shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
המלצה על רפידות קד', וצלחות קד' או לחילופין האם לחרוט?
shha פרסם הודעה בנושא של yair123123 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הייתי הולך על רפידות וצלחות של HIQ. אצלי הרכבתי רפידות HIQ וצלחות של פוסטר (מחיר הפוסטר זהה למחיר ה HIQ) והברקסים בסדר גמור. -
אמנם זה נראה כמו חריגה גבוהה שאולי מעידה על תקלה, אבל עדיין מציע לך לקרוא שרשורים בפורום בנוגע לכישלון בזיהום אויר בטסט. אגב, 800 שקל זה נראה מחיר נמוך מאוד. בדרך כלל ממיר קטליטי חדש עולה אלפי שקלים ומשומש כחצי מכך. הייתי מציע לך לשים תוסף לדלק ולבדוק שוב את רמת זיהום האויר. יש כאן קישור והסבר על בדיקת זיהום אויר בטס. מציע לך לקרוא: https://www.guyshachar.com/blog/test.htm
-
עכשיו אני מבין למה הבאת את האאוטלנדר בתור דוגמא. זה ממש חכם לקחת את אותו רכב בדיוק, אותו מנוע, אותה שילדה ולדחוף עוד שני כיסאות בתא מטען ולומר עכשיו זה 7 מקומות. כמה יצרנים אתה מכיר שעושים זאת? וכמה צרכנים אתה מכיר שמוכנים לקנות רכב כזה בלי תא מטען? ואגב, גם כאן ה 7 מקומות שוקל 100 ק"ג יותר ובטוח שבמציאות צורך יותר דלק, ולו רק בגלל הכיסאות.
-
לא יודע מאיפה אתם מביאים את הנתונים הללו כאילו לרכב משפחתי ולרכב מיניוואן 7 מקומות, אותה צריכת דלק. כך סתם לדוגמא מאזדה 3 ומאזדה 5. הראשונה צריכת דלק אמתית לפי מגזין אוטו: 13.3 ק"מ/ל' והשניה 8.5 ק"מ/ל'. הבדל "זניח" של 56% בצריכת דלק. ואני מכיר אנשים שיש להם מאזדה 5, תאמין לי שהם לא מלקקים דבש ומתלוננים המון על צפיפות. מאחור רק ילד קטן יכול לשבת בנוחות. ואני לא מדבר על צמיגים שמתבלים מהר יותר, ומצבר ובלמים ועוד. אין שום היגיון בטענה שרכב 5 מקומות דומה בהוצאות תחזוקה לרכב 7 מקומות.
-
תחשוב כמה אנשים עושים את המעבר מאאוטלנדר 5 מקומות לאאוטלנדר 7 מקומות, וכמה אנשים עושים את המעבר מרכב משפחתי רגיל כמו אלנטרה או קטן ממנו לרכב 7 מקומות בגודל של קרניבל, ואז תבין שהדוגמא שאני נתתי יותר רלוונטית מהדוגמא שלך.
-
לא יכול לנקוב מספר. אני מציע לך להסתכל בדוגמאות ביד 2. למשל, ראיתי שם 2 מכוניות אחת מסוכנות (יד 1) עם 90K ק"מ ב 60,000 שקל ואחרת פרטית(יד 1) עם 56Kק"מ ב 64,000 שקל. וזה המחיר המבוקש שממנו אפשר עוד לרדת. בנתונים כאלה אני בכלל לא הייתי שוקל רכב מליסינג שמחיר הפתיחה של הוא כזה.
-
יקר. לפי יד 2 המחירון שלה כ 63,000 שקל (למנוע 1600 סמ"ק) וזה לפני שלוקחים בחשבון שהשוק מוצף ורכבים היום נמכרים בהרבה פחות מהמחירון. דבר נוסף, היו לאחרונה פרסומים על כך שחברות ליסינג מעכבות את העברת הבעלות על רכבים שנמכרו במודע, על מנת לעכב את הירידה שלהן ממצבת הרכבים שלהן כי זה משפיע על עלויות המימון שלהן.
-
שאלו אז עניתי. ואני בהחלט מסכים איתך שזוג +3 לא זקוק לקרניבל וגם לא למיני וואן אחר. רכב 5 מקומות מספיק בהחלט. לעומת זאת, כשמדובר בזוג+4 ילדים, המיניוואנים הקטנים לא מספקים בכלל. מעבר לעניין תוספת הכיסאות, יש צורך במרחב גדול יותר ונוחות, שהמיניוואנים הקטנים בהחלט לא מספקים וזה מחמיר והולך ככל שהילדים גדלים.
