Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. הבעיה העיקרית ברכבי ה 7 מקומות היא הצפיפות במושבים האחוריים, הן מבחינת מרווח רגליים והן מבחינת נוחות גישה. לפני שאחת רוכש כדאי שתבדוק את זה . נושא נוסף שכדאי להתייחס אליו הוא האמינות וצריכת הדלק. רכבים גדולים נוטים להיות צרכנים גדולים של דלק, לכן עדיפה גרסת הדיזל היותר חסכונית.
  2. בקשר לחלון נהג שנפתח עד הסוף בלחיצה, נראה לי שזה קיים בכל רכב כמעט, כולל אצלי, ועדיין המרים שמשות עובד. לא נראה לי שיש איזה שהו פטנט מיוחד עבורו. אני לא עונה מידע ספציפי כמתקין, אלא מתוך הערכה סבירה. לפני שאתה פותח את הדלת ומתקין כדאי שתבדוק ותברר שאכן הערכה הנ"ל היא plag&play. כלומר שאין שום בעיה בחיבוריות לשלט הנעילה של הרכב וכיוצא בזה. במידה ואתה מתקין כדאי שתעדכן בשרשור הזה למען אחרים דירצו לעשות זאת גם כן.
  3. בקשר למים ברכב- כדאי מאוד שיהיה בקבוק מים ברכב באופן קבוע, אבל בשום אופן לא לשתיה! את המים לשתיה תקחו מהבית עבור כל יום/נסיעה בנפרד. בקבוק שיושב ברכב בחום של הקיץ מפריש חומרים לא סימפטיים שלא כדאי לשתות. מזגן- כשנכנסים לרכב לפתוח חלונות ולאוור את הרכב ולהפעיל מזגן על מצב איוורור חיצוני. אח"כ אפשר לסגור חלונות ולהעביר את המזגן לסירקולציה פנימית.
  4. ממש לא גרושים.
  5. הארכת אחריות ע"י היבואן פירושה המעשי הוא המשך טיפולי השגרה של הרכב במוסכים מורשי יבואן. את מי זה משרת יותר, את בעל הרכב או את היבואן? כשמדובר ברכבים יחסית אמינים, לי התשובה ברורה.
  6. לא אמרתי מילה על חרם. אין סיבה לחרם, אלא בדיוק מה שאמרת: צרכנות נבונה. הכלל הראשון בצרכנות נבונה הוא אל תחיה ממה שאין לך, דהיינו אל תיקח הלוואות אלא אם זה ממש חיוני. תראה את ההבדל בן פותח השרשור הזה לבין יגאל זלצר שרשם שרכש רכב ב 27,000 שקל מודל 2011 , במצב טוב ועושה 22 ק"מ לליטר ( זה אמיתי?! הרכב שלי שותה יותר מפי 2 מזה ). יגאל בטוח לא לקח שום הלוואה וישן טוב מאוד , בעוד שפותח השרשור מטריד את עצמו במחשבות על החלפת רכב על מנת לסגור את ההלוואה. לצערנו היום כמות החוב של הציבור עלתה פלאים. הציבור לוקח הלוואות בלי לחשוב פעמיים. פשוט חבל כי המשמעות היא לחיות בהווה על חשבון העתיד.
  7. מה שאני אומר ואתה מסרב להבין זה שכאשר שער הרבית בעולם נמצא סביב האפס, תקבולי הריבית של משקי הבית נמחקו כמעט לחלוטין, אז גם פער הריבית שהבנק גובה חייב לרדת ולא יכול להישאר במרומי האולימפוס כאילו כלום לא קרה. הבנק חייב להרוויח פער ריבית מסויים (מינימום מסויים) על מנת שלא יפסיד, אבל לא יכול לגבות רביות של 13% על אוברדראפט או 6% ממשקי הבית או 3.5% ריבית ממוצעת מכל הלווים. הבנק חי מריבית והריבית בעולם ירדה לאפס, זה חייב להשפיע גם על רווחי הריבית של הבנק. הבעיה היא שזה לא קורה. הדרך היחידה שתגרום לבנקים להבין זאת היא להפסיק לקחת הלוואות על ימין ועל שמאל, אלא רק כשממש, אבל ממש אין ברירה אחרת.
  8. נכון מבחינת הבנק אין שום הבדל, אלא שאתה תמיד חושב על הבנק ואני חושב על הצרכן. זה כנראה ההבדל בנינו. נראה לי שהדיון סטה המון מהנושא העיקרי ולכן נשאיר זאת כך. שיהיה יום טוב.
