Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. אם הייתי קונה רכב שעמד 3 חודשים, הייתי מחליף שמן גיר ושמן מנוע.
  2. העניין הוא שאם אין תעודה וגם אין ניסיון, אתה יכול לעשות שטויות. אני בספק אם במוסך גדול יעמוד מישהו מוסמך ליד כל חסר ניסיון והשכלה ויפקח על כל מה שהוא עושה. שם הבעיה. כלקוח לא איכפת לי על מי תוטל האשמה, כלקוח אני רוצה וודאות שהרכב מטופל הכי טוב ונכון. לצערי, גם כשיש למכונאים ניסיון, הם לא מטפלים ברכב לפי הספר, אלא מחפפים בגלל הצורך לקצר זמנים, קל וחומר כשאין ניסיון.
  3. לתומי חשבתי שכל המכונאים במוסך הם בעלי תעודת מכונאי, בדיוק כמו שכל העובדים הטכניים בחברות בהם עבדתי הם טכנאים/הנדסאים/מהנדסים. עכשיו אני מבין הרבה דברים שקרו לי בעבר בכל מיני מוסכים.
  4. זה ההבדל בין מנוע 1.2 ליטר עם מצבר של 50A למנוע 2.9 ליטר עם מצבר 100A. הראשון עולה 400 שקל ומחזיק 7 שנים השני עולה 1000 שקל ומחזיק שנתיים.
  5. מנורות אור דרך, איתות. מפתח גלגלים עם מוט טלסקופי, למקרה שאום עקשן יסרב להיפתח.
  6. תבדוק בן כמה המצבר ותשווה לפרקי הזמן שהמצברים הקודמים החזיקו אצלך ברכב. זה יכול לתת לך אינדיקציה לגבי תוחלת החיים שנשארה למצבר. אצלי מצברים מחזיקים כשנתיים. מיד כשהם לא מניעים את הרכב אני מחליף, לא שווה לי לסחוט מהם עוד חודש, אבל להסתכן להיתקע בדרך.
  7. לא בהכרח. אם השמן שייך לחברה פחות מוכרת, אך השמן עומד בתקן הנדרש עפ"י יצרן הרכב שלך, והוא זול משמעותית, יתכן מאוד שעדיף להשתמש בו. זו שאלה של מחיר. אפשר לבדוק באינטרנט לגבי החברה הנ"ל וגם סביר שאם השמן הזה נמכר ברשתות גדולות אז כנראה שהיצרן בסדר. לא כל שמן של חברה לא מוכרת הוא שמן מזוייף.
  8. האם גם הדלתות היו לא נעולות?
  9. אם בטופס הבדיקה שלהם הכל היה טוב, או לפחות לא היתה בעיה משמעותית, האם גם אז הם היו מסתירים אותו? לא נראה לי.
  10. זה תלוי במה בדיוק יחליפו, רק רצועה או גם גלגלות רצועה, תלוי בעלות החלקים ברכב שלך (לא יודע). רק לצורך השוואה, כשאני עשיתי בקרניבל דיזל זה עלה 2000+ מע"מ (לפני הנחה של 15%). אולי מישהו אחר בפורום יתן לך מספרים יותר מדוייקים לרכב שלך.
  11. זה ההבדל בין פירוק גיר להחלפת שמן ופילטרים. לפרק גיר אני לא חושב שאעשה זאת אי פעם. כמה פעמים יוצא לבנאדם צורך לפרק גיר? בשלושים ומשהו שנים שאני נוהג, לא היתי צריך אפילו פעם אחת. כמה פעמים צריך להחליף שמן ופילטרים? פעמיים בשנה. שם הכסף הגדול שכל נהג מוציא, שם ובחלקים קטנים שמתקלקלים ויחסית פשוט מאוד להחליף. ובקשר לשאלה האחרונה של פותח השרשור, ממליץצלך לפנות למוכר הרכב ולשאול שוב אם עשה טיימינג. אם יש לו קבלה ואיפה עשה. אם אין קבלה בנמצא לפנות למוסך שם נעשתה העבודה , לברר ולבקש הדפסה של פירוט העבודה. אם כל הבדיקות לא מעלות וודאות שבוצע טיימינג, תצטרך לבצע זאת במוסך.
