Jump to content

shha

  • הודעות

    1,145
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי shha

  1. אני מבין שיש כאן בפורום חברים שפרנסתם בתחום והתקנות החדשות אינם לרוחם. זה לגיטימי להיות נגד כי מישהו חושב שזה פוגע בו. אבל צריך להסתכל גם על הצד השני. אני רוצה להביא סיפור אישי. לפורום הזה הגעתי לאחר שמוסך בו טיפלתי שנים ברכב שלי דרש ממני מחיר מופרז על חלק שהתקלקל אצלי ברכב. זה קרה לאחר שהחלק הזה הוחלף פעם אחת במחיר מופרז ולאחר שהבנתי שבעצם המחיר האמתי של החלק הוא קטן לאין ערוך. אמרתי למוסך שאני אביא את החלק ומנהל העבודה סירב בתוקף תוך שהוא ממש צועק עלי. עמדתי שם כועס והרגשתי איך המוסך ממש "אונס" אותי ומכניס לי יד ארוכה לתוך הכיס, ללא שום צידוק, ולאחר שבמשך שנים המוסך טען שהוא לא מרוויח על החלקים אלא זהו המחיר של היבואן ואין מה לעשות. באותו רגע הבנתי שהמוסך גוזר קופון שמן על החלק ומסרב להרפות מהנתח הזה בשום אופן. כבר אמרתי למנהל העבודה שיחליף את החלק במין חוסר אונים של קורבן שאין לו דרך אחרת. נזכרתי במקרה אחר של לקוח זועם שניהל וויכוח מר עם מנהל המוסך על מחיר שנדרש לשלם והבנתי אותו לחלוטין. שניה אחר כך ביקשתי שיסגרו את הרכב והודעתי שלעולם לא אחזור למוסך הזה. רכשתי את החלק באי. ביי וכשהחלק הגיע מיד ידעתי שאפשר להרכיב לבד ב 5 דקות. חסכתי 2000 שקל על חלק שעולה 280 שקל. את הפינה אליה דחף אותי מנהל העבודה הזה אני לא אשכח. אני יודע שהוא עשה זאת בגלל הוראה של בעל המוסך, אבל ההשפעה של זה עלי היתה קשה וזהה. כמוני אני בטוח שהיו במוסך זה ואחרים עוד אלפי אנשים שהרגישו מרומים וכעוסים. אם כאלו לקוחות המוסכים רוצים, שימשיכו לסרב לקבל חלקים שהלקוח מביא ושיהיה להם לבריאות עם לקוחות ממורמרים. לי זה כבר לא יקרה. כי אני לעולם לא ארכוש חלק יקר מהמוסך, גם לא את השמן והפילטרים, אלא אם כן לא תהיה לי שום אפשרות לרכוש אותו לבד.
  2. תקנה היא חוק. כשמישהו לא רוצה לכבד את החוק הוא קורא לה פופוליסטית. לפעמים דווקא מימוש ה"תרחיש הקודר" לגבי תפוח רקוב אחד, מציל מריקבון את כל שאר הארגז. חוץ מזה, כמו בכל דבר, כאשר ענף מסויים גורף רווחים מופרזים לאורך זמן נוצר שבר, שבר שגורר את התערבות הרגולטור (כפי שאכן קרה במקרה הזה- גם התקנות החדשות וגם תקנות קודמות על חלפים תחליפיים וגם אישור לצרכנים להזמין חלקי רכב מחו"ל ללא מס), וכאשר גם התערבות הרגולטור לא עוזרת, זה מביא לתופעות אחרות שלא היינו רוצים לראות. למשל תקרא כמה זקנים שאין להם כסף לתרופות פשוט מוותרים על התרופות. אז מה הוא ה"תרחיש השחור"? עסק אחד שנסגר או אנשים שמגיעים למוסך וגומרים על המשכורת החודשית שלהם ואז מחליטים לוותר על המוסך?
  3. לחופש הביטוי ישנם מגבלות בכל מקום, לא רק כאן בפורום, ועדיין למרות המגבלות, אנו אומרים שיש חופש ביטוי. ככל הידוע לי לא עברתי על שום חוק מחוקי הפורום. אם אתה חושב אחרת, האר את עיניי.
  4. אני לא הרגולטור וכתבתי "מסתכן". לכתוב מותר. יש כאן חופש ביטוי. עדיין לא הפכנו להיות טורקיה או אירן. לגבי "תרחיש שחור" - תלוי מאיזה צד של המתרס אתה מסתכל.
  5. רווח מוקטן?! הרווח המוקטן הזה שאתה מדבר עליו יכול להיות שווה למחיר החלק בחו"ל או כפול ממנו. לא הייתי קורא לזה רווח מוקטן, אלא רווח עצום.
