Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. זו חברה חדשה, אז מין הסתם לא תמצא עליה סקרי שביעות רצון. כל עסקה כוללת מרכיב של סיכון, בייחוד כשמדובר בחברה חדשה. מנגד, כל חברת ביטוח שפועלת בישראל מחויבת לקבל רישיון ומפוקחת ע"י רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מה שנותן וודאות מסוימת לגבי יכולת החברה לעמוד בהתחייבויות שלה. בסופו של יום זו החלטה שלך.
  2. אין לעליה הזו שום קשר לבעיית הזיהום. אם היה קשר הרי שזה צריך לבוא לביטוי בהכבדת נטל המס על הסולר. במקרה הזה הכסף הולך לתחנות/חברות הדלק/בתי הזיקוק ולא לאוצר.
  3. בנק ישראל מודה בגלוי כי מחיר הסולר עולה עקב שיתוף פעולה של תחנות הדלק (ראו בכתבה שבקישור). אז אני שואל איפה הממונה על ההגבלים העסקיים?! איפה ועדות הכנסת שאמונות על הוזלת יוקר המחיה? איפה הרגולטור? https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001246579
  4. לא מדוייק. זה לא 8 אג' זה 19 אג'. 11 אג' שהיו צריכים לרדת ולא ירדו ועוד 8 אג' של עליה. זה כבר 38 שקלים לחודש לרכב פרטי. אם תשכלל את העליה עבור נהגי מוניות ומשאיות שם העליה כבר של מאות שקלים. תכפיל במספר כלי הרכב תקבל מיליונים. אם תקח בחשבון את ההשפעה של זה על עלית המחירים בכלל המשק (עקב עלית מחיר הסולר) כבר מדובר במיליארדים לשנה. קח בחשבון שזה עוול אחד מיני רבים. העליה העודפת במחיר הסולר כבר מצטברת לעשרות אחוזים מאז הסרת הפיקוח.
  5. בדרך כלל יש התאמה. כאשר מחירי הבנזין עולים או יורדים גם מחירי הסולר עולים או יורדים בהתאמה. ההתאמה אינה 1 ל 1. בדרך כלל הירידה במחיר הסולר תהיה פחותה במקצת מהירידה במחיר הבנזין (ככה זה כשנותנים לחתול לשמור על השמנת) וזו הסיבה לכך שמאז הוסר הפיקוח על הסולר מחירו עלה בעשרות אחוזים יותר מהעליה במחיר הבנזין, ואני לא מדבר על מחירי המחירון המגוחכים של 16 שקלים לליטר שמפרסמים בתחנות הדלק השונות (זו כבר עליה של מאות אחוזים), אלא על המחיר בפועל לאחר "הנחות".
  6. תמיד! אני שם לב כי אני מתדלק סולר.
  7. הבוקר ניגשתי לתחנה לתדלק את הרכב. ציפיתי לראות ירידה של כ 11 אגורות לליטר (כירידה במחיר הבנזין המפוקח) כפי שקורא בד"כ כאשר מחיר הבנזין יורד, להפתעתי ראיתי עליה של 8 אג'. שאלתי את הקופאית בתחנה לסיבה לכך. כמובן שלא היתה לה שום סיבה הגיונית. חיפשתי ברשת סיבה הגיונית ולא מצאתי כלום. הבנזין והסולר הנם שני מוצרים המופקים מהנפט. מחיר שניהם תלוי בשער הדולר ובמחיר הנפט (וכמובן במיסוי). אם המיסוי על הסולר לא עלה החודש (ולא מצאתי שום עדות לעליה כזו), הרי שאין סיבה הגיונית לתופעה הזו, חוץ מהסיבה הרגילה של חוסר תחרות במשק הישראלי. אגב, הצצתי במחירי תחנת דלק ליד התחנה בה אני מתדלק, גם שם היתה עליה במחיר הסולר. הגיע הזמן לדרוש ממקבלי ההחלטות להחזיר את הפיקוח על הסולר. הסרת הפיקוח לא הובילה לשום תחרות, לבד מהתייקרות מחירים לצרכן.