  12. מסכים עם חלק מהדברים שלך. גם אני לא היתי הולך למוסך שלא רוצה שאביא חלקים, ביחוד לא מוסך כללי. קרה לי לא מזמן שמוסך שלח אותי לחפש מקום אחר, אמרתי לו תודה ונעזרתי באסף להתקין את הרדיאטור. ואני לא מתחרט לרגע, גם העבודה היתה באיכות טובה יותר וגם חסכתי הרבה כסף. אגב, לא המלצתי לו לעשות לבד, אלא אמרתי לו לקנות חלקים לבד. יש הבדל גדול. אחרי שילמד, יראה, יתנסה, יחליט בעצמו מה הוא מסוגל לעשות ומה לא. גם אני לא עושה הכל לבד, לא כל דבר אני יודע, או יכול, או יש לי הכלים. מה שאני מסוגל, אני עושה לבד. לא ממליץ לנופף בחוק, אבל לפחות שאנשים ידעו ויכירו את החוק וידעו שיש גם דרך אחרת. לא חייבים לרוקן את הכיסים כל פעם שצריך טיפול לרכב.
  13. אם אתה הולך למורשה, קח בחשבון זמן המתנה לא ידוע. בדרך כלל כשהייתי הולך למורשה לטיפול שגרתי זה היה לוקח בין חצי יום ליום שלם. הסיבה לכך היא שמוסכים מורשים עמוסים מאוד בעבודה, בייחוד אלו במקומות מרכזיים. אגב, במורשה לא יאפשרו לך לעמוד ליד הרכב, ובדרך כלל מאוד לא ירצו שתביא חלפים, עד אפילו לא יסכימו להשתמש בהם.
  14. מה זה קשור שבמסעדה מרוויחים עליך גם בשתיה?! כל אחד עושה את השיקולים שלו על מה הוא מוכן לשלם וכמה. יש כאלה שהולכים למסעדות יוקרה ויוצאים עם חשבון של 5000 שקל, יש כאלה שהולכים לחומוסיה ומשלמים 30 שקל ויש כאלה שמכינים את האוכל בבית. האם אתה חושב שבגלל שבמוסך מוכרים גם חלפים, אז הלקוח חייב לקנות מהם ולשלם את המחיר שלהם? גם אם אתה חושב כך, המחוקק לא חושב כך. ומה קשור שאם אין הנאה (מי אמר שאין הנאה?!) אז אין טעם לטפל לבד כדי לחסוך?! את הכלים בבית אתה שוטף לבד? אתה נהנה מזה? בטוח שלא. אז למה שלא תשכור עוזרת שתשטוף לך כלים 3 פעמים ביום לאחר כל ארוחה? וגם מישהו שיוריד את הזבל, כי גם בזה אין הנאה.
  15. מוסכים לא אוהבים שהלקוח מביא חלפים לבד, ויש לזה סיבה. הם מרוויחים יותר על החלפים מאשר על העבודה. וזו בדיוק הסיבה למה כדאי ללקוח לבוא עם החלפים. תמיד ימצא המוסך שבלית ברירה יסכים לקבל אותך עם החלפים (אגב, החוק מחייב אותם להסכים לקבל לקוח שבא עם חלפים). אתה מרוויח מכך פעמיים: גם יותר זול וגם אתה בוחר את איכות החלקים שאתה רוצה ויודע בוודאות מה שמו לך. בדרך כלל טיפולים שגרתיים לרכב כוללים החלפת שמן+פילטרים. במוסך כללי זה ייקח בערך שעה. אם אתה מעוניין ללמוד יותר על הרכב והטיפול בו, תקרא כאן בפורום, צפה בסרטונים ביוטיוב, ותרכוש את החלפים לבד, גם מזה לומדים משהו.
  16. אני מכיר את מוסך "יוסי את דוד" ברמלה. נראה לי כאדם הגון, למרות שלא טפלתי ברכב שלי שם. ההמלצה שלי היא שקודם כל תברר מה כולל הטיפול שאתה נדרש לבצע. אם יש לך זמן וסבלנות, תרכוש את החלפים לטיפול לבד, כולל שמן מנוע. לפני שאתה הולך למוסך תברר מחירים. תשאל עלות עבודה במספר מוסכים ולפי זה תיגש לאחד מהם. כשהם עובדים על הרכב תעמוד ליד הרכב ותסתכל. גם תלמד משהו וגם תדע האם הם עשו עבודה כמו שצריך או עשו את המינימום הנחוץ רק כדי לסיים.
  17. shha

