Jump to content

netco

  • הודעות

    118
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי netco

  1. רק הערה לכל אלו שמעירים "למה נזכרו רק עכשיו עם המצלמות", וול כי אדון מלצר החליט רק לפני שבועיים בערך (בהחלטה סופר אקטיביסטית) שלמשקיפים מטעם המפלגות אסור לצלם בקלפיות מכיוון שאין להם סמכות לכך מפורשת בחוק,אז באה הממשלה ואמרה נעדכן את החוק שיהיה מותר לצלם, אז עכשיו זועקים שאי אפשר לשנות את החוק. כל הסאגה הזו גורמת לי לחשוב על מה שאמר מוריניו על הVAR-רק גנבים מתלוננים על מצלמות אבטחה. לא ברור לי הזלזול שלך ברוטמן, הוא בסה"כ מייצג את הלקוח שלו. ובנוגע לזיופים, כדאי לא להסתמך על חרטוטים של אור כרמי (אם אתה עוקב אחריו, זה קצת נשמע ככה מדבריך) ודומיו. מי שאחראי לפארסה הזו זה נטו מלצר, שעוד לפני 4 חודשים החליט להילחם בעמית הלוי על המנדט ה-36 לליכוד. עזוב את האפליה בתהליכי הספירה שהוא נקט נגדו, בשורה התחתונה התברר שבוע שעבר בדיון בבית משפט שלפי הספירה של *ועדת הבחירות המרכזית* הליכוד צריך לקבל את המנדט ה-36. ואז מלצר טען שיש קלפי אחת בכסרא סמיע 2, שהיא בחקירת משטרה לזיופים וכיוון שכך צריך לפסול אותה (לא שיש לו סמכות לבקש דבר כזה, צריך לערוך בחירות חוזרות...), ואם פוסלים אותה אז ממילא לליכוד לא מגיע המנדט ה-36. אלא שאז טען רוטמן די בצדק שאם אתה מחיל אמת מידת כזו שקלפי שבחקירת משטרה יש לפסול, אזי יש עוד כ-30 קלפיות שהן בחקירת משטרה כרגע (לפי הודעת ועדת הבחירות) ואז צריך לפסול את כולן ולא רק את כסרא סמיע 2 (שים לב, זו הייתה בקשה של מלצר לא של רוטמן) כי אתה לא יכול להחיל את אמת המידה הזו רק איפה שנח לך. המשמעות של האמירה של רוטמן היא שאם אתה פוסל את 30 הקלפיות הללו שיש בהן למעלה מ-3500 קולות לבל"ד יוצא שהם לא עברו את אחוז החסימה, ואז *ייתכן* שכל תוצאות הבחירות שונות לגמרי ולגוש הימין יש 61 מנדטים בלי ליברמן, מה שמייתר את הבחירות הנוכחיות. אגב רוטמן עצמו לא ביקש את זה, רק ביקש להחיל סטנדרט אחיד על כל הקלפיות. בשלב הזה מלצר ביקש לעבור לדיון בדלתיים סגורות, כשבית המשפט יפסוק בהמשך (יש להם זמן הרי..). אגב מדהים בעיני ששופט עליון ביקש דיון ב*דלתיים סגורות על תוצאות בחירות*, שופט עליון. אחלה שקיפות מצידו. מכאן התנפחה הטענה בשבוע האחרון על זיופים בבחירות האחרונות, ועל כך שייתכן והתוצאות לא מדויקות, על אף שגם ליבסקינד וגם הארץ פרסמו על תופעות זיופים נרחבות בעיקר במגזר הערבי. אז נכון אין ספק שנעשו כאן ספינים, אבל כשמפלגה לא עוברת את האחוז החסימה על 1500 קולות, ואחרת עוברת גם על 2000-3000 קולות, אז פתאום הזיופים שמתרחשים יכולים להשפיע על כל תוצאות הבחירות ברמה משמעותית מאוד, ולכן החשיבות פתאום של מניעת הזיופים הללו. אגב מה שהכי מזעזע בעיני שבסיפור הנוכחי מי שאחראי לכל הפארסה הזו הוא פאקינג סגן נשיא ביה"מ העליון. עצוב מאוד לגלות איזה חדלי אישים מגיעים למשרות בכירות כאלה, אידיוט חסר כל יכולת ניהולית, שעם כל הפאשלות שעשה -במגזר הפרטי היו בועטים אותו מזמן הביתה, אבל כאן הוא מנהל גם את הבחירות האלה.
