Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. בדיוק מאותה סיבה שזה קורה במזגנים "רגילים" בבית - ברגע שחיישן הטמפרטורה במערכת המיזוג מזהה שהוא הגיע לטמפרטורה הרצויה, המדחס יוצא מפעולה עד שהטמפרטורה תעלה מעט וחוזר חלילה. אם המדחס היה עובד ללא הפסקה היה הרבה יותר קר ממה שהנהג מכוון בבקרת האקלים או מהטמפרטורה המינימלית שהמערכת מאפשרת ומתחתיה יכול להיגרם נזק לאחד הרכיבים. יש גם הרבה רכבים עם מדחס ספיקה משתנה שמאפשר עבודה בעוצמה שהיא לא מקסימלית, דומה לרעיון של מזגן אינוורטר.
  2. גלגל רזרבי, חד משמעית. כבר הייתי בהמון סיטואציות שבהן ערכת ניפוח לא היתה פותרת את הפנצ'ר/צמיג קרוע/ג'נט עקום ולחכות 3 שעות לגרר לא נשמע לי כמו אופציה כיפית. שמים גלגל ספייר ואפשר לנסוע עד לצמיגיה הקרובה...
  3. מתייג את @EliC25 - יש לו RX7, אולי יש תהיה היכרות כלשהי עם מנועים רוטוריים או עם הבודדים שבטח מבינים בהם בארץ.
  4. מחזק. עגלה? עם נהג טוב, הרכב הזה פונה יותר מכל שאר האופציות שעלו פה, ובפער משמעותי. ה"מוביל" בטיולי רכב שלנו זה בחור עם ND1 שבסיבוב הראשון נעלם לרכבים הרבה יותר יקרים או חזקים. קו ישר? בדקנו גם את זה, ה ND1 מהירה יותר מ 208gti ו i20n כסטוק, רק ברז דור 2 האיצה מהר יותר. ואת מי זה מעניין כשה MG4 של הדודה עושה מכולם קציצות בקו ישר 🤪 לגבי פיאסטה - להבנתי יש לה את ההתנהגות העדיפה משאר המכוניות שצוינו (שוב, חוץ ממיאטה). אבל כמו שאמרו יש מספר בודד של יחידות, ואני לא סגור לגבי זמינות חלפים. הייתי מוסיף גם את ה DS3 ידנית 165 לרשימה, אבל יש 8 כאלה בארץ, לא שונה בהרבה מהפיאסטה בהיבט הזה.
  5. מאוד רציתי להשיג AD09 לרכב שלי, מעניין כמה יעלה לייבא רביעייה בייבוא אישי (או אפילו כמה סטים, כי יהיו עוד בעלי רכבים בקהילה שבטח ירצו). חידשת לי. לפני כחצי שנה עוד שילמתי דרך אתר רשות המיסים.
  6. מהניסיון שלי: אפשר למצוא באתר רשות המיסים כמה מכס יש על כל רכיב, ומה דרוש כדי לייבא אותו (אישור/תקן/מעבדה וכו'). לרוב מתחת ל 75 דולר לא יהיה צריך לשלם מיסים כלל. אני ממליץ דווקא לשלוח בדואר רשום, או שלפחות בארץ זה יעבור דרך דואר ישראל ולא חברת שילוח - הם לא גובים עמלות שקר, אבל קח בחשבון שהחסרון הוא שלעיתים יקח למשלוח הרבה זמן להגיע. היו לי מקרים של פחות משבועיים ומקרים של 3 חודשים כשהחבילה אבדה בדרך... כל מקרה לגופו, יש דברים שקל לייבא ויש דברים שלא. במקרה של בולמי זעזועים למשל לא נדרשתי לבדיקה או הצהרה כי היה להם תקן של TUV. שמעתי שמחרימים במכס דברים כמו פנסים לא תואמים למקור (מישהו אמר טורבו לד?), אבל אני מניח שבחלקים מקוריים עם מקט מסודר או חלקים שמצוידים בתעודה עם תקן מתאים יהיו פחות בעיות.
