Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. אם איבדת אותו במקום רחוק ממקום מגורך, קשה להניח שמישהו יקשר את המפתח לרכב שלך וגם אם כן, עדיין הוא יצטרך את הקוד לקודנית. אם תרצה להיות בטוח לחלוטין, תצטרך להחליף את כל הצילנדרים לרכב שזה עסק לא זול.
  2. לא הייתי אומר שיצרן הרכב הוא הסמכות האובייקטיבית לקבוע תקן של שעתון. הוא צד בעניין ויש לו אינטרסים כלכליים ועסקיים בהפרזה של זמן התקן.
  3. צודק, הבעיה שהמוסכים מעדיפים את השיטה הנוכחית. חוץ מזה, בלי לעשות הכללות, כשמכונאי במוסך מורשה מתחיל לעבוד על רכב, הוא עובד 10 דקות ואז הולך לעיסוקים אחרים לחצי שעה-שעה , חוזר לעוד 10 דקות ושוב הולך למשהו אחר. הם עובדים כך בכוונה שלא תדע כמה זמן באמת לקחה להם העבודה.
  4. אתה צודק, אבל מניסיוני הרבה מוסכים לא משקיעים את המאמץ לאתר גם מקור של בעיות פשוטות, או כאלו שהיו אמורות להיות טריוויאליות. הרבה פעמים הם מטפלים בסימפטום ומדלגים על מקור הבעיה. קרה לי במספר פעמים במוסכים שונים. כנראה שזה פשוט נוח להם מבחינת זמן והכנסה. חושבים על הרגע ולא על המחר, כי לקוח שככה מתייחסים אליו לא יחזור שנית לאותו מוסך.
  5. לא דיברתי עליך אישית, אלא על אופנוענים בכללי. יש לא מעטים מהם שעושים זאת.
  6. הערת לגבי צפירות לא נחוצות של מכוניות שמחרידות רוכבי על שניים, אז הבאת לתשומת לבך שיש שני צדדים למטבע ומה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. אין מלחמה, רק דיברנו על תרבות נהיגה. זה הקשר.
  7. אותו דבר בדיוק כשאופנועים מגיחים לפתע ועוקפים מימין רכב במהירות מטורפת. וזה קורה המון.
  8. אם במוסך אמרו לך לחכות ל 90,000, למה להטיל בזה ספק?! (הרי האינטרס שלהם הוא שתחליף, לא להיפך). יותר חשוב הוא שתזמין את המצתים מראש מאי.ביי (יוצא שליש מחיר!) ואז גם אם תחליף עכשיו, זה ממש לא נורא מבחינת עלות.
  9. אולי תנסה להדביק דף A4 מתחת לדלת הבאגז' ואחרי שירד גשם רציני ויהיה מים בבאגז' תבדוק אם הנייר נרטב. כך תצמצם את האיזור שממנו הנזילה עד שתמצא היכן בדיוק.
  10. זו חברה חדשה וככזו זה הגיוני שהיא תיתן מחירים אטרקטיביים בתחילת הדרך כדי למשוך לקוחות. כחברת ביטוח יש עליה פיקוח ע"י הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון. תסיק מסקנות.
  11. הבעיה שלך מצריכה ניסוי בשטח. התזת מים עד שמגיעים למקור הדליפה. יש דבר אחד שאולי אפשר להצביע עליו ממה שכתבת. לפי דבריך אין סיכוי שזה מהגומיה. אם הגומיה לא יקרה הייתי מחליף אותה. לפעמים דווקא איפה שלא חושבים, שם הבעיה. בכלל ברכבים שגילם כ 10 שנים ומעלה, גומיות הן החשוד הראשוני.
  12. מה לגבי בטיחות? אני מניח שקיימת בעיית בטיחות באחסון מימן בלחץ גבוה בתוך מכונית נוסעת.
  13. איך רכב כזה, שעקרו ממנו את מערכת האוריאה, עובר טסט?
  14. במדינה שלנו כמות המונופולים היא עצומה. בכלכלה חופשית זה לא היה קורה, כי אם יבואן אחד היה מחליט להשאיר את הטבת המס בכיסו, מייד יבואן אחר היה מציע מחיר טוב יותר וגורם ליבואן הראשון לפשוט רגל, או להוריד המחיר. אצלנו זה לא קורה, לכן יבואני רכב יכולים להחליט מה שהם רוצים לגבי מחירי המכוניות ושום דבר לא לוחץ עליהם (כמעט), תחנות הדלק יכולות להחליט על ייקור הסולר כאשר מחיר הנפט יורד, יצרניות מזון ישראליות יכולות למכור כאן את תוצרתם במחיר גבוה משמעותית ממה שהן מוכרות אותו בחו"ל וכך הלאה. זה לא נכון. לפי החוק מוכר חייב לפרסם את מחירו המלא של המוצר כולל מע"מ, מחיר מלא , לא מחיר אחרי החזר מהמדינה כשאת המחיר המלא הוא מסתיר.
