shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
צודק, עדיין זה בדיוק ההבדל בין מוסך/מכונאי מומחה ובעל נסיון לסתם מוסך/מכונאי מתחיל. לראשון יהיו הרבה פחות מקרים שנדרשת עבודה רבה מאשר השני.
-
עזרה באיתור תקלת חשמל (מתניע לסרוגין) - דייהטסו שרייד 2000
shha פרסם הודעה בנושא של phpclub בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
נתק את המצבר (כאמצעי בטיחות) ותתחיל מניקוי טוב של אזור הפיצול המלוכלך בשמן. תבדוק מה מצב החיבור באזור זה והאם יש שם חיבור רופף שעלול לגרום לבעיה. -
הצעת מחיר שקיבלתי ממוסך צ'מפיון לטיפול בסיאט איביזה
shha פרסם הודעה בנושא של jonson19900 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אלו הם המחירים במוסכים מורשה יבואן. לא לחינם הוא אמר לך שהוא ידאג שתקבל הנחה, כי יש להם מהיכן להוריד. ככה זה כשיש הרבה בשר על העצם. הייתי מציע לך לרכוש את החלקים לבד וללכת למוסך כללי (אחרי שתברר את מחיר העבודה). כך גם תהיה בטוח באיכות של השמן/חלקים ששמו לך וגם יהיה יותר זול.(אגב ישנם דברים שזה ממש קל ופשוט לעשות לבד, כמו החלפת פילטר אויר ופילטר מזגן - יותר פשוט מלהחליף נורה בפנס). -
דניאל, אני בטוח שזה לא פשוט. אני לא מכונאי במקצועי והידע שלי בתחום שולי וזעיר, אבל רעש של מתכת שנוגעת במתכת זה משהו שהוא הרבה יותר מוחשי מאשר נאמר חריקה או שריקה. אני יודע שבמכוניות קשה יותר לאתר תקלות בגלל עלויות עבודה/חלקים, עדיין הייתי מצפה שמוסך שמקבל תקלה כזו יאתר את מקור התקלה ולא ירים ידיים ויגיד לא יודע, בוודאי אם זה מוסך יבואן.
-
רעש של מתכת נוגעת במתכת ועשרות מכונאים לא מצאו את הבעיה? נשמע לי מאוד מוזר. הם וידאו שלא מדובר במניפות של הטורבו?
-
היי motor12, חשבתי שהסרטון שהבאת בהתחלה זה סרטון שאתה צילמת, אבל עכשיו אני רואה שזה מלפני 7 שנים ושל מישהו אחר. שים לב בתגובה האחרונה לסרטון, מישהו טוען שהבעיה היא אכן ב wastegate . אם אכן כך, ישנן שתי דרכים לפתור את התקלה: 1. להחליף את הסולונואיד. במוסך ייקחו לך די הרבה כסף על החלק לכן מציע לך לקנות לבד. 2. לפרק את הסולונואיד ולנקות אותו כפי שרואים בסרטון. שים לב לעשות זאת ממש בזהירות. הדיאפרגמה בפנים מאוד מאוד עדינה ונקרעת בקלות. כשאני ניסיתי לנקות את הסולונואיד שהורדתי, הדיאפרגמה נקרעה לי ממש בקלות. מציע לך לרכוש חדש מחו"ל ולהרכיב, ואת הישן לנקות בזהירות בזמנך הפנוי שיהיה לך ספייר. בהצלחה.