  6. או שכן או שלא. אל תשכח שגם קנס יכול להיות כזה שיגרום לעסק נזק גדול. ותמיד יכול להיות רגע שהרגולטור יחליט שדי נמאס לו. מבטיח לך שמוסך שיקבל קנס פעם אחת, לא ימהר לעבור על החוק בפעם השניה.
  7. אתה סותר את עצמך: אמרת ואני מצטט: " חלפים זה מקור הכנסה עיקרי והגדול ביותר במחזור העסקי של המוסך" ועכשיו אתה אומר: "המוסך מקבל את המחיר הזה בדיוק מספק החלקים ואותו הוא מחייב את הלקוח אז איפה הרווח?" תהיה רציני. אתה לא רואה את הסתירה בדברים שלך?! כולנו יודעים שהמוסך מקבל הנחה גדולה על החלקים מהיבואן. לפעמים המוסך נותן הנחה מסויימת ללקוח, אבל גם אחרי ההנחה הזו נשאר למוסך נתח הגון ממחיר החלק, ביחוד בהתחשב בעובדה שלפעמים מחיר החלק כאן בישראל הוא עד פי 10 ממחירו בחו"ל, לכן כל אחוז זה המון כסף.
  8. לא כתבתי שהמוסך יאבד את הרישיון שלו אלא כתבתי ואני מצטט: " מוסך שיתנהל כפי שאתה מתאר מסתכן בשלילת הרישיון שלו." ואני עומד מאחורי מה שכתבתי: מי שמפר את החוק מסתכן באיבוד הרישיון שלו. אתה יכול לקבל פעם אחת קנס, פעם שניה קנס, בפעם השלישית זה כבר עשוי להיות שלילת רישיון. מי שחושב שזה שווה, שיסתכן.
  9. המכונאי במוסך צריך לדעת לפני שהוא מתחיל לעבוד, אם החלק שהבאת מתאים לרכב שלך. גם אתה כשאתה קונה חלק בצורה עצמאית צריך לוודא טוב טוב שאכן החלק מתאים לרכב. כשמזמינים באינטרנט חלק למכונית, האתר מציין בפירוש לאילו כלי רכב (דגם ושנה) החלק מתאים. במקרה שלך, רכב ישן והמוסך לא יכול לספק את החלק, גם אם לא היית מביא את החלק, היה קורה אותו דבר. היו מפרקים ומגלים שאין להם החלק. בדרך כלל כשאנשים מביאים חלק זה לרכבים יותר חדשים ומזמינים אותו לפי מק"ט. במקרה הגרוע מרכיבים מחדש את החלק הישן ומשלמים למוסך על העבודה, בגלל שהטעות היא שלך. זה מאוד נדיר. בכל מקרה אין סיבה להחזיק ליפט ליום וחצי. ואין סיבה בגלל מקרה נדיר, למנוע מהצרכן אפשרות לקניה עצמאית של החלק ולגרום לו לשלם עד פי 10 עבור חלק תקול מכאן ועד סוף כל הדורות.
  10. אגב, מוסך שטוען שהוא אינו יודע אם החלק מתאים, לא הייתי מפקיד בידיו את הרכב שלי מחשש לחוסר מקצועיות. גם משרד התחבורה צריך לבחון את כשירותו של מוסך כזה לטפל בכלי רכב.
  11. אורן, התגובה הזו של המוסכים היא היתממות. כל לקוח שמגיע עם חלק למוסך עושה זאת עם חלק מקורי (בדרך כלל) או חלק תחליפי שגם המוסך משתמש בו. מוסך שיתנהל כפי שאתה מתאר מסתכן בשלילת הרישיון שלו. לגבי המוסך שתלה שלט, השלט הזה יכול לשמש ראיה בידי הצרכן להפרה של התקנות ע"י המוסך. אז לא יודע אם המוסך "השכיל" כדבריך. בקשר לשוק חופשי, מה חופשי כאן?! ההסדר הכובל בין המוסך ליבואן שהמוסך לא ישתמש בחלק שלא נקנה אצל היבואן? זה שוק חופשי?! או אולי מחיר חלקים של עד פי 10 ממחיר השוק החופשי, זה שוק חופשי?! אין כאן שוק חופשי אלא שוק כבול כנגד הצרכן. אגב לגבי עלות של 1000 שקל בחודש לסלולר, מדובר על לפני כ 20 שנה שאז כל דקת שיחה עלתה שקל ויותר. זה לא בחלל זה כאן בישראל.
  12. אוקי אלעד, אז סיכמו והסכמנו: 1. התקנות החדשות מבורכות. כן ירבו כמותן בישראל. 2. שתהיה לילדים שלנו שנת לימודים פוריה. 3. שנהיה בריאים. סוף שבוע רגוע.