    מחירון חדש

    מה עדיף, להיזהר ואולי להינצל, או להיות פזיז ולהצטער? נזקים למטען הגנטי בתאי הגוף הם מצטברים. תאי הגוף זוכרים את הקרינה שספגו. אתה יכול לספוג קרינה בלתי מייננת במשך זמן מסויים ולא יקרה כלום, אבל ברגע כלשהו, קרינה נוספת, אפילו מזערית, עלולה להיות הקש ששבר את גב הגמל ותוביל למחלה חשוכת מרפא.
  18. shha

    מבצעי חבר

    אם יש לך כרטיס אשראי חבר פעיל, למה לא השתמשת בו?! מקסימום הוא היה אומר לך שאינך יכול לרכוש במחירי חבר, אבל לדעתי זה לא היה קורה. ברגע שכרטיס האשראי בתוקף זה היה מספיק להם.
  19. shha

    מבצעי חבר

    אפשר לרכוש במבצעי חבר/הוט גם בעזרת כרטיס אשראי רלוונטי של בן משפחה מדרגה ראשונה. לא נראה לי שיש ליבואן אינטרס לבדוק בציציות. הוא רוצה למכור.
  20. מניסיון. בשני הרכבים הראשונים שלי השתמשתי במי ברז. אחרי מספר שנים השפריצרים היו מלאים אבנית ונסתמו שוב ושב. ברכב הנוכחי שלי שמתי תמיד מים כחולים שנמכרים בחנויות. 10 שנים. אין שום סימן לאבנית ומעולם לא נסתמו.
  21. מניסיון שלי הדבר היחיד שימנע סתימות אבנית זה הנוזל הכחול שנמכר בחנויות, עולה כסף (10 שקלים ל 4 ליטר) אבל מונע נזקי אבנית למשאבה וצינורות השפריצר.
  22. כדאי לך לבדוק במבצעי מועדוני חבר והוט. כמעט כל שבועיים יש מבצע של יבואן רכב אחר. כרגע יש מבצע של סיאט בחבר.
  23. מה לגבי נוזל קירור משומש? מישהו מכיר מקום למחזור? במוסך שם אני מרוקן שמן אמרו לי שהם לא מחזיקים מיכל לנוזל קירור משומש.
  24. כשאתה קונה את החלקים אתה מחליט מה לשים ברכב. אתה יודע מה אתה שם באיזו איכות ובאיזה מחיר. הבחירה בידיים שלך. למשל ברכב שלי פילטר אויר, שמן ומזגן אני שם רק מקורי, כי העלות שלהם הגיונית וסבירה. פילטר סולר מקורי עולה סכומים מטורפים של 500 שקל ומעלה, לכן אני שם פילטר תחליפי גרמני שהוא מספיק טוב וגם המוסכים המורשים שמים כמוהו או אפילו פחות טוב ממנו, אלא שגובים עבורו סכומים גבוהים יותר. אותו כנ"ל לגבי צלחות ורפידות בלמים. אני שם תחליפי והם מתפקדים מעולה, רק הרבה יותר זולים מהמקורי (וגם באופן מפתיע מחזיקים יותר זמן מהמקורי, כי לא המוסך בודק מתי צריך להחליף אלא אני). כשאתה הולך למוסך וסומך עליו בהכל, אתה אף פעם לא יודע מה שמו לך ומשלם פי כמה. בקשר לאחריות על החלק, זה ניתן גם למקורי וגם לתחליפי. אין קשר.
  25. אם יש קבלה והחלקים מקוריים או תחליפיים שהמוסך משתמש בהם בעצמו לרכב המדובר, אז יש אחריות של המוסך גם על החלקים וגם על העבודה ולא צריך לחפש למי לפנות. זהו החוק. לא תמיד פילטר מזגן מקורי עולה 200 שקל. לפעמים עלותו כמה עשרות שקלים.
×
×
  • תוכן חדש...