Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. מה שמפעיל את זמזם דלת פתוחה הוא הלחצן שנמצא במפתן הדלת. תתחיל מבדיקה שלו, אולי חדר לתוכו מים ונוצרה חלודה.
  2. זה בהחלט יתרון אם הרכב יכול להודיע לנהג שצריך להחליף שמן, אבל אם תדירות החלפת השמן קופצת לפי שניים מכל רכב אחר כדבר שבשגרה, אז הרכב הזה לא שווה קניה. למה שיקנו אותו? גם הוצאות אחזקה גדולות יותר וגם צורך להגיע למוסך לטיפול פי שניים מרכב אחר. ישנם 2 דברים שנהגים שונאים יותר מכל: 1. להגיע למוסך. 2. להגיע לטסט. אני בספק אם מישהו היה בוחר ברכב כזה אילו זו היתה שגרת הטיפולים שלו.
  3. היצרן/היבואן לעולם לא יאמרו לך זאת. כי אמירה כזו משולה להפרה יסודית של הסכם המכר. רכב שמצריך טיפול שמנים כל 7,000 ק"מ עקב 15 ק"מ נהיגה רגועה ביום, הוא רכב שאינו עומד בהצהרות היצרן לגבי שיגרת טיפולים ולכן מצדיק ביטול עסקה.
  4. מה שאומר כאן זה רק מנקודת מבט צרכנית. לדעתי אין שום סיבה/הגיון שאתה תשלם עבור החלפת השמן והפילטר וכמובן שאין שום סיבה שתחתום על וויתור תביעות. הרכב חדש לגמרי והאחריות של היצרן תקפה. לא מדובר כאן על החלפת שמן רגילה, אלא עקב תקלה, לכן האחריות חלה במקרה זה. דרישה שתחתום על וויתור תביעות אינה סבירה ולא מקובלת. התקלה הזו עלולה להעיד על בעיה נוספת ברכב הספציפי או בדגם, במקרה כזה בהחלט אמורות להיות לך תביעות נוספות. אגב, לגבי רכב "עדין", תשאל אותם אם הם רשמו שהרכב "עדין" גם בפרסומים לרכב. אולי אם היו רושמים זאת, לא היית רוכש אותו.
  5. ודאי שהפגנות אינן עדות מדעית, אך בהחלט מעידות על המצב שבו יש דעות חלוקות לגבי השפעה של קרינה בלתי מייננת על הביולוגיה האנושית. אילו קרינה זו היתה בלתי מזיקה בוודאות, לא היו גורמי מקצוע ממליצים להקטין חשיפה לה ככל הניתן. גם לאשתי יש תואר שני בגנטיקה, עדיין זה לא הופך אותה או אותך לברי סמכה לקבוע שאין סכנה בקרינה בלתי מייננת. אותו ויכוח קיים גם לגבי חומרי הדברה. התקן הישראלי לדוגמא, מתיר כמות גדולה פי עשרות ואפילו מאות של חומרי הדברה בפירות וירקות מאשר התקן האירופי. הטענה היא שבתוך גבולות התקן, חומרי ההדברה אינם מהווים סכנה לבריאות. אז מדוע אם כך האירופים החליטו שהכמות הלא מזיקה המותרת היא מאות פעמים קטנה יותר? אף אחד לא מדד ויודע כמה זה מסוכן/מזיק וכמה לא. אבל באירופה השיקול המרכזי הוא בריאות הציבור והימנעות מסיכון מיותר, בישראל השיקול המרכזי הוא כלכלי ומכאן נובעים ההבדלים. אותו כנל לגבי קרינה לא מייננת. אף אחד לא יודע בוודאות שזה לא מזיק, או מהי הכמות הלא מזיקה המותרת. לחומרי הדברה, לקרינה מייננת וגם לקרינה לא מייננת יש אפקט מצטבר. הגוף זוכר. בשלב מסויים הגוף עלול לחלות או לא. תלוי ברמת ומשך החשיפה ובגנטיקה האישית. הכלל הנכון הוא עדיף להיזהר, מאשר להצטער.
  6. גם קרינה בלתי מייננת היא מסוכנת. תראה איזה הפגנות יש בשכונות שיש בהם אנטנות סלולריות או עמודי חשמל מתח גבוה, כולל סטטיסטיקות של תחלואה מוגברת, לפי כתבות בעיתונים. אגב, המפעיל של מכונת ה MRI לא נמצא בחדר בדיוק מהסיבה הזו.
