shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
אף פעם לא אמרתי שצריך תמיד לרצות את כל הלקוחות. דיברתי על גישה. אבל לבוא כאן בישראל שבה המחירים גבוהים ב 30 אחוז מהמערב, שבה צריך משכנתא כדי להיכנס למוסך, כי הוא גובה 3000 שקל על חלק דעולה ברשת 300 שקל, ולקרוא ללקוח טמע- זו חוצפה. אם אתה כזה מנהל מוכשר, שים בעסק שלך שלט שאומר: "כאן לא מאמינים בסיסמא 'הלקוח תמיד צודק' ". כך גם תיפטר מכל הלקוחות הטמעים וגם תעמוד זקוף מאחורי המילים שלך.
-
לא הטפתי מוסר, אמרתי את דעתי. גם ציינתי שאני אישית לא היתי מבקש ומעולם לא ביקשתי הסעה מהמוסך. יותר מכך, אמרתי שלבקש טובה כזו מהמוסך, זה לא לטובת הלקוח, כי זה יעלה לו בסופו של דבר ביוקר. לגופו של עניין, בישראל מי שבדרך כלל לא צודק זה בעל העסק/העסק ולא הלקוח. יש הרבה יותר מקרים של עושק בידי עסקים, התנהגות לא הוגנת מצד בעלי העסקים מאשר המקרה ההפוך. זה אולי לא נעים לך לשמוע, אבל זו המציאות.
-
בבקשה. גם אתה ענית על שאלה שאפילו לא שאלתי. אני מבין כי לטעמך, אם אני לא בעל עסק, דעתי לא נחשבת. כצרכן אני לא היתי רוצה לעשות עסקים עם בעל עסק שהמוטו שלו "הלקוח לא תמיד צודק".
-
לשאלתך אין שום קשר לעצם הדיון. אני לא מדבר כלקוח או כבעל עסק. אני רואה את זה רציונאלית. שים לב שכתבתי שיש לזה גבולות. בוודאי שאם לקוח יבוא וידרוש דרישות שאינן מתקבלות על הדעת, או גורמות נזק לעסק, אז ההתייחסות תהיה שונה, אבל בדרך כלל זה לא יהיה המצב.
-
אולי בגלל שאתה חי בישראל. אמרתי שבישראל זה לא מקובל בכל מקום. כשאתה רואה את הסיכון היחיד בלקוח לא מרוצה ב"פוטנציאל נזק" שלו, במקום לראות בו פוטנציאל תועלת - זו הבעיה וזו הגישה המוטעית הרווחת בישראל. זה מדרון חלקלק עבור העסק עצמו, כי מה זה כבר עוד לקוח לא מרוצה? ועוד אחד? ועוד אחד?
-
הלקוח תמיד צודק זו גישה של תודעת שירות. זו אימרה שאומצה ע"י עסקים, במערב ואח"כ גם במקומות אחרים, שאומרת, לא חשוב אם יש אמת או אין אמת בתלונות הלקוח או בכעס שלו, עצם העובדה שהוא מתלונן וכועס, היא כישלון שלנו כעסק ואנו נעשה הכל כדי שהוא יצא מרוצה. הגישה הזו נולדה על מנת לקדם ולשמור קודם כל על העסק והפרנסה של העסק. כמובן שלכל דבר יש את הגבולות שלו. במקרה המדובר כאן, זה בהחלט בתוך הגבולות של "הלקוח תמיד צודק". בארץ יש מקומות שהבינו את זה, יש מקומות כמו מוסכים, שרחוקים מאוד מלהבין את זה.
-
בדיקה ראשונית שאתה יכול לעשות מידית: תבדוק בחניה שלך אם יש סימנים של שמן טרי על הרצפה. אם כן, יש סיכוי גדול שהקרטר שמן נסדק. אגב, זה נחשב לתאונה ואתה יכול לדרוש נזקים ממי שמתחזק את הכביש או מחברת הביטוח.
-
מה שאני לומד מכל השרשור הזה כאן הוא: במוסך הנ"ל לא מכירים את הכלל "הלקוח תמיד צודק" או את המושג 'שירות'. לא שאני מצדיק דרישה לקבל הסעה הביתה. מעולם לא ביקשתי דבר כזה ואין שום דבר המחייב לתת שירות כזה, אבל, כמוסך הרוצה לשמור על פרנסתו, מנהל המוסך כשל והכשיל את מקום העבודה שלו. המוסך הנ"ל הוא המפסיד העיקרי כאן. ועוד דבר יש לי לומר, הפעם ללקוח. כשאתה מקבל שירות V.I.P או יחס מיוחד מהמוסך שלך, בין אם תרצה ובין אם לאו, אתה תשלם על זה, בין ישירות ובין בצורה עקיפה. זה יעלה לך כי יהיה לך לא נעים להשוות מחירים או להתווכח על המחיר, היחס יקנה אותך ולא יעלה בדעתך לפנות למוסך אחר, או להביא את החלק מהבית. אני הייתי מוותר על שירות כזה ומעדיף יחס קורקטי שאין בצידו שום מחויבות מצידי. שונא מתנות יחיה.
