netco
-
הודעות
118 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי netco
-
1. הסתה שיטתית כנגד השמאל, אחרי שהשמאל במשך שנים עשה דמוניזציה לחלקים נרחבים בימין ("המתנחלים סרטן לרקמה החברתית-דמוקרטית של מדינת ישראל", "החרדים יונקים מאותם יצרים אפלים שינקה הזוועה הנאצית פשיסטית" ועוד ועוד), אחרי שבמשך שנים מכנים את נתניהו שהוא פאשיסט, נאצי, בוגד וכד', וכנ"ל איילת שקד ושאר פוליטיקאים מהימין ובתכל'ס השמאל מעולם לא הפסיק עם זה, אז אותו שמאל בא ומתלונן על הסתה כנגדו? ועוד להאשים בזה את נתניהו? טלו קורה בחייאת ראבאק. (ושיח בוטה ברשתות החברתיות יש משני הצדדים, העובדה היא שהן נהיו פופולריות בעשור האחרון לא אומר שזה קשור לנתניהו). 2. ואנשים בחרדה משלטון השמאל, כי ריח הבשר השרוף ומראות האוטובוסים המפוייחים כתוצאה מאוסלו עדיין טריים בזכרונם. זה יחד עם הטילים שמתעופפים פה מרצועת עזה (וכן זו הייתה מדיניות שמאל, עד היום זו מדיניות השמאל לסגת משטחים), לא בגלל שום קמפיין הפחדות של הליכוד.
-
משום שאם אדם כמו עומר מואב שעושה כל מאמץ לקדם כלכלת שוק חופשי וזה אולי הטיקט הכי מובהק שלו, שם את זה בצד ומוכן לבלוע צפרדע כמו ניסנקורן שעומדת על פניו בניגוד מוחלט למה שהוא מאמין בו ומצביע למפלגה שכל המהות שלה זה "רק לא ביבי" (מילא מרץ או מפלגת העבודה), אז מה אני אלין על הליכודניק הממוצע שמבחינתו "ביבי מלך" ו"רק ביבי" ולך תשכנע אותו אחרת? כמו לשכנע אוהד הפועל לאהוד מכבי, וזה לשני הצדדים מסתבר. אגב בעיני זו גם אחת הבעיות הגדולות של הימין (ואחת הסיבות שהשמאל לא מפסיק להפסיד בבחירות), כי כשאתה אנדרדוג הרבה יותר קל לאהוד אותך וזו בדיוק התודעה התקשורתית שנתניהו דוחף אליה, מה שמקשה מאוד הפעלת לחץ מימין לקדם מדיניות בנושאים מסויימים (בהתאם למדיניות הימין כמובן).
-
עם כל כמה שעומר מואב הוא סוג של גורו הימין הכלכלי, בסוף מסתבר שכאדם פרטי שבא לבחור האידיאולוגיה הכלכלית שלו נדחקת מטה במכלול השיקולים שלו למי להצביע (ביבי מושחת, מדיניים, וכד'), ובמכלול השיקולים הללו כפי שדי ניכר מהפוסטים שלו (שאינם בנושאים כלכליים) האיש לא בדיוק מצביע ימין טיפוסי בלשון המעטה, לכן זה לא מפתיע. אגב ההצהרה הזו שלו, גרמה לי להבין גם טוב יותר את אנשי "רק ביבי" מהכיוון השני.
-
לגבי בידוד הרעשים כנראה שהכל יחסי. לפני שקיבלנו את האיוניק, קיבלתי קיה ריו סדאן דור קודם כרכב גישור והרעש שם יחד עם חוסר הנוחות הכללי של הרכב היה זוועה למדי, ככה שכשקיבלנו את האיוניק הבנתי שצריך לקחת הכל בפרופורציה. נכון לא הרכב הכי שקט, אבל ביחס לביקורות הרבות שקראתי על הנק' הזו ציפיתי להרבה יותר גרוע.
