Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. אם כבר מדברים על אלימינציה וניחושים, שלא תחשוב שזה מאפיין רק את המוסכים הכלליים, זה קיים גם במוסכים המורשים מטעם היבואן. לא רק ניחושים, אלא גם תיקון סימפטום של תקלה ואי זיהוי מקור הבעיה עצמה, דבר שמוביל בסופו של יום לכישלון נוסף בחלק שכבר הוחלף. הניחושים הללו וחוסר המקצועיות הזו עולים ללקוח בהרבה אלפי שקלים. זו הסיבה לדעתי, שמאוד כדאי שהנהג ידע ויכיר את הרכב שלו ככל הניתן, כולל ביצוע מטלות פשוטות כגון החלפת פילטרים ונוזלים. ככל שתכיר טוב יותר את הרכב, יהיה למוסכים קשה יותר לבצע עליך שיטת מצליח/אלימינציה וכשבמוסך לא מאבחן את מקור הבעיה, אתה תדע זאת.
  2. הורדת אותו מהכביש (ברישומים). אבל מה קורה אם הרכב עדיין נוסע על הכביש? הרי אינך יודע היכן הוא ומה קורה אתו והוא עדיין רשום על שמך.
  3. כן, אני רואה. זה מה שקורה ששרשור מלפני שנתיים עולה באוב לרומן, מאחל לך שאתה צודק לגבי השנתיים וחצי.
  4. ככל שזה נוגע להודעה הראשונה שלך - התגובה בהחלט קשורה. אם כדי להגיב כל אחד צריך לקרוא 100 תגובות מחשש שאולי התגובה שלו לא קשורה, אז אני לא רואה אפשרות לדיון בפורום הזה, כי אז אנשים יצטרכו לשבת מול המחשב במשרה מלאה. שיהיה לך יום טוב.
  5. 8 דפים, מצטער. ארוך מדי.
  6. תתחדשו. אני חושב שזו היתה החלטה נבונה לוותר על התקנות מקומיות דרך היבואן - המחירים שלהם מוגזמים. יחד עם זאת אני סבור שלא כדאי לוותר על חיישני רוורס. ניתן למצוא דילים של חיישנים+התקנה ב 150-200 שקלים.
  7. סתם תרגיל מחשבתי לפותח השרשור: נניח שהיו שני אנשים שונים עם רכב זהה (דגם ומצב). אחד ידני והשני אוטומט. כל אחד מהם היה מעוניין לבצע שינוי/המרה של הגיר (מידני לאוטומט ולהיפך). נניח שהם פוגשים אחד את השני ומגלים על הרצון הזה שלהם. האם לדעתך הם היו מחליפים רכבים וזהו או שעדיין מבצעים את ההמרה כל אחד ברכב שלו? אם התשובה שלך היא שהם עדיין היו עושים את ההמרה, אז לך על זה ועשה זאת. אם, כפי שאני מניח, התשובה שלך היא שהם פשוט צריכים להחליף רכבים זה עם זה, אז זה בדיוק מה שאתה צריך לעשות: למכור ולקנות.
  8. למה צריך לגעת באום המרכזית? הורדת הדיסק לא מספיקה כדי להגיע לגוזון?
  9. זו אפשרות, רק שהגישה לא נוחה. אני בטוח שהבורג הזה הוא בורג ניקוז, גם לפי שרטוט החלקים של היצרן. הבעיה היא שזה בורג פלסטיק והחשש שלי שראש הבורג (פיליפס) ישחק ואז תהיה לי בעיה להחזירו למקום.
  10. נראה לי שמצאתי. יש חור עם בורג במרכז הרכב מתחת לרדיאטור. מישהו שמכיר יכול לאשר שאכן זה בורג הניקוז?
  11. יש לי קיה קרניבל דיזל 2900 סמ"ק שנת 2009. אני רוצה להחליף את נוזל הקירור ברדיאטור. פירקתי את מגן הפלסטיק התחתון מתחת לרכב וחיפשתי את ברז הניקוז של הרדיאטור ולא מצאתי. הגישה לרדיאטור ולצנרת שלו ממש לא נוחה. מישהו יודע אם יש ברז ניקוז ואיך להגיע אליו? לחילופין איזה צינור המתחבר לרדיאטור לנתק, אליו יש את הגישה הכי נוחה?
