shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
סיאט לאון 2002. שעון חום נוזל קירור לא בתחום הרגיל
shha פרסם הודעה בנושא של pasat04 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כנראה הטרמוסטט שלך פתוח קבוע, או שמישהו הסיר אותו. -
האם קצר כתוצאה משימוש בכבלים להתנעת רכב אחר יכול להתגלות אחרי כמה שבועות ?
shha פרסם הודעה בנושא של dor_xd בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
זה לא מדויק. כאשר משהו מקצר באופן רגעי מערכת חשמלית/אלקטרונית, עשוי להיגרם נזק חלקי לאחד הרכיבים (לא נשרף לגמרי, אלא ההתנגדות הפנימית שלו השתנתה, עלתה או ירדה). בהמשך הרכיב עשוי לשבוק חיים. -
מים נכנסים לתוך הרכב מאזדה לנטיס ומצטברים משמאל לחלון הקדמי בפינה= מה עושים?
shha פרסם הודעה בנושא של זושא בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תתחיל מבדיקת אטימות של חלון ודלת הנהג. בדוק אם הגומיות יבשות. תנגב טוב כל סימן לרטיבות ואז סגור הדלת והתז מים על החלון עם צינור או דלי. ותבדוק אם חדרו מים. -
עדכון: הוחלף רדיאטור ברכב בסיועו האדיב של אסף. החלפה מסובכת יחסית כי היה צריך לפרק המון דברים, אלמלא אסף היתי עושה זאת כנראה במוסך. בדיעבד הסתבר כי הרדיאטור המקורי אף הוא תוצרת חברת DOOWON, כך שבעצם הרדיאטור התחליפי שקניתי הוא בעצם מקורי, רק בלי הלוגו של יונדאי/קיה. הבדל נוסף: עלה פחות מחצי מחיר מעלותו במוסך מורשה. זה יכול לשמש לקח לכולנו כאשר אנו שוקלים איזה חלקים אנו רוכשים לרכב ומאיפה. שוב, אני רוצה להודות לאסף שבלי עזרתו היתי בוודאי מסתבך והעבודה היתה נמשכת הרבה יותר זמן. אסף סירב לקבל תשלום, למרות שהצעתי, ועל כך מגיע לו שוב כל הכבוד, מאחר ואני יודע שהוא מסייע לרבים בפורום. תמונות הרדיאטור הישן והחדש.
-
-
ממש לא במכשיר שאני קניתי. לא יודע על מה אתה מדבר. מבחינת הפלסטיקה הכל יציב וחזק. שום דבר לא מרגיש שהולך להתפרק. יש אחריות לשנה. אם מתקלקל - מחזירים. בכל מקרה כרגע המבצע נגמר. זה היה מבצע ליום אחד.
-
מתכוון להחליף. כבר רכשתי רדיאטור מתוצרת חברת DOOWON. לפי מה שכתוב באתר שלהם הם ספקים של חברת יונדאי/קיה. פחות מחצי מחיר ממה שדורשים במחסני היבואן.
-
לכל מי שחיפש מברגת אימפקט במחיר נוח, היום יש מבצע ב ACE על מברגת מאסימו 20V 150NM. מחיר - 200 שקלים. לדעתי תמורה מעולה למחיר. האיכות גם כן טובה, לפחות מבדיקה ראשונית בחנות.
-
צינור רדיאטור חדש באורך שונה מהמקורי? (סוזוקי SX4)
shha פרסם הודעה בנושא של shr בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מוזר. אני מקווה שזה לא ככה אצל כל היבואנים. יצא לי להזמין מחו"ל צינור קטן. הגיע בול תואם למקורי. -
על הנייר נראה טוב, השאלה היא איך הביצועים של המערכת.
-
כתשובה לשאלה של בוקי בשרשור שלו, וכהמשך לשרשור שלי, אני מעדכן שהצלחתי לאטום את הסדק בדוד העליון ולהפתעתי אחרי מספר נסיעות של חצי שעה כל אחת, החומר מחזיק ואין שום סימני נזילה. מדובר ב"מיסטר פיקס" טיובה שעולה כ 12 שקלים. ישנן 2 סוגים אחת למתכת ואחת למשטחים רטובים. אני השתמשתי בזו של משטחים רטובים. שפשפתי את הדוד מעט עם נייר לטש, ערבבתי את החומר ומרחתי אותו על הסדק. החומר מתקשה מהר מאוד, משהו כמו דקה שתיים, אבל כדאי לתת לו לנוח קצת לפני שנוסעים. אני המתנתי כשעה. בכל מקרה אני מתכוון להחליף את הרדיאטור, כי אין מה לעשות, אי אפשר לדעת כמה זמן החומר יחזיק ו/או מתי יצוץ לו סדק נוסף, אבל כתיקון זמני זה בהחלט טוב.