-
לכל מי שחושב שטיפול במוסכים מורשי יבואן משביחים את ערך הרכב
shha פרסם הודעה בנושא של korola בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אז אם טיפולים שוטפים לא תעשה במורשה, למה כשאתה קונה רכב לא תקנה ללא תיעוד במוסך מורשה? מה זה בורר מצברים? 2500 שקל? נשמע לי כמו איזה משהו קטן שבטח עולה בחו"ל כמה מאות לכל היותר. -
את הדרישות החשובות שלו הוא מספר עם: 1,2,3. " לכן מחפשים רכב לא גדול במיוחד" קצת סותר את הדרישה השניה שלו. העובדה שרוב הזמן הוא לא ייסע בהרכב מלא נכונה לכל מי שמחזיק רכב 7 מקומות. בהרכב מלא נוסעים אולי 5% מהנסיעות, אבל בדיוק בשביל האחוזים הבודדים הללו מחזיקים רכב 7 מקומות. יותר מכך אני יכול לומר שאפילו בקרניבל יש תלונות על צפיפות, לא רוצה לחשוב מה קורה במאזדה 5.
-
קרניבל דיזל 2012 עונה על כל הדרישות שלך ועוד תשאיר לך עודף משמעותי.
-
לכל מי שחושב שטיפול במוסכים מורשי יבואן משביחים את ערך הרכב
shha פרסם הודעה בנושא של korola בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
את עניין הסחירות ושמירת הערך כל אחד עושה לפני הקניה. זה לא בהכרח שרנו/פיזו חדשה תעלה כמו טויוטה חדשה ואם כן, אז שוב אלו השיקולים שאתה עושה לפני הקניה (כמו גם שיקולים אחרים כמו: נוחות, בטיחות, העדפות אישיות). אבל מרגע שקנית את הרכב הדבר החשוב הוא שהניצול של הרכב יהיה הכי יעיל מבחינתך כצרכן. אם אתה מתחיל לחשוב שתיסע עליו מעט כדי שהסחירות שלו תהיה גבוהה או שתטפל במורשה ותוציא 1000 או 1500 שקל יותר על כל טיפול וזה יעלה את הערך במכירה - זו טעות. ככל שתיסע על הרכב יותר ותעשה עליו יותר ק"מ כך העלות של הרכב פר ק"מ תהיה נמוכה יותר מבחינתך. אם תטפל ברכב כמו שצריך במוסך כללי (או לבד כשאפשר, בנינו רוב הטיפולים אפשר לבד, למעט דברים מסויימים) עלות הרכב בשבילך תהיה נמוכה יותר, גם אם תקבל על הרכב 5 או 10 אחוז מתחת למחירון ולא 5 או 10 אחוז מעל המחירון. -
לכל מי שחושב שטיפול במוסכים מורשי יבואן משביחים את ערך הרכב
shha פרסם הודעה בנושא של korola בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
רכב זה לא השקעה כלכלית, רכב הוא מוצר צריכה. כצרכן, אתה צריך לחשוב על היעילות של השימוש ברכב ולא על בכמה אצליח למכור אותו. -
הוספת מושב מאוד בעייתית גם מבחינת רישוי וגם מבחינת ביטוח ובטיחות. למה אתה חושב שלהתקדם לרכב 7 מקומות זה לא אפשרי מבחינתך? במחיר של הרכב שיש לך אתה יכול לרכוש רכב 7 מקומות יד 2 , קצת יותר ישן, אבל יותר מתאים למשפחה שלך.
-
לא חושב שיש משהו מובנה ומקובל לחישוב כזה. אתה יכול לנקוט במספר שיטות, כמו למשל: ירידת הערך של שנה ראשונה כפול חלק יחסי של איחור (שליש = 12 חודשים חלקי 4). גישה אחרת תהיה אולי הנזק הישיר שנגרם לך מהמתנה של 4 חודשים לרכב אותו היית צריך ולא היה לך (הפרעה לעבודה, נסיעות במוניות, הפסד הנאה). נראה לי שדרישה לתשלום ירידת ערך תצליח פחות בבית המשפט מהסיבה שהיום ירידת ערך של רכבים נמדדת לפי תאריך העליה לכביש. אולי הגישה השניה של נזק שנגרם יותר עדיפה. אולי תתייעץ עם שמאי/עו"ד (יש בשי"ל ייעוץ חינם) והם יתנו לך תובנות חדשות בעניין.