  12. בקרניבל שלי צריך להחליף את הרצועה כל 160 אלף ק"מ. היא הוחלפה ב 150 אלף. אם היצרן אומר כל 135 אלף כנראה שהוא יודע מה הוא אומר. עדיין צריך לבדוק את הרצועה כל טיפול ולוודא שהיא תקינה, ואם אינה תקינה להחליף אותה.
  13. מצטער, התייחסתי לפותחת השרשור ולא לך. לא שמתי לב שהשרשור משנת 2011:-(
  14. כמו שאמרו לך כאן, אין זול. יש יקר (מוסך כללי) ויקר יותר (מוסך מורשה). ככה זה בישראל. מי שרוצה להוזיל מחירים דואג להביא את החלקים למוסך (כללי) ולשלם רק על עבודה.
  15. חבל שהחבר שלך לא עשה מה שהמלצתי. העובדה שהחלפת ממיר לא עזרה, מוכיחה את מה שכתבתי שלא מדובר על ממיר תקול אלא על חיווי שגוי. תדלוק בדלק מתוסף חסכה לי כ 4000-5000 שקל, אולי זה היה יכול לחסוך גם לחבר שלך, או אולי חיישן תקול, שגם הוא זול בהרבה מהחלפת ממיר. יום טוב.
  16. כמו שאמר קודמי, מהבחינה הכלכלית גרידה, עדיף לרכוש רכב יד 2. אני אומר זאת גם כמי שרכש יותר רכבים חדשים מאשר משומשים. דווקא בשוק של היום, בו יש הצפה של רכבים מיד שניה במחירים נמוכים יחסית, עדיף שבעתיים לרכוש יד 2. כשרוכשים רכב חדש השיקולים הם בדרך כלל אמוציונליים יותר מרציונאליים, כמו גם הרצון להימנע מחיפושים מיגעים אחר הרכב המשומש השמור במחיר הסביר, וכן הרצון "להבטיח" לעצמך שקט של מספר שנים מתקלות. המחיר המיידי בעלות הרכב וכן המחיר (היקר בטירוף) עבור הטיפולים השוטפים במוסכים המורשים, שכמעט כולם נצמדים אליהם במהלך שנות האחריות וגם לאחריהם, פשוט לא כדאי. גם כאב הלב מכל שריטה/מכה ברכב החדש מיותר לחלוטין.
  17. אבל זה הגיוני לגמרי. למה שהחלונות יסגרו אוטומטית אם הרכב לא בחניה?! זה נראה לי תקין ואפילו מכוון מסיבות בטיחותיות. כשהרכב חונה הוא צריך להיות בפארקינג ולא בניוטרל.
  18. אין לי שם של מוסך בשבילך, אבל הדבר הכי פשוט הוא לחפש בגוגל ולהתקשר ולשאול (לא צריך להתרוצץ). היום לפי התקנות החדשות, כל מוסף מחוייב על פי חוק לאפשר לך להביא את החלקים בעצמך. אגב, בניגוד למה שרבים טענו שיקרה, כשהתקשרתי למוסך מורשה לקבל הצעה על תיקון מסוים קבלתי מחיר לחלק ומחיר לעבודה, וכששאלתי מה אם אני מביא את החלק? נעניתי שאז הם יגבו רק את המחיר על עבודה (בסוף הסתדרתי לבד ). מסתבר שהתקנות החדשות כן פועלות.
  19. כמו כל דבר יש כנראה דגמים שונים. אם תוכל לבדוק מהו הדגם המותקן אצלך אולי תוכל לאתר בעלי או איביי אחד זהה לו, אבל יש גם סיכוי שהבעיה אינה דווקא בכרטיס אלא בחיוט. לפני שקונים יחידה חדשה צריך לוודא בדיוק מה הבעיה. הקושי העיקרי כאן הוא פירוק הדופן של הדלת, בלי לגרום לו לנזק. לפני שעושים זאת תמיד מומלץ לראות סרטונים ביו טיוב כיצד לעשות זאת בדגם הרכב הספציפי שלך. אגב, ישנה אפשרות נוספת שאולי רק צריך לעשות reset לכרטיס. זה קרה לי פעם והמתקין עשה reset והבעיה נפתרה, אלא שלצערי (או לשמחתי, כי הכרטיס היה עדיין באחריות) התקלה חזרה אחרי כמה חודשים והמתקין נאלץ להחליף את הכרטיס.
