Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. זה לא בשליטת הקונה ואני לעולם לא אבקש מהמוכר לעשות זאת. זה לא חוקי.
  2. בזמנו הזמנתי משהו דומה לרכב שלי. למיטב הבנתי לא מדובר ברכיב בטיחותי אז לא צפויות בעיות במכס (בלי הבטחות כמובן). אצלי הרכיב הגיע ללא בעיות.
  3. קראתי קצת על טסלה בעקבות הקישור שלך, זה נראה מבטיח. כנראה שקץ מנועי הבעירה הפנימית קרוב יותר ממה שחשבתי.
  4. אגב, זהו גורלן כרגע של כל המכוניות החשמליות. מגיעה נקודת זמן שחייבים להחליף את הסוללה. למיטב הבנתי כרגע, מחיר סוללה חדשה ואורך חייה הם כאלה שמונעים את ההשתלטות של המכונית החשמלית על כל השוק. הסוללה יקרה מדי ואורך חייה קצר מדי. כשהטכנולוגיה תשתפר משמעותית והמחיר יהיה סביר, זה יהיה האות לסופן של רכבי הבעירה הפנימית.
  5. נכון יש כאן הגדרה בעייתית, לעומת זאת אם אכן רשום בחוזה המכירה כי דעיכה טבעית של הסוללה לא תפחת מ 72% או כל אחוז אחר בתקופת האחריות, והגבלה הזו נפרצה, אז מדובר בסיפור אחר לגמרי.
  6. בגלל זה יש אחריות, גם על הנזקים, לא רק על הסוללה. אם רכב נשרף בגלל סוללה, האחריות כוללת תיקון/החלפה של כל הרכב.
  7. במגוון התקלות של סוללה יש גם אפשרות לפיצוץ, שריפה או אורך חיים קצר מאוד. כל השאר זה דעיכה טבעית. חוץ מזה, פות"ש אמר שהרכב נכבה בנסיעה, עכשיו תאר לעצמך שהוא נוסע ק"מ אחד ומטעין את הסוללה שוב וחוזר חלילה ואז הרכב לא נכבה. האם זו סוללה תקולה או דעיכה טבעית? לא לחינם אנחנו מקבלים שנה אחריות על מצברים לרכב, למרות שהם מחזיקים שנתיים וגם יותר.
  8. בוקי, אני הייתי מאמץ בשמחה את ההגדרה שלך לבלאי/דעיכה טבעית של סוללה (מבחינה צרכנית), אבל לצערי מבחינה טכנית הגדרה זו אינה מחוייבת המציאות ויש הגדרות אחרות. האם כשהרכב שלי מפסיק להניע בבוקר אחרי שנתיים של שימוש זו סוללה לא תקינה או בלאי טבעי? האם כשהסוללה בשלט רכב שלך מפסיקה לפתוח/לסגור את הרכב זו סוללה לא תקינה או בלאי טבעי? לצערי הגדרה של בלאי טבעי איננה הגדרה בוליאנית של כן/לא, אלא הגדרה אנלוגית בעלת רצף מתקין/חדש לגמרי ועד לא ראוי לשימוש. כל נקודה על הרצף הזה זה בלאי טבעי, אלא אם כן הסוללה עולה בלהבות (דבר שקורה בסוללות של אופניים חשמליים או טלפון סלולרי) או שעקומת הדעיכה מהירה ביותר ושונה מהותית בשיפוע שלה מסוללות דומות בשוק.
