shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
העובדות מראות אחרת. כשכולם דורשים אותו מספר, בלי הבדל צעיר/ותיק רכב גדול/קטן, זה לא שוק חופשי. אילו היו באיזור לפחות כמה מורים שדורשים מספר שונה, אפילו גבוה יותר, הייתי מסכים אתך, אבל זה לא המצב. מניעת תיאום מחירים היא לא פיקוח מחירים.
-
אין קשר לנושא. דיברתי על האחידות ולאו דווקא על המספר.
-
הבת שלי עברה תיאוריה השבוע וצריכה להתחיל ללמוד נהיגה. בררנו מחיר שיעור נהיגה באזור בו אני גר. הפלא ופלא, כולם רוצים אותו מחיר בדיוק. 130 שקלים לשיעור. שאלתי את אחד המורים מדוע כולם דורשים אותו מחיר? תשובתו היתה שיש עלות לשיעור: דלק, ביטוח וכ"ו. הקשתי שאילו אני הייתי מורה נהיגה והייתי רואה שכולם רוצים 130 שקלים, הייתי דורש 120 שקלים וכולם היו באים אלי. הוא התעקש שיש עלות לשיעור. הנחתי לזה. נזכרתי שלפני שנים, כשהייתי סטודנט באוניברסיטה ובררתי לגבי מחיר הביטוח לרכב, כל חברות הביטוח נקבעו באותו מספר. כנ"ל בבנקים לגבי ריביות ועמלות. משום מה במדינת ישראל לא מוכנים לשמוע על תחרות ומי שצריך לפקח נרדם בשמירה.
-
קיה סורנטו 2011מ דיזל לא נוסע כשלוחצים על דוושת הגז
shha פרסם הודעה בנושא של tomer dahari בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תנסה לחבר סורק תקלות ולראות אם מתקבל קוד תקלה. כנראה בעיה בחיישן. אגב, זה מאוד מסוכן לנסוע כך ולכן כדאי מאוד שתיגש למוסך לברר את הבעיה. -
למיטב ידיעתי קוראים לזה לוחץ נעלי כבל. ניתן לרכישה בחנויות כלי עבודה/חשמל. כמעט בטוח שאפשר למצוא כזה בל.כ רמלה ואולי גם בחנויות DIY כמו הום סנטר/ACE.
-
האם המחיר שנגבה - מופרז? אורלנדו 15 משאבת סולר
shha פרסם הודעה בנושא של Avi135 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
צודק. מחירי משאבות סולר יקרים. בדקתי מחיר של משאבת סולר ברכב שלי (קיה קרניבל) ואלו הם בערך המחירים למשאבה מקורית וחדשה. -
האם המחיר שנגבה - מופרז? אורלנדו 15 משאבת סולר
shha פרסם הודעה בנושא של Avi135 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא יודע מה המחיר של משאבת סולר לרכב הנ"ל, אבל חבל שהחבר שלך לא עושה סקר שוק לפני ביצוע העבודה. על פניו, ההיגיון הצרכני שלי אומר שזה מאוד יקר, אבל אין לי מושג מה המחיר צריך להיות, לא של המשאבה ולא של בדיקת אינג'קטורים. עוד דבר ששמתי לב ונראה לי לא בסדר, זה שמספר הפריט של המשאבה לא מצוין בקבלה (אי אפשר לדעת אם הפריט מקורי או תחליפי). אילו היה רשום אפשר היה לבדוק מחיר ברשת. -
יונדאי i20 מודל 2009 עבר טיפול שנתי 90,000
shha פרסם הודעה בנושא של Iftah Gadon בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הבנתי. אני התכוונתי למוסך מורשה יבואן. מדובר במוסך שירות פרטי של החברה. אני חושב שקיבלת מחירים טובים. כנראה שחלק מהחלפים הם תחליפיים, אבל זה בסדר גמור, הם פשוט מקבלים אותם במחירים טובים ומעבירים את ההנחה לעובדים. יש לי רק הערה אחת, לא ראיתי בקבלה החלפה של פילטר אויר, מזגן ודלק. תבדוק בספר היצרן ובמידת הצור תחזור למוסך שיחליפו. -
רצועות, מסננים אין בעיה במכס. ברקסים, זה כבר נחשב אביזר בטיחות ועלול לגרום לבעיה. מה גם שברקסים שוקלים הרבה ועלות המשלוח יקרה. תחפש כאן בפורום, מישהו פרסם פעם רשימת אתרים מחול לפי סוג הרכב. רשימת הטיפולים לרכב נמצאת בספר הרכב. לי יש בבית מלאי קטן של מסננים לשניים שלושה טיפולים שרכשתי מקוריאה, אבל חלקים כמו ברקסים או פילטר סולר לא משתלם לי להביא מחול ואני קונה בארץ.