  13. שלשה דברים: 1. " חלק מהתיקון מצריך החלפת חלקים ומה לעשות שצריך לרכוש אותם מחנות/יבואן." - לא, לא צריך לקנות אותם מחנות/יבואן כשהלקוח מביא אותם אתו. 2. "מוסכים מורשי יבואן הרבה פעמים מחויבים לרכוש חלקים מהיבואן עצמו ובכך "נאנסו" לאסור עלייך להביא חלקים" - גם לפני התקנות החדשות מה שאתה מתאר הוא עבירה בוטה על החוק. יש כאן התאגדות כובלת, יש כאן התניית שירות בשירות ויש כאן חוסר שירותיות וניגוד עניינים המפר חובת הגינות כלפי לקוח תוך כדי הטעייתו לגבי מחירו הסביר של חלק. מכל כיוון שתסתכל על כך - זה פסול. התקנות החדשות לא חידשו דבר מבחינת החוק, הן באו לומר למוסכים דברים מפורשים, כדי שלא יאמרו לא ראינו, לא ידענו, לא שמענו, בבחינת לימוד א-ב של סוסים: כך צריך להיות ולא אחרת ואל תתחכמו עם הצרכן. 3. "כמות האנשים הזו נמוכה (בפועל, אין מה לעשות נגד זה) וזה יהיה בשוליים" - חכם סיני אמר "גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן". ודי לחכימא ברמיזא.
  14. מאחר והחלפת מראה לאחרונה, אני חושב שהכי הגיוני לוודא שהמראה החדשה תואמת למקורית (מבחינת חיבורים) ולבדוק את החיווט שלה.
  15. יש אומרים שגם "חליצה" ברבנות יותר זולה מלרכוש את הסחורה כולה (כתובה וטבעת)
  16. אגב, שלא תחשוב שהמוסך מחזיק את החלקים ה"יקרים" הללו במחסן שלו. יצא לי כמה פעמים לשלם מחיר מופקע על החלקים ותמיד המוסך טען שאין לו את החלקים במחסן, וצריך להזמין מהיבואן, ואז צריך לחכות 3 שעות עד שהחלק יגיע. המוסך לא פרייר להחזיק חלק "יקר" כזה, אבל בכלל לא אכפת לו שהלקוח ישלם ביוקר.
  17. ראשית, לא האשמתי דווקא את בעל המוסך, אני בהחלט מודע לכך שהיבואן הוא הגורם הראשוני ליוקר החלפים. אבל, בעלי המוסכים, בעיקר מוסכים מורשים, משתפים פעולה עם החזירות הזו ולכן הם לא יכולים לטעון "ידינו נקיות". כשאני הייתי במוסך ומנהל העבודה דרש ממני 1800 שקל+מע"מ על החלק ואני אמרתי לו שאני אביא את החלק בעצמי, הוא סירב בכל תוקף. הסירוב הזה מטיל על המוסך את האשמה. המוסך כאן פועל בניגוד לטובת הלקוח ובניגוד לכללי יושרה מינימליים, לאור העובדה שהמוסך מודע ל"חזירות" של המחיר המבוקש לעומת המחיר האמתי של החלק.
  18. אורן, ראשית אני מאחל לך הצלחה ופרנסה טובה בעסק שלך. אתה בהחלט צריך להיות גאה בהיותך בעל מוסך. לעצם העניין, אם הוצאות הטלפון שלך עלו לעומת העבר, זו בעיה שלך. לא חייבים לרכוש טלפון ב 4000 שקל. אפשר לקנות טלפון ב 500 שקל מחברה סינית שהאיכות/תכונות שלו דומה לאלו של אייפון/סמסונג. גם לא חייבים לשדרג כל 24 חודש. אבל זו הבחירה שלך. אני דיברתי על עלות השיחות. זה שמחיר השיחות ירד לא השפיע בכלל על כל נושא החומרה (הטלפון והתיקונים). אני אישית מכיר מישהי ששילמה בזמנו 1000 שקל לחודש עבור שיחות. היום היא משלמת 30-40 שקלים לחודש. אם חברות הסלולר התייעלו כנראה שזה מה שהן היו צריכות לעשות. אני לא טוען שמוסכים חסרי יעילות באותה מידה שהיו חברות הסלולר בזמנו, אבל כשמוסך מבקש ממני 500 שקל+ מע"מ על עבודה שלי אישית,עם כל חוסר הניסיון שלי במכונאות, לקחה 5-10 דקות - זה חוצפה! כשמוסך גובה ממני 3300 שקל על חלק שעולה 350 שקל באי.ביי - זו חוצפה! וזה לא מקרה בודד. כל אחד נתקל בתופעה הזו. שום תירוץ על הוצאות לא יכול להצדיק דבר כזה.
