Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. ברכב שלי העלות בישראל כ 1800 שקל, בחו"ל כ 300 שקל. תבדוק לגבי הרכב שלך. נ.ב: הסתכלתי בסרטון שצורף כאן בשרשור. הרעש הנשמע שם שונה מהרעש בו נתקלתי בתקלה אצלי( שם רעש מתכתי, אצלי היה רעש של אויר)
  2. בדרך כלל כשהרעש נובע מהווייסטגייט, יהיו עוד תופעות כמו ירידה בהספק של המנוע עקב גדישה לא תקינה. אצלי כשהיתה הבעיה הזו, זה היה תוצאה של קרע בצינור האויר שדרכו נכנסו חלקיקי האבק למערכת (גם זה כשלעצמו פגע בהספק של המנוע). לא ממליץ להישאר כך הרבה זמן למרות שאצלי לקח זמן עד שהתקלה אובחנה. פשוט תזמין את החלק מחו"ל ותחליף. בארץ זה יקר הרבה יותר. ממליץ גם לבדוק את שלמות צינור האויר.
  3. הרעש מהווייסגייט נובע מחלקיקי אבק שחדרו לתוכו. בהמשך הוא עלול להיתפס במצב פתוח או סגור. יש ברשת סרטונים המראים איך לפתוח ולנקות אותו. אם אומנם זו הבעיה כדאי לרכוש חדש ואחר כך את הישן לנסות לפתוח ולנקות שיהיה ספייר. שים לב שבפנים הוא מאוד רגיש, אל תמשוך את החלק הפנימי חזק, הוא עשוי להיקרע.
  4. אני מכיר חנות חלפים כזו ברמלה. צמוד לחנות יש מוסך קטנצ'יק עם ליפט. מתעסקים כנראה בעיקר בהחלפת שמנים, נוזל קירור ודברים קטנים. ראיתי מכוניות על הליפט מספר פעמים, אז מניח שיש להם לקוחות.
  5. הרכב עדיין באחריות. גש למוסך מורשה יבואן שירימו את הרכב ויבדקו אם יש בורג משוחרר או משהו אחר.
  6. מסכים אתך לגמרי. אישית, לא הייתי רוכש רכב שאין לו גלגל חליפי. אין מצב שרכב שנוסע לא צריך להיעזר בגלגל חליפי מידי פעם.
  7. לפני טסט ממליץ לך לבדוק כל מה שאתה יכול לבד, זה אומר בדיקה שכל האורות תקינים ואם שרוף להחליף לבד, בדיקה של הצמיגים, לוחות הרישוי וכדומה. את הטיפול עצמו תעשה במוסך, אבל בדיקה מקדימה שכזו תחסוך לך הרבה כסף.
  8. אם תמצא כזה אשמח לדעת מי הוא. רציתי לשכפל שלט אחד לרכב. ביקשו 500 שקל.
  9. צודק. התמונה מטעה.
  10. ראיתי באי.ביי את הכלי הזה. המחיר ממש לא גבוה. לא יודע לגבי המוכר אבל הרייטינג (אמינות) שלו באתר גבוהה: https://www.ebay.com/itm/Milwaukee-M18-FUEL-High-Torque-Impact-Wrench-Protective-Tool-Boot-49-16-2767/133127457525?hash=item1eff03caf5:g:mdsAAOSwpEldPuns
  11. זו בעיה ידועה. עלות הסוללה ואורך הנסיעה בין טעינות הן שתי הבעיות הרציניות וידועות של מכוניות חשמליות. אילו הן לא היו קיימות, היית רואה מאות אלפי חשמליות בכבישים. עדיין, המכונית החשמלית היא העתיד. אני זוכר בתחילת העידן של טלויזיות LCD, תג המחיר לטחויזיה קטנה היה 100,000 שקל. הזמן עושה את שלו. כך יהיה גם עם החשמליות.
  12. ידית כוח טלסקופית נמכרת בחנויות עשה זאת בעצמך בכ 50 שקלים (כולל בוקסות לגלגלים).
  13. לפי מה שאני מבין ה RPM של המנוע לא עולה כשאתה לוחץ על הגז ואז נותן קפיצה, במקרה כזה כדאי לבדוק את שלמות צנרת האויר מפילטר האויר ועד לבית מצערת.
  14. מאור צודק. יקר מאוד. אפילו מצבר של 100A עולה פחות מ 1100.
  15. היתה לי תופעה דומה בקרניבל שלי. גם אצלי זה בלם יד שמופעל ברגל. לא יודע אך זה בנוי ברכב שלך, אבל אצלי היה צריך לכוון את בורג הכיוון של בלם היד שנמצא בכל גלגל, ליד נעלי הבלם (במקרה שלך בגלגל הימני). תוכל לקרוא על הבעיה שהיתה אצלי בשרשור כאן (הפתרון בהודעה האחרונה): https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?653772-%D7%A8%D7%A4%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%9C%D7%9D-%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%94-%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%A7-quot-%D7%9E-%D7%9E%D7%97%D7%96%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%9E%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A2&highlight=%D7%A7%D7%A8%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%9C
  16. shha