  20. למיטב ידיעתי יש כרטיס אלקטרוני אחד הממוקם בדרך כלל בתוך דלת הנהג והוא שולט על כל החלונות (בדלת הנהג יש מפסקים השולטים על כל החלונות , כלומר זהו צומת החיווט השולט על כל מנועי החלונות ואליו המרים שמשות מתממשק). אם חלון אחד לא מתרומם בלחיצה על השלט זה אומר שיש בעיה בכרטיס הזה או בחיבורים אליו. את זה כמובן המתקין של המרים שמשות יודע, הבעיה היא שבמקום לתקן/להחליף את המרים שמשות כמו שהוא היה צריך לעשות הוא ניתק לך את החלון. אם המרים שמשות עדיין באחריות אז הוא צריך לתקן/להחליף אותו אחרת תצטרך לשלם עבור זה.
  21. עדכון: היום בבוקר פרקתי את הגלגל האחורי וכיוונתי מחדש את בורג הכיוון (גלגל שיניים) של בלם החניה. (בעקרון צריך לסובב עד שהדיסק ננעל/לא מסתובב ואז לשחרר קצת בכיוון השני עד שהדיסק מסתובב). בדקתי את בלם החניה ועכשיו הוא פועל בצורה מושלמת. גם ההרגשה של דוושת בלם החניה (בקרניבל יש דוושת רגל לא יד) מוצקה יותר, מרגישים טוב יותר את מתיחת כבל הבלם. בסרטונים ביוטיוב המראים כיצד להחליף דיסק אחורי אומרים שאם הדיסק לא יורד בקלות פשוט לשחרר מעט את בורג הכיוון של בלם החניה. בשום סרטון שראיתי לא מצוין להחזיר את הבורג למצב המקורי וזו בעיה, כי אם לא מחזירים אותו בלם החניה לא יתפקד היטב. מקווה שעזרתי למישהו.
  22. בוקי, אתה צודק (כמובן למעט כאשר שוכחים לשחרר בלם יד בתחילת נסיעה, אבל זה זניח אני מניח). החלפתי רפידות פלוס דיסקים וגוזון אחד ואז היה לי קשה להרכיב את הדיסק החדש, לכן שיחקתי עם בורג הכיוון של בלם היד באחד הגלגלים. אחר כך כיוונתי שוב את הבורג, אבל אולי לא מספיק כי נראה לי שבלם היד לא חזק כמו שהיה לפני. כשהחלפתי דסקים לא שמתי לב כמה עובי נשאר ברפידת בלם היד, בכל מקרה רציתי לדעת האם יתכן שאחרי 200k ק"מ צריך כבר להחליף אותם?
  23. רועי, אצלי ברכב יש דיסקים (גם קדימה וגם אחרה) לא תופים, עדיין יש שם גם מנגנון נוסף של בלם חניה (רפידות נעל בצורת 2 חצאי עיגול) ראה שרטוט מצורף (למטה מימין): https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Kia&ssd=%24HToUW1d0AAAASmkrVDttS0dPWEZsXy5E%24&vid=523&cid=3&uid=12971&q=
  24. עוד באותו עניין, התקשרתי למוסך כדי לשאול כמה עולה החלפת רפידות בלם חניה. הבחור אליו העבירה אותי המרכזנית אמר שאם מחליפים את הרפידות בלם חניה, צריך גם לחרוט את הדיסקים כדי להתאים אותם לרפידות החדשות. זה נכון?! גם אם הדיסקים הוחלפו אתמול?
  25. זה נעלי רפידות כמו כאן: https://www.onlinecarparts.co.uk/oenumber/583504da00.html חשבתי שזה סטנדרטי, לא?
×
×
  • תוכן חדש...