-
נראה לי שההסבר לשאלה שלך טמון בשרשור למטה בדברים שכתב אורן: https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?123287-WasteGate-%D7%9E%D7%94-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%95%D7%A7-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%A7%D7%99%D7%93-%D7%A9%D7%9C%D7%95
-
האמת שלא חקרתי את זה ואיך בדיוק זה עובד, אני מדבר מתוך ניסיון. גם אצלי כשהייתי משחרר את הדוושה היה צליל של שריקה. גם אצלי לא הצליחו למצוא את מקור התקלה במוסך והייתי צריך להגיע שלוש-ארבע פעמים עד שאחד המכונאים זיהה מידית את הבעיה. אני מניח שזה קשור לבניית הואקום במנוע, אבל אל תתפוס אותי במילה . בכל מקרה כשיש את הרעש הזה זה אומר שהשסתום לא מתפקד נכון. הכל כמובן בהנחה שזו הבעיה במקרה הזה. צריך לבדוק.
-
אני מבין שמדובר במנוע טורבו. מאחר והצליל הזה מופיע בעת שחרור הגז, זה גורם לי לחשד שמדובר בסולונואיד של הטורבו. לא מדובר בצלצול, כי צלצול מנוע יופיע בעת לחיצה על הגז כשהמנוע מתאמץ ולא כשמשחררים גז. לעומת זאת הצליל הזה אם מקורו בסולונואיד, מופיע בעת שחרור הגז. אם אכן זה הסולונואיד, אז כנראה חדר לתוכו אבק שגורם לתפיסה חלקית שלו ומכאן הצליל. אגב, אם אכן זו הבעיה כדאי לך לבדוק מהיכן חדר אבק למערכת (תתחיל עם בדיקת סדקים בצינור האויר). אני מצרף לך סרטון שתבין על איזה שסתום אני מדבר. בהצלחה.
-
נראה לי שניתנו כאן רוב התשובות והסיבות. ישנה אולי סיבה נוספת. בהרבה מכוניות בגלגל האחורי יש בלם תוף בעוד בגלגל הקדמי יש בלם דיסק. הרבה יותר קל לממש בלם יד על בלם תוף מאשר על בלם דיסק (מבחינה מכנית). בקרניבל למשל, יש בלמי דיסק גם בגלגלים הקדמיים וגם בגלגלים האחוריים ובכל זאת היצרן העדיף להוסיף בלם תוף בגלגלים האחוריים במיוחד לצורך בלם היד.
-
לא רלוונטי לגבי, אבל כנראה פספסתי משהו. היבואן נותן הנחה לקבוצה או לא? כי ראיתי פרסום שהרכב הנ"ל עלה כ 110,000 לפני שינוי המס.
-
אני חשבתי שכל המצלמות מוציאות פלאש רגיל. מצאתי בלוג המסביר קצת יותר על המצלמות. למי שמתעניין. https://www.mitsu.co.il/?p=3813
-
תודה. היה מעניין לקרוא ולהשוות לרכב שלי (קרניבל דיזל). רק תיקון קטן, לפי 91,000 ק"מ עלות הדלק שלך היתה כ 57,000 שקל (במחירי היום) כלומר כ 1200 שקל לחודש. אם העלות היתה 300 שקלים לחודש, אני חושב שכל הפורום היה רץ להחליף את הרכב שלו למזדה 5
-
ממיר קטליטי תקול - מוסך אומר להחליף, יש אפשרויות נוספות?
shha פרסם הודעה בנושא של zanjiman בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
קודם כל שים תוסף דלק לרכב כשהמיכל דלק על חצי או רבע וסע קצת. היה לי מקרה דומה עם יונדאי והבעיה נעלמה כלא היתה. גם לי המוסך התעקש שצריך להחליף ממיר, מה שהתברר כמיותר לחלוטין, הממיר היה תקין לגמרי. -
אם תמיד השתמשת במים כחולים, אז אין כאן בעיה של אבנית. ישנה אפשרות שביציאת מים מהמיכל אל המשאבה הצטבר קצף של סבון. לפעמים זה קורה ואז המשאבה שואבת על ריק ולא מצליחה לשאוב את המים. הדרך המהירה לטפל בזה היא לרוקן את המיכל ולמלא מחדש ולשים לב שלא מכניסים פנימה קצף. דרך נוספת יותר אורכה היא ללחוץ על השפריצר הרבה פעמים עד שכל האויר/קצף יצא.
