shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
אין שום צידוק לשטות הזו. מדוע משרד התחבורה לא יכול לרשום ברישיון הישראלי בכותרת שזה גם רישיון בינלאומי?! או להנפיק רישיון דומה בינלאומי יחד עם הרישיון הישראלי?! בשביל מה שונה הרישיון הישראלי מספר פעמים על מנת להתאימו לתקינה הבינלאומית?! חתיכת הבריסטול המצוקמקת, עם צילום התמונה במכונת צילום מתוך הרישיון הישראלי, היא פשוט בדיחה עלובה, חזרה לשנות ה 30 עם תעודות קרטון בגודל של מחברת. לא יעיל, בזבזני, לא אסתטי, לא נכנס בארנק וזלזול בנהג הישראלי.
-
אז אולי עדיף לך ללכת למנעולן ולבקש שישכפל לך שלט חדש. לא יודע כמה זה יעלה לך, תלוי בדגם הרכב, אבל כנראה כמה מאות.
-
אם אתה לא יודע עדיף שתיתן לבעל מקצוע לעשות זאת. אישית לא התקנתי מערכת כזו אף פעם. כעיקרון צריך למצוא היכן מורכבת המערכת המקורית ברכב (אני מנחש שבדלת הנהג, אבל לא בטוח) ולחבר את החוטים של המערכת לקונקטור של המערכת החדשה, כל חוט למיקום שלו לפי שרטוט. אם אתה אינך מתקין מנוסה, תהיה לך בעיה לזהות את החוטים ואפילו למצוא היכן המערכת המקורית מורכבת אצלך ברכב ולהגיע אליה. מעבר לזה תהיה לך בעיה של הקישור לאימובילייזר. לא ממליץ לך להתעסק בזה בעצמך. מה הבעיה במערכת המקורית שלך?
-
כשהשלט שלי התקלקל, רכשתי את אותה ערכה בדיוק. כשהבנתי את הבעייתיות של להחליף את המערכת המקורית המותקנת ברכב (היא מקושרת גם לקודן/אימובילייזר) ויתרתי על הרעיון ופשוט תיקנתי את השלט (שלט מקורי ברכב שלי עולה 500 שקל כשכל הערכה הזו עולה כ 13$, כולל 2 שלטים וזה האבסורד הגדול).
-
בדקת את בית הנורה? (החלפת פנס לא קשורה כאן בכלל כי הפנס זה רק פלסטיק ואינו כולל את הכבלים, נורה ובית הנורה). היה לי מקרה דומה בו המגעים בבית הנורה גרמו לבעיה דומה (רכב מסוג אחר). המגעים שם צוברים שכבה של לכלוך וגורמים למגע לא טוב. אם זה המקרה, אפשרות אחת היא להחליף את בית הנורה. אני פשוט שפשפתי את המגעים בתוך הבית נורה וקצת עיקמתי אותם על מנת שהמגע יהיה טוב יותר.
-
האם עוד שווה להשקיע בפיז'ו 5008 1.6 טורבו 2011 שנרכשה בזול ובמצב לא טוב?
shha פרסם הודעה בנושא של גלילה הגלגלית בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
היו לכם המון נורות אזהרה שבחרתם להתעלם מהן וחבל. ישנם מספר כללי אצבע שאם שומרים אותם, אפשר בקלות להימנע מהמצב אליו הגעתם, למשל: 1. כשהמחיר נמוך מדי - זה חשוד. 2. כש"המוכר" אינו הבעלים הרשום - זה מאוד חשוד. 3. כשהמוכר מבקש לרשום את הקונה גם כמוכר וגם כקונה - זה כבר סימן לברוח מהעסקה ומהר. כל זה בלי לבדוק את הרכב בכלל ולבזבז כסף וזמן על בדיקה. אני בטוח שלהבא תהיו יותר זהירים. -
כמו שאמרו כאן יש מגע רופף בקו של האיתות. ניחוש שלי שרוב הסיכויים שהמגע הרופף הוא בבית הנורה של האיתות.