-
אתה מדבר על גל ירוק. נדמה לי שזה קיים פה ושם. מה שאולי היה יכול לעזור זה חיישנים לכל כיוון ברמזור שבודקים אם יש תנועה ובאיזה כיוון ולפי זה מקצרים או מאריכים את הרמזור. הבעיה היא שזה מצריך השקעה כספית גדולה.
-
זה הרדיאטור המקורי של הרכב (קיה קרניבל 2009). בתמונה זה נראה יותר יבש ממה שזה במציאות. התכוונתי להדביק כמשהו זמני עד שאחליף, אבל הבנתי שזה חסר סיכוי. בכל מקרה הייתי מחליף כי אם הדוד העליון נסדק, אז גם התחתון עלול להיסדק בקרוב.
-
תודה רבה חברים. לאחר בדיקת מחירים והתייעצות הזמנתי רדיאטור תחליפי קוריאני. 820 שקלים בחנות בחולון. בוקי כל הכבוד על ניסיונות ההדבקה. חסכת לי את הטרחה.
-
אני מצרף תמונה של הסדק ברדיאטור. בררתי קצת מחירים. בחנות חלפים המחיר לרדיאטור הוא כ 1700 שקל (למקורי) כולל מע"מ במוסך המחיר הוא כ 1700 + מע"מ אבל אני מניח שאפשר שם לקבל הנחה של כ 15%, אז זה יוצר אותו דבר. מחיר העבודה כרגע אני לא יודע. אם אני מזמין מקוראה פרטס (מקורי), המחיר הוא 200$ + 70$ דמי משלוח, בערך 1000 שקל, על זה יש להוסיף מע"מ. מחיר תחליפי חדש מסין/טייוואן 690 שקלים. השאלות שלי הן: 1. מניסיונכם, האם רדיאטור תחליפי יהיה מספיק איכותי או שעדיף בכל מקרה מקורי (הבדל של 1000 שקל)? 2. האם ניתן לאטום סדק כזה עם חומר כלשהו (סיליקון עמיד בחום/לחץ וכדומה), עד שהפריט יגיע מחו"ל, במידה ואזמין מקוריאה? 3. מה עלות העבודה בערך? 4. נראה לי שבגלל שהסדק בראש הרדיאטור, אז המערכת יכולה לאבד נוזלים עד כמות מסויימת ולא מעבר, מה דעתכם? תודה לעונים.
-
אשתדל לצלם מחר.
-
שלום לכולם, היום גיליתי כי בראש הרדיאטור אצלי ברכב יש סדק נימי דרכו יש נזילה של נוזל קירור. הנזילה היא קטנה (אחרי נסיעה של שעה וחצי - שעתיים, צריך למלא את מיכל ההתפשטות, שזה כשתיים שלוש כוסות נוזל קירור). ראש הרדיאטור עשוי סוג של פלסטיק קשיח (קח נראה לי). אני מתכוון להחליף רדיאטור, אבל לבינתיים, האם מישהו יודע אם אפשר לסתום את הסדק עם חומר כלשהו? תודה לעונים.
-
סתם שתדע, המקרה שלך אינו מקרה חריג וייחודי. ניסיונות עקיצה עקב נוכלות או עקב חוסר מקצועיות או סתם חזירות במחירים, הם דבר שכיח במוסכים. אצלי, בכל רכב שהיה לי, נתקלתי במקרים כאלו. כמובן שאחרי כל ניסיון כזה עזבתי את אותו מוסך, אבל זה לא מנע את המקרה הבא. הלקח שלמדתי מכך הוא לעשות מה שאפשר לבד ומה שאי אפשר לבד, לבקש לראות על הרכב ולקחת מספר הצעות ולרכוש חלפים לבד ולהביא למוסך במידת האפשר.
-
אני מעדיף לשלם תמורת השירות שהוא מקבל, כי: 1. אני מקבל את אותו שירות כשאני נוסע בכביש מספר 1 או כביש מספר 40. מה ההבדל?! 2. תאמין לי שאותו אזרח שילם אלף מונים עבור השירות הזה דרך מסי רכב, מסי דלק, מס הכנסה, מלווה ברצון ומלווה בששון. למה לעשוק אותו פעם נוספת?! 3. אם המדינה תשקיע את הכספים הנחוצים בתשתיות תחבורה, אולי יהיו לה פחות כספים יחודיים לשלם ופחות כספים לבזבז על דברים פחות נחוצים. קאפיש?