-
אצל מנעולן, כאשר צריך לחבר מכשיר לרכב לצורך סינכרון השלט, לוקחים בן 100 ל 150 שקלים. 350 שקל, כשכל מה שצריך לעשות זה פרוצדורה ידנית של כמה שניות, זה מחיר שחיטה. יתכן שזו שחיטה כשרה ואפילו למהדרין, אבל עדיין שחיטה. ככה זה במדינה שהכל צריך להיות כשר, צריך מאוד להיזהר, להשוות מחירים ולבדוק אם ניתן לעשות לבד, או שישחטו אותך.
-
זה מתאים ל 5 ברגים. אין דבר כזה צלחת שמתאימה גם ל 4 וגם ל 5 ברגים. אגב. ביבוא של מערכות בלימה עשויים להתעורר קשיים במכס, מה גם שהמשלוח יהיה יקר בגלל המשקל. צלחות אני קונה בחנות בארץ.
-
קיה סורנטו 2011מ דיזל לא נוסע כשלוחצים על דוושת הגז
shha פרסם הודעה בנושא של tomer dahari בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ניחוש פרוע: יש קודנית ברכב? אם יש האם היו איתה בעיות לאחרונה? אני שואל בגלל שפעם אחת כשהחלפתי מצבר ברכב מערכת ההגנה של הרכב הופעלה בטעות וקיבלתי תופעות דומות. -
יונדאי i20 מודל 2009 עבר טיפול שנתי 90,000
shha פרסם הודעה בנושא של Iftah Gadon בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
זה נראה מאוד זול וגם ההנחה שקיבלת היא יפה מאוד. זה מוסך מורשה? החלפים הם חלפים מקוריים או תחליפיים? -
אתה צריך לבדוק איזה מצתים מתאימים לדגם הספציפי של הרכב שלך. לפני שאתה רוכש כדאי לוודא שאכן מדובר במצתים. מציע לך גם להשוות מחירים באתרים בחו"ל, כי בארץ לפעמים גם בחנות יכולים להיות יותר יקרים. תוכל לשאול במוסך מה המק"ט הנכון, או לבדוק באתר הזה: http://www.catcar.info/en/
-
ככל הנראה אחד או יותר ממצתי החימום סיים את חייו. אם הרכב עבר ק"מ מסויים ,בסביבות 160K בדרך כלל, אז כנראה זו הבעיה. במקרה כזה עדיך להחליף את כולם. אם זו הבעיה כדאי לך לרכוש את המצתים לבד וללכת למוסך שיחליפו. (דוגמא למחירים ברכב שלי: מצתי NJK במוסך מורשה ביקשו בסביבות 1000 שקל בלי עבודה, קניתי לבד ברשת עלו לי כ 190 שקלים).
-
בדרך כלל המחיר המומלץ הוא הבעיה. בישראל שיטת הבלעדיות ביבוא+המוסכים מורשי היבואן מקנה ליבואן שליטה בלעדית על מחיר המוצר, כך שהוא קובע את מחיר החלק/המוצר המקורי כרצונו, מחיר שיכול להיות גם פי 10 מאשר מחירו בחו"ל. כבר היה לי מקרה כזה.
-
אני בכלל לא מאשים אותו. עד לפני שנתיים בערך. גם אני היתי בדיוק כמוהו. הלכתי למוסך מורשה ושילמתי אלפי שקלים לטיפול/תקלה, ללא הצדקה כאשר המוסך גובה מחיר מופקע של עד פי 10 לחלקים. ככה זה בישראל. כל אחד רוצה להתעשר ומהר ולא חשוב על חשבון מי. זה לא רק במוסכים, זה בכל תחום כמעט.
-
יש חלקים מקוריים שהמחיר שלהם סביר, כמו מסנן השמן, שמן בלמים. ישנם חלקים מקוריים שהמחיר שלהם פשוט לא סביר, בראש ובראשונה, אבל לא רק, הצלחות והרפידות בלמים. לא באתי לעשות השוואה בין מקום X למקום Y. אמרתי שאם הוא היה רוכש בעצמו, בחנות או ברשת ולא במוסך, חלקים שחלקם מקוריים וחלקם תחליפיים (כאשר מחיר המקורי יקר מאוד), היה יכול לחסוך חצי מהעלות. עכשיו, אתה יכול לטעון שלרכב שמים רק חלקים מקוריים ושמי ששם בלמים תחליפיים הוא טיפש שמסכן את חייו. זכותך. ברכב שלי למשל מחיר צלחות אחוריות מעל 1000 שקל (לא זוכר בדיוק כמה). צלחות תחליפיות 250 שקל. עכשיו תגיד לי שהם חורקות, מרעישות, לא בולמות ומסכנות את חיי. שמתי אותם ברכב, גם מקדימה וגם מאחורה כולל רפידות תחליפיות של הייקיו, הרכב עבר טסט, לא חורק ולא מרעיש ובולם בדיוק כמו רכב חדש. צלחות ורפידות אחוריות כבר שנה וחצי על הרכב ולא נראה שצריך להחליף בקרוב אז תגיד לי אתה, מה עדיף? לשלם מעל 3000 שקל לסט צלחות+רפידות קדימה ואחורה, או 700 שקל עבור מוצר שמתפקד אותו דבר?