-
גיר מקבל מכות בזמן העברת הילוכים - סובארו B4
shha פרסם הודעה בנושא של bigdevil0 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בדקת את שלמות צינור האויר (האקורדיון)? ברכב שלי נוצרו קרעים (בחלק התחתון) של הצינור (כתוצאה של חום המנוע ובלאי) ואחת התופעות שקרו בגלל זה היתה מעין מכות בזמן העברת הילוכים בגיר (כנראה עקב כך שתגובת המנוע לדוושת הגז לא היתה חלקה ורציפה עקב חדירת אויר דרך הקרע). שווה לבדוק זאת. -
גיר מקבל מכות בזמן העברת הילוכים - סובארו B4
shha פרסם הודעה בנושא של bigdevil0 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
חוץ מהדפיקות בגיר אין שום תופעה אחרת, כמו בעיה בסחיבה או איחור בתגובה ללחיצה על הגז? -
זה נשמע כמו בעיה בחיוט/פיקוד שעובר אל הצד השני של הרכב. כנראה שתצטרך לפתוח את דופן דלת הנהג ולבדוק שם את החיווט/מגעים או שתיגש לחשמלאי רכב.
-
עדכון: היתי במכון לבדיקה חוזרת ועברתי את הבדיקה. תוצאה ממוצעת 0.73 ( מותר עד 1.5). בסופו של דבר השתמשתי רק בפחית אחת של תוסף ונסעתי איתה כ 250 ק"מ. זה בנוסף להחלפת פילטרים+ שמן ותדלוק בסונול סולר מתוסף עשו את העבודה.
-
האם שמעתם על מוסכניק שעושה תקלה מכוונת ברכב?
shha פרסם הודעה בנושא של gal712 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כן. אבל זה נכון גם לרכב בן 3 שנים ולאו דווקא רכב בן 16. -
האם שמעתם על מוסכניק שעושה תקלה מכוונת ברכב?
shha פרסם הודעה בנושא של gal712 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא מבין למה צריך אישור בלמים לרכב שעומד לעבור טסט?! הרי זה בדיוק מה שמכון הטסטים בודק, את תקינות הבלמים, אז למה הכפילות הזו? עכשיו תגידו שהמכון לא בודק היטב, אז אם כך למה בכלל לעשות טסט לרכב?! -
כן, יש לי שבוע. כבר שמתי תוסף שמתאים גם לסולר (גולד לייבל של ליקווי מולי). בזמן האחרון תדלקתי בתחנות של יעד ואלון (בדרך כלל אני מתדלק בסונול עם הסולר המתוסף שלהם), נראה לי שמעכשיו אני מתדלק רק בסונול.
-
הייתי אתמול במכון טסטים. נכשלתי על זיהום אויר. הבוחן נכנס בעצמו לרכב ולחץ על הגז בחוזקה והגיע לערכי סל"ד שאני לעולם לא מתקרב אליהם. הערך הממוצע שהתקבל ב 4650 סל"ד היה 2.2 כשהערך המותר הוא 1.5. שאלתי את הבוחן מה עושים? אמר לי לך למוסך. במוסך כמובן שדבר ראשון יאמרו לי לשים תוסף לדלק, אז כבר הלכתי וקניתי תוסף ורוקנתי אותו למיכל חצי מלא (קצת פחות). מאחר ואני לפני טיפול אז כבר החלפתי פילטר אויר/שמן/סולר וכמובן גם שמן חדש למנוע (בטיפול הקודם שמתי בטעות שמן 5W40 במקום 5W30 - זה יכול להסביר את העליה בערכי הבדיקה?). אני מתלבט אם זה יספיק כדי להעביר את הבדיקה במכון או אולי צריך לבצע ניקוי שסתום EGR. החריגה בערך הזיהום אויר יחסית קטנה. בשנה שעברה הרכב עבר בקלות עם קריאה של 0.77. אני מתכוון ללכת למכון יום ראשון ולבצע בדיקה חוזרת.