  7. השנקל שלי - הרווח העיקרי הוא אצל היבואנים ולא בהכרח במוסכים עצמם. כמה דוגמאות מהניסיון שלי: הבנו כבר מהמון דוגמאות לכך שמחיר החלפים בקטלוג מנופחים, וגם עם אחוזי הנחה גבוהים מאוד למוסכים היבואנים עדיין מרוויחים על החלק. גם לי היתה חוויה דומה לזו של אלי עם החלקים שאני מזמין מחו"ל. צמיגים - להבנתי ומשיחה עם חבר שחשוף למחירים שבעלי צמיגיות משלמים ליבואן הצמיגים, הרווח של הצמיגיה הוא אחוזים בודדים, בעוד שקל להשוות מחיר של צמיג בארץ למחיר שלו בחו"ל. במקרה של הצמיג שלי (אסימטריק 6) מדובר בכ 60% הפרש בין המחיר לצרכן בארץ לעומת אנגליה (כולל מע"מ מקומי), למשל. לצערי הבנתי שלייבא צמיגים לבד לא משתלם ולא פשוט בארץ. דוגמה אנקדוטלית יותר - סט קוילאוברים של בילשטיין, כולל 40% מס ומשלוח מגרמניה, עלה לי סכום דומה לזה של מחיר הקטלוג לסט בולמים+קפיצים מקוריים של סיטרואן - אבל את זה אנחנו כבר יכולים לנחש לבד. כשבדקתי עם היבואן של בילשטיין בארץ (אספיר), קיבלתי הצעה הזויה במחיר כפול, במקרה של חלק יקר שכזה מדובר באלפי שקלים.
  8. אני הולך צעד אחד קדימה ושומר מרחק כל כך גדול שהבחור הנצמד פשוט מתייאש ועוקף 😁 ועדיין, יש סיטואציות שיותר קל להיפטר ממקקים מאשר מאותם נדבקים.
  9. אחד הדברים שמפחידים אותי זה בלימות חירום בארץ, כי אני עם צמיגים ספורטיביים ובלמים ספורטיביים ויש סיכוי שהאידיוט שנצמד מאחורה נועל איזה צמיג סיני עלום שם. מסכים חלקית, מצד אחד אני מכיר אנשים שעושים במודע ניהול סיכונים כזה. מצד שני אני מכיר גם כמות משמעותית של אנשים שלא היו מודעים בכלל לחשיבות של צמיגים וברגע שהם הבינו אותה כל החשיבה שלהם בנושא השתנתה. זה שחור וזה עגול... וזהו.
  10. אני יכול להגיד לך שבתחום הרגוליה של תקשורת אלחוטית הקשר בין הדיווח של היצרנים הסיניים למציאות הוא לעתים מקרי בהחלט מוזמן לבדוק גם את תחום זכויות היוצרים ולעדכן אותנו...
  11. יש תקן, אבל כשרוצים להשוות בין צמיגים יש איתו 2 בעיות: 1. בכיתה יש הרבה תלמידים, כאלה שעוברים עם ציון 60 וכאלה שעוברים עם 95. מישהו פה רוצה להגיד לי שזה אותו דבר? 2. ההתאמה לתקן נבדקת על ידי היצרן, ובמקרה של יצרן שרוב הפעילות שלו היא בסין - הסיכוי שמדובר בדיווח שגוי או שקרי גבוה יותר, כי במקרה של "מרחק-עצירה-גייט" העונש או הקנס ליצרן יהיה מינימלי. את הצמיג לא מעניין כמה מים האדמה ספגה בחורף האחרון אלא מה עומק השלולית - ובזה ישראל דווקא מצטיינת, עם כ 8.5 מ"מ בממוצע ביום גשום במישור החוף לעומת 5.4 בלבד באיזור ברלין. זאת אחת הסיבות להצפות שיש פה כל חורף...
  12. ובכביש 6 בכל סופ"ש/לילה.
  13. יש 208 טובות, בדיוק שתיים מהן נמכרו תוך יומיים מפה לאוזן - אחת מהן נקנתה על ידי חבר שחיפש הרבה מאוד זמן. כשמדובר ברכבי ספורט מומלץ להתאזר בסבלנות.
  14. תבדוק אם יש אחריות על הממיר בבדיקה של המכון, אם לטענתם הממיר תקין אבל זה לא המצב - עד שלושה חודשים מיום הבדיקה הם אמורים לתת עליו אחריות. קח בחשבון שיתכן ויש הבדל משמעותי בין הסף בבדיקת הזיהום של המכון (=הסף של משרד הרישוי) לבין סף הזיהום שמוגדר במחשב הרכב ושגורם להדלקת התקלה.
  15. כל הכבוד על ההשקעה תרגיש או לא תרגיש... זה מדיד ולכן זה לא מעניין החבר היקר כאן מרגיש, מרחק בלימה ארוך ב 3-4 מטרים זה מאוד משמעותי.