-
כדאי לזכור למה נעשה הקיצוץ, כי כשיש לך שר אוצר שנבחר על הטיקט החברתי וכבר 4 שנים מחלק כספים ציבוריים (במקרה הזה הסיפור עם הפנסיות של משטרה ושב"ס) כאילו הוא סנטה קלאוס עד שיעד הגירעון נפרץ (מה שאנחנו כמובן נשלם עליו), אז בסוף צריך לקצץ אם לא רוצים שהחיים שלנו יפגעו עוד יותר. ולגבי מערכת החינוך לא ברור לי על מה אתה מתלונן. אני מניח שאתה בעד שכל המערכת תהיה ממשלתית לחלוטין מא' ועד ת' כמו היום, וחלילה להפריט ופערים וכל השיט הזה. אז מה בעצם הטענה כנגד פוליטיקאי שמקיים (לכאורה) את המדיניות שהוא מאמין בה ובמקרה הזה מוציא את לימודי האבולוציה? לא יותר הגיוני פשוט לנטרל את ההשפעה של הפוליטיקאים והפקידים על תכני הלימוד, ושפשוט כל הורה ישלח את הילדים שלו לבית ספר שתכני הלימוד נראים לו? סתם רעיון רדיקלי שכזה.
-
מן הסתם יהיו השלכות, אבל זה לא שקרה משהו חריג מידי (למיטב ידיעתי) בהקשר הזה של מלחמת הסחר שאפשר להצביע עליו כטריגר ישיר לירידות האחרונות. זו הייתה כוונתי.
-
מלחמת הסחר איתנו כבר חודשים ארוכים, ועם זאת המדד הגיע בימים האחרונים פחות או יותר לאותה נקודה בה היה בתחילת ינואר 2018, וזה אחרי שיא כל הזמנים (שוב..) שהגיע לפני חודש סה"כ. בנוסף הירידות האחרונות הגיעו אחרי ראלי נקודתי של 13% בערך מאז אפריל. אז כדאי לשים דברים בפרופורציות. אז כן ייתכן ויש אולי השפעות מסויימות למלחמת הסחר, אבל אפשר לומר שזה די מגולם כבר במחירי השוק, ואני אישית די בספק אם זה הגורם לירידות האחרונות. נזילות נמוכה בשווקים (שמעצימה את הירידות)+מדיניות הפד (העלאות ריבית, צמצום המאזן) הם ברי השפעה גדולה יותר בד"כ. לפוליטיקאים ככלל יש השפעה די מועטה על השווקים באופן מיידי למעט אירועים נקודתיים שהשוק מפרש כמסוכנים, גם בעליות גם בירידות. בסוף אנחנו בשוק שורי של 10 שנים כמעט, כשהשוק עלה משיא המשבר של 2008 ב295%, וב-90% מנקודת השיא שהייתה קודם משבר 2008, וזה כמעט ללא תיקונים בדרך. אז כדאי כאמור לקחת דברים בפרופורציה.
-
רק הערה קטנה, הציטוט שהבאת מבנון זה בדיוק לא מה שקורה בישראל, לחתום על הסכמים (עידוד השקעון הון במקום מס חברות שטוח וכו') עם חברות גדולות שמתעדפים אותם זו מדיניות רעה, זה בדיוק הקפיטליזם המדינתי שבנון מדבר עליו, וזה בדיוק מה שהוא אומר שהוא מתנגד לו. תמוה בעיני איך הבנת בדיוק ההיפך מהציטוט שאתה הבאת. עריכה: יש מצב שהבנתי אותך לא נכון יבגני והטענה שלך שמה שקורה בארץ זה מה שבנון מתנגד לו, אם כן תתעלם מהפסקה לעיל... אגב זה מעניין שאתה מזכיר תמיד את סטנדרד אויל כדוגמא שלילית (שלא הכרתי בפעם הראשונה שהזכרת), כשבעצם להבנתי הסיבה שהיא הפכה למונופול כזה עצום הייתה עקב החדשנות והיעילות שלה ולא מדובר בחברה שזכתה להגנות ממשלתיות/סובסידיות וכד', פשוט הצלחה עסקית של יזמים כשרוניים, שעל הדרך הצליחו גם להוריד מחירים בצורה די דרמטית (קצת דומה לאמזון בעיני). מונופול כשלעצמו הוא לא בהכרח דבר רע, כל זמן שהוא נובע מהצלחה עסקית בשוק החופשי ולא מחסמי כניסה ממשלתיים למתחרים.