  2. netco

    מבחן דרך - פיג'ו 508

    סתם תהייה, בסיכום נרשם " ואם תבחרו בה על פני כל ג'יפון שעולה כמוה, תקבלו הרבה יותר בכל הפרמטרים - חוץ ממרווח ראש... יותר כח, יותר יציבות, יותר נוחות, יותר התנהגות." דומני שקרובת המשפחה שעונה לקריטריון הג'יפון מבית DS מתומחרת בגרסת הבסיס (המאוד מאובזרת ואיכותית להבנתי הדלה) באיזור מאוד דומה, האם המשפט לעיל נכון גם לגביה על אף שהיא ממוצבת במשפחה כרכב ומותג פרימיום וה-508 לא לגמרי?
  3. מסכים לגמרי עם הנאמר מעלי. בזמנו אחרי שהוצאתי רישיון A וקניתי אופנוע, הרגשתי במשך כמה חודשים שאני לא לגמרי מסתדר עם העסק, שמשהו לא זורם לי באופנוע (שליטה, תנוחת רכיבה וכד'). עשיתי את הקורסים של אופנוען מאומן, וההבדל היה עצום לאחר מכן. לא מלמדים אותך שום דבר רלוונטי בלימודי הרישיון, והקורסים הללו זה מאסט ברמה שהרגשתי כאילו קניתי אופנוע חדש ושונה לגמרי מזה שרכבתי עליו לפני כן. לאחר מכן עשיתי עוד שני קורסים- דו"שים (שלא הסתדרתי איתו, בדיעבד כנראה בעיקר בגלל האופנוע המעאפן שהיה לי), ו"פרו סלייד" שנתן לי הרבה ביטחון בשליטה על האופנוע, אבל לטעמי אלו קורסים יותר ממוקדים ולשלב מתקדם יותר (שניהם של פרו ריידינג).
  4. קצת אירוני בעיני שהערה כזו מגיעה ממי שבמקצועו הוא רואה חשבון. בנוסף, הסיפור הזה רק מוכיח שהגיעה כבר העת לעבור לצבא מקצועי ויפה שעה אחת קודם.
  5. דווקא על פניו מהכתבות לעיל נראה שמדובר בגנים/פעוטונים מסודרים (גם אם פרטיים), ולא בבבתים/דירה פרטיים.
  6. אין לי מושג כמה זה תרם לסטיגמות על ספרדים היום, אבל בלי ביסוס אני חושב שהמחאה ההיא לא שינתה. מה שכן שינה לדעתי זו הנכונות של הדור ההוא להשתלב למרות הקשיים העצומים שהיו להם. לפחות מבחינה אנקדוטלית אני זוכר את הסיפורים של ההורים שלי על התחושות הלא נעימות שחוו בתור ספרדים בשנות ה60-70-80, דברים שאני בתור ילד כבר לא היה לי מושג על מה הם מדברים כי ממש לא הרגשתי את זה בסביבה שלי (ולמדתי במוסד שנחשב למאוד "אשכנזי אליטיסטי"). וזה הנקודה, הדור ההוא ברובו לא חיכה שישלבו אותו וישב והסתכל מהצד, אלא דאג לזה בעצמו. אמנם לקח לא מעט זמן אבל זה די הצליח כמו שזה נראה. העלייה הרוסית-לדעתי אותו סיפור. אולי זה קשור לפסיביות שציין hans, אין לי מושג. ככה או ככה זה לא פותר את האתיופים (הן כקהילה והן כפרטים) מלקחת אחריות על מצבם ולפעול לשנות אותו מבפנים, ולא תוך אנרכיה אלימה וציפייה ש"המדינה תעשה משהו".