-
גם להולך הרגל אחריות על חייו. לפטור אותו מאחריות - זה דבר מטופש ולא עובד. זו גם הסיבה שהולכי הרגל מתבקשים ליצור קשר עין עם הנהג לפני חציית הכביש. זכות קדימה לא לוקחים, מקבלים (אגב, זה נכון גם לנהגים).
-
כשתקנה רכב ותבטח אותו, תשתדל להצטרף לביטוח קולקטיבי מהעבודה שלך או של האישה, בד"כ בביטוחים קולקטיבים אין חשיבות לעבר הביטוחי.
-
תקלה בממיר הקטליטי ברכב סיטרואן C4 פיקאסו 2015
shha פרסם הודעה בנושא של burial בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מסכים עם יגאל. אין שום סיבה שממיר קטליטי יתקלקל אחרי 3 שנים. היה לי מקרה דומה באלנטרה בת 3.5 שנים. במוסך טענו שצריך להחליף ממיר קטליטי. למזלי התברר כי תדלוק חד פעמי עם דלק מתוסף של סונול פתר את הבעיה לתמיד (היצרן המליץ בספר רכב לשים תוסף דלק אחת לתקופה). לא יודע אם זו אותה הבעיה אצלך, אני גם יודע שכאן בפורום קוטלים את תוספי הדלק וטוענים שהם כמו כוסות רוח למת, אבל לא עולה כסף לנסות לתדלק בדלק מתוסף פעם אחת. -
גם אם הנהג יכול לצפות שהולך רגל יחצה - לא תמיד הוא יכול לעצור (אם הוא קרוב מדי למעבר החציה, או שרכב מאחוריו עם נהג עצבני שנצמד אליו). בקשר לטיפול הרשויות - במדינה שלנו מעדיפים לחוקק חוקים שלא עולים אגורה לרשויות מאשר להשקיע כסף בתשתיות.
-
שמתם לב לפרסומת של הרשות לבטיחות בדרכים: "תסתכל לנהג בעיניים"? שאלתם את עצמכם מה קרה פתאום שיש כזו פרסומת? מה השתנה שצריך לומר להולכי רגל משפט כזה? אני חושב שאני יודע את הסיבה. עד לא מזמן התקנות אמרו שנהג יעצור וייתן זכות קדימה להולך רגל מרגע שהולך הרגל הניח את כף רגלו על מעבר החציה. הולך הרגל כמובן נדרש לעצור בהגיעו למעבר החציה ולהביט ימינה ושמאלה ולוודא שאין מכונית מתקרבת ואז לעבור. כך לימדו אותנו כשהיינו קטנים וכך היה נהוג תמיד. לא מזמן היה שינוי בתקנה שאומר שהנהג חייב לתת זכות קדימה אם הוא רואה שהולך הרגל מתכוון לחצות, אפילו לפני שירד לכביש. כל האחריות הוטלה על הנהג, הוא אמור לנחש את כוונתו של הולך הרגל ולפעול בהתאם. מאז שהשתנתה התקנה, שמתי לב שהולכי רגל יורדים למעבר חציה/כביש ללא שום עצירה וישנם כאלה שאפילו לא מביטים אל הכביש לראות אם יש מכונית או לא, אחרים אפילו שיודעים שיש מכונית מתקרבת, כי שמעו אותה, יורדים לכביש כשראשם מופנה קדימה (לא הצידה אל הרכב) בצורה הפגנתית, כאילו אומרים לנהג: אני חוצה וכל האחריות עליך, נראה אותך לא בולם מיד! זו לדעתי התוצאה הישירה של התקנה החדשה. כמובן שתמיד היו אנשים חסרי אחריות שחוצים בחוסר זהירות, אלא שכעת נדמה שהם התרבו כמו פטריות אחרי הגשם. הפרסומת הזו רצה בטלוויזיה כבר מספר חודשים והשבוע ראיתי אותה מרוחה בגדול על המדרכות לפני מעבר החציה. בארץ שלנו משנים דברים שעובדים המון שנים בלי לחשוב מראש מה התוצאות האפשריות. חבל.