-
2009 דיזל. 185 כ"ס. בעיני הרכב מאוד אמין. תמיד יש חלקים שהולכים, אבל מדובר בבלאי ושחיקה סבירים כמו למשל צינור אויר (ארקורדיון) שהתייבש ונוצר בו סדק לאחר כ 8 שנים - טבעי לחלוטין. הבעיה עם זה היתה שהמוסך לא אבחן את זה ולכן עקב חלקיקי אבק שחדרו הלך שסתום שהמוסך גבה עליו כ 2000 שקל (למרות שבחו"ל עולה רק 300 שקל). מעבר לזה הלך רדיאטור אחרי כ 9 שנים (דוד עליון שהתייבש ונוצר בו סדק, גם כן בלאי סביר, וסת לחץ של משאבת הסולר גם כן הלך (שוב אותו סיפור בארץ יקר, בחו"ל זול). מעבר לזה חלקי פלסטיק (כמו כיסויי יציאת מזגן מהתקרה שהתייבשו והחלפתי בעצמי בעלות קטנה לאחר רכישה מאתרים בחול. בסך הכל דיי אמין ועם תחזוקה נכונה ובזמן הרכב משרת אותי נאמנה כבר כמעט 10 שנים.
-
אני משווה בין רכבים שהיו לי. יונדאי אלנטרה לעומת הקרניבל שיש לי עכשיו. הביטוח קפץ משמעותית. הוצאות האחזקה במוסך גם כן היו כבדות יותר וגם מבחינת דלק, הקרניבל שותה יותר דלק (הדבר היחיד שאיזן את הוצאות הדלק היתה העובדה שלקרניבל מנוע דיזל ולא בנזין, אחרת הוצאות הדלק היו גדלים פי 2).
-
אם הילד הנוסף מתוכנן רק לעוד מספר שנים, לא הייתי מציע לרכוש רכב של 7 מקומות כבר עכשיו. ההבדל בהוצאות התחזוקה, ביטוח ודלק הוא משמעותי. מספר שנים של הוצאות מיותרות הוא מאוד לא כדאי. כשהילד הרביעי יגיע יהיה לך מספיק זמן להחליף רכב מבעוד מועד.
-
אם כבר קראנס, אז היתי לוקח את הקרניבל. הקראנס נופלת בכל המובנים מאחותה הגדולה הקרניבל. לקרניבל 7 מושבים נפרדים, מרווחת ואמינה ומכילה מיזוג לכל השורות ברכב. המחיר שלה מאוד זול ביחס לתמורה. לא מכיר את הטויוטה והמיצובישי. לא יכול להתייחס אליהם.
-
מסכים עם מה שמאור כתב. גם אני היתי לקוח של מוסך במשך 8 שנים והיתי בטוח שאני מקבל מחיר סביר לענף( למרות שיקר, כי מה לעשות מוסכים גובים מחירים יקרים). כל זה עד שגיליתי שחלקים שהתקלקלו לי עולים כעשירית ממה שגבו ממני. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. מאז גיליתי שהמון דברים ניתן לעשות לבד, יחסית בקלות, באיכות עבודה יותר טובה מאשר במוסך ובעלות נמוכה לאין שיעור של החלקים(אותם חלקים). ההרגל כאן הוא האוייב של הצרכן.
-
אצל אבי חלפים רכשתי גוזונים לקיה בסביבות 12 שקל לאחד. גם לי יצא להחליף במוסך והמחיר באמת יקר. בסביבות ה 200 שקל+. בפעם הבאה שנשבר כבר החלפתי לבד. זה די פשוט.
-
אם הרכב במלאי, לא תדע כמה זמן הוא שכב מתחת לשמש באילת, אם הוא לא במלאי אז ברור שתקבל ברגע שירד מהאוניה. למשל הרכב הראשון שרכשתי, סובארו ליאונה, ביקשתי רכב לבן. נציג המכירות אמר שאין במלאי ויגיע תוך חודש-חודשים, לכן הציע צבע אחר שקיים במלאי. העדפתי לחכות, גם בגלל הצבע וגם כי לא רציתי שידחפו לי רכב ששכב הרבה זמן באילת. ברור לי שלכל אחד יש העדפות משלו ועל טעם וריח אין מה להתווכח ועדיין הישראלי הממוצע יעדיף רכב לא מתצוגה, אם זה אומר הנחה של 1000 שקלים בלבד (רק על חיישני רוורס שעולים 50 שקל היבואן לוקח לו יותר מ 1000 שקל) תן לו 10,000 שקל הנחה וזו אופרה אחרת.
-
קודם כל, כשאתה קונה רכב חדש אתה יכול לברר אם הרכב במלאי או שצפוי להגיע באוניה בקרוב וכך לוודא שלא תקבל רכב ששכב באילת 10 חודשים. וגם אם כל מה שאמרת נכון, עדיין אנשים יעדיפו רכב לא מתצוגה ויוותרו על האלף שקלים הנחה. יתכן וזה פסיכולוגי, אבל זו עובדה. אנשים לא מרגישים שרכב הוא באמת חדש כשהם יודעים שאלפי אנשים ישבו להם בכיסא ומיששו את ההגה והכפתורים. זה פשוט כך.