  7. וואלה אבא שלי עלה לארץ עם המשפחה שלו בגיל 17, ממדינה מוסלמית די נחשלת בלי בגרות בלי לדעת עברית, ודי עם כלום, וזרקו אותם במעברה ליד הגבול הירדני בירושלים. וואלה לא ויתר לעצמו, הלך למד עברית ברמה בסיסית שאפשרה לו להוציא בגרות ותואר ראשון בהמשך תוך כדי שהוא מפרנס את המשפחה שלו (6-7 נפשות) בכל מיני עבודות, ועשה קריירה ממושכת במשרדי ממשלה למיניהם (והתמנה גם בהמשך לראש מועצה כלשהי בועדה קרואה, אם זה אינדיקציה כלשהי להצלחה). מה הוא לא עשה? הוא לא הלך לשרוף מכוניות ולחסום כבישים בגלל הקשיים שהיו להם, אלא לקח אחריות על החיים שלו. וכמוהו עוד רבים וטובים בדור ההוא, הוא לא ממש היה חריג בזה (היו בהמשך הפנתרים השחורים, אני בספק איזה שינוי הם יצרו בפועל, אבל לא מספיק בקי בזה). הנקודה היא יש לאתיופים לא פחות אחריות למצבם הנוכחי, אי אפשר להאשים רק את הרשויות, ולא יחול שום שינוי אם הם לא יבינו את זה. עולים חדשים בדור של ההורים שלי היו מתים לרבע מהתוכניות והכספים שהוצאו לטובת שילוב של האתיופים בחברה, שלא לדבר על רמת החיים היום שמקלה מאוד על ההתאקלמות בהשוואה לאז. ואגב שאלה נוספת, אם זה לגיטימי אנרכיה אלימה כזו כדי להשיג "שינוי", מאיזה שלב לגיטימי לאזרחים להתחיל להגיב חזרה באלימות כלפי אותם מתפרעים שפוגעים באנשים תמימים, כשהמשטרה האימפוטנטית הזו לא עושה כלום?
  8. מחיר עודכן ל79,000
  9. מלך, עזר ופתר את הבעיה! תודה רבה!
  10. וואלה יש מצב, סלנג כזה שנתפס אין לי מושג איך אני בניגוד אליך חושב שגנץ והחברים נמצאים יותר קרוב למרצ ממה שאתה חושב, אבל אני מסכים שבסוף זה ספקטרום. בכל מקרה העובדה שיש מפלגה שהגיעה ל-35 מנדטים שכל מהותה זה אנטי פרסונה (הרי הם לא פוסלים את הליכוד אלא רק את מי שבראשו), היא תעודת עניות לשיח הפוליטי, ומאידך גיסא אולי יום אחד היסטוריונים יחקרו איך אדם אחד הצליח לרכז סביבו כמות שווה של אהדה ושנאה חזקים כל כך. הנקודה היא שזה באמת יוצר בעיות כי באמת הכל נשפט ביחס לביבי כן או לא. ככה לפעול בניגוד לאג'נדה ולהפקיר את האוצר לכחלון עובר בסדר מצד הימין, תיקונים במערכת המשפט הופכים לייהרג ובל יעבור מצד שמאל (ועזוב כרגע בג"ץ, יש לא מעט חוליים בפרקליטות ובמשטרה שנראה לי רבים יסכימו עליהם) כי כרגע ביבי בחקירות, ואף אחד משני הצדדים לא שובר את המעגל הזה. אני חושב בניגוד אליך ששיטת הממשל בישראל לגמרי הופכת את הליכוד למנצח, שהרי גם החרדים וכחלון ואיחוד הימין (וליברמן כמדומני) הצהירו שימליצו על ביבי, ומי שבחר בהן ידע שעל דעת כן הוא בוחר בהם, וזה בדיוק עיקרון הגושים. חוצמזה אני סבור שהקטע של המצע הוא פחות דרמטי בטח במה שקשור לליכוד, הם כבר 10 שנים בשלטון אז אתה די יכול לדעת מה אופן הפעולה שם (ובוא, זה לא שאם הליכוד היה מפרסם נגיד מצע כמו של זהות הייתי מאמין לזה כן? המעשים קובעים לא ההצהרות).
  11. אחרי שנברתי בהגדרות המכשיר, ולא הצלחתי למצוא פתרון ברשת, אולי כאן יש למישהו רעיון. במכשיר של אשתי-xiaomi mi A1, כאשר נכנסת לה שיחה יש רטט/צלצול אבל השיחה לא מוצגת על המסך (לא כשהוא נעול, ולא כשפתוח) ואין דרך לענות או לדחות את השיחה. המכשיר מעודכן (אבטחה ואנדרואיד 9), ניסיתי להחליף אפליקציית חייגן (ולהדיר כברירת מחדל)-גם לא עזר, בהגדרות כאמור לא מצאתי משהו חריג. רגע לפני שני מאפס הגדרות יצרן (לא נראה לי שזו תקלת חומרה, אולי זה יפתור), יש למישהו רעיון לנסות משהו שלא חשבתי עליו?