-
בעקבות התאונה של רכב לימוד נהיגה בשעת מבחן רישוי
netco פרסם הודעה בנושא של leasing driver בתוך רכב כללי
וואלה בדידי הווה עובדא, באחד משיעורי הנהיגה על משאית אי אז בצבא, רציתי להספיק את הרמזור (התחלתי מעמידה), ומשום מה הרכב זחל כשאני עם פול גז, ופתאום אחרי שנכנסתי לצומת משהו השתחרר וסיימתי את הפנייה (כמובן שכל הסיפור לקח שנייה-שתיים). מפה לשם הסתבר שהמורה נהיגה בלם אותי כי חשב שלא אספיק, ושפול גז מנצח ועוד איך פול ברקס... (אולי כי זה משאית והבלמים שם עם לחץ אוויר שמגיע מהמנוע? זכור לי משהו במעומעם יש מצב שזה חרטוט) -
האמת שזה פשוט מזכיר מאוד את מה שקורה עם נתניהו. יש כל כך הרבה ענייני מדיניות לבקר אותו עליהם, שאם המתנגדים לו היו מתמקדים בהם, הם היו עושים לו חיים קשים פי כמה. אבל משום מה כל אלו שלא אוהבים אותו מעדיפים להתמקד בדברים שהם וול יחסית איזוטריים ואד הומינם בעיקר (נהנתן, שקרן, רמאי, גנב, וכו'), וככה גורמים לצד התומך לצופף שורות ואז השיח נהיה רדוד לגמרי משני הצדדים. לגבי המדיניות הכלכלית (למשל) של טראמפ על אף שבניגוד לרוני לדעתי שווקי המניות הם כן אינדיקציה מסויימת לחוזקה של הכלכלה ולמדיניות לא מזיקה, עדיין יש בהחלט מה לבקר אותה (לדוגמא תוכנית המיסים כשלעצמה היא רעיון טוב, אבל היא חייבת לכלול גם קיצוץ דרסטי בהוצאות הממשל, ותוכנית להפחתת הגירעון העצום שרק תופח, אחרת היא יותר נזק מתועלת) אבל ברגע שמתמקדים בדברים הפרסונליים ולא בדברים הענייניים, אז ככה זה נראה. ואגב בעיניים אמריקאיות ולפי האידיאולוגיה של טראמפ, הקיצוץ לפלסטינים דווקא הגיוני למדי, שום סיבה שבעולם שארה"ב תממן אותם. בעיניים ישראליות, היה צריך מזמן לסגור את אונר"א שרק מנציחה את בעיית הפליטות שלהם. אבל זה דיון אחר.
-
העיצוב החיצוני דווקא נראה אלגנטי בפרט של הA7, אבל עיצוב תא הנוסעים על פניו נראה משעמם למדי, מה עוד שהנדסת האנוש עם שני המסכים הללו, נראית משמעותית פחות נוחה מהמתחרות עם כפתורים למיזוג ומערך שליטה מרכזי עם חוגה למולטימדיה.
-
ירקות ופירות רבותיי. המחירים בשמיים והאיכות באדמה. מה עושים?
netco פרסם הודעה בנושא של קורן בן אשר בתוך אוף-טופיק
אכן הירקות והפירות לאחרונה די עצובים ויקרים (ושלא לדבר על האפס מבחר בין הזנים השונים), כנראה שככה זה כשהלקוחות בארץ שבויים, ובניגוד למצב בחו"ל בו החקלאים הישראלים בתחרות לא קטנה ולא יכולים לייצא סחורה גרועה, פה בארץ הם זוכים להגנה מתחרות מה שמאפשר להם למכור את כל התוצרת הנחותה בארץ. ביטול המכסים (והמועצות החקלאיות) שיאפשרו ייבוא חופשי יעשה פלאים לנושא הזה (ולמי שדואג כ"כ לחקלאים-אפשר לעבור לתמיכות ישירות כמו בהרבה מדינות, אין צורך לדפוק את האזרחים בשביל זה). -
לא יודע מי הספק, אבל מנסיוני בעבר (אמנם ספציפית בנושאים הללו זה היה בסלולר אבל עדיין) יש אפשרות במערכות שלהם לכמה תשלומים, פשוט קצת התעקשות ומקסימום "שיחת מנהל" שייאשר את זה.