-
לא יודע אם החישוב שלך מדוייק או נכון וזו גם לא הנקודה. העובדה היא שרוב האנשים מעדיפים לא לנסוע דרך כבישי אגרה (לא יודע מה קורה בכביש המנהרות בנקודה זו, פשוט לא מכיר) מסיבות של כסף או חוסר רצון להתעסק עם תשלום למפעיל או יותר גרוע קנסות מנופחים שמגיעים אחרי שנים. בקשר לשאלה שלך, תתפלא אבל התשובה שלי היא כן. הייתי רוצה לראות את המדינה משקיעה כספים בתשתיות מתקדמות בצפון. אני בטוח שגם תושב אילת מבין שאם המדינה משקיעה בצפון הרבה כסף, היא לא תזניח גם אותו. גם שירותי תחבורה יותר יעיל להפעיל באמצעות המדינה ולא יזם פרטי. ההוכחה היא בכך שליזם הפרטי בכבישים (לפחות בישראל) אין שום סיכון רק רווח. הרווח הזה היה יכול להישאר בקופת המדינה (לצורך העניין גם כסף שנשאר בכיסו של האזרח הפרטי הוא רווח למדינה, כי מדובר כאן בתועלת ציבורית ולא רק בשקלים בקופת האוצר). כשאזרח שנוסע בכביש אגרה מידי יום משלם מאות שקלים כל חודש, הוא מרגיש את זה בדיוק כמו העלאת מיסים. מה ההבדל? רק שכשהוא משלם זאת לבדו וזה לא יוצא מקופת האוצר, זה מכביד עליו יותר. העלות גבוהה יותר כי היא כוללת את הרווח היזמי וגם ה"מס" מוטל בצורה לא שוויונית. מהבחנת החישוב הכלכלי של התועלת הציבורית היה עדיף שהמדינה תסלול בעצמה.
-
זה בדיוק העניין. לך משתלם - אתה נוסע. לאחר לא משתלם - הוא לא נוסע. מה ההבדל בניכם? כסף. כלומר מי שיש לו כסף פנוי - נוסע בכביש פרטי על אדמת מדינה במימון ערבויות מדינה ונהנה. מי שאין לו כסף פנוי - לא נוסע, ממשיך לסבול למרות שמימן את הכביש דרך המדינה (האדמה והערבויות). זו לא מדיניות חברתית שוויונית. זו אפליית עניים. וזה בדיוק מה שלא בסדר בכל העניין. אצה רוצה כביש פרטי? בבקשה. בכסף שלך, על האדמה שלך ובלי שום ערביות של המדינה, אחרת שהמדינה תסלול ותאפשר נסיעה חופשית לכל.
-
אני לא נוסע במנהרות הכרמל. מעולם לא יצא לי לנסוע בהם. אני בטוח שאף אחד לא התכוון שיתנו לו לנסוע בחינם בפרוייקט פרטי, אבל אנשים טוענים בצדק נגד ההפרטה הזו של חובות הממשלה כלפי האזרחים. ניסו להפריט את בתי הסוהר ובית המשפט עצר זאת. הפריטו את שירותי הבריאות לתלמידים. הפריטו את צים וראינו מה קורה שם, הפריטו את מפעלי ים המלח וערכי הטבע שם סובלים קשות. לא צריך להפריט את עצמנו לדעת. ואם כבר מפריטים, צריך קודם כל לדאוג לאינטרס של האזרח, הן מבחינת המחיר והן מבחינת השירות. וזה כנראה לא נעשה כאן.
-
לעשות מנוי זה לחלק מפתחות לחשבון הבנק שלך. אנשים לא אוהבים לעשות זאת ויש בכך הגיון, אם אתה לא משתמש קבוע. מי שמשתמש במנהרות באופן קבוע, הגיוני לעשות מנוי.
-
אם כך, מדוע את כביש מספר 1 מימנה המדינה, ובעצם כל האזרחים, כולל תושבי הצפון שלא משתמשים בכביש?! אם את מנהרות הכרמל צריכים לממן תושבי חיפה, אז כל הכבישים במדינה צריכים להיות ממומנים ע"י התושבים שגרים לידם ונוסעים בהם, לא? כבישים הם תשתיות לאומיות. הם נבנים על קרקע ציבורית ומשרתים צורך ציבורי חיוני. זהו בפירוש תפקידה של הממשלה. כבישי אגרה, למרות שנהוגים בכל העולם, הם כבישים שמפלים לרעה אוכלוסיות חלשות. זה בדיוק כמו מס גולגולת, שכמו שאתה למד משמו, הנו מס נודע לשמצה.