  12. נו נו, עוד מישהו שזועק על "קץ אדמוקרטיה" ושהכל הולך לאבדון עוד שנייה וחצי בגלל ביבי. טענות שנשמעות חדשות לבקרים בכל ערוצי התקשורת המיינסטרים, אבל העיקר לדבר נגד ביבי דורש אומץ. give me a break. באופן אישי זה מה שבעיקר מחרפן לאחרונה בדיונים הפוליטיים (מערכת המשפט, חוק החסינות, חוק ההמלצות, חוקי היסוד, תפקוד המשטרה ופרקליטות, וכו' וכו'), הכל נסוב סביב נתניהו כן או לא, ואין שום דיון לגופו של עניין, לא מצד ביביסטים ולא מצד השמאל שכל דבר זה קץ הדמוקרטיה, ואינטרס אישי של בלפור. בעיני הטמטום פה הוא בעיקר מצד שמאל, בעיקר כי זה משרת את נתניהו רמת האוויליות הזו בשיח למרות שבאמת לא חסר על מה לתקוף אותו עניינית, אדרבה אם השמאל היה עושה את זה אשכרה יש מצב שהיו כבר חוזרים לשלטון. עריכה- אגב לפחות בטענה שלו על אי מינוי מפכ"ל, וול רצו למנות מפכ"ל בתחילת דצמבר 18', אלא שהמינוי לא צלח, ובסוף דצמבר כבר פוזרה הכנסת וכידוע אדון יועץ משפטי אסר על ממשלת מעבר לבצע פעולות כאלה. היות ומאז טרם מונתה ממשלה-טרם מונה מפכ"ל. לקחת את הסיפור הזה ולבנות עליו את הטיעון שהוא בנה- לא רואה איך לקרוא לזה מלבד מניפולציה שקרית ומכוערת שבונה על זה שהציבור לא יזכור את הסיפור, רק כדי לחזק את הטיעון השקרי על "קץ אדמוקרטיה". קשה לי לקחת ברצינות אנשים כאלה.
  13. יד 01, מנוע 2000, 36,000 ק"מ. רכב שמור מאוד, כל הטיפולים בזמן ולפי הספר. בירושלים. מחיר: מחירון משוקלל (87,000).
  14. רגולציה של אבטחת מידע, וואלה. במקרה אני נמצא בתחום במשרד ממשלתי (אמנם בתפקיד אדמיניסטרטיבי ולא מקצועי), וממה שהמנהל שלי (CISO אצלנו) מספר לי על מה שהוא נתקל שהולך במשרדים אחרים, בלשון המעטה לא הייתי משליך יהבי על זה שיש רגולציה אפקטיבית בתחום הזה. אגב לפחות אצלנו, אם היינו נשארים בסטנדרט המקצועי שמתוות היחידות המקצועיות הרלוונטיות למשרדי הממשלה, מצבנו היה עגום למדי. אם כבר מה שקורה בתחום מוכיח בדיוק ההיפך, זה אינטרס של החברות להקפיד על אבטחת מידע טובה כדי להגן על הלקוחות שלהם, בלי שום קשר לרגולציה ממשלתית. אבל אני שמח שאתה רגוע לדעת שיש רגולציה על אבטחת מידע, לפחות אתה עקבי בגישה שלך. אה ולא יודע איך לומר לך, אבל אם אתה חושב שבמצב היום השופטים הם 100% מקצועיים ואין להם אג'נדה שמשפיעה על הפסיקות שלהם ברמה יומיומית, יש בזה מעט מן הנאיביות. אבל זה לדיון אחר.