  7. לוותי את אשתי פעם לבדיקה ב MRI. נותנים לבן הזוג להיות עם האשה בזמן הבדיקה. לעניות דעתי הביטוח כן מכסה מצב של גנבת המפתח והרכב. לא היתה שום בעיה להשאיר את החפצים בלוקר, אין שם אף אחד חוץ מהצוות, הנבדק והמלווה. זה לא הכי בריא להיות שם, כי בסך הכל המכשיר פולט קרינה מגנטית דיי חזקה, אבל הוא רועש נורא והאשה צריכה את בן הזוג כדי להפחית חרדות.
  8. מישהו יודע מה קורה עם מכשיר האיתוראן לאחר שהתנתקתי מהשירות? האם הוא ממשיך לצרוך זרם? האם הוא ממשיך לשדר מדי פעם?
  9. מה שאולי יכול להפריע זה אם ייווצרו בועות סבון רבות מדי בתוך המיכל מים, זה יכול לגרום לסתימת אויר כשהמשאבה תעבוד על ריק. אם זה יקרה פשוט צריך לרוקן את המיכל.
  10. ממה שאני זוכר, בספרות רכב רשום הקיבולת של השמן מנוע ברכב, שזה יותר ממה שנכנס בהחלפה רגילה. למשל אצלי רשום קיבולת של 10.7 ליטר, אך בהחלפה ע"י ריקון דרך הבורג בקרטר, נכנס פחות מ 8 ליטר.
  11. כשמפרקים דלת/חלון יש סיכוי להופעה של רעשים, גם עקב התקנה חוזרת לא מושלמת וגם עקב כך שהגומיות/פלסטיקה טיפה יבשות ולא חוזרות למצב המקורי בצורה מלאה.
  12. לא יודע אם זו הבעיה אצלכם, אבל היתה לי בזמנו תופעה דומה. בעליות הרכב הרגיש חסר כוח. גם במישור היתה חוסר לינאריות בתגובה של המצערת. הרכב לא הגיב מיד ללחיצה על דוושת הגז ופתאום היתה עליה חדה בסל"ד. במוסך כמובן לא עלו על הבעיה. הם לא מתאמצים שם יותר מדי. בסופו של יום גיליתי בעצמי את מקור הבעיה והיא די פשוטה: קרע באקורדיון המחבר בין פילטר האויר לטורבו (או למצערת במנועים אטמוספריים). שווה בדיקה.
  13. הבנתי. לא יודע לגבי מאזדה 3, מה שאמרתי זה פשוט מנסיון עם סובארו שפעם היתה לי. הרכב עמד מספר חודשים עקב קבלת רכב חברה ואז נמכר. אחרי שחזר לשימוש העברות ההילוכים היו קשות ובשלב מסויים הגיר הלך, כנראה בגלל שנוזל גיר לא הוחלף לאחר ההשבתה.
  14. יש משהו נכון בדברי המכונאי במוסך. רכב שלא זז במשך תקופה הבלאי שלו מואץ. אגב, החלפת שמן גיר אחרי שהרכב עמד? אם לא, כדאי שתעשה זאת כי שמן שלא עובד נעשה צמיג יותר ועלול לגרום להרס הגיר.
  15. ישנם מספר אפשרויות: 1. סתימה בצינור או בשפריצר האחורי. 2. צינור מנותק/קרוע אל השפריצר האחורי, המים יוצאים איפה שהוא בדרך. 3. משאבה חלשה ולכן הנוזל לא מגיע אחורה. ישנם מפצלים מהמשאבה אל החלק האחורי, נתק אחד מהם ותבדוק אם המים מגיעים ותלך ככה עד שתגיע לנקודה הבעייתית.
  16. הדרך היחידה להפסיק להרגיש שדופקים אותך כשאתה נכנס למוסך היא אחת ואחת בלבד: לדעת יותר על הרכב, מה צריך להחליף בטיפולים, איך מחליפים, כמה עולים החלקים בחנות חלפים או באינטרנט. בקיצור להתעניין וללמוד כמה שיותר. ההרגשה שדופקים אותך במוסך אינה ייחודית לך. היא קיימת כמעט אצל כל נהג בארץ שלא מבין במכונאות או בתקלות/טיפולים של הרכב. זו הרגשה אמתית ונכונה ונובעת מרמת מחירים מאוד גבוהה של חלקי חילוף ופערי תיווך גבוהים הנלקחים ע"י היבואנים והמוסכים.