    לימוד נהיגה במחיר אחיד

    זה היה רק לצורך ההסבר. בקשר לחישובים, אני ממש מצטער שנגררתי כאן אחרי כמה מהמגיבים. זה היה ממש מיותר. את המחיר לשעה קבעו מורי הנהיגה עצמם (לא התלמידים) ,לכן אין שום מקום לטענה ששכר מורי הנהיגה נמוך. שום אדם לא יקבע לעצמו שכר שהוא רואה כנמוך. זה פשוט מגוחך. הבעיה היא רק העניין שמוצג בכותרת השרשור. כמובן שלא נפתור זאת כאן וכל השרשור נועד רק להציג את הבעיה וקצת להוציא קיטור. יום טוב.
  17. shha

    לימוד נהיגה במחיר אחיד

    נמסיס, אתה כמובן צודק, אבל זה לא מפריע ליובל לדבר על חוסר ההבנה שלי. מעניין מה הוא ומורי הנהיגה היו אומרים, אם כל תלמידי הנהיגה היו אומרים למורים שלהם: " מהיום אנחנו מוכנים לשלם רק 70 שקלים לשיעור"? גם אז הוא היה אומר שזה בסדר? המורים לא היו מזדעקים שגוזלים את מטה לחמם? זה בדיוק הצד השני של המטבע אותו הם מציבים בפני התלמידים.
  18. shha

    לימוד נהיגה במחיר אחיד

    קצת הגזמת עם העלויות שהורדת, אבל זה לא הנקודה העיקרית. כ 20 אלף ברוטו לעבודה של חמש וחצי שעות ביום זה ממש לא רע במדינה שהשכר הממוצע בה הוא חצי מזה, הלוואי על כולם. הנקודה העיקרית היא שדופקים את הצעירים של המדינה מכל כיוון ובכל צורה. מורי הנהיגה עושים עליהם קומבינה. אח"כ המדינה לוקחת אותם 3 שנים לצבא בלי שכר, אחר הם נקרעים כדי לשלם שכר לימוד באוניברסיטה, משתעבדים לכל החיים בשביל דירה וכ"ו. פשוט חוסר הגינות של החברה שלנו לצעירים שלה.
  19. shha

    לימוד נהיגה במחיר אחיד

    חלק מהתגובות לשרשור הזה כמעט והביאו אותי לפתוח קרן צדקה לטובת מורי הנהיגה, או עצמאיים בכלל. ממש לא בא לי להיכנס לחישובים מפורטים, אבל ב 130 שקל ל 40 דקות ההכנסה החודשית ברוטו של מורה לנהיגה היא כ 31,200 שקל (לפי 10 שיעורים ביום = 6.6 שעות עבודה). אם נוריד חלונות של כ 20% נקבל כ 25,000 שקל בחודש ברוטו. לא מקבל את הטענה שלמורה נהיגה יש המון הוצאות. ממש לא. הרכב משמש כרכב האישי של המורה בכל מקרה וההוצאות הקבועות עליו ייעשו בכל מקרה. ההוצאות הרלוונטיות הן על דלק, בלאי נוסף, דוושות מיוחדות והפרשי ביטוח. מעבר לזה אין הוצאות. לא משרד ולא עובדים. כלום. זה ממש לא שכר עלוב שקשה לחיות ממנו, מה גם שרוב המורים עובדים הרבה יותר שעות והשכר בהתאם. אני ממש לא מקנא בהם ושיהיה להם לבריאות, מכל הלב, אבל די כבר עם הטענות כאילו אין פת לחם, על מנת להצדיק מחירים כאלה ואחרים. חבל שהלקוחות צריכים להיתקל בשוק שבו מיישרים קן לגבי המחיר. נכון, אי אפשר לייבא שיעורי נהיגה מעליאקספרס, אבל זו לא סיבה להתנהל כך. אני יודע שיהיו כאן חברים שיתקפו אותי אישית על התגובה הזו. התרגלתי.
  20. קרה לי שהיתי צריך להחליף זכוכית במראה. שים לב כשאתה מזמין מראה חדשה שיהיה בה את מפשיר האדים, אחרת תצטרך להסיר את מפשיר האדים מהזכוכית הישנה ולהדביק לחדשה. זה אפשרי אבל מעייף ולא נוח.
  21. פנסים מקוריים או תחליפיים? מבחינה חשמלית זה עלול לקרות בגלל קצר/נתק או אי התאמה של הפנסים החדשים לאלו המקוריים. אתה יכול לנסות להרכיב את הפנסים הישנים ולראות אם זה מסתדר ולפי זה להגיע למסקנות. אפשרות נוספת: להחליף רק את הנורות. יתכן והבעיה בהם.
  22. shha