  15. מוטי, אמנם לא עשיתי רישיון למונית אבל כן עשיתי רישיון למשא כבד © בזמנו, ויצא לי קצת להתנהל מול המרב"ד והבדיקות שלהם לפני כמה שנים (רמז-פח אשפה מוחלט ולא הייתי סומך על זה בחיים). מסתמא יש קצת הבדלים בתכנים, אבל בוא לא נהפוך את התהליך הזה של הוצאת רישיון מקצועי לאיזה הכשרה אינטנסיבית שבוררת את המוץ מהתבן בצורה איכותית או משהו, לא צריך יותר מדופק תקין ושכל מינימלי כדי לעבור את זה. ספריאל, אני חושב שענו לך בצורה מיטבית לפני. שתי הערות: 1. בוא לימודי הוראה היום זה די קשקוש, נחשפתי לחלק מהתכנים דרך אשתי (זה היה התואר של אשתי, כשבפועל המקצוע שלה אחר לגמרי), חברים שלי עשו את זה בדקה וחצי אי אז בישיבת הסדר (כן לא לעניין, בוא נדלג רגע על הפוליטיקה הזו) ואם זה הסטנדרט לאם מורה הוא טוב או לא, לא מפתיע שמערכת החינוך בישראל היא פח אשפה לגמרי. אין שום קשר בין איכות המורה לדיפלומות/תארים שלו. 2. לגבי רופאים אתה מתעלם באלגנטיות מנושא הביטוח. הרי גם היום כשאני מגיע לחדר מיון אין לי סיי מי הרופא שיטפל בי, ואין לי את הכלים לבחור ברופא כזה או אחר (אולי אח"כ באופן פרטי לא במצב חירום). אלא שבית החולים עצמו כחלק מניהול הסיכונים שלו אין לו שום סיבה להעסיק רופא שלא עבר הסמכה רצינית/התמחות/מה שתרצה שהוא עצמו יכול לקבוע את הסטנדרט עבורה, ולו משום שאם הוא יעסיק רופא כושל עלויות הביטוח שלו יעלו דרמטית עקב מקרי רשלנות רפואית. וחוץ מזה, הרי די ברור שיש רופאים טובים ופחות טובים גם היום (וגם סנדלרים לגמרי, כמו האורתופד שלא אבחן שבר גרורתי לאמא שלי, ואפילו לא טרח לעשות צילום), איזה בנפיט נותן לי-צרכן הקצה, שלרופא גרוע יש רישוי ממשלתי?
  16. כבר אמרו לך לעיל שלא מדובר ברצון לבטל כל בקרה, נדמה שאתה חוזר על זה כל הזמן אולי כי אתה מאמין שכל דבר צריך להיות מפוקח ומורשה ע"י המדינה (שתציל אותנו מעצמנו), ומבחינתך זה או הכל או כלום בלי אמצע. מוכן לקבל שבנושאים שעלול להיגרם נזק משמעותי בנפש ורכוש כתוצאה מבעל מקצוע שאיננו בסטנדרט מסוים אולי כן יש מקום לתקינה מינימלית. אבל בסופו של דבר אין שום תועלת לציבור ברישוי עריכת דין למשל, בטח לא כשראינו בשנים האחרונות שמבחני הלשכה הם סה"כ חסם כניסה לעו"ד צעירים. כנ"ל רו"ח וכד'. הרי אם יש עו"ד (לצורך העניין) גרועים גם היום ועדיין אנשים הולכים אליהם, אדרבה איזה יתרון נותן הרישוי שלהם? אם כבר להיפך-זה נותן מראית עין של סטנדרט מסוים שהם עומדים בו, בעוד שאלמלא היה להם רישיון כזה ייתכן ואנשים היו חושבים לבדוק טוב יותר את בעל המקצוע אליו הם פונים. ואגב במידה מסוימת אני לא לגמרי משוכנע שיש תועלת ברישיון גם לרופאים ודומיהם, הרי בי"ח מסתמא לא יעסיק מעאכר כזה או אחר כי שום ביטוח רשלנות רפואית לא יסכים לכסות את זה ככל הנראה, כנ"ל מוסדות רפואיים אחרים. ואם יבחר אדם ללכת באופן פרטי לרופא סוג ד' עם תואר ממדינת עולם שלישי כלשהי, לוידע כמה העובדה שיש או אין רישיון מהמדינה לאותו רופא תהיה רלוונטית במקרה כזה או שתועיל לאותו אדם. ולגבי הגילדה המקצועית שלהם-וול גם אצלם זה שימור הכח של המקצוע, ראה למשל התנגדותם לרפורמה שניסו/מנסים (לא לגמרי מעודכן) לעשות במתן סמכויות נוספות לאחיות כדי להתמודד עם העומס על הצוותים הרפואיים.
  17. וזה קשור איך בדיוק לכך שיש הרבה מאוד מקצועות שדורשים רגולציה מיותרת לחלוטין? אז רה"מ פועל בניגוד לתדמית שלו (ורק עוד סיבה לבקר אותו בכח על זה), סו וואט? איך זה אומר שרישוי מקצועות מיותר כמו מורי דרך ועו"ד הוא כן דבר נצרך, ולא נטו שימור כח של גילדות מקצועיות? מה הטיעון פה בכלל, מה הקשר לנושא? סתם הזזת השער. עריכה: זה היה במענה לספריאל
  18. בשתי הסדרות הללו שתי העונות הראשונות שוות צפייה. בARROW עונה 3 התחילה הידרדרות (אבל עדיין סבירה), מעונה 4 אין מה לראות.
  19. אני חושב שהמערכות המקוריות קיימות גם בשאר המשפחתיות (חדשות), אבל לא סגור על ההיקף המדויק של המערכות. לצערי לא יודע מתי תצא האיוניק מתוחת הפנים.