-
בדקתי קצת ברשת והגברת אמריקנית מקנזס. כנראה שהסיפור אמתי. עדיין זה ממש מטורף כמות הנסועה שלה.
-
בדקתי ביד 2 מונית משנת 2013. בערך 250,000 ק"מ. לא נראה לי שאפשר לשים מקדם של 6, הרי מעבר לזה שמדובר באוסטרליה, יש עניין של זמן נסיעה. לא הגיוני שהגברת נסעה כ 1000 ק"מ כל יום במשך 5 שנים. זה לא אנושי.
-
אין שום בעיה להחליף את האודומטר שיראה מה שאתה רוצה. בקשר לטויוטה, לא מכיר, אבל בטוח שאלו לא מכוניות בנות 5.
-
אני לא דיברתי על אמינות הרכב, אלא על אמינות הכתבה. הרכב לא בן 20, אבל לטענתם נסע הרבה יותר מרכב בן 40. העובדה שדאגו ליפות את הרכב חיצונית מעידה על כך שבעצם מדובר בפרסומת. עכשיו אם זו פרסומת, תבין לבד עד כמה הסרטון אמין, אלא אם תגיד שפרסומות הם אמינות כמו חדשות בעיתון מכובד.
-
אם כך מדוע הרכב נראה כמו חדש?! ברור שהם רצו לדבר על האמינות של המנוע, אבל למה היו צריכים לשפץ את המראה החיצוני של הרכב?! אלא אם כן תגיד לי שרכב שעבר 1.6 מיליון ק"מ יכול להיראות כך.
-
נכון, אבל לכל דבר יש גבול. אפשר לשמור על רכב מפגיעות 50,000 ק"מ, 100,000 ק"מ. אני מעולם לא ראיתי רכב עם 200,000 נקי משריטות, שלא לדבר על 1.6 מיליון ק"מ. אז נניח שיונדאי לקחו את הרכב ושיפצו אותו לגמרי, האם הם לא היו צריכים לומר זאת בסרטון תדמית שלהם? הם טרחו לציין שהחליפו את הספידומטר, אבל את זה הם לא מספרים?! זה אומר לך קצת על האמינות של הסרטון.
-
נראה לי שדדו אותי (טיפול תקופתי - קיה פיקנטו) אשמח לחוות דעת
shha פרסם הודעה בנושא של Heizenberg בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כדאי שתצלם את החשבונית. לא ברור אם המחירים שציינת הם של חלקים+עבודה או רק חלקים, אם מקורי או תחליפי, אם היית במוסך מורשה יבואן או מוסך כללי. כך שקשה להתייחס. אציין רק שאילו היית רוכש חלקים בעצמך היית יכול להשיג מחירים נוחים לדוגמא:כ 100 ש"ח לרפידות תחליפיות ואותו סכום בערך למסנן דלק תחליפי. מבדיקה באינטרנט ראיתי שטיפול 45000 לקיה פיקנטו כ 550 שקל (ראה כאן: https://www.auto.co.il/article/127811-car-news-kia-picanto ), לכן לא מבין איך הגעת למעל 3000. -
אגב, פקידי מנהל הדלק שמודים שהסרת הפיקוח על סולר לא הועילה לתחרות, טוענים כי אין צורך להחזיר את הפיקוח מאחר וכמות הצרכנים שנפגעים היא יחסית קטנה. למיטב ידיעתי יש עשרות אלפי צרכנים שנפגעים (אם לא יותר). בקיצור מפקירים את מי שקטן וחלש.
-
הרכב נראה טוב מדי לרכב שנסע מיליון מייל, אין שום מכה ולא רואים שריטה. חוץ מזה מדובר בפרסומת של יונדאי, כך שזה קצת חשוד. לא שזה בלתי אפשרי, אבל...
-
נראה לי שהשינוי קרה בראשון לנובמבר, אז ירד מחיר הבנזין בכמה עשרות אגורות ואילו מחיר הסולר שהיה אמור לרדת גם הוא, התייקר בכמה עשרות אגורות. המרווח הזה שנוצר הוא רווח נטו לתחנות. אבל בכללי התהליך הזה נמשך כבר כמה שנים מאז יצא הסולר מפיקוח. הדברים ידועים וגם פקידים ממשלתיים הודו בפה מלא כי הסרת הפיקוח על הסולר לא יצרה שוק תחרותי כפי שקיוו והיו טעויות במהלך הזה (ראה כאן: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3971199,00.html ).