  8. יבואני הרכב אינם מוכרזים כמונופול, אבל הם יבואנים בלעדיים של המותג אותו הם מייבאים. אם יש יבוא מקביל, הרי שהוא בשוליים של השוליים. כל יבואן של כל מותג נוהג כמו שמונופול היה נוהג. מבצע אפליית מחירים כלפי לקוחות שונים, מתייחס ללקוחות כאל לקוחות שבויים. מה עוזר ללקוח של רכב רכב ממותג X שיש לו תקלה והוא צריך רדיאטור חדש, שיש יבואן של רכב תחליפי ממותג Y?! האם הרדיאטור של מותג Y יכול להיכנס לרכב שלו? ברור שלא. לכן כל יבואן נוקב במחירים דמיוניים לחלפים שהוא מביא, עד פי 10 ממה שעולה לצרכן בחו"ל (ואני יודע זאת כי שילמתי מחיר של פי 11 על חלק לרכב שלי, כשלא ידעתי שאני יכול להביא אותו לבד). לומר שאין כאן התנהגות מונופוליסטית, זה קצת היתממות.
  9. זהו שלא. זה לא שוק חופשי. זה נקרא מונופול.
  10. תשאל אותו אם זו התשובה שהוא נותן גם לוועדת הכנסת בנושא תקנות שירותי רכב.
  11. מתי הרעש מופיע, בנסיעה ישרה או בסיבוב? תבדוק אם הצמיגים יבשים או אם יש שחיקה לא אחידה של הצמיג. השמש הישראלית לא מטיבה עם צמיגי המכוניות.
  12. כנראה שזו פרקטיקה נפוצה אצל נהגי מוניות. קרה לי פעם שנהג מונית חסר סבלנות נגע עם הרכב שלו בטמבון האחורי שלי כשהמתנתי בעצור. הנגיעה היתה קלה ולא קרה כלום, אבל כשיצאתי לראות מה קרה, ישר הנהג מונית אמר שאני הדרדרתי לאחור. זה היה כמובן שקר כי הכביש היה בירידה קלה ולא בעליה, אבל באותו רגע, אתה פשוט מבולבל ומאחר ולא קרה כלום פשוט נסעתי משם ודי. עכשיו שאתה מספר, נזכרתי. זה כנראה טריק שלומדים בבית הספר לנהגי מוניות...
  13. גדר הפרדה היתה חוסכת חיים במקרה זה ובמקרים אחרים. גם אם האשם בגורם האנושי, אין זה אומר שצריך לגזור דין מוות על משפחה שלמה. התשתיות צריכות להיות סלחניות ולהציל חיים, הרבה יותר חשוב מאשר לתת פטור ממע"מ לסוחרי אילת, שבסופו של דבר נשאר בכיסם של הסוחרים ולא מגיע לצרכן.
  14. תקנות דרקוניות שתכליתן אחת: לאפשר לרשויות להרשיע אדם כרצונם, אלא אם האדם יהפוך לרובוט צייתן. לפי התקנות גם אסור לגעת ברדיו או במזגן, או לגרד בראש בשעת נהיגה. תראו לי אדם אחד בישראל שמציית לכך.
  15. גמל. הכי גבוה. הכי ירוק.
  16. כל זמן שלא נגעת - מותר.
  17. בקשר לשאלה השניה שלך: שאלה טובה! מבחינה חוקית, לאחר התקנות החדשות, לקוח יכול להביא חלק למוסך (בתנאי שקנה כחוק ויש קבלות) והמוסך חייב להרכיב ולתת אחריות גם על החלק (מיצרן החלק) וגם על העבודה. זה מסוייג בכך שבמוסך מרכיבים את החלק הנ"ל ברכבים כשל הלקוח כחלק מהעבודה שלהם (כלומר שבעצם המוסך גם הוא קונה ומרכיב את החלק הנ"ל). כשזה נוגע למנוע משומש, המוסך יכול לטעון שהוא אינו קונה מנועים כאלה ומרכיב בעצמו ולכן אינו נותן אחריות לחלק וגם אינו נותן אחריות לעבודה עקב חלק לקוי, אלא רק בהקשר של עבודה לקויה. יש כאן תחום קצת אפור. לא בטוח שבית משפט היה מקבל את טענת המוסך לאי מתן אחריות על העבודה, אלא, מי רוצה להגיע בכלל לבית משפט? תצטרך למצוא מוסך שייתן אחריות גם על החלק וגם על העבודה, אחרת לא שווה לך להיכנס למוסך הזה.
  18. רכשתי ג'ק עגלה 2 טון של אמריקן איגל. אחרי שימוש אחד הבחנתי בדליפת שמן מבורג השחרור של הבוכנה. מהלך הזרוע שלה היה גם קצר קצת. החזרתי את המוצר לרשת ממנה קניתי. למישהו יש המלצה על ג'ק עגלה טוב ולא יקר מדי?