-
באתי לענות, אבל רומן תמצת במדויק. ובכל זאת הערה, אם מספרים יבשים זה המדד (כמו שקבוצות אוהדים מסוימות בפייסבוק אוהבים להמציא שיאים למסי), רומאריו כבש עד כה למעלה מ-1000 שערים בקריירה, אני מניח שזה עושה אותו גדול ממסי לא?
-
אני חושב שפספסת קצת את המשמעות של "עם הגב לקיר" ו"רגעי קלאצ' קריטיים", בטח ובטח בדוגמאות שהבאת. מול היונייטד ניצחו 2:0 בפעם הראשונה כשהוא כובש את השער השני, במשחק השני כבש בדקה 54 במצב של 1:1. לגבי ריאל-בחצי גמר 2011 הוא כבש צמד אחרי שריאל הייתה ב-10 שחקנים-לא ממש עם הגב לקיר. אגב שבוע קודם הפסיד לאותה ריאל בגמר גביע המלך. במשחקים בליגה-ובכן אלו משחקי ליגה, עם כמה שהם חשובים לקבוצות לרוב העונה לא מוכרעת על פי משחק שניים בודדים (וכשכן יש משחק כזה כמו ב2014 מול אתלטיקו בקאמפנואו, מסי לא הצליח להביא אליפות לבארסה...)-לא רלוונטי לנקודה. מול בילבאו בגמר גביע המלך-השער היה בדקה ה-20. ואם אתה מזכיר את נבחרת ארגנטינה, אתה באמת נותן כדוגמה שער שהעלה לשמינית הגמר כהוכחה ליכולת שלו בקלאצ' גם בנבחרת אחרי הפדיחות בגמרי הקופה אמריקה והמונדיאל? בחייך כולנו רואים במונדיאל הזה את היכולת שלו ואת שפת הגוף שלו. בכל אופן כל הדוגמאות הללו מחזקות את מה שרומן אמר, מסי שחקן נהדר כשכל הקבוצה עובדת בשבילו, הוא לא מסוגל לסחוב קבוצה על הגב שלו ברגעים מכריעים, וזה בדיוק מה שמבדיל בינו לבין אגדות כדורגל אמיתיות.
-
וואלה הגיע לשבדים להפסיד, מול 10 שחקנים כשהם יודעים ששער נוסף מעלה אותם לשמינית בוודאות ובמקום ללחוץ הם פשוט יורדים לבונקר ומתפללים לשריקה-זו לא נבחרת שמגיע לה לעלות שלב (גם אם נתעלם מהמשחק המביך מול דרום קוריאה). מה עוד שעכשיו במקום משחק נוח מול מקסיקו שתיקו היה מעלה את שתיהן, הם מקבלים משחק שלמקסיקו אסור להפסיד בו והוא לא יהיה לפרוטוקול, "עונש" הולם עבורם. אגב פעם ראשונה שאני רואה מקרוס הבעת רגשות מתפרצת שכזו, ולא חיוך סטרילי/שמחה מאופקת כמו שהוא מפגין בד"כ. אגב2, הסיפור עם מסי וחוסר התפקוד שלו כשהוא עם הגב לקיר/ברגע מכריע לא חדש, זה קרה גם בברצלונה כמה וכמה פעמים (בשלוף, החמצת הפנדל מול צ'לסי ב2012, ההיעלמות בצמד המשחקים מול פסז' ויובנטוס ב2017, מול באיירן ב2013, העונה מול רומא בגומלין, וכאמור זה מהזיכרון בשלוף). היכולת לסחוב קבוצה ברגעי משבר, ולקחת אחריות במאני טיים וברגעי קלאצ' קריטיים, זה ההבדל בין אגדות לבין סתם שחקנים טובים מאוד. ומסי ממש לא שם.