  17. מאחר והנורה נדלקה כתוצאה מהתיקון שנעשה (לטענת המומחה), אני מציע לך לגשת שוב למוסך על מנת שזה יטופל ויתועד ואל תאפס לבד כי בשלב כלשהו האחריות תפוג.
  18. נראה לי שהתשובה לשאלה תלויה בגילו של המצבר. ככל שהוא חדש יותר, כך גדל הסיכוי שישוב לחיים. כשניסית להניע בעזרת רכב אחר, איך עשית זאת? חיברת מצברים במקביל ומיד ניסית להניע, או שנתת למצבר שלך 5 עד 10 דקות להיטען לפני שניסית להניע?
  19. קצת מוזר. אזעקה צורכת זרם כל הזמן, כי היא עובדת גם כשהמנוע כבוי. זהו תפקידה. השאלה היא רק האם הצריכה שלה נורמלית וסבירה?
  20. מציע לחבר שלך להתחיל בבדיקה של שלמות מערכת האוויר של המנוע, כלומר את כל הצנרת מפילטר האוויר ועד לבית המצערת, זה כדי לוודא שהמערכת סגורה ולא חודר לתוכה אויר חיצוני. בדיקה זו פשוטה ואפשר לעשות אותה לבד ללא עלות של מוסך. בנוסף יש לבדוק את יחידת ה MAF (מחוברת בדרך כלל ביציאה של פילטר האויר), לוודא שהיא נקייה ותקינה. מעבר לזה אני מניח שתקבל עוד עצות מחברי הפורום.
  21. אני ממש לא מאוכזב. אין ארוחות חינם- זה נכון לכל מקום וזמן. השאלה היא לא אם יש ארוחות חינם או לא, השאלה היא האם לשלם מחיר מוגזם או מחיר הוגן/סביר. צלחות פוסטר לא עולים 100 שקל לזוג, אלא 250 שקל לזוג וזה במקום הכי זול שמצאתי. לעומת מחיר של 1330 שקל לזוג צלחות אחורי מקורי, אני חושב שבכלל אין כאן שאלה של מה עדיף. את זה אני אומר לך אחרי שימוש של מעל שנה בצלחות פוסטר, ומעל 30 שנות וותק בנהיגה, אז אני בהחלט יכול להבחין האם יש הבדל בעוצמת הבלימה. ואין שום הבדל כזה. פשוט אין. אחרי מעל שנה בשימוש הצלחות בולמות מעולה, לא התעוותו ויש להם עוד המון בשר. גם אם הם יחזיקו חצי מהחיים של צלחת מקורית (וההרגשה שלי היא שגם באורך החיים לא יהיה הבדל משמעותי, אבל את זה עוד נראה), הרי שהצלחות הללו הם רכישה מצוינת בחמישית מחיר. השאלה של מה נכון לקנות צריכה להיבחן לכל מקרה לגופו. לפעמים סחורה סינית יכולה להיות באמת זבל, לפעמים היא באותה איכות, או כמעט אותה איכות כמו הסחורה המקורית, רק שעולה חמישית מחיר.
  22. אולי תחתית מבחינת מחיר. האיכות לא נופלת בכלום מצלחות מקוריות, לפחות בקרניבל. יש אנשים שברגע ששומעים את המילה סיני, מיד פוסלים. אני לא פסלתי, בדקתי וקיבלתי החלטה על סמך תוצאות בשטח.
  23. בקשר למאזדה- טעות שלי, אכן מדובר בליאון. מהתגובה שלך אפשר לחשוב שליאון זה סופרקאר, מינימום פרארי. בקשר לברקסים של אופניים- בדיחה טובה.
  24. צלחות פוסטר+ רפידות IQ קדימה ואחורה עלו לי 700 שקל (לא כולל עבודה). אמנם רכב אחר, אבל אין סיבה שבשביל מאזדה הם יעלו יותר מאשר לקרניבל. מבחינת בלימה לא נופלות בכלום מהמקוריות. אין שום שריקות. לא מבין למה לשלם כל כך הרבה בשביל מקורי שהוא לא יותר טוב בכלום מתחליפי.
  25. נכון, הוא שאל על נסיעה היום עד שיגיע למוסך מחר. לכך התכוונתי.
×
×
  • תוכן חדש...