  20. הכוונה היא שלכאורה ללקוחות פרטיים היא בגזרה של שאר המשפחתיות, אבל מולן היא לא ממש נותנת תמורה עדיפה- אוקטביה, קורולה סטיישן, גרנד קופה וכד', ככל הנראה יהיו עדיפות עליה/לא ייפלו ממנה בתחומים של נוחות צריכת דלק, פרקטיות וכד', כשהן באותה סביבת מחיר, ולכן ללקוח הפרטי אין סיבה להעדיף את האיוניק לדעתי. מאידך עבורנו בליסינג פרטי היא הייתה ההצעה הכי זולה שקיבלנו בפער של 300-500 ש"ח לחודש ממתחרות אחרות (ואני מניח שהפער הזה קיים בצורה כזו או אחרת גם בליסינג המוסדי), ואז במצב כזה התמורה למחיר משתלמת יותר בהשוואה למתחרות, ולכן כנראה הפופולריות שלה בליסינג (בנוסף לשווי השימוש המופחת). הצריכה מאוד מושפעת מסגנון הנהיגה ותוואי הדרך, היות ואני לא יודע מה תהיה הצריכה של האיביזה בתוואי הנסיעה שלי ובסגנון הנהיגה שלי, אין לי בסיס לדעת מה פער החיסכון בינה לבין האיוניק. עם זאת, אם מדובר בתוואי מישורי יחסית ונטול פקקים, יש מצב שהאיוניק תגיע ל21-23 קמ"ל אני מניח. מה שכן אצלנו החיסכון בדלק היה תנאי משמעותי בבחירת הרכב (מה שהגביל אותי להיברידי/דיזל בלבד). אם אתה לא נוסע כ"כ הרבה ככה שזה לא פקטור משמעותי, לדעתי יש אלטרנטיבות טובות בהרבה מהאיוניק.
  21. השנקל שלי אחרי קצת פחות מ-5 חודשים עם הרכב (ליסינג פרטי): עד כה בסביבות-9000 ק"מ בתוואי נסיעה יחסית הררי (גוש טלמונים-ירושלים). צריכת דלק אצלי לרוב נעה באיזור 18.5-19 קמ"ל כולל מזגן, כאשר הצריכה הכי נמוכה הייתה 17.8 כשהרכב היה חדש (לא חזרתי על הנתון הזה מאז). נוחות-בתוך העיר היא בינונית בלבד כשהרכב די נוטה להתרסק על שברים סדקים ובורות. מאידך מחוץ לעיר המצב טוב משמעותית והמושבים סבירים למדי. רעשי דרך-נוכחים בעיקר רעשי כביש, עם זאת רוב הזמן אני נוסע בלי מוזיקה וזה סביר לגמרי לא משהו שמוציא מהדעת. ביצועים- סבירים לחלוטין, עם זאת בעליות ארוכות כאשר נדרשים להאיץ מחדש בצורה תכופה (למשל 443 בבקרים כשכולם צריכים לעקוף פתאום משאית זוחלת), הסוללה מתרוקנת מהר, ואז הרכב מרגיש כבד ועגלתי. כל זמן שהסוללה באיזור השליש ומעלה, הביצועים מספקים לחלוטין. בסופו של דבר, הכל יחסי. אני מניח שגרנד קופה דיזל למשל, תהיה לא פחות חסכונית וחזקה ועם זאת נוחה ושקטה משמעותית. עם זאת על מנת לתת פרספקטיבה מסויימת, לפני קבלת הרכב היינו עם רכב גישור-קיה ריו סדאן דור קודם. ההבדל בינה לבין האיוניק היה דרמטי, הריו הייתה רועשת, חלשה, וממש ממש לא נוחה, כל סוף נסיעה הרגיש כמו אנחת רווחה שזה הסתיים. עם המעבר לאיוניק הרגשתי שהנסיעה הרבה פחות מתישה והרבה יותר נעימה, בכל אספקט אפשרי, מן הסתם אפשר יותר, אבל זה לא באמת נורא כ"כ לטעמי (ולאור חלק ניכר מהתגובות חשבתי שזה יהיה הרבה יותר גרוע לפני שקיבלנו אותה). אז בסופו של דבר, זה רכב לא רע פרקטי למדי וחסכוני מאוד ומערכות הבטיחות הן דבר נחמד וטוב לדעת שהוא שם (אם כי אני לא כ"כ אוהב את השמירת נתיב האקטיבית, והבקרה האדפטיבית לא הכי שימושית בעיני-אבל זה כנראה עניין אישי), ומערכת המולטימדיה מעצבנת למדי-מורגש שזה סחל'ה מקומי. בגדול מבחינתי הרכב הוא תמורה טובה לכסף שאני משלם עליו. עם זאת, היות וכאמור הרכב נלקח בליסינג פרטי מה שמחד הגביל את המבחר שהתאים לדרישות שלנו, ומאידך פערי המחירים שונים מאשר ברכישה פרטית (לכאורה אוקטביה, גרנד קופה וכו' מתומחרות זול יותר בחלקן...) אזי הרכב התאים לנו במכלול שהציע. אם אני הייתי צריך לרכוש רכב חדש/משומש כשהיתרונות של האיוניק מתאימים לדרישות שלי, כנראה שלפני האיוניק הייתי פוזל לקורולה החדשה (סטיישן), או לגרנד קופה (אלא אם יש מערכות בטיחות בסטיישן סופסוף). אמנם האיוניק הייתה הרכב הכי נמכר ב-2018, אבל לפחות ממש שראיתי שפורסם רק 10% בערך מכל המכירות היו לפרטיים, והיום גם מובן לי למה.
