Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. shha

    רכשית רכב מאלדן

    עשית בשכל. לא לוקחים לבדיקה רכב תוך הבטחה שהם יתקנו, כי אחרי שיתקנו תצטרך עוד בדיקה. יוצא שאתה משלם עבור 2 בדיקות ועדיין לא בטוח שתיקנו את הכל, כי אחרי הבדיקה השניה יתכן שיגלו שלא תיקנו. חוץ מזה, רכב שעמד שנתיים במגרש אומר הכל על כמה הוא מבוקש, או יותר נכון, לא מבוקש.
  2. בשביל מה אתה צריך צילום רישיון הרכב? ברר את הפרטים הראשוניים בטלפון, שאל את השאלות הנכונות וכבר בשיחה הראשונית תוכל לסנן את המוכרים/רכבים שלא באים בחשבון (אם בגלל שמדובר בסוחר ואם בגלל שנתוני הרכב/מחיר לא מתאימים לך). אחר כך כשתחליט לראות את הרכב תגיע למקום ובקש לראות רישיון. לא כל אחד מוכן לצלם רישיון רכב ולמסור אותו לכל דיכפין בשיחת טלפון.
  3. לא מדוייק. ראשית כששואלים על הבדל בין 5 ל 7 מקומות, מין הסתם לא מתייחסים לאותו רכב, אלא לרכבים בגדלים שונים, תוך השוואה של העלות (מחיר+תחזוקה) לתועלת (תוספת המקומות/נוחות). שנית, גם אם תיקח אותו רכב ותוסיף שורת מושבים שלישית, הגדלת את המשקל ולכן גם את צריכת הדלק ואת עלות הרכב (הוספת מושבים) ואולי גם את עלות הביטוח.
  4. לא חושב כמוך. לא מכיר את הגרנדיס, אבל מבדיקה שטחית באינטרנט הבחנתי ש: 1. הגרנדיס המשומשת יותר יקרה מהקיה קרניבל המשומשת. 2. הספק המנוע של גרנדיס 2009 לדוגמא 165 כ"ס לעומת 185 בקרניבל דיזל. 3. מבחינת מרווח פנימי, עד כמה שבדקתי כשקניתי את הקרניבל שלי, הקרניבל היתה המרווחת ביותר לקטגוריה שלה. הקרניבל רחבה יותר, ארוכה יותר וגבוהה יותר מהגרנדיס. ברכבי 7 מקומות כל ס"מ הבדל במידות יש לו השפעה על המרווח הפנימי והרגשת הנוחות. מניסיון של כ 9 שנים עם קרניבל שנרכשה כחדשה ואני עדיין מחזיק בה, היא נוחה, אמינה, המזגן מקפיא עם פתחי יציאה למזגן גם בשורות השניה ושלישית (לא יודע אם בגרנדיס יש פתחי יציאה למזגן בשורה 3). צריכת הדלק הממוצעת בפועל של הקרניבל היא בסביבות 1 ל 9.5 (דיזל), לפי מה שהבנתי הגרנדיס (בנזין, אין דיזל) צורכת יותר וזה הגיוני למנוע בנזין. לא מנסה לשכנע אותך, רק נותן לך את נקודת המבט שלי מתוך הניסיון שלי. בהצלחה.
  5. בגדול, רכב 7 מקומות יהיה יקר יותר וכבד יותר מרכב 5 מקומות ולכן גם הוצאות הדלק והאחזקה/ביטוח יהיו גבוהות יותר. כשאתה בא לרכוש רכב אתה צריך לחשוב על הצרכים שלך. אם אתה לא חייב את הכיסא השישי והוצאות התחזוקה חשובות יותר מהנוחות, לך על 5 מקומות.
  6. אולי היה כדאי שקודם ישנו את הכבישים, ישקיעו בגדרות הפרדה, הרחבת מסלולים היכן שצריך, תיקון תשתית לקויה של בורות ושאר מרעין בישין, לפני שמשנים את שמות הכבישים.
  7. shha

    קניית רכב במימון

    העצה הכי טובה שאתה יכול לקבל היא לא להתייחס למה שנציגת המכירות אומרת בטלפון או בע"פ, אלא רק לחוזה בכתב עליו תחויב לחתום. בקש את החוזה עצמו, רק לפיו תוכל לדעת כמה באמת תצטרך לשלם בכל אחת מהאפשרויות שמציבים לך. מעבר לזה, דעתי היא, שמה שאתה לא יכול לרכוש מכספך והוא לא חיוני כמו דירה או לימודים, אל תרכוש מכספי אחרים.
