Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. כשתחזור תחליף שמן גיר ומנוע. קרוב לוודא נוזל הגיר יהיה צמיגי יותר ועלול להרוס את הגיר אם לא יוחלף.
  2. מוכרים גם חיישנים בנפרד, אבל המחיר כמעט זהה למחיר ערכה שלמה כך שזה לא כדאי.
  3. לקבל חוות דעת שניה לא עולה כסף, בייחוד לפני פעולה של החלפת מנוע. אולי מישהו כאן בפורום מכיר מוסך אמין ומקצועי לצורך כך. נ.ב: כדאי אולי גם לבדוק ברשת אם תקלה כזו מוכרת ומופיעה בצורה סדרתית בדגם רכב שלך. אם כן, זה עשוי לעזור בהתנהלות מול היבואן.
  4. אולי כדאי שתרשום את שנת המודל של הרכב והאם הוא עדיין באחריות.
  5. איזו סכנת התחשמלות יש כאשר הרכב כבוי והמפתח לא בסוויץ?! הרי לא מגיע שום מתח לנורות.
  6. בדקו את החיווט מהמצלמה אל המסך? רוב הסיכויים שהתנתק איזה חוט או שהפכו בין החוטים.
  7. מסכים איתך לגבי הנורה. רוב הסיכויים שזה הנורה. קרה לי מספר פעמים ( גם עם נורות מסין). מכה על הפנס תשפיע בעיקר על חוט הלהט של הנורה ופחות על חוטי המתח של הפנס.
  8. אף פעם לא שמעתי על פירוק מצבר עם מנוע עובד. בקשר לחיבור סוללת גיבוי, אצלי הטכנאי מצברים חיבר סוללה כזו בזמן ההחלפה, ועדיין הנתונים לא נשמרו. בזמן שהוא מחבר את ההדקים למצבר החדש, תזוזה קטנה, חוסר מגע רגעי וסוללת הגיבוי היתה לשוא.
  9. נתת את התשובה בעצמך. כל אחת מהאפשרויות שציינת תיתכן.
  10. אולי בזכות הפורום הזה הוא יהיה קצת יותר מושלם...
  11. לפי החוק אפשר גם לחסוך וגם לקבל אחריות ושקט נפשי. אף לקוח לא שמח לשלם יותר ממה שהחוק קובע.
  12. נכון, רוב האנשים לא מביאים חלקים למוסך. רוב האנשים לא מודעים להפרשי המחירים, או שאינם יודעים מאיפה מתחילים לברר היכן רוכשים ואיזה חלק מתאים לרכב שלהם. אמרתי עד פי 10, אבל כמובן שגם 50% הפרש זה בלתי סביר. רוב האנשים משלמים את המחיר, אבל בחריקת שיניים, ותוך שנוצר להם חור בתקציב המשפחתי של אותו חודש. זה לא אומר שיש להם מהיכן לשלם, זה בא על חשבון דברים אחרים.
  13. ברור שעדיף שהמוסך יספק את החלק בעצמו, רק חבל מאוד שזה הרבה יותר מדי יקר, לפעמים עד פי 10 יותר יקר. למי יש כסף בשביל זה?
  14. לא מתכוון להיכנס אתך לוויכוח לגבי עובדות. אני זוכר שקראתי את הדברים. לצערי אני לא מוצא את לשון החוק של התקנות לשירותי רכב 2017, אבל יש כאן קישור לכתבה בנושא, אני מביא ציטוט של חלק ממה שנאמר שם: " היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, עו"ד אינגריד הר אבן, אמרה שהמוסכים לא מתנגדים להעניק שירות אבל גם לא מוכנים לקבל על עצמם אחריות לחלקים שלא הם רכשו, ואין להם כל שליטה על טיבם ומקורם.היו"ר כבל מתח על כך ביקורת ואמר בתגובה שהיה מצפה מהמוסכים לא לעשות לצרכנים את מה שהם לא רוצים שיבואני הרכב יעשו להם. הר אבן הוסיפה שמדובר בעניינים מקצועיים, והיו"ר כבל דחה את הטענה כשאמר שגם כאשר יבואני הרכב ביקשו שלא להעניק אחריות זה היה "מטעמים מקצועיים". הקישור לכתבה: https://www.thecar.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A9%D7%A8-%D7%91%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9-%D7%91%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%99/
  15. בוא נעשה אבחנה בין החוק לבין הדיעה האישית או התנהגות בעלי מוסך זה או אחר. החוק הוא ברור. לקוח המביא חלק שנרכש כחוק עם קבלה ושכמותו המוסך מרכיב ברכב מהסוג של הלקוח, המוסך חייב להרכיב את החלק וחייב לתת אחריות על החלק ועל העבודה, בדיוק כמו לקוח שלא הביא את החלק. מה עושים בפועל במוסך, זה כבר נושא נפרד ואני מניח שלא כל המוסכים נוהגים אותו דבר.
  16. כן, זה החוק עפ"י התקנות החדשות מלפני שנה-שנתיים. איגוד המוסכים הגיש התנגדות לתקנה, אבל לאחר דיון בוועדת הכנסת ההתנגדות שלהם נדחתה. אני חייב לציין כי החוק לחוד והמציאת לחוד. בפעמים שניסיתי להביא חלק למוסך נתקלתי בסירוב, או באמירה ש,"אין למוסך אחריות על החלק". לא התעקשתי, כי היתה לי אפשרות להסתדר לבד. כנראה שזה יקח קצת זמן ( ואולי כמה תלונות/תביעות של לקוחות), עד שהמוסכים יפנימו שהחוק השתנה והם חייבים לעמוד בדרישות החוק. בישראל כמו בישראל, הכל עובד לאט.