  22. כפאנבוי רציני של הMCU דווקא מאוד נהניתי מהסרט לא פחות מקודמו, וזאת למרות החורים בעלילה שדי מתבקשים עם פתרונות תסריטאיים של מסע בזמן. סה"כ הפוקוס היה בעיקר על השישייה המקורית, ואני אהבתי מאוד את מה שהסרט עשה איתם. ככלל אני חושב שהסרטים של האחים רוסו הם הכי טובים בMCU. כל זה אגב בניגוד מוחלט לפרק של משחקי הכס, שהיה נראה מעולה אבל מחורבן לגמרי מכל בחינה אחרת (בעיקר תסריט עצלני ומזלזל בצופים).
  23. netco

    סתם כי שמח לי בלב

    מזל טוב! שתרווה מהם רוב נחת וקורת רוח!
  24. לקחי אוסלו הופקו בכך שהציבור לפחות בחלקו הלך ימינה ולא משתכנע מהדיבורים על "שלום" ו"פתרון" וכו', אבל יש חלקים נרחבים הן בציבור והן בקרב הפוליטיקאים שטרם הפיקו את הלקחים הללו. אה ואני שמח שכחול לבן הצליחו לשכנע אותך שהם לא שמאל, אבל לשים כמה עלי תאנה שהם יותר אופורטוניסטים מאנשי ימין, לא הופך אותם ל"לא שמאל". למה ציפי לבני בבחירות הקודמות לא אמרה ש"היא והרצוג יורידו ביחד את הזבל"? בבחירות הנוכחיות לא האשימו אותו בבגידה ובשימוש ציני בחלל צה"ל? וזה רק בפוליטיקה כן? לא נפתח את מה שקורה ברשתות ובתקשורת. אז צר לי שאני לא משתכנע מהדיבורים על השיסוי של נתניהו בטח כשהם מגיעים מהצד השמאלי של הקשת הפוליטית (כאמור, לא אתה-אלא שמשם בעיקר הטענה נשמעת). דומני שאתה מבלבל בין חוקי (יעני לפי הכללים הטכניים) לדמוקרטי. להיבחר על בסיס מדיניות מסויימת, ואז לבצע בדיוק את המדיניות של הצד השני, זה לא דמוקרטי. לפטר שרים בממשלה כדי לייצר רוב לתוכנית-לא דמוקרטי. לשלוח את המשטרה לעצור אוטובוסים בדרך להפגנות (יענו טרם ביצוע העבירה כן?), לא דמוקרטי. לבצע הארכות מעצר סיטונאיות לנערים ונערות שחלקם קטינים-לא דמוקרטי. להמשיך? כי בימין רובנו עדיין זוכרים טוב מאוד מה קורה כשהשמאל נחוש לקדם מדיניות מסויימת. אה ואם כבר הזכרת את נתניהו, יש סיבה טובה מאוד לזה שאני לא מצביע ליכוד, ההתנתקות זו אחת מהן. אני חושב שאתה קצת מפספס, כי בסוף גם בימין וגם בשמאל מניח שיימצאו בקצוות כאלו שמתנגדים) רוצים שלום אמיתי ושקט. המחלוקת לטעמי בין ימין לשמאל היא לא על החזון אלא על הפרקטיקה, האם פשרה טריטוריאלית היא תביא שלום? האם נסיגות חד צדדיות יקדמו אותנו לשם? כאן בדיוק המחלוקת והסיבה שהאישים שציינת לא תומכים בזה, כי הסכמים גם ניתן להפר (אוסלו יוכיח) והסברה היא שפשרה טריטוריאלית פשוט מייצרת תמריצים עבור הצד השני להפר את ההסכם, במטרה לקבל עוד אח"כ. ואגב אני לא יודע למה אתה חושב שהטיעון הבטחוני הוא נרטיב וגם אחיזת עיניים, אם יורים עליך טילים מרצועת עזה מה ימנע מהם לירות טילים על המרכז והשרון ולשתק לחלוטין את ישראל? (שלא לדבר על פיגועי שנות ה-90 שהיו בלב ליבה של ישראל ולא רק ביו"ש, באמת צריך להזכיר את זה?) לוידע, לי אישית תמיד היתה לי תחושה ששמולי, שפיר, יחימוביץ' ושאר החבר'ה הרבה יותר בכיוון של כלכלה חופשית סטייל ונצואלה, מכלכלה חופשית סטייל סקנדינביה. אה וגם יש לי אי אלו השגות על ה"דמוקרטית" של מפא"י, אבל לא נראה לי כדאי לפתוח את זה.