  8. תנסה בקוריאה פארטס, כאן : http://www.koraps.com אני מזמין מהם. כנס לאתר שלהם ותבדוק עלות החלק ועלות המשלוח. בד"כ המחירים שלהם כולל המשלוח זולים משמעותית מאילו של היבואן בארץ.
  9. כדאי שתתעד הכל. אם המתדלק הוא שתדלק את הרכב ורשום סולר על פתח התדלוק, יהיה לתחנת הדלק קשה לחמוק מאחריות. תדאג להצטייד באישור מהמוסך שהנזק נגרם עקב דלק שגוי ותשלח מכתב רשום לתחנת הדלק עם דרישה לתשלום העלויות של התיקון. במקרה הגרוע תפנה לבית המשפט. בהצלחה.
  10. מזגן בהחלט יכול לעזור, אבל זה עשוי לקחת יותר זמן. חוץ מזה, לפעמים יש תקלות ברכב שמציקות ואתה מרגיש שאתה רוצה לתקן בכל מקרה, בייחוד תקלה כמו כאן, שזה יחסית זול וקל לתקן.
  11. אחרי התדלוק היא הניעה את הרכב? אם כן לכמה זמן והאם האוטו נכבה? במידה ולא הניעה, יתכן שריקון מיכל הדלק וניקויו יפתור את הבעיה, אם הניעה והבנזין לא הספיק לעבור דרך הפילטר סולר, אז יתכן ועדיין לא נגרם נזק.
  12. בעבר הרחוק היה לי סוכן שהייתי אצלו מעל 10 שנים דרך מקום העבודה וגם אחרי שעזבתי שם, חשבתי שהוא זול וטוב עד שכשנוצרה לי בעיה הוא נתן לי לשבור את הראש לבד. יותר מאוחר גיליתי שהוא יקר במאות שקלים מסתם סוכנות אחרת. עזבתי אותו ולא חזרתי אליו. היום אני מבוטח בחברת ביטוח שירביט, כשצריך משהו מתקשר ועונה לי נציג, מסביר מה צריך לעשות, מעביר טפסים בפקס וזהו, הכל מסודר. מי צריך סוכן?!
  13. לא, מה שאתה מתכוון זה משחה טרמית שתפקידה לפזר חום, לא להוליך חשמל. תרשום "דבק צבע כסף מוליך חשמל" ותמצא ספקים בארץ, אלא שהם יקרים. באליאקספרס תמצא דברים יותר זולים (כמו בקישור כאן : https://www.aliexpress.com/w/wholesale-Conductive-silver-Wire-Glue%252FPaint.html?spm=2114.search0104.0.0.6f72632bK6v5Pa&initiative_id=SB_20181212091759&site=glo&groupsort=1&SortType=price_asc&g=y&SearchText=Conductive+silver+Wire+Glue%2FPaint). אין צורך בכמות גדולה כי אתה אמור לתקן נתקים ולא לצבוע מחדש את כל המוליך. כדאי לנסות, יותר חסכוני מלהחליף את כל השמשה.
  14. כנראה בעידן בו אנו חיים של זרוק וקנה חדש, גם זה קורה. גיגול פשוט ואפשר למצוא מדריך לתיקון עצמי של פסי מפשיר האדים: https://www.elian.co.il/repair-rear-window-heater-hyundai-getz-kia/ אני מניח שיש מדריכים נוספים ברשת.
  15. למיטב ידיעתי, יש צבע מוליך, זה משמש בתעשיה לצרכים שונים (דוגמא בקישור כאן: https://www.talmir.co.il/product/25300.htm ), בכל אופן לא נשמע לי סביר להחליף שמשה בגלל בעיה כזו.
  16. מה שכתבתי בקשר להחלפת תא בודד, נכתב מתוך הנחה שאכן יש כשל בתא בודד כשכל שאר התאים תקינים לחלוטין. בד"כ זה לא יהיה המצב, ובמצבר שיש בו כשל, לאחר מספר שנות עבודה, אין טעם להחליף תא בודד, כי כל שאר התאים מין הסתם עברו את אותם תהליכי בלייה וההתנגדות הפנימית שלהם עלתה. אני מניח שזו הסיבה להמלצה להחלפת כל המצבר.