-
אמנם אני מאוד אוהב את העיר ולא סובל את המרכז (בעיקר ת"א) אבל אני דווקא כן חושב שהבעיות בירושלים אכן קיימות, החל מלכלוך, תשתיות שהולכות ומתיישנות, תחבורה ציבורית שהיא אולי הגרועה ביותר בארץ ופשוט לא שימושית בעליל, וגם הפקקים נהיו קצת בלתי נסבלים במיוחד בשנים האחרונות, אבל זה לפחות בעיקר בשעות ספציפיות, ולא כל הזמן. וכמובן קיימת גם בעיית התעסוקה למי שמחפש משהו שהוא לא במשרדי ממשלה. מצד שני, אני לא יודע לאמוד כמה הבעיות הללו חמורות בהשוואה לערים אחרות בישראל. אני כן חושב שהעירייה במסגרת המגבלות שלה (תקציבים וכו') לא עושה די במסגרת השירות הבסיסי לאזרח שהיא צריכה לספק, ולדעתי זה בעיקר בגלל שבעשרים השנים האחרונות ראש העיר הפך להיות תפקיד למקפצה פוליטית, ולכן אין למי שנבחר אינטרס לדאוג באמת לצרכים של תושבי העיר(ברקת אולי שינה קצת את העניין הזה, אבל כשרואים מי המתמודדים בבחירות הקרובות...). מה שכן לגבי החרדים, אני באמת חושב שההסתכלות עליהם כמקשה אחת היא לא נכונה. יש הבדל עצום בין החרדים בקסבה של גאולה ומאה שערים, לבין אלו שבדוסילנד (אונסדורף, מטרסדורף, עזרת תורה..), לבין אלו שבגבעת שאול-הר נוף-בית וגן. בעוד שהראשונים הם לגמרי הגרעין הקשה של ה"פרזיטים" וחיי הדלות והעוני די ניכרים בכל פינה, אצל האחרונים זה נראה לי די ההיפך הגמור (ויעידו כמויות הרכבים בשווי 200-300K+ משהו שדי הפתיע אותי כשעברנו לגור באיזור). ולגבי העסקים בשבת-זה אמנם לא רלוונטי עבורי כשיקול כלשהו, אבל נראלי שבשנים האחרונות דווקא יש מגמת גדילה של העסקים שפתוחים בשבת, אם כי נראה לי שאלו שסגורים לא בהכרח עושים זאת בגלל לחץ של החרדים, אלא כי אולי זה משתלם להם כלכלית יותר. זו מן הסתם דוגמה לא מייצגת, אבל אני רואה את ההבדל בכמות האנשים בסופ"ש ביס פלאנט לעומת הסינמה סיטי. לא יודע כמה הפלאנט מלא בליל שבת, אבל במוצ"ש וחמישי הוא הרבה יותר ריק בהשוואה לסינמה סיטי (כולל כל המסעדות שבו), כך שאני בספק שזה שהוא פתוח בשבת מפצה על ההבדלים.
-
הונדה S2000, גם יפה גם מנוע מרשים, ולמיטב ידיעתי גם ההתנהגות הייתה מיוחדת. חלום ילדות, שכנראה לא יתגשם...
-
אחלה רעיון העלאת המס, כי למה לא להכביד את נטל המיסוי על אלו שגם ככה משלמים את רוב המס בישראל, הגיוני סה"כ.
-
אם כבר תקלות בגיר של הC3 החדשה, רק אציין שאצל אחותי הם נתקעו עם הרכב (חדש, בן כמה חודשים) אחרי חזרה מהצפון, כאשר אחרי עצירה למנוחה הגיר סירב לצאת מהילוך ראשון. נאלצו לגרור את הרכב, ולהבנתי במוסך ביצעו איפוס למחשב והתקלה נפתרה, כאשר לטענתם חוץ מזה אין שום בעיה ברכב. אמנם עד כה התקלה לא חזרה, מאידך ברכב חדש ועם גיר שאמור להיות אמין למדי, זה קצת מטריד (מצד שני, לגיסי גם הלכה רצועת טיימינג באייגו עם 3000 ק"מ, אז אולי זו פשוט הקארמה שלהם...).