  25. יבגניפ אני לא מחסידיו של נתניהו, מעולם לא הייתי. אבל בעיני לקרוא לנתניהו בוגד שמכר את האינטרסים של ישראל בשביל כסף, ולומר שהוא תזמן השבה של חלל צה"ל לצרכי בחירות, זה לא מערכתי בדיוק כמו ההתבטאויות של נתניהו (שחלקן הלא קטן שובש והוצא מהקשרו אם נודה על האמת). לגבי להיות איש ימין, אתה קורא לזה ייאוש אני דווקא חושב שזה התפכחות והכרה במציאות, יש מי שזה מייאש אותו, יש מי שזה גורם לו להבין שהיא פשוט מורכבת, וגם אם יהיה שלום הוא לא יגיע בתהליך של זבנג וגמרנו כמו גישת אוסלו, אלא ייתכן וזה ייקח עשרות שנים. חוצמזה אני לא מכיר הרבה אנשי ימין שחושבים ש"אם ניסוג המשיח לא יגיע". גם אלו שמאמינים שזכותנו על הארץ היא משהו היסטורי ושורשי עדיין סבורים שנסיגה מסוכנת הרבה יותר קודם כל ברמה המעשית הבטחונית, מאשר חלילה שמשיח לא יבוא. ובוא, אם כבר גלשנו למחוזות המשיחיזם, בעיני התעקשות על הסכם שלום ו"אם רק ניסוג יהיה שלום" וכד' תוך התעלמות מהתוצאות של זה עד עכשיו, זה פשוט הצד השני של מטבע תפיסת "אם ניסוג המשיח לא יגיע" ציטטתי אותך כי אתה העלית את הטענה הזו, אבל זה לא כוון אישית כלפיך. פשוט בד"כ הטענה על "הפילוג וההסתה והשיסוי של ביבי" מגיעה מהצד השמאלי של הקשת הפוליטית, ונגד זה יצאתי, הציטוט של ההודעה שלך היה קרדום לחפור בו. מתנצל אם זה לא הובן. לגבי ההתנתקות-בוא שרון נבחר על הטיקט "דין נצרים כדין תל אביב", זה היה עמרם מצנע שהתמודד מולו שהתוכנית שלו הייתה לסגת מרצועת עזה חד צדדית. זה ששרון צפצף על הבוחרים שלו, ורמס כל הליך דמוקרטי תקין כדי לקדם את התוכנית הזו, לא הופך אותה למדיניות ימין. ואגב הזכרתי גם את אוסלו (100% שמאל כן?) שאת פירות הביאושים של ההזיה הזו אנו אוכלים עד היום, וזה בעיקר מה שהניע את רוב העם לפחד משלטון שמאל ככל הנראה. וכאמור גם אם נתניהו לא טלית שכולה תכלת, את השיח הבוטה כלפי חלקים בעם קיבעו מהצד השמאלי של המפה הפוליטית הרבה לפניו, אז להפנות את הטענה הזו רק כלפיו? נו מילא (אגב את הציטוטים מקודם אמרו רבין ושולמית אלוני כן? לא טוקבקיסטים אנונימיים בהארץ).
×
×
  • תוכן חדש...