  17. שמעתי את ההערה הזו בסרטון, אבל כשהאפשרויות הם החלפת 28 סוללות בעלות 13000 שקל או סוללה אחת בעלות של 500 שקל, אני חושב שהתשובה ברורה. לגופו של עניין, מעניין מה היא הסיבה להמלצה להחליף את כל הסוללות יחדיו? הסרטון דיבר על איזון בין הסוללות. זה לא ממש ברור. מבחינה חשמלית הדבר היחיד שעולה בדעתי זה ההתנגדות הפנימית של הסוללות (שמשפיעה על הזרם דרכן), אבל זו לא סיבה מספיק טובה להוציא 13000 שקל במקום 500 שקל.
  18. יש כרגע לחבר מבצע על מיצובישי בתאריכים 14.12.18 עד 15.1.19. ההנחות הם בסדר גודל של 7%-11% + אבזור חינם (איתורן/פויינטר, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, מולטימדיה, מרימי שמשות - תלוי בדגם הרכב). לדעתי, מי שלא ממש מוכרח רכב חדש עכשיו, עדיף לרכוש יד שניה ולחכות לדור הבא של החשמליות. רכבי בעירה פנימית נמצאים בשירת הברבור שלהם.
  19. בן כמה המצבר? מתי החלפת מצבר? יש אפשרות שהמצבר תקין אבל כבר זקן/עייף, כך שבנסיעות יומיומיות הכל יהיה בסדר, אבל לאחר שבוע שהרכב לא נסע, המצבר יהיה מרוקן.
  20. סולר באופן עקרוני הוא מוצר זול יותר לייצור מבנזין. עד לפני כחודשיים מחיר הסולר בתחנות המוזלות היה נמוך ממחיר הבנזין, ועדיין גבוה מהמחיר לו היה הסולר מפוקח. לאחרונה עבר מחיר הסולר את מחיר הבנזין, כנראה כתוצאה של החלטת היצרנים/משווקים (מחק את המיותר). מאחר ואין פיקוח, אין להם בעיה להעלות מחירים ולהרוויח יותר. כל זה הוא תוצאת של מדיניות פקידים באוצר הגורסים כי תחרות עדיפה תמיד על פיקוח וכי תחרות תוביל לירידת מחירים. זה שבארצנו הכלל הזה לא עובד (כי אין באמת תחרות, אלא יותר תיאום/התאמת מחירים) לא מפריע לאף אחד בגופים האמורים לפקח על יוקר המחירים.
  21. בהערת אגב לתשובה של אסף, קרה לי מצב כמו המתואר בסרטון, של תערובת עניה עקב סדק בצינור אויר (האקורדיון). גם במקרה שלי המוסך לא איתר את הבעיה (עקב עצלות וחוסר איכפתיות לדעתי) וטיפל רק בתוצאה של נזק מישני הנובע משסתום תפוס עקב חדירת אויר לא מפולטר. מכאן חשוב שפותח השרשור יתייחס ברצינות לתשובה של אסף ויאתר את מקור הבעיה, אחרת, יתכנו נזקים נוספים.
  22. אני לא הייתי קונה רכב בלי בדיקה במכון.
  23. אני סקפטי. תמיד כשאמרו לי שבשביל מחירים צריך להגיע והגעתי (לאו דווקא לגבי רכבים) - תמיד יצאתי מאוכזב והצטערתי שטרחתי להגיע. לאחרונה קיבלתי מייל מחברה מסחרית אצלה התעניינתי במוצר כלשהו שהודיע לי שלכבוד בלק פריידי יש להם מבצעים והנחות. ביקשתי ממנו לשלוח לי את אותה הצעה ששלח לי לאחר הפגישה אתו, אבל במחירי הבלאק פריידי. הוא לא טרח לענות. את המסקנה אני משאיר לך. עדיין, אם אתה מחפש רכב בנרות והחלטת לקנות ממגרש/חברה ולא מפרטי, אז אולי כדאי שתלך להתרשם. בהצלחה.
  24. זה לא עובד כך כשאתה לוקח רוורס עם חצי סיבוב. אם אני אסתמך על "כנראה" אצטרך לשלם לשכן פיצויים על נזקיו.
  25. על פניו ההסבר בסרטון נשמע הגיוני, אלא מה? כשאתה לא רואה את קצה הרכב שלך במראות הצד, קשה לך לקלוט איזה שטח של הכביש אתה רואה במראות הצד ועד כמה השטח הזה מרוחק מקצה הרכב שלך. הדבר הזה מתחדד כשאתה לוקח רוורס לחניה. אני תמיד נעזר במראה לראות שקצה הרכב שלי לא נוגע בקצה הרכב לידו אני חונה ברוורס.
×
×
  • תוכן חדש...