-
הפרקטיקה של ניפוח מחירי חלקים (לא רק פי 2, אלא גם לפעמים פי 10) היא לא רק במותגי פרימיום, זו פרקטיקה בכלל השוק בייחוד במוסכי יבואן. מנפחים מחירים כי יכולים, או כי הלקוח לא מבין. ראה התחקיר ששודר אתמול בתוכנית ברקוד, או בתוכניות עבר של "יצאת צדיק".
- 127 תגובות
-
- במוו
- דלק-מוטורס
-
(ועוד 1 )
תגיות:
-
חידשת לי. אז בוא תסביר לי איך סדק בצינור האויר השפיע על כושר הסחיבה של הרכב? האם זה בגלל השפעה על הואקום של הטורבו? ומדוע אם לא צריך לשלוט על כמות האויר המוזרקת למנוע, צריך יחידת MAF? בדיזל התערובת אמורה להיות עניה יותר מאשר בבנזין (יחס של 1:25), אבל האם כשהיחס עולה נגיד ל 1:50 זה לא ישפיע על הסחיבה של הרכב?
-
אגב, אם אתה חושב שבמוסך כאלה מומחים בזיהוי תקלות, אז שתדע שבמוסך לא הצליחו לגלות את הסדק בצינור האויר אצלי, אלא בסופו של דבר אני הייתי זה שזיהה את הבעיה. גם תקלת לוואי שנוצרה בגלל הסדק הנ"ל הייתי צריך להגיע שלוש-ארבע פעמים למוסך עד שמצאו את הבעיה. כמובן שאני לא רוצה להכליל, אבל אם אתה רוצה שהרכב יתוחזק נכון אתה חייב להתמצא בו לפחות קצת, כדי שתוכל להצביע במוסך על הבעיות שמפריעות לך ולהתעקש שימצאו את הפתרון.
-
גם הרכב שלי דיזל. וגם אני חוותי ירידה בסחיבה של הרכב ותגובה לא אחידה של דוושת הגז והסיבה היתה סדק בצינור האויר. לאחר החלפת הצינור התופעות נעלמו. אגב, אני לא מאמין בקטע הפסיכולוגי. גם אני בהתחלה חשבתי שאולי אני מדמיין, אבל בסוף התברר שזה לא היה דמיון בכלל. אם הנהג מרגיש שיש ירידה בביצועים - בטוח שיש ירידה.
-
מחפש בוסטר התנעה לרכב שלי סוזוקי קרוסאובר שנת 2016
shha פרסם הודעה בנושא של latinos בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
המחיר של זה כמעט כמו מחיר של מצבר חדש. אני מניח שיש לזה אורך חיים מסויים, כמו לכל סוללה. וגם אם זה יעזור לך פעם אחת כי המצבר שלך נגמר, הרי אתה תחליף מצבר ברכב ובפעם הבאה שתצטרך הבוסטר כבר יהיה לא שמיש (עברו 3 שנים). זה משתלם לקנות בוסטר במחיר של מצבר רכב בשביל שימוש חד פעמי? -
אתה בטוח בזה? אם כן מדוע בפוליסה מציינת חברת הביטוח שני סוגי השתתפות עצמית, אחד עבור עצמך ואחד עבור צד ג'?
-
קרה לי מקרה דומה. קטנוע עבר באדום ושבר לי פנס אחורי. נהג הקטנוע נפל על הכביש וכל הפלסטיק של הקטנוע נשבר. ירדתי מהרכב ואמרתי לקטנוען להגיע לצד הכביש לשולים. אמר לי כן אני מגיע. עלה על הקטנוע וברח מהר. החלטתי לוותר ולעזוב את זה. כאב הראש שבחיפוש אחריו והגשת תלונה לא שווה את עלות התיקון.
