Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. ככל הנראה, מאחר ולא מדובר בנורות מקוריות, הגודל של הנורה מעט שונה וכאשר היא מורכבת עד הסוף, אין מגע בין הדקי הנורה להדקי המתח בבית הנורה. אם יכול להיגרם נזק זו שאלה של מכניקה ומידות פיזיות, צריך לוודא שהנורה הזו לא עלולה לקצר את הדקי המתח.
  2. מאחר והחלפת את החלק פעם שניה ( משהו שקרה גם לי, רכב אחר), יש לי שאלה אליך: האם אתה לא מרגיש בשום בעיה נוספת ברכב, מבחינת סחיבה בעליות למשל, או רציפות הסלד של המנוע כשלוחצים גז?
  3. תמיד אתה יכול לבקש שכל חלק שהם מורידים מהרכב שישמרו עבורך בשקית ברכב. עצה זו טובה תמיד ללא קשר למקרה הנ"ל. מעבר לזה, אם אתה לא מאמין, אתה יכול להיות נוכח בעת הטיפול. לגופו של עניין, אם אתה שואל האם ברכב בן 14 סביר והבולמים לא תקינים? לדעתי סביר בהחלט, אבל לי אין ניסיון בזה. בטח בפורום יש אנשים עם יותר ניסיון בהחלפת בולמים.
  4. כנראה בעיית חיוט. צריך ללכת אחורה עם החוטים ולבדוק היכן הנתק (או אולי קצר).
  5. מניסיון שלי, הפרש המחיר במוסכים מורשים בין צלחות חדשות לחריטה, אינו גדול. אם אתה רוצה לחסוך, פשוט תלך לחנות חלקים ותקנה לבד. חוץ מזה, מייעץ לך לבדוק בעצמך אם באמת צריך להחליף, אל תסמוך על המילה של המוסך בעיניים עצומות.
  6. יש רק מסקנה אחת מהסיפור הזה: מהנדסי טויוטה לא חשבו על הלקוח שצריך למדוד את גובה הנוזל. הנדסת אנוש. יוק.
  7. זה יכול להיות המון דברים ולא ניתן להשיב בלי לבדוק פיזית ברכב. הכי טוב שתיגש למוסך שהם ימצאו את הבעיה.
  8. תעבוד לפי מק"ט. באתר הזה: http://www.catcar.info/hyundai/?lang=en תוכל למצוא את המק"ט המתאים שאתה צריך. תכניס את מספר ה vin של הרכב שלך ותקבל את קטלוג החלקים המתאים לו.
  9. http://www.koraps.com/ ליצרניות קוריאניות. מחירי חלפים סבירים, משלוח טיפה יקר. עדיין, ביחס למחירים בארץ - מומלץ (אחרי השוואת מחירים, כמובן).
  10. לדעתי לא משתלם, ממכלול של סיבות (עלויות, זמן, משפטיות/בטיחותיות, מצב שוק המשומשות ועוד). מה שאתה רוצה לעשות זה בערך מה שעושים בתוכנית weeler dealers, רק יותר שטחי ובלי תוכנית טלויזיה. גם בתוכנית הם לא מרווחים מהתיקון/מכירה עצמה (בגלל עלויות העבודה), אלא מהפקת התוכנית.
  11. מהמאמר הזה ניתן להבין מספר דברים: 1. הבעיה היא במנועים עצמם ולא בחומרי הסיכה שלהם. היצרנים הקטינו את המנוע והוסיפו לו מגדש טורבו על מנת להגביר את ההספק ולהקטין פליטות מזהמים. העומס הזה הוביל לכשל שמופיע בתנאים מסויימים. שיפור חומרי הסיכה הוא אחד הנסיונות שנועד לפתור או להקטין את הבעיה. גם אם זה יצליח להקטין את תופעת ההצתה המוקדמת, זה לא פותר אותה לחלוטין. 2. יש כאן כשל סידרתי בתכנון המנוע, וגם אם זה כשל שמופיע אצל כל היצרנים, אני לא רואה כיצד יצרן זה או אחר יכול לחמוק מלקחת אחריות על הבעיה. לדעתי, תיקון המנוע במקרים כאלה, אינו מספק, כי הבעיה נשארת.
  12. אני התייחסתי למה שנאמר כאן בשרשור, שהמנוע דורש שמן בתקן מיוחד/ שפותח עבורו שמן בתקן מיוחד. בהנחה שאכן כך, ובהנחה ששמן דומה עם תקן מעט שונה גורם לתקלה במנוע, אז הגיוני לומר שהמנוע בעייתי. אם הכשל במנוע אינו קשור לשמן, על אחת כמה וכמה.