    לימוד נהיגה במחיר אחיד

    לא נראה לי שאעשה זאת, למרות שסתם בצחוק אמרתי לבת שלי שאני אלמד אותה נהיגה. עדיין זה מעניין, באמת יש אפשרות כזו? האם אתה לא צריך להיות עם רישיון ללימוד נהיגה? מעולם לא שמעתי על פרוצדורה כזו של "אישור לימוד נהיגה לקרוב משפחה". אני יודע שבארה"ב זה נהוג, אבל בארץ מעולם לא שמעתי שזה בכלל אפשרי.
  23. shha

    לימוד נהיגה במחיר אחיד

    ב 100 שקל לשעה אין מס של 50% (הרי אתה טוען שהשכר יוצא נמוך) חוץ מזה יש ניכוי של ההוצאות מההכנסות. מעבר לזה שום דבר ממה שאמרת לא מסביר את עניין המחיר האחיד. זה הדבר העקרוני שמפריע לי.
  24. shha

    לימוד נהיגה במחיר אחיד

    בררתי לגבי מחירים אצל 7-8 מורים. מדגם כושל? אני לא הלמ"ס. מה רצית שאתקשר לכל המורים באיזור?! לא יודע מאיפה הבאת את החישוב שלך, לי הוא לא עושה הגיון, אבל לא מתכוון להתווכח אתך ולערוך חישובים בנושא. אבל אם אתה צודק, אם השכר כל כך עלוב, מדוע אף אחד לא מעלה מחירים?! אם זה כך, מדוע באיזורים אחרים המחיר יכול להיות גם 100 שקלים לשעה שלמה?! זה נוגד את הטענות שלך. הבעיה שלי היא לא המחיר אלא האחידות של המחיר. כשצרכן נתקל במחיר אחיד, הוא פשוט מתייאש ולא מבצע השוואות מחירים. כשהמחיר אחיד לעולם לא תדע מה המחיר הנכון שאמור להיות.
  25. shha

    לימוד נהיגה במחיר אחיד

    אף אחד מהמורים אליהם התקשרתי לא אמר, סליחה אבל אני עמוס לגמרי ואין לי מקום פנוי. ההיפך, הבנתי שאפשר להתחיל מיד. פירושו של דבר שאין חוסר במורי נהיגה באיזור (אני גם רואה זאת על הכביש כל יום, המון מכוניות לימוד נהיגה). לכאורה, מורה שיש לו לוח זמנים פנוי אמור להוזיל מחירים כדי למשוך לקוחות, מנגד מורה מנוסה מאוד שכל תלמידיו עוברים טסט בקלות צריך להעלות מחיר. לא זה קורה וגם לא זה קורה. במודל של תחרות משוכללת המחיר אמור להתכנס לרף תחתון, אבל זה רק בתיאוריה, הרי אין תחרות משוכללת במציאות. מה שאמור להיות היא תחרות חופשית עם מגוון של מחירים. ב 130 שקל פיקס לשיעור של 40 דקות, אף אחד לא יכול לטעון שזהו רף תחתון, או מחיר של תחרות חופשית. (ראה כמה תגובות מעל, באיזור אחר המחירים נמוכים מ 100 שקל לשעה שלמה ועדיין המורה מתפרנס בכבוד). שוב, אף אחד לא מבקש פיקוח על המחירים. זה בוודאי צעד קיצוני ולא מתאים לשוק כזה, מאידך מלחמה ומניעה של תיאום מחירים זה דבר מתבקש בכל תחום ובסמכותו של הרגולטור. אני לא טוען שמורי הנהיגה התכנסו בחדר אפוף עשן וסיכמו מחירים, אבל אני בהחלט מעלה תהיות לגבי פשר התופעה של מחיר אחיד באיזור מסויים. זה לא טבעי. כבר היו בעבר תיאומי מחירים בתחומים שונים שנחקרו ושהגיעו לבתי משפט או להסדר, אלא שהתופעה נפוצה מדי והטיפול מאוחר ומועט מדי.
×
×
  • תוכן חדש...