-
אנשים אדישים לזה, כי הם מבינים שפוליטיקאים ובכללם מנהיגי מדינות הם לא אנשים נעלים ומוסריים שמשמשים דוגמא לפשוטי העם (שמש/ירח/פלנטת העמים), הם סה"כ אנשים שנבחרו ע"י הציבור כדי לקדם מדיניות מסוימת. התוצאה של קידום המדיניות הזו זה המבחן היחיד להצלחתם, להתנהלות האישית שלהם אין כל משמעות מבחינה מעשית לכן זה לא מעניין. רוצה לומר שבעצם אפשר להיות חרא של בנאדם ונשיא מוצלח, זה לא סותר.
-
מבלי להיכנס למהות העניין עצמו, הנקודה הזו בעיני לא פחות חמורה בהסתכלות כוללת. להבנתי לאחר פסיקת בג"ץ הכנסת החליטה באופן מודע להשאיר את המצב על כנו ולא לחוקק חוק בנושא זה. זה נורא נחמד שלבית המשפט יש דעה בנושא, אבל עם כל הכבוד לבוא ולחוקק במקום הכנסת זו חריגה מסמכותו בית המשפט באופן המובהק ביותר. קצת מייתר את כל העניין הזה של מוסדות דמוקרטיים.
-
רפרפתי על התשובות בשרשור, וייתכן שפספסתי אם זה נאמר כבר, אבל לדעתי פשוט תמצא עבודה מכניסה יחסית (כמה אלפים, לא מינימום) גם במחיר של קריעת תחת (כמובן כתלות ביכולותיך), תחסוך ממנה כמה שיותר, ותלמד להשקיע את הכסף בצורה סבירה. השנים הללו שאחרי צבא אלו השנים הכי קריטיות בעיני בשביל שבעתיד תהיה באמת הרבה יותר משוחרר מדאגות כלכליות, בפרט כשהמחויבויות יגיעו. טיול, לגור מחוץ לבית, רכב, וכו'-כל אלו יכולים לחכות. הלוואי ואת הידע וההבנה שיש לי היום, היו לי כשהשתחררתי לפני 7+ שנים מצה"ל עם מקצוע לא רע והלכתי לעבוד. יכולתי להיות במקום אחר לחלוטין היום אם הייתי מתנהל נכון, אבל לצערי כל הכסף הלך כאלם פאדי. לפחות זה היה שיעור טוב
-
מעניין למה הם ויתרו (כנראה באופן גורף) על הממשק MMI, ועברו לשני מסכי מגע שממוקמים נמוך יותר, נראה הרבה פחות נוח ואינטואיטיבי בנהיגה.
-
פשוט להוציא את הבשר מהמקפיא למקרר ערב קודם, אם מכינים תבשיל עם נוזלים (גולש, מרק בשר, או כל ורסיה אחרת), הבשר לא חייב להיות מופשר לחלוטין, ואז מספיק להוציא אותו לילה קודם-וגם זה רק כדי שיהיה אפשר לחתוך אותו לקוביות. אם מכינים צלי בקר מנתח שלם, יש גישות שאומרות שאין בעיה לבשל אותו ישירות מהמקפיא זה דורש רק זמן בישול ארוך יותר (כמובן צלי ברוטב), אני טרם ניסיתי. לגבי השרשור, אנחנו זוג (+1 טרי אז הוא לא אינדיקציה למשהו עדיין), ורוב ההוצאות החודשיות על סופר וכד' נעות בין 1500-2500 כתלות בעצלנות וכח לבשל, כשבסופר הרכישות הן בעיקר בשר בקר, ירקות וקצת פירות, מעט שימורים (טחינה גולמית, עגבניות מרוסקות וכד') ומוצרי ניקיון וטואלטיקה. אגב הבשר ברמי לוי אצלנו יש לא מעט פעמים מבצעים לא רעים על בשר בעיקר על נתחים קדמיים (35-40 ש"ח לקילו) מה שמצמצם את הפער יחסית לעומת עוף.