  13. לא מכיר את הבעיה ולא את הרכב. סתם הערה, לא של מבין גדול במכוניות, רק מתוך היגיון בריא: מנוע שדורש שמן בתקן מיוחד הוא מנוע בעייתי מלכתחילה (בעיית תכנון). ספק אם הנהג ימצא את השמן המיוחד בכל מקום/זמן וספק עוד יותר גדול אם הבעיה אכן תיפתר לאורך זמן.
  14. בספר רכב של אלנטרה 2015, אין את ההתניה הזו (יש הנחיה להוסיף תוסף וההתניה היחידה היא לגבי סוג התוסף).
  15. לא רק שלא אוסרים, הם מנחים. בספר רכב בעברית של יונדאי היתה המלצה להשתמש בתוסף לדלק, בגירסה האנגלית אני רואה שזה חלק משגרת הטיפולים. לא המלצה, אלא הנחיה. כנראה שהם מודעים לבעיה של נורית check engine שנדלקת לאחר זמן מה עקב שאריות של פיח במערכת.
  16. כמו שאני מבין את זה, זה קצת כיסוי תחת וקצת קידום מכירות לתוספים אצל המוסכים המורשים. נדמה לי שזהו הפורמט של כל מסמך משפטי כנהוג בישראל
  17. יגאל, בדקתי ברשת ומצאתי את הקישור הזה. ראה בעמוד 7-11 למטה משמאל (ההערה מופיעה גם בהערות של טיפולים בק"מ נמוך יותר). https://justgivemethedamnmanual.com/wp-content/plugins/pdfjs-viewer-shortcode/pdfjs/web/viewer.php?file=https://justgivemethedamnmanual.com/manuals/2012_hyundai_elantra.pdf&download=true&print=true&openfile=false
  18. אם כרגע הנורה לא נדלקת, אין לך שום סיבה להחליף את הממיר. כשנורה נכבית זה אומר שכרגע מחשב הרכב לא מזהה שום בעיה.
  19. הרכב נמכר מזמן וכמובן שגם ספר הרכב נמסר לרוכש. ההמלצה רשומה שם בוודאות, כי אחרי שתדלקתי בדלק מתוסף והנורית כבתה, בדקתי בספר הרכב לראות אם יש קשר לתוסף דלק, ואכן היתה שם המלצה.
  20. גם לי נדלקה נורת check engine ביונדאי שהיתה לי. גם אצלי במוסך נשבעו שהלך הממיר. למזלי לא הקשבתי להם. דלק מתוסף (או תוסף לדלק, לבחירתך) פטר את הבעיה לחלוטין. בספר הרכב של יונדאי ישנה המלצה להוסיף תוסף לדלק פעם בתקופה.
  21. לפי מה שאני מבין מהשרשור הזה, לא מדובר בריקול אלא בהרחבת אחריות. לפי מה שמוסך שי לי אומר, המקרה של פותח השרשור עדיין באחריות.
  22. מאוד מוזר. הרכב שלי בן 10 וזומן לאחרונה לריקול. אין קשר בן גיל הרכב לבן זכאות לתיקון במסגרת ריקול של היצרן. השאלה היא : אם היה ריקול, מדוע לא זימנו אותך? בכל מקרה תפנה ליבואן כפי שהמליץ זה מעלי ואם צריך, גם למשרד התחבורה.
  23. אם כבר החלפת סוללה בשלט, כדאי גם לנקות טוב את לוח המעגל המודפס באיזור הלחצנים וגם את הפלסטיק שלוחץ על מגעי הלחצנים. מצטברת שם לחות וירוקת מהלחיצות החוזרות ונשנות שעלולה לקצר את המגעים.
  24. נכון, גם לא מצפה ממוסך לעבוד עם כלי ידני כי אז משך העבודה יגדל משמעותית, הבעיה היא שזה רק קצה הקרחון של צורת העבודה במוסך. יש עוד לא מעט קיצורי דרך שנועדו בדיוק לאותה מטרה: לסיים את העבודה מהר ככל האפשר. דוגמאות: החלפת נוזל בלמים חלקית רק בכוסית, אי ניקוי וגירוז בהחלפת רפידות בלמים. אילו היו מרשים לעמוד ליד הרכב בזמן העבודה, לך תדע מה עוד הייתי רואה.
  25. הבעיה הזו היא נחלתם של כמעט כל המוסכים/הפנצ'ריות. כולם משתמשים בפטיש אויר לפתוח/לסגור את אומי הגלגלים. עוד לא ראיתי מוסך/פנצ'ריה אחד/ת שהשתמשו במפתח אומים רגיל או שסגרו אום גלגל לפי מפרט המומנט שלו.
×
×
  • תוכן חדש...