  19. לא ממליץ על הקראנס מאחר והוא פחות מרווח. נהגתי עליו פעם לאילת והיה צפוף. גם מבחינת המיזוג הוא פחות נוח מאחר ואין פתחי מיזוג למושבים אחוריים. את ה 5008 לא מכיר, אבל כאן בפורום לא שמעתי דברים טובים. בתקציב שלך ואולי עם תוספת לא גדולה, אתה יכול לקחת קרניבל 7 מקומות עם 185 כ"ס. לדעתי עדיף בהרבה על האופציות האחרות שהזכרת.
  20. יש לי אחת כזו שנת 2009. רכב מעולה, לדעתי. נוח לנהיגה, מרווח ואמין. צריכת דלק כ 9.5 ק"מ לליטר. משונה שאתה שואל על ריקולים, כי בדיוק השבוע קיבלתי מכתב שקורא לי לבצע ריקול כדי לבדוק את קופסת הממסרים. במכתב כתוב שעשויה לחדור שם לחות. בדקתי אצלי, אין שום לחות. בכל מקרה אקפוץ למוסך בעוד זמן מה שיבדקו. אם אתה צריך רכב למשפחה של 6-7 אנשים, זהו הרכב שנותן תמורה מעולה בעד הכסף מבין המינוואנים הקיימים בשוק. בשנתונים הללו הוא כבר ספג ירידת ערך ועכשיו הוא ממש זול, אך עדיין אמין ומרווח. עם 185 כוח סוס הרכב מאיץ בקלות גם בעליות לירושלים. התחזוקה במוסכים המורשים מאוד יקרה, אבל אם יש לך ידיים טובות, אפשר לעשות את הטיפולים הפשוטים של החלפת פילטרים ושמן לבד וגם תקלות פשוטות ולהוזיל מאוד את עלויות התחזוקה. אני מחזיק את הרכב מאז עלה על הכביש ונראה לי שאמשיך להחזיק אותו. הסיבה היחידה בגללה חשבתי להחליף היתה לעבור לרכב עם 8 מקומות, הקרניבל החדשה, אבל לדעתי התועלת הנוספת במעבר נמוכה מהעלות הכספית ולכן לא שווה כרגע.
  21. shha

    איתוראן , כן לא למה וכמה?

    כשקניתי את הרכב הביטוח דרש איתוראן. נדמה לי שזה עלה לי כ 5000 שקל להתקין את המערכת ועוד דמי מנוי של 50 שקלים לחודש. אחרי שנה, הביטוח כבר לא דרש איתוראן והחלטתי להתנתק מהשירות שלהם. עברו מאז 8 שנים ו 4800 שקלים שחסכתי.
  22. בעלות של הדלק + זמן תוכל כבר לשכור דירה באריאל...
  23. לא מסכים אתך, אבל עזוב, זה וויכוח עקר.
  24. יש הבדל באיכות הסולר בין התחנות הגדולות לקטנות. בקטנות אין תוספים בסולר. תדלקתי כמה חודשים בתחנות קטנות יותר זולות ושילמתי את המחיר בכך שנכשלתי בטסט על זיהום אויר והייתי צריך להוסיף תוסף ולבצע טסט חוזר. אני את הלקח למדתי. המדינה "חשבה" שהסרת הפיקוח על הסולר תייצר תחרות ותוזיל מחירים, התוצאה בדיוק הפוכה. בכל מקום שאין פיקוח בישראל - המחירים עולים. אני זוכר שנכנסתי פעם לתחנת דלק באילת ושאלתי איך יתכן שמחיר הסולר גבוה מזה שבסנפים שלהם במרכז הארץ? איפה הנחת המע"מ? התשובה של המתדלק היתה: אין פיקוח על מחיר הסולר ואתה בלב המדבר, לך תחפש תחנת דלק. נראה לי שהתשובה הזו אומרת הכל.
  25. אם יש לך אחריות, אין כאן שאלה בכלל. תן להם לפתור. זה בחינם. אם לא יצליחו לפתור, או יפתרו לחודש חודשיים ואז זה חוזר, לדעתי הם יהיו חייבים לפתור שוב במסגרת האחריות, כי בעצם הם לא תיקנו מלכתחילה.
×
×
  • תוכן חדש...