  9. אם לא היתה החרגה של בלאי טבעי של הסוללה מכתב האחריות היית צודק לגמרי. אף אחד כאן לא יכול לטעון שאחרי 3 שנים ו 10 חודשים שסוללה גמרה את חייה (לא משנה כמה אחוזים בדיוק) זה לא בלאי טבעי ואילו 4 שנים זה בלאי טבעי. זה פשוט רזולוציה שמבחינה הנדסית לגבי סוללות לא קיימת. גם הטענה שלך שהיבואן עושה מה בא לו, לא נכונה , כי הוא מוכן לרכוש את הרכב חזרה. את האכזבה של רוכש הרכב אני מבין, אבל מהבחינה המשפטית טהורה, פשוט אין לו קייס. לדעתי. הוא כמובן יכול לקחת את זה לבית המשפט ואני מאחל לו הצלחה מכל הלב, אבל כמו שאני מכיר את מערכת המשפט הישראלית, גם כשהצדק לצד הצרכן, המערכת יכולה לפסוק נגדו. קל וחומר במקרה הזה.
  10. למה אתה חושב שיצרן צריך להגדיר באחוזים מהו בלאי טבעי על סוללה?! בלאי טבעי על סוללה תלוי גם באופן השימוש שנעשה בה: כמה קילומטר היא עברה, איך טענו אותו ומה היתה תכיפות הטעינות שלה, מה האיזור הגיאוגרפי שהרכב היה בו (טמפרטורה) ועוד. מכל זה, לא סביר שיצרן יגדיר בלאי טבעי באחוזים ובוודאי שהוא לא יכול לעשות זאת. אם האחריות היתה ל 4 שנים ואלו כמעט הסתיימו ובאחריות עצמה הוחרגה הסוללה מבחינת בלאי טבעי, נראה לי שהיצרן עמד באחריות מצידו.
  11. עוד נקודה למחשבה: אמרת שהיום קרסו נותנים אחריות של שנה אחת על סוללה חדשה. אני חושב שזה צריך לרמוז לך מה הם חושבים על משך הזמן שסוללה חדשה תחזיק. מכאן תעשה חשבון מה קורה אם אתה מחליט להמשיך להחזיק את הרכב: אתה מפסיד את ה 35 אלף שהם מציעים תמורת החזרת הרכב ועלול להזדקק לרכוש סוללה חדשה מכספך בעלות של 35אלף שקל, כל זאת עם סיכון שהרכב יסע רק שנה או שנה פלוס. כדאי לך?
  12. קצת מסוכן לעשות זאת לבד עבור מי שאינו מיומן לכך. אולי עדיף לו שיבדוק זאת על ליפט במוסך.
  13. נראה לי שנאמר כאן כמעט הכל. רוב האנשים אמרו לך "קח את הכסף וברח". בד"כ אני מאוד נוטה לכיוונו של הצרכן, אבל חייב להיות היגיון וצדק בטיעונים לטובתו. כאיש שמגיע מרקע טכני אני אומר לך שהמשפט שלהם שהסוללה תקינה, אבל הרכב מושבת בגלל סוללה, הוא נכון. הכוונה שלהם שהסוללה גמורה. גמרה את חייה בצורה טבעית ולא עקב פגם בייצור שלה. זו דרכן של סוללות. כך הן מסיימות את חייהן בטכנולוגיה הקיימת/שהיתה בזמן ייצורן. ההחרגה שלהם את נושא הבלאי הטבעי של הסוללה מהאחריות, היא נקודה שיהיה לך קשה מאוד לתקוף בבית משפט. (מה גם שנותרו חודשים ספורים לתוקף האחריות ולכאורה יכלו לספק לך סוללה לחודשים אלו ודי. ומה אז?). אני מבין שאתה רוצה להמשיך להחזיק את הרכב ולא לרכוש מכספך סוללה חדשה. זה מוביל אותך לכיוון של בית משפט. השאלה שצריכה לעמוד מול עינך: מה הסיכויים שלך בבית משפט לזכות ולקבל את מבוקשך? לדעתי הסיכוי אפסי.
  14. משנה. כי סוחר לא יעביר את הרכב על שמו. אני לא אמכור רכב למישהו בלי שמבוצעת העברת בעלות במקום ומיד.
  15. תבדוק במשאבה שהיא מוציאה מים מהקצה המחובר לשמשה האחורית. אם כן, או שהצינור לחלון אחורי סתום או מנותק.
  16. shha