  9. 2. נכון שפער הריבית הוא ההפרש בין ריבית החובה לריבית הזכות, אבל שום דבר לא מונע ממני או ממך לבצע את החישוב גם באחוזים. למה? כי תסכים איתי שיש הבדל ענק בין מצב של: ריבית זכות 10% וריבית חובה של 13% למצב של ריבית זכות 0.5% וריבית חובה של 3.5%. ההבדל בין שני מצבים אלו הוא תהומי ולכן חשוב לבצע גם את החישוב באחוזים על מנת לקבל פרופורציות. כאשר הריבית במשק(ריבית ב"י) היא 0.1% פער ריבית של 2.5% ממש לא סביר! 3. אנחנו נמצאים בתקופה בה ריבית הבנקים המרכזיים בעולם היא לא נורמלית. ריבית זו גורמת לעיוותים גדולים בשוקי ההון בעולם. העיוות הזה משקף את הדוגמא שהבאתי לך בסעיף 2 להבדל בין שני מצבי ריבית. יחד עם זאת תסתכל על פער הריבית בארה"ב ב 2017 ותראה שהוא כ 3% כשגובה הריבית שם היא 2%. פער של 150% שהוא עדיין מטורף אבל נובע מהמצב הלא נורמלי שהזכרתי כאן. אם תביט בגרף דומה של בנקים באירופה ( https://fred.stlouisfed.org/series/DDEI01EZA156NWDB ) תראה ששם פער הריבית הוא כ 2%. זה המצב כיום כשהשווקים לא נמצאים בנקודת איזון אלא במצב לא נורמלי שנובע מהמפולת בשוקי ההון בשנת 2008 וההזרמה המאסיבית של הבנקים המרכזיים בעולם. זה לא מצב נורמלי אלא שהבנקים המרכזיים לא יודעים כרגע איך לצאת ממנו. 4. לא ניסיתי להצדיק את הבנק או את הצרכן, אמרתי שאין זה מתפקידי כצרכן לעשות את חישובי הבנק, אלא אך ורק את החישובים שלי כצרכן. החישוב שלי אינו מעוות, אלא הוא חישוב קר ורציונלי שמנסה למקסם את התועלת לצרכן. אני אסביר: לכל אחד מאיתנו יש חסכונות. גם חסכונות פנסיוניים המושקעים בורסה ושוק ההון וגם חסכונות בבנק הנמצאים בפקדונות, חסכונות סגורים או בעו"ש. אם אתה כצרכן הולך ולוקח מהבנק הלוואה בריבית של 3.5% או 2% כשעל הכסף שלך ששוכב בבנק אתה מקבל 0.2% אז זה מעשה חסר הגיון. הפסד נקי המכרסם בחסכונות שלך. זה כל מה שאמרתי. לא מבקש מהבנק לתת לי הלוואה בריבית כזו או אחרת, פשוט עושה את השיקול של מה טוב לי ולא מה טוב לבנק. 5. הטיעון רלוונטי לחלוטין ונכון לחלוטין. הרלוונטיות היא שלצרכן הפרטי פער הריבית הוא גבוה יותר מפי 6. הנכונות של הטיעון היא עובדה גם לפי בנק ישראל. תקרא כאן בעצמך : https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3718932,00.html
  10. 1. לא נכנסתי לדוח של בנק הפועלים, אבל נניח שהמספרים שאתה כותב נכונים. 2. כתבת שהבנק שילם 0.57 ריבית וגבה 3.1% ריבית. בערך פי 6. 500% רווח או פער ריבית. זה נשמע לך סביר או הגיוני?! 3. אתה מוריד את הכנסות הבנק ומשאיר את ההוצאות באותה רמה. זה לא סביר ולא הגיוני. כשהכנסות פוחתות הגוף הפיננסי חייב להתייעל (דבר שהוא לא רוצה לעשות כדרך שיגרה) וזה אומר לקצץ בכמות הסניפים, לקצץ משכורות עתק לבכירי הבנק עם בונוסים של עשרות ומאות מיליונים וגם להוריד רמות שכר של העובדים. תראה מה המשכורת הממוצעת בבנק ותבין לבד לאן הולך כל הכסף ולמה הבנק צריך פערי רבית מטורפים כאלו. התייעלות זו מילת הקסם בכלכלה מודרנית, מערבית שרואה את טובת הציבור בנוסף לטובת העסקים. 4. אני ממש לא צריך לעשות את החשבון של הבנק. בשביל זה הוא מעסיק את טובי הכלכלנים. אני עושה את החישוב של הצרכן. האם אני כצרכן יכול לקבל ריבית שמתקרבת קילומטר שלם מריבית של 3.1% על הכסף שלי ללא סיכון (כלומר לא הימורים בבורסה)?! האם אני יכול לקבל חצי מהריבית הזו? שליש? לא! אז למה שאני אסכים לשלם פי 6 ממה שאני יכול לקבל?! מה אני מזוכיסט?! 5. אתה מערבב את כל סך האשראי שהבנק נותן, אנשים פרטיים ועסקים. זו ראיה מעוותת. עסקים משלמים ריביות נמוכות יותר מאנשים פרטיים ומצד שני הם מהווים סיכון גדול יותר לכספי הבנק. רוב המחיקות של הבנקים הם לעסקים. צרכנים פרטיים כמעט שאין בהם סיכון כי ההלוואה מגובה ע"י הנכס (הרכב במקרה זה), או נכסים אחרים שיש לצרכן הפרטי.