  16. nadavd4

    עוקץ רכבים חדש

    1. הפוך גוטה, הפוך. כל עוד הליך הזיהוי יהיה בידי גורם אנושי במוסד בזיוני כמו פקיד בדואר, יהיה קל מאוד לבצע העברות בצורה לא חוקית וזה לא משנה כמה נהלים תחוקק. עובדתית זה מה שקורה עכשיו. 2. מספר רכב זה מידע פומבי בהגדרתו, מספיק לעבור ברחוב ליד רכב או לחפש במאגר הממשלתי... מסכים לגבי שליחה של פרטים אישיים מרישיון הרכב לכל מתעניין, למרות שאת רובם ניתן להשיג היום אבל לא בצורה חוקית.
  17. בשביל לקבל מקט אל מול היבואן לא צריך ת"ז וכלום, רק מספר רכב. גם את מספר השלדה אתה יכול להשיג בקלות על ידי בדיקה לפי מספר הרכב באתרים כמו משומשת.
  18. מחזק, לעיתים מדובר בחסכון של מאות (!!) אחוזים.
  19. כל מוסך טוב יטפל טוב במאזדה, סך הכל מדובר ברכב עממי ואמין שדורש תחזוקה די סטנדרטית והרוויח את מוניטין האמינות שלו בזכות עמידות בתחזוקת שבר. את המאזדה שלנו אני שולח לגבע, היא גם ככה כבר בגיל שמצריך אישור בלמים ואם אני מבקר במוסך אחסוך לעצמי את הזמן של טיפול עצמי...
  20. דווקא לטרנד התוספים הוא הצטרף, לפעמים בתשלום ולפעמים על חשבון הבית. אבל באופן כללי יוסי בחור מאוד ישר ולא הייתי דואג.
  21. כיוון פרונט אמור לעלות כ 200-300 ש"ח. לגבי שאר הדברים, קשה להגיד כי חלק מהם יכול להיות כסת"ח של המכון. עדיף לתת למוסך לבדוק אותם - אבל למעט העניין עם הסטרטר מדובר בבלאי ולא איזו תקלה חריגה. בלי קשר למצב הרכב שלך, אלה המחלות הידועות של מאזדה 2 דור ראשון: בלאי מהיר לתושבות מנוע ומשולשים נקישות בהגה בגלל המוט שמחבר בין ההגה למסרק (נקרא אצל בעלי המקצוע "קופלונג הגה" למרות שאין שום קשר ל"קופלונג" של יונדאי) לרוב אפשר לחיות עם זה כשיודעים בוודאות שהנקישות הן משם ולא מרכיב אחר שמחייב החלפה כמו תפוחי הגה או מסרק. חיבורים מתפוררים של צינורות נוזל קירור בקיר האש - אם יש נזילה קלה, להחליף מבעוד מועד לפני שיתפוררו לגמרי.
  22. הגבתי בציטוט. ככל שתעשה השוואת מחירים של עבודות/חלפים/מוסכים שונים תקבל מושג מה אמור להיות "מחיר טוב" לכל טיפול כזה או אחר. מדובר סך הכל בטיפול "קטן" והוא אמור לעלות בהתאם. מצד שני - אם אין לך היסטוריית טיפולים כדאי לנסות ולהוציא היסטוריה מהמוסך שהרכב טופל בו ולהבין אם צריך לטפל בדברים נוספים, כמו למשל נוזל בלמים שמוחלף כל שנתיים, פילטר מזגן אם לא הוחלף בשנתיים שלוש האחרונות וכו.
  23. עבדו על מערכת כמכלול, החליפו חלק מסוים (רצועה) - לא מן הנמנע שפירקו/הרכיבו/כיוונו חלקים משותפים כמו גלגלות קאמשאפט, וזה בלי לקחת בחשבון TSB של היצרן בדיוק לבעיה הזאת ו"העלמת עין" מבעיות בשרשרת שמתגלות בזמן הטיפול. במקרה כזה תצטרך להוכיח קשר סיבתי בין העבודה לבין הכשל או להוכיח שיכלו למנוע את הכשל אם היו פועלים ע"פ הוראות היצרן, ואז לתבוע פיצויים.
  24. בדקת בכתב שירות אם מה האחריות על טיפול שבוצע בצורה רשלנית? + אולי שווה לפנות לאיגוד המוסכים. אולי אני לא מבין כלום אבל לי זה נשמע כמו עבודה רשלנית של המוסך והם מחויבים בפיצויים, מחלה או לא מחלה בטיימינג.
×
×
  • תוכן חדש...