-
מחיר של החלפת רפידות בלמים תוך כדי טיפול שנתי
shha פרסם הודעה בנושא של alonsh בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
למה לזלזל ב 120 שקלים?! הרפידות שאני רוכש היום מסוג HI-Q עולות 100 שקלים וטובות לא פחות מאלו המקוריות שעולות פי 4 ויותר. לא מבין מה הבעיה עם דברים זולים שעושים אותה עבודה בדיוק. -
צודק לגמרי. זה מעצבן, אבל כמו שאמרו כאן מתרגלים. כשאני מגיע לחניה, אני תמיד מעדיף לחנות באזור שיש בו פחות רכבים, גם אם זה אומר לצעוד עוד כמה עשרות מטרים, אבל איכשהו מיד כשאני חונה ולמרות שיש מלא חניה פנויה, בא מישהו וחונה צמוד אלי. ככה זה ישראלים, אוהבים להרגיש קרוב. יש דברים הרבה יותר גרועים של זלזול ברכוש הרבים והפרט. לא אפרט כאן, חבל על העצבים.
-
טיפול במסגרת אחריות- מוסך יבואן או כל מוסך מורשה?
shha פרסם הודעה בנושא של KiaGT בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
נראה לי שכל הלקוחות או כמעט כולם מטפלים במוסך מורשה יבואן במהלך תקופת האחריות. הסיבה העיקרית היא חששות לאי כיבוד האחריות (שרובם לא מוצדקים מבחינה משפטית). היבואנים מכירים את החששות של הלקוחות, בעיקר אלו שאין להם מושג באחזקת רכב, ומנצלים אותם. גם הארכת תקופת האחריות ל 7 שנים נובעת, בדיוק כמו שנאמר כאן ע"י אחד המגיבים, מהרצון שהלקוח יתחזק את הרכב במוסכי היבואן ויוציא לפעמים אלפי שקלים על חלק שהיבואן רוכש במאה-מאתיים שקל. יש בכך רווח אדיר לקופת היבואן. מהבחינה הסטטיסטית הטהורה, עדיף לצרכן לא לתחזק במוסך היבואן אלא במוסך כללי, אבל החשש מונע זאת מרוב הלקוחות (כולל אותי). למזלנו, ישנה היום לצרכן אפשרות, שנקבעה לאחרונה בתקנות, להביא את החלקים אל המוסך (כולל מוסך היבואן) ולשלם רק על עבודה (כשהאחריות תינתן ע"י המוסך גם לעבודה וגם לחלק שנרכש כחוק). החיסכון כאן הוא משמעותי מאוד בעיקר כשמדובר בחלקים שכבר אינם בתקופת האחריות. יתכן שמנהל המוסך יעקם פרצוף, אבל הוא מחויב ע"י החוק ולא נראה לי שמישהו יסתכן להפר את החוק כאן. -
מצולם - החלפת מודול נעילה מרכזית - יונדאי גטס
shha פרסם הודעה בנושא של asafasaf בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מקצועי ויעיל כרגיל. כל הכבוד! -
מחיר של החלפת רפידות בלמים תוך כדי טיפול שנתי
shha פרסם הודעה בנושא של alonsh בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
למה רכשת חבילת טיפולים ל 3 שנים?! במה זה עוזר לך? ואם היית צריך יותר משלש טיפולים במהלך 3 השנים, הם היו עושים בחינם? כנראה שלא, אז מה הטעם לשלם מראש ולהיות לקוח שבוי (וגם לא לקבל פירוט עבודה)? בקשר לזה שהם לקחו כסף עבור החלפת הרפידות, כך לצערנו זה נהוג, למרות שהצדק אתך, הרי בכל מקרה הם אמורים לפרק גלגלים ולבדוק את עובי הרפידות, זה חלק משגרת הטיפולים, לכן באופן עקרוני, לא היו צריכים לגבות עבור העבודה. אגב, 400 שקל עבור רפידות זה מחיר גבוה. לא יודע אם שמו לך רפידות מקוריות או לא, בכל מקרה רפידות טובות תחליפיות עולות כ 100 שקלים. תעשה חשבון לבד.