  11. החישובים שעשית חסרי משמעות. אף בנק לא נותן הלוואה של 100 שקל. בכלכלה יש מושג שנקרא מחיר הכסף. מחיר הכסף הוא הריבית על הכסף. אם הבנק נותן לציבור ריבית של 0.1 או 0.2 אחוז על הכסף שלו, לא הגיוני שהוא ידרוש 2% על הלוואות שהוא נותן ובוודאי שלא 13% על אוברדראפט של לקוח בחשבון. מרווח גדול מדי זה בדיוק מה שטענתי. בכל עיתון כלכלי אתה תקרא כתבות שפערי הריבית בבנקים הם לא הגיוניים, אני לא המצאתי כאן שום דבר חדש.
  12. כשאמרתי גזל לא התכוונתי שצריך ללכת למשטרה ולהגיש תלונה, אלא שאדם רציונאלי היה מעדיף שלא לקחת הלוואה כזו. ואין כאן שום גישת קורבן, אלא בדיוק ההיפך מכך, גישה של אדם אחראי שמחשב את צעדיו הכלכליים מלכתחילה כדי שלא יצטער ויתחרט לאחר מעשה.
  13. אני עדיין זוכר ימים בהם הבנק היה נותן רבית של 5% צמוד למדד על חיסכון וגובה 6% צמוד למדד על הלוואות. 20% רווח לבנק ואף אחד לא שאל אם הבנק יכול להתקיים מזה. אז נכון שכשהריבית נמוכה מאוד אחוזי רווח של הבנק צריכים להיות גבוהים יותר, אבל פי 10%?! או פי 50 כשמדובר באוברדראפט?! זה פשוט מוגזם.
  14. אם אתה אומר ש2% ריבית זה לא גזל, אז האם כשסוחר קונה סחורה ב 100 שקלים ומוכר אותה ב 1000 שקלים האם זה גזל או לא? אם אתה אומר כן, אז גם 2% ריבית זה גזל כי זה בדיוק אותו דבר. הבנק קונה את הכסף של הציבור ב 0.2% ומוכר במחיר פי 10 שזה 2% ריבית.
  15. אמרתי 1% ריבית ובגלל שמתחילים להחזיר מהחודש הראשון זה יוצא ריבית אפקטיבית של 0.5% ( כי בעצם הכסף נמצא אצל הלווה רק מחצית מהתקופה). זה שבנקים לא נותנים בפחות מ 1.8% לא אומר שחייבים לקחת. אתה יודע כמה ריבית הבנקים נותנים על 150אלף שקל? 0.1 או 0.2 אחוז לשנה, אז אם הם רוצים יותר מאחוז זה כבר אשכרה גזל. חוץ מזה כשקונים רכב הרבה פעמים מציעים לך עסקה הכוללת הלוואה ללא ריבית רק תקנה (אגב כבר הציעו לי ואמרתי לא תודה).
  16. על פניו האשמה בתאונה מוטלת על הרכב שיצא ברוורס מחניה.