  15. spiral - שוב, לא אני הייתי זה שכתב שמס צבוע למטרה מסויימת, ההיפך אני תיקני את הטענה הזו. falou - יכולת למצוא אותן לבד בקלות בעזרתו של ד"ר גוגל. הנה כמה דוגמאות: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4112833,00.html https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001242144 https://www.kikar.co.il/215681.html
  16. אתה היית זה שכתב ש:" מיסוי דלק הוא האופן בו גובה המדינה עבור העלויות של קיום התשתיות הנרחבות שמאפשרות שימוש ברכב" . אני רק תיקנתי אותך. ואגב זה לא נכון לכל מס, כי יש כל מיני סוגי מס וכל מיני סיבות להטלת מס. סתם דוגמא: מכס, התפקיד שלו להגן על תעשייה מקומית, ולאו דווקא לממן את הוצאות הביטחון של ישראל. לא אני החלטתי שיש מיסוי ייתר על נהגים, זה מופיע בכל כתבה שדנה במיסוי דלק/תחבורה, זה מופיע בהמלצות ועדות כלכליות בינלאומיות לאוצר, ואין לי כוונה להיכנס עכשיו לחישובים מספריים. כשמטילים מס אזי משתדלים ששיעורו לא ייצור עיוותי מס ביחס למיסים אחרים. בכל הקשור למסי דלק/רכב ייצרו עיוות מס, כי זה מאוד פשוט לגבות את המיסים הללו. זו הסיבה היחידה. ואין מיסוי חסר על הוצאות הצבא - אלו הם הוצאות שמכוסות ע"י המיסים הכלליים שהמדינה גובה, דהיינו מס הכנסה, מע"מ וכ"ו שהם מיסים כלליים וזהו תפקידם. לא לכל הוצאה ממשלתית עשו מס מיוחד שיקרא בשם ההוצאה. זה מגוחך לחשוב כך.
  17. רק תיקון קטן: מיסוי הדלק (וגם הרכב) לא משמש עבור עלויות תשתיות התחבורה, אלא עבור כלל הוצאות ושירותים שהממשלה מספקת לאזרחים. זה שהמדינה צריכה את הכסף וחייבת לגבות אותו אין וויכוח. השאלה היחידה היא האם הוגן וראוי שהנהגים ימוסו באופן עמוק וחריג כזה עבור הוצאות המדינה/ממשלה, או שמין הראוי היה שהמיסוי על רכבים/דלק יהיה נמוך יותר והמיסוי על דברים אחרים גבוה יותר. במצב הנוכחי יש מיסוי ייתר של נהגים.
  18. מעט מרחב תימרון? לא ממש. היו כבר רעיונות שהועלו באוצר על מס לפי נסועה - יבדקו לך את מד הק"מ בטסט ויגבו מס לפי זה. רעיון אחר זה מסי גודש. לא חסרות דרכים. מה שבטוח זה שעל ההכנסה לאוצר ממסי הדלק הוא לא יוותר בשום מקרה, אין לו אפשרות כזו, אחרת ייווצר באוצר בור של עשרות מיליארדים.
  19. הסר דאגה מלבך. המדינה לא תפסיד כלום מהמעבר לרכב חשמלי. יש דרכים רבות לגבות את המס מבעלי רכבים, לא רק דרך הדלק.
  20. אחרי חודש, אם הפגם אינו עקב שימוש לא ראוי, הכל עדיין באחריות, גם אם כתוב בתעודת האחריות שזה לא באחריות. יש לי מקרר שקפיץ קלפה דלת התקלקל אחרי כ 10 חודשים. פניתי ליבואן ביום האחרון של שנת האחריות הראשונה. הם ניסו להתנער בטענה שחלקי פלסטיק לא באחריות (כפי שכתוב בתעודת האחריות). דרשו כ 500 שקלים עבור קלפה חדשה. אחרי מספר פניות שלי והבהרה שאגיש תביעה לפיצוי של 10,000 שקל לפי חוק הגנת הצרכן (לא זוכר מספר סעיף), הגיע טכנאי והחליף את הקלפה בחינם.
  21. לא נתת מספיק נתונים על מנת שיענו לך תשובה מושכלת. מה שחסר זה: באיזה תנאים אתה יכול לפרוס לתשלומים, באיזו ריבית? האם אתה זקוק לכסף שיש לך לצורך אחר עכשווי/קרוב או לא? האם אתה מקבל הנחה על תשלום מזומן? בהנחה שאינך זקוק לכסף ובהנחה שתשלם ריבית על פריסה/הלוואה, עדיף לשלם מזומן. זה יותר זול.
  22. זה בסך הכל מפסק. איזה קצר זה יכול לגרום?! אגב, קצר זה בדיוק התפקיד של מפסק. לא כל דבר סיני הוא רע. הם הנחיתו כבר חללית על הירח. צאו כבר מהסרט הזה שסיני זה מוצר נחות.
  23. זה סוג של הימור. אם הייתי צריך לשים ברכב שלי הייתי הולך על סיני. 150 שקל זה לא הימור כזה גדול הרבה פעמים מוצרים סיניים מפתיעים לטובה
  24. כשאין מה לומר לגופו של עניין, נטפלים לגופו של אדם. מבחינתי הנושא הזה סגור.
  25. אתה צודק. שכירות, עובדים, אחריות, הפסדים, קנסות, אגרות, פרסום וכו' גורמים למוצר להכפיל מחירו פי 10 (בישראל). בחו"ל לא, אבל זה סיפור אחר. ואחרי זה הלקוח בעייתי ובעל העסק רק רוצה להרוויח את לחמו.
×
×
  • תוכן חדש...