכים מצברים בעלי קיבולת גדולה (100 אמפר), המצבר מחזיק שנתיים וקצת לא יותר.
  11. תבדוק בתחתית המיכל. יש רכבים שבתחתית המיכל יש פקק. פותחים את הפקק והמיכל מתרוקן.
  12. shha

    מחסום לחניה

    לפני מספר חודשים שכן בבניין שלי חסם חניה עם מתקן דומה. החזיק יום וחצי עד שמישהו נתקע בו. לדעתי רב נזקו מתועלתו. כולם נתקלים בתופעה של חוצפנים לא מורשים החונים בחניה פרטית , הדרך הנכונה להתמודד אתם היא להודיע להם שבפעם הבאה שהם חונים בחניה שלך, אתה מצלם את רכבם, מגיש תלונה במשטרה ותביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
  13. איפה העקיצה?! בכך שניסו להפיל על הלקוח את התשלום עבור החלפת הפנס (זאת כמובן על פי הנאמר ע"י פות"ש). כמי שכבר נתקל בתופעות דומות במוסכים מורשים, אני לא מופתע בכלל. קראו לי דברים דומים ואותו מוסך שניסה לסדר אותי לא חזר לראות אותי יותר לעולם (כמובן אחרי שהחזיר את הכסף שניסה להוציא שלא כדין). זאת צריכה להיות התגובה של הלקוח להתנהלות שכזו, ולא שום קבלת פיצוי.
  14. כשהיתי צריך להחליף גוזון בקרניבל שלי חיפשתי סרטון הדגמה ביוטיוב. ממליץ גם לך.
  15. מנסיון, הערך המיוחס לטיפול במורשה לעומת מוסך רגיל מוגזם, ביחוד כשמדובר בטיפול של החלפת פילטרים/שמנים/ברקסים. אלו טיפולים סטנדרטיים שכל מוסך יודע לעשות באותה מקצועיות. לדעתי יש שני דברים שכדאי להקפיד עליהם: שהמוסך מאפשר ללקוח לצפות בטיפול ממרחק שמאפשר לראות הכל, ונושא המחיר. את החלקים בכל מקרה לדעתי עדיף להביא לבד. זה גם זול יותר וגם מותר/חוקי.
  16. הקנס הוא על בעלת הרכב שהיא חברת ההשכרה, ולא על הנהג. במקרה זה חברת ההשכרה לא סביר שתמסור את פרטי הנהג לצורך תשלום הקנס ואף אמרה לשוכר שתטפל בזה בעצמה. כמובן שלא נעים לראות דוח קנס על שמשת הרכב שאתה שוכר, אבל יש דברים נעימים פחות.
  17. אני זוכר בתחילת עידן טלויזיות ה LCD בחנות בקניון תל אביב, מסך 21" עם תג מחיר של 70,000 שקל. מחיר של מכונית. אז נכון שמכונית שונה מטלויזיה, אבל גם מכונית חשמלית שונה ממכונית בנזין. זה סוג אחר של מוצר, עלויות אחרות, הרבה פחות חלקים מכניים, הרבה יותר אלקטרוניקה/חשמל. כדאי להמתין כי המכונית החשמלית עוד תרד בחדות מהמחירים האולמפיים שלה.
  18. זה לא כל כך פשוט. גם אם תמצא שלט מתאים עם אותו תדר של השלט המקורי עדיין תצטרך לשכפל אותו עבור הרכב שלך. הדרך הפשוטה (ויקרה) היא ללכת למנעולן רכב. הוא גם ימכור לך את השלט וגם ישכפל אותו עבור הרכב שלך.
  19. מחיר מטורף בשביל קצת צבע אדום.
  20. בסך הכל אין לך הרבה מה להתלונן. שכרתי רכב מחברת אנטרפרייז בפריז ל4 ימים לפני מספר שבועות. הזמנתי אופל זאפירה 7 מקומות וקיבלתי רכב קצת יותר גדול, פורד גאלקסי אוטומטי. הרכב עצמו נוח מאוד ומאובזר במיטב השכלולים האלקטרוניים, כולל GPS עם מסך טאצ' ומצלמה אחורית. הרכב לא היה נקי במיוחד אבל לא הפריע לי מאוד. ההפתעה היתה בסוכנות. הייתי אמור לשלם כ 430 אירו ויצאתי משם להפתעתי עם תשלום של כ 800 אירו, כולל 250 אירו דמי פיקדון. האתר בו הזמנתי את הרכב הציע לי ביטול השתתפות עצמית תמורת כ 56 שקלים ליום. ויתרתי כי העדפתי לעשות את הביטוח בחברת ההשכרה עצמה, כדי שבמקרה ביטוחי לא אצטרך לשלם ואז לבקש החזרים מהאתר. ההפתעה היתה שנאלצתי לשלם 124 אירו עבור 4 ימי ביטוח. פשוט מטורף, אבל לא היתה לי ברירה. לא רציתי להיות חשוף. את הפיקדון לא החזירו לי מיד כשהחזרתי את הרכב. נאלצתי לשלוח מיילים לכל מיני גורמים עד שקיבלתי את הכסף חזרה, שבוע מאוחר יותר. פעם סוכנויות הרכב היו תופסות חלק ממסגרת האשראי שלך כפיקדון, אבל לא היו ממש גובות את הכסף. היום המדיניות השתנתה, לפחות בחברה בה שכרתי את הרכב.
  21. כל שלט ניתן לשכפול. גם רולינג קוד. רק תברר קודם מה המחיר הנדרש, כי ישנם סוגי שלטים שהמחיר הנדרש עבורם גבוה מאוד.
  22. shha

    ניתוק מצבר - 9 ימים בחול

    היתה לי אותה התלבטות לפני שלשה שבועות. נסעתי לחול ל 10 ימים. בסוף השארתי את המצבר מחובר וכשחזרתי הרכב הניע מיד ללא שום בעיות.
  23. מה ההבדל העקרוני בין רכבים שנרשמו עד שנת 2005 לאלו שהגיעו לאחר מכן?
  24. אם הוא מפחד מהקרינה אז כדאי שגם יוותר על מקרר, טלפון ביתי על חוטי, מקלדת ועכבר על חוטי, הסלולרי כמובן ועוד כהנה וכהנה. גם אני משתדל להיות זהיר בכל הנוגע לקרינה, אבל צריך לדעת היכן לשים את הגבול לפחד. היכן באמת צריך להקפיד והיכן פשוט אין ברירה בעולם המודרני בו אנו חיים.
  25. לדעתי, עדיף לקנות יד שניה בת 3-4 שנים ולחכות לדור הבא של המכוניות החשמליות.
×
×
  • תוכן חדש...