  17. צורת החישוב שלך אינה ברורה לחלוטין. ראשית אמרת שהרכב במקור עלה 150 אלף שקל? או שסכום ההלוואה שלקחת היה 150 אלף? לא ברור. כמו כן אמרת שנשאר לך להחזיר 119 אלף. איך הגעת לזה? הרי נשארו לך 3 שנים החזר (1500*3*12=54,000) + 50,000 בסוף ביחד זה יוצא 104 ולא 119,000. שים לב גם שאמרת שאתה מחזיר 1500 לחודש כפול 5 שנים = 90,000 שקל + 50,000 בסוף = 140,000 שקל. אז איך עסקת המימון היא 150,000?! (גם אני מוכן לקחת 150,000 ולהחזיר 140,000 ) את החישוב היית צריך לעשות ברמה הבסיסית ביותר לפני נטילת ההלוואה והוא היה צריך להיות: מה סכום ההלוואה שאני לוקח וכמה אצטרך להחזיר בסך הכל. ברמת הריבית במשק בשנים האחרונות (שהיא 0.1%) הריבית על ההלוואה שנראת לי סבירה במקרה כזה, לא צריכה לעבור את ה 1% לשנה, דהיינו ריבית אפקטיבית של עד 0.5% כפול 5 שנים (כי אתה מחזיר את ההלוואה החל מהחודש הראשון) . כלומר סכום ההחזר היה צריך להיות כ 2.5% גבוה מההלוואה. אם זה לא נכון, לא היית צריך לקחת את ההלוואה
  18. shha

    מה קרה ל Waze?

    ב 15 לחודש היינו בפריז. הפעלנו ווייז וגם את ה GPS של הפורד גלאקסי ששכרנו. הווייז אומר היצמד לימין וה GPS אומר היצמד לשמאל. נצמדתי לימין ופעלתי לפי הוראות הווייז פעמיים, עד שהחלטתי לזנוח אותו ולהקשיב ל GPS. כשהווייז מטעה אותך כשאתה נוהג בדרכים שאתה מכיר, זה לא נורא, אבל כשאתה נוהג בארץ זרה עם מערכת כבישים מסועפת - זו בעיה. כמו כן שמתי לב שהוויז מתריע על פניות כשאתה ממש קרוב לפניה, כשה GPS מתריע מספיק זמן לפני הפניה. ככל הנראה זה נובע מדיוק ה GPS של המכשיר בו אתה משתמש.
  19. להיות נחמד זו העבודה שלו, בסופו של יום אתה משלם לו את המשכורת עם החשבון של כ 1500 שקל במקום כ 600, שמישהו אמר כאן שעולה שיפוץ אלטרנטור.
  20. הכל תלוי ברמת הדיוק שאתה צריך. אם אתה לא מדען טילים ולא איש מכניקה עדינה, אז גם הקליבר הדיגיטלי מפלסטיק מספיק טוב. קניתי אחד כזה והוא עולה גרושים ועובד היטב.
  21. כנראה המאוורר לא עובד. חפש את הפיוז של המזגן. אם יש לך מזל, שם הבעיה.
  22. כמו שאמרו כאן יש לך כנראה טפטוף מאחד הצינורות לאורך מערכת הקירור. תעיף מבט בכל האיזורים של צינורו הקירור וחפש סימנים לנזילה/רטיבות. אפשר למשש עם היד ליד קצוות הצינורות ולחפש רטיבות (זהירות לא לחטוף כוויה). לפעמים הצינורות מתרופפים בקצוות שלהם ואז יש טיפטוף קל בנקודות החיבור. היה לי מקרה כזה לאחרונה בצינור קטן המתחבר ל egr cooler. אחרי החלפת הצינור המערכת לא מאבדת אפילו טיפה. בהצלחה.
  23. חשבתי שהשפה הבינלאומית היא אנגלית והיא מספיק טובה לכל מקום בעולם. כנראה שלא.
  24. איזה אמנות בינלאומיות? אם ממסי או חנות צילום יכולות להנפיק רישיון בינלאומי (סתם באמצעות קופי פסט) למה משרד התחבורה לא יכול?! ואם כבר צריך להנפיק רישיון בינלאומי בנפרד, למה לא רישיון פלסטיק כפי שכל מכונת חניה יודעת לעשות?! למה צריך לחזור לשנות ה 30 עם חתיכת קרטון שלא נכנסת לארנק?!
  25. אם יש לך קרוב משפחה שמבוטח בביטוח קולקטיבי דרך העבודה, זה הזמן להיות נחמד אליו ולבקש ממנו שיעשה לך ביטוח דרך הביטוח הקולקטיבי שיש לו (לפעמים זה אפשרי). זה יעלה לך הרבה פחות ובתנאים טובים יותר.
×
×
  • תוכן חדש...