-
שמנים, פילטרים ובלמים קדמיים זה לא ים דברים ולא טיפול חריג בגודלו, בטח שלא אמור לעלות סכומים כאלה. אילו רכש לבד חלקים חלק מקורי וחלק תחליפי טוב, והלך למוסך כללי אפשר היה לחסוך חצי מהעלות. כך מנסיוני עם רכב מאותה קטגוריה.
-
האם זה יקר? כן! בהחלט! האם זה יהיה יותר זול אצל יצרן רכב אחר? אני בספק. נתקלתי במחירים המוגזמים הללו גם אצל יצרנים אחרים. זה לא חריג בעולם של המוסכים המורשים. הלקוח בהחלט נמצא כאן במלכוד. מצד אחד אנשים אומרים: עדיף ללכת על חלפים מקוריים, מצד שני, לפחות בזמן האחריות ולפעמים גם אחריו, אומרים עדיף אצל מוסך מורשה כי הוא מכיר את הרכב הכי טוב, היבואן יגלה רצון טוב אחרי תקופת האחריות וכו' - כל זה מוביל לחשבוניות כמו זו שקיבלת כאן. קוראים לזה טיפול "גדול", אבל בפועל מה שהוחלף כאן זה שמנים, פילטרים ובלמים קדמיים. משהו שכל אחד עם ידיים טובות וקצת כלים וידע מלימוד עצמי יכול לעשות לבד. ישנם חלקים שבוודאי עדיף מקוריים כי המקוריים לא עולים הרבה יותר מתחליפיים, למשל שמנים, פילטרים (כשקונים לבד ולא דרך המוסך, כמובן), ישנם חלקים שהמקורי עולה הרבה יותר מתחליפי, לא בגלל שהוא הרבה יותר טוב, אלא בגלל שכך יצרן/יבואן הרכב מתמחר זאת, למשל הרפידות והצלחות. אפשר היה לחסוך הרבה ע"י קניה עצמית ומוסך כללי, ועוד יותר אם אתה יודע לעבוד לבד.
-
אם אתה רוצה לבדוק את ההשפעה של תוסף דלק, יש דרך מאוד פשוטה לעשות זאת. אל תוסיף תוסף דלק ותתדלק בדלק ללא תוספים (בסונול לדוגמא התוסף כבר בתוך הדלק) במשך שנה ואז תיגש לטסט. סיכוי טוב שתיכשל בבדיקת זיהום אויר. זה קרה לי בטסט הקודם, אחר כך הקפדתי לתדלק רק סולר מתוסף והבדיקה בטסט עברה חלק.
-
להביא חלקים למוסך - מקובל (בלית ברירה) על חלק מהמוסכים ולא מקובל על אחרים, למרות שמבחינת החוק - חוקי לחלוטין והמוסכים חייבים לקבל ולהרכיב. בקשר לאחריות, החוק מאוד ברור - האחריות חלה על חלקים שנקנו כחוק ומתאימים לדרישות, מבחינת המוסך - בהחלט עלול להתנער, למרות שאסור לו.
-
אם המצבר הוא של 50AH, אז כן, צרכן שצורכן 50 אמפר ירוקן את הסוללה תוך שעה במידה ואין טעינה.
-
האמת שלא כל כך הבנתי את השאלה שלך. אני מציע שלפני שתיגע ברכב ותנסה למדוד דברים, פשוט כנס לאינטרנט ותלמד מהו מתח, מהו זרם ומהו הספק ואיך מודדים כל דבר. ספציפית אני יכול לומר שכשרכב כבוי אין שום צרכן שאמור למשוך 10A מהמצבר, אלא אם יש תקלה/קצר, או חיברת לו נורה/צרכן של 120WATT. בקשר להבדל בן 10A ל 10AH, הראשון הוא גודל שמציין זרם, השני הוא גודל שמציין את היכולת של המצבר לספק זרם לאורך זמן. למשל 50AH אומר שהמצבר מסוגל לספק לצרכן המתחבר אליו 50 אמפר למשך שעה אחת, או 25 אמפר למשך שעתיים וכך הלאה. שים לב שמתח מודדים במקביל לצרכן ואילו זרם מודדים בטור לצרכן. שוב, אם אינך מבין עדיף שקודם תלמד, אחרת אתה עלול לגרום נזק.
-
מערכת הקירור ברכב היא מערכת סגורה. אם היה חסר כוס מים, סימן שהמים יצאו מהיכן שהוא. זה יכול להיות צינור שמטפטף לאט מהקצה שלו, או רדיאטור או פקק ראדיאטור וכדומה. ברכב בן 10 זה לא מפתיע. זה בלאי צפוי. כדאי שתפתח מכסה מנוע ותתחיל לחפש סימני נזילה, או שתיגש למוסך. כאשר לי היתה בעיה דומה (גם כן רכב בן 10) עקבתי אחרי מפלס הנוזל כל יום עד שאיתרתי צינור שמתחבר ל EGR COOLER שנזל מהקצה. כמה חודשים אחר כך גם הדוד עליון ברדיאטור התחיל לנזול.