  17. בדיוק כך. זהו החוק. ההיגיון מאחורי זה הוא מאוד פשוט. כשאתה רוכש חלק מחנות חוקית, החלק בא עם אחריות של היצרן. בדיוק כמו שהמוסך רוכש חלק, גם אז האחריות על החלק היא של היצרן. לא של המוסך. אם החלק פגום המוסך מפרק ומרכיב חדש ועל החלק שהוריד הוא מזדכה מול היבואן שבתורו מזדכה מול היצרן. זו " שרשרת האחריות". המחוקק קבע שזו תהיה שרשרת האחריות גם כאשר הצרכן מביא את החלק. מאחר שהחלק בא עם אחריות, המוסך לא מפסיד כאן את עלות החלק. זה נופל על יצרן החלק. הסיבה לכך היתה שאחרת לא תהיה לצרכן אפשרות אמיתית לרכוש חלקים לבד ולהביא למוסך, אז הוא יהיה שבוי בידיו של המוסך ויצטרך לרכוש מהמוסך את החלקים, בגלל הנושא של האחריות.
  18. המוסך יכול לטעון, אבל אם אלו חלקים חדשים ויש קבלה והמוסך הסכים להתקין, הטענות שלו לא יעמדו במבחן של בית משפט. החוק קובע שיש אחריות גם על העבודה וגם על החלקים.
  19. עד לפני מספר שנים התשובה של רוב המוסכים היתה לא. מאז שעבר התיקון לתקנות שירותי רכב, המוסך חייב לקבל את החלקים ולהרכיב, בתנאי שהם נאכשו כחוק עם קבלה ושהם חלקים מקוריים או תחליפיים שכמותם נוהג המוסך להרכיב ברכב הנדון. עדיין, תתקל במוסכים שיסרבו מתוך זלזול בחוק, או כאלה שינקבו במחיר עבודה גבוה יותר כדי לפצות על הרווח של החלקים ש,"הלך לאיבוד".
  20. טכנאי/הנדסאי אלקטרוניקה בישראל זה פאסה. היה לזה ביקוש בשנות השמונים תשעים. היום התעשיה הזו (הייצור) יצאה למזרח הרחוק. מה שנשאר כאן זה פיתוח וזה אומר ללמוד הנדסת חשמל. היום הביקוש למהנדסי חומרה אינו גבוה, לבוגרי מדעי המחשב לעומת זאת יש הרבה יותר ביקוש והשכר גבוה יותר. לפי השאלה שלך אני מבין שזה לא כל כך מעניין אותך היות ואתה אוהב לעבוד עם הידיים. אוטוטרוניקה יכול להיות תחום שיספק יותר עבודה בעתיד לאור העובדה שמכוניות העתיד יהיו חשמליות וממוחשבות עם הרבה פחות חלקים מכניים. לפני שאתה מחליט אולי כדאי שתתנסה. אתה יכול ללכת למוסך ולבקש עבודה כמתלמד, להתרשם ולהחליט מה ללמוד ואיך להמשיך.
  21. טוב לשמוע שהיבואן לקח אחריות על המצבר שלו, כי ביום שישי האחרון רכשתי מצבר בוש 95A. מקווה שיחזיק לפחות שנתיים, אחרת בני יקבל פנייה גם ממני
  22. קרה לי מקרה דומה עם יונדאי. הרכב היה בן שלוש שנים וחצי. אותה נורה נדלקה והמוסך טען בעקשנות שצריך להחליף ממיר קטליטי. המוסך דרש כחמשת אלפי שקלים עבור ממיר חדש. לא החלפתי ממיר. כמה ימים אחר כך תדלקתי את הרכב בתחנת סונול עם דלק מתוסף והנורה כבתה אחרי נסיעה קצרה. הממיר היה תקין לחלוטין, המוסך כמעט עלה לי אלפי שקלים מיותרים.
  23. בדוק את הבלמים שלך,הצלחות והרפידות, בדגש על עיוות בצלחות קידמיות. כשהצלחות מעוותות ( לא רואים בעין, צריך מכשור מיוחד) לחיצה על הבלמים תעביר את הרעידות להגה. קרה לי לא מזמן והחלפתי צלחות ורפידות קידמיות מיידית. נסיעה במצב כזה מסוכנת כי יעילות הבלמים נמוכה. כמו כן אחזור על ההמלצה החשובה של אסף מהפורום, להיעזר בבלימת מנוע ע"י הורדת הילוך בעת בלימה בעיקר בירידות.
  24. כשהרגשת שההגה רועד והרכב מחליק האם היה זה בעת לחיצה על הבלמים?
  25. יש למישהו היכרות עם המצבר הנ"ל ויכול להמליץ לחיוב/לשלילה? על איזה מותג מצברים הייתם ממליצים? נ.ב: המצבר שיש לי עכשיו, טיטניום 100A, החזיק שנה וארבע חודשים.
×
×
  • תוכן חדש...