    תוסף דלק

    יותר מזה, תראו לי אדם אחד שהרכב שלו נכשל בטסט על זיהום אויר ויודע, או אומרים לו שים תוסף אולי יפתור את הבעיה, ועדיין הוא לא שם תוסף אלא הולך להחליף ממיר או חלק אחר.
  17. shha

    תוסף דלק

    למעט סונול שאני יודע שהדלק שלהם מתוסף והם מתחייבים על כך, לא ידוע לי על חברה אחרת שהדלק שלה מתוסף.
  18. shha

    תוסף דלק

    אני מבין מה אתה מתכוון ויש בזה משהו, אבל דווקא במכון טסטים שאני הייתי הבוחן ניסה 3 פעמים שהבדיקה תעבור, אבל המכשיר הכשיל אותה. לאחר התוסף הבדיקה עברה חלק. אגב, אני לא רוכש במכון או במוסך ליד שום דבר, גם כשהרכב נכשל על נורית שרופה.
  19. אם הרכב באחריות, תן למוסך היבואן לשבור את הראש איך לתקן את הבעיה. תעמוד על שלך שהבעיה תתוקן וזהו. באופן עקרוני, אם הם לא מצליחים בשום פנים ואופן, אז שיחליפו לך רכב.
  20. shha

    תוסף דלק

    העובדה היא שכשנכשלתי בטסט על זיהום אויר, תוסף לדלק פתר את הבעיה. תוספי דלק אינם תרופת קסם לכל דבר, אבל לנקות פיח מהמנוע ברמה כזו שבדיקת זיהום אויר בטסט תעבור (כשאין בעיה נוספת) הם יודעים לעשות.
  21. יכול להיות שככה זה מתנהל, אבל ללקוח צריכה להיות ידיעה שכך זה מתנהל לפני שהוא משלם, על מנת שתהיה לו אפשרות להחליט האם הוא מוכן לכך או לא. צורת ההתנהלות הזו אולי נוחה לסוכנות, אבל מעמידה את הלקוח בסיכון. למעשה הלקוח שילם ולא קיבל כלום בתמורה, למעט הבטחה. אחזקה ברכב אין לה שום משמעות חוקית. אם הסוכנות פושטת רגל מחר, הלקוח איבד את כל כספו.
  22. האם היית אומר זאת לו היה מדובר בקניה מאדם פרטי? כנראה שלא. אז מה ההבדל?! למה מאדם פרטי אתה מצפה לקבל את הרכב ולהעביר בעלות ללא שום שעבוד בזמן התשלום ומסוכנות רכב לא?
  23. בפעם השלישית: כן! לא רק דלק לא טוב, גם דלק רגיל גורם לשאריות של פיח במנוע ובחיישנים שונים. פיח יכול לשבש את הקריאה של חיישן חמצן ואז תופיעה לך נורית כתומה של CHECK ENGINE. זו רק אפשרות אחת, אבל שווה לנסות לתדלק עם בנזין מתוסף או להוסיף תוסף לדלק פעם אחת.
  24. באלנטרה 2004 שהיתה לי פעם הפילטר היה פילטר טבול וממוקם בתוך מיכל הדלק מתחת למושב האחורי כפי שכתב לירוי. כנראה שבדגמי 2001 זה אותו דבר (לא בטוח). אם כן ואתה מחליף לבד, תעשה את העבודה בזהירות. כדאי מאוד שתקרא קודם כיצד לעשות זאת. יש כאן בפורום מדריך טוב שכתב אסף. או שתיגש למוסך.
  25. לדעתי עלות משלוח של 15$ לחתיכת פלסטיק לא מאוד גדולה זה סביר. זה לא שוקל כל כך הרבה. דווקא המוכר הראשון שרצה 885 שקלים הגזים בטירוף במחיר.
×
×
  • תוכן חדש...