-
בגלל זה אמרתי שמעטים יסכימו לקחת.
-
בלי קשר לאם קרעו את הרכב או לא, כמה אנשים שנכנסים לרכוש רכב חדש, יסכימו לקבל רכב תצוגה שנכנסו וישבו ונגעו בו אלפי אנשים, או רכב הדגמה שגם נסעו עליו\ בלי לקבל הנחה משמעותית? בודדים.
-
ההנחה ממנה יצאתי היא שהיום כמעט כל היצרנים נותנים הנחה של 5-10 אחוז לרכבים שלהם לחברי מועדונים שונים (חבר, הוט). את אותה הנחה אני מאמין שכל אחד יכול לקבל באמצעות קצת אסרטיביות או בן משפחה שהוא חבר מועדון. הנחה כזו היא בטח יותר גדולה מהנחה מינימלית. לא אמרתי שאני מוכן לקחת מה שזמין, בד"כ אני מעדיף מה שעדיין לא הגיע לנמל (פשוט בגלל שזה אומר שהרכב ישב פחות זמן במגרשי החניה באילת), אבל נכון אני לא "נעול" על דגם אחד. דווקא מי שכן נעול הוא זה שנאלץ לשלם יותר בגלל חוסר הגמישות שלו וזה לא בהכרח יהיה רכב יותר טוב. יש אנשים שיש להם פטיש (בצירה) לדגם מסויים, לי אין. רכב זה לא בחורה ולא מתחתנים אתו, רכב זה כלי תחבורה. מי שחושב שהוא חייב דווקא דגם מסויים ולא שום דבר אחר בדרך כלל גם יהיה מוכן לשלם יותר וגם ישלם יותר.
-
מפתיע או שלא, גם בקיה שלי (קרניבל 2009) היתה נזילה מצינור EGR בדיוק כמו אצלך, מקצות הצינור. החלפתי אותו וכעבור כחצי שנה הופיע סדק בדוד עליון של הרדיאטור. אני יודע שיצרן הרדיאטורים ברכבי יונדאי-קיה הוא אותו אחד, אז שים לב ותעקוב אחרי זה.
-
קודם כל מעולם לא יצא לי להמתין 5 חודשים לרכב כשהזמנתי רכב חדש. זה בדרך כלל היה חודש-חודשים, מקסימום שלשה. חוץ מזה, יבואן שאומר לי לחכות 5 חודשים, אני בכלל לא שוקל לרכוש ממנו רכב. מבחינתי, אני לעולם לא נעול דווקא על רכב כזה או אחר, תמיד קיימות מספר אופציות. רכב זה כלי תחבורה ואם הוא אמין, בטיחותי, נוח וחסכוני, לא אכפת לי אם יקראו לו יונדאי, קיה או פורד. מעבר לזה, כשאתה לוקח רכב מתצוגה בהנחה קטנה, במקום רכב חדש לא מתצוגה בהנחה גדולה יותר, רק בגלל שלא רצית להמתין קצת, משמע ששילמת יותר.
-
אני תמיד אומר לבן הקטן שלי: דברים טובים מגיעים למי שיודע לחכות. מי שלא מסוגל להמתין להגעת רכב עם צבע או רמת גימור מסויימת, שישלם.
-
היום, כשכמעט כל היבואנים מציעים הנחות של 5-10 אחוז לחברי מועדונים שונים, מה ההיגיון לקחת רכב תצוגה בהנחה קטנה?!
-
יש לי 4 ילדים. אני הייתי אחראי לקחת אותם ולהחזיר אותם מהגנים/בתי ספר. מעולם לא שכחתי אותם ברכב ומעולם הם לא ננעלו ברכב. אם אתה אחראי זה לא אמור לקרות. זה יכול לקרות, אבל תלוי בנהג לגמרי. מעבר לזה, הנעילה האוטומטית לא נעשית מיד כשאתה מכבה מנוע ויוצא מהרכב, אלא כעבור זמן מסויים. לעולם אל תצא מהרכב ותשאיר את הילדים בפנים ותלך למקום אחר. לעולם אל תצא מהרכב ותשאיר את המפתח ברכב, כי יכולים לקרות דברים יותר חמורים מנעילה של הילדים ברכב, כמו שמישהו יגנוב את הרכב עם הילדים ודברים כאלה כבר קרו. אם אתה רוצה לבטל את הדבר הזה אני יכול להבין אותך. נדמה לי שזה קשור לאזעקה של הרכב, אתה יכול לברר אצל מתקיני אזעקות. בהצלחה.
-
תבדוק אם כאשר המפתח בסוויץ הנעילה האוטומטית עובדת. עד כמה שאני זוכר ברכב שלי הנעילה האוטומטית עובדת רק כשהמפתח לא בסוויץ. אם זה כך גם אצלך, אז זה פותר את הבעיה, לא? כשאתה מוציא את המפתח מהסוויץ תשים אותו בכיס ולא על המושב ברכב ובא לציון גואל.