  19. מלטבשי, לא התכוונתי לשלילה, פשוט מאופי התגובה שלך והידע הרב בנושאי ניהול מוסך, הנחתי הנחה מוטעית (מתברר). אם נפגעת - קבל את התנצלותי, למרות שאיני רואה שום רע בלהיות בעל מוסך (הלוואי עלי ). הדוגמא שהבאתי (חברות הסלולר) נכונה תמיד. תמיד כשמישהו אומר "המחיר סביר כי יש הוצאות" זה טעון בדיקה חשבונאית. כי תמיד צריך למצוא את קו הגבול בין הוצאות לא יעילות ורווח לא סביר לכאלו שהם בגדר הסביר. כמובן שיש הבדל בין מוסך מורשה יבואן למוסך כללי והראיה היא חוסר התחרותיות בתחום המוסכים מורי היבואן. סירוב לקבל חלק שהלקוח מביא גם הוא ראיה לחוסר תחרותיות בענף (למה שמישהו ידחה עבודה שנותנים לו?!)
  20. אם המראה זזה איכשהו, יתכן וזה בגלל שהמנועים שלה מקבלים מתח. יש את הכפתור בורר בדלת השמאלית. אל תשאיר אותו מכוון למראה הימנית אלא במצב ניוטראל (באמצע) אם גם כך המראה זזה אז כנראה שיש בעיה עם המפסק או החיוט אליו או החיווט אל המראה(קצר). ישנה אולי גם אפשרות לכשל מכני (חופש) המאפשר למראה לזוז. אין בתגובה זו לומר שאני מכיר את הבעיה או שנתקלתי בה בעבר, פשוט ניתוח לוגי של המצב שתיארת. בהצלחה.
  21. מלטבשי, אני לא כאן כדי להתווכח אתך. אני מבין שיש לך מוסך ומאחל לך בהצלחה. רק אזכיר לך שגם סלקום ואורנג' ופלאפון פעם טענו שחשבון חודשי של 1000 שקל לחודש הוא סביר כי יש להם הוצאות: עובדים, שכירות, ארנונה, הסעות, ארוחות, דמי זיכיון, משדרים יקרי ערך בכל פינה, הוצאות שיווק ופרסום ועוד ועוד. והיום הם מסתפקים בחשבון של 20-30 שקל לחודש וממשיכים להתקיים. רק בריאות.
  22. לא מסכים אתך. עלות שעת עבודה במוסך אינה זולה בכלל. ההיפך, היא מאוד יקרה. יותר מכך, הלקוח אינו מחוייב לפי מספר השעות שעבדו על הרכב בפועל אלא לפי שעתון שהוגדר מראש לכל פעולת מוסך. אני לא צריך להזכיר לך שהשעתון הזה פועל לטובת המוסך ולא לטובת הלקוח. פעולה שלוקחת לבן אדם לא מיומן נניח 5-10 דקות מוגדר לה שעתון של 40 דקות. כלומר מראש מחירי העבודה במוסך מאוד יקרים. לכן, מוסך שמסרב לקבל לקוח המביא אתו חלקים, פועל ממניעים שאינם לעניין ומנסה למקסם רווחים גם על חלקים וגם על עבודה. מהחודש הקרוב זה יהיה בלתי חוקי.
  23. שני דברים: 1. אם המוסך הוא כזה שהמשפחה מטפלת בו שנים וקיבלת פרצוף עקום - אני במקומך עוזב את המוסך הזה ולא חוזר אליו לעולם. וגם דואג ליידע את כל שאר חברי המשפחה ולשכנע אותם לעשות כמוני. 2. אם קיבלת חשבון עקום (ואתה יכול להוכיח זאת) תמיד אתה יכול להגיש תלונה לאיגוד המוסכים ו/או תביעה להחזר ההפרש שחוייבת על העבודה. לשיקולך.
  24. הוא בשלב ההכחשה. המחוקק אמר את דברו והמוסכים לא יכולים לעשות כלום בנוגע לכך.
  25. ברוב המקרים זה לא מצב של רכב תקוע. כדי לחסוך 1000 או 2000 שקל אנשים יחכו שבוע שבועיים. חוץ מזה בהרבה מקרים אפשר לחסוך גם בקניה בחנות כאן בארץ, סתם דוגמא: רפידות בלמים 400 שקל במוסך עבור מקורי ואילו 120-150 שקל לתחליפי שהוא לא פחות טוב מהמקורי. רוב האנשים חושבים שהחסכון קטן ולא שווה את המאמץ (גם אני חשבתי כך בזמנו) אילו היו יודעים איזה סכומים יכלו לחסוך, לא היו מהססים לרגע והיו קונים את החלק לבד.
×
×
  • תוכן חדש...