Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע עושים כזה עניין גדול מתאונת שלדה


sti05
שימו לב! השרשור הזה בן 6797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני באופן אישי יתרחק מכל אוטו עם מכת השילדה הכי קטנה בגלל שני סיבות:

 

 

1. אני פשוט לא מאמין שבשום מקרה המכה תוקנה בצורה הטובה ביותר

2. בגלל שאח"כ, אני לא רוצה להיתקע עם האוטו כמה חודשים טובים עד שאני יצליח למכור אותו ומבלי להוריד 30 אחוז מהמחירון!

 

תגידו מה שאתם רוצים, אם לאוטו יש מכת שילדה עדיף להתרחק ולחפש אחר בגלל שאנחנו לא יכולים להיות בטוחים מי תיקן? איך תיקנו? והאם ההשפעה על ההגוי/בטיחות באם הייתה, עדיין קיימת.

 

 

 

תום

"its one of the most magical letters in the world of performance automobiles, its the latter M, and with combinning with the number 3 causes uncontrollable envy hatred and despair for those who will never experience the view from the cockpit." Web Riders Shoot Out

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר אמרו כאן יש להבדיל בין מכת שילדה לקצה שילדה,אבל גם בקצה שילדה יש מכות שהן עם משמעות בטיחותית גבוהה יותר וכאלה שפחות.

 

ואני אסביר.

 

בחלק מהרכבים קורות הרוחב (הקדמיות והאחוריות) מחוברות עם ברגים למרכב,כלומר ברגע שנדפקה קורת רוחב,פשוט מפרקים אותה ומחליפים בחדשה.

ברכבים כאלה,לרוב מכה בקורת הרוחב לא תחשב אפילו כקצה שילדה,שכן בהתייחסות לשלדת הרכב מתכוונים לקורות האורך של המרכב,שעליהן בעצם יושב כל המרכב.

 

לעומת זאת,ישנם רכבים שבהם הקורות רוחב (בעיקר האחוריות) מרותכות לקורות האורך,ואז במקרה של מכה הכי קלה בהן,יש 2 אופציות:

 

1.ריתוך קורה חדשה במקום זאת שנדפקה.

 

2.תיקון הקורה הפצועה.

 

במקרים כאלה זה ייחשב כקצה שילדה,ובמקרים של החלפת וריתוך קורה חדשה זה אפילו יקבל לעיתים משמעות בטיחותית גבוהה.

 

אצלי ברכבי יש גם קצה שילדה אחורי,לאחר שהבעלים הקודמים של הרכב נסע רוורס ביציאה מהחנייה ופגע קלות בעמוד בטון שהיה מאחורי הרכב,שום חלק פח לא עבר פחחות בעקבות התאונה,אבל בגלל שהטמבון נלחץ ולחץ קלות על קורת הרוחב,המכה מוגדרת כקצה שילדה.

בבדיקת הקנייה,נאמר מפורשות שהמכה חסרת כל משמעות בטיחותית,כיוון שהקורה רק נלחצה מעט (קטע של פחות מ-5 ס"מ),כמו כן בוחן הרכב הוסיף שמכות מסוג זה נפוצות ברכב מהסוג הזה (106) בגלל המבנה הקומפקטי,שקורת הרוחב ממש פגיעה בכל מכה הכי קלה.

 

האמת שלא התעמקתי בזה ברכישה,ואני יודע שגם כאשר אמכור אני לא אתגמש במחיר אפילו בשקל על המכה הזאת.

 

עושים פה יותר מדי עניין סביב כל הנושא של תאונות קצה שילדה,וזה בעייתי במיוחד כיוון שזה הרבה תלוי באיך ייצרן הרכב בנה אותו,עם ריתוכים\ברגים וכו',כך שיכול להיות שרכב עם מכה מסויימת ייחשב כקצה שילדה,בעוד רכב אחר,שעבר תאונה יותר רצינית באותו מקום בדיוק ייחשב ל"תיקוני פח סביב" (כמו שכתוב בתוצאות בדיקת רכב) בגלל שקורות הרוחב אצלו היו מוברגות ופשוט הוחלפו בחדשות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעו סיפור ואז אולי תבינו את הכסת"ח של המכונים...

 

מכרתי לפני שנה וחצי פורד אסקורט 95. כל הפח והצבע מסביב לאוטו מקוריים! אין תיקוני צבע אפילו!

המוכר דרש שאני אתחייב על השילדה בכתב וכמובן הסכמתי.

ניגשים לבדיקה, יושבים עם הבוחן, ואיך שמתיישבים הבוחן אומר לקונה:"דבר ראשון, שתדע שהאוטו מאוד מטופל ושמור אבל עבר תאונת שילדה קלה", הוא אפילו לא אמר קצה שילדה, פשוט תאונת שילדה קלה!

התעצבנתי ואמרתי לו:" כבוד אדוני המומחה, אולי תסביר לי מאיפה האוטו קיבל שילדה אם כל הפח והצבע באוטו מקורי?"

הדביל הזה בלי בושה עוד עונה לי שזה ככל הניראה ממיקום לא נכון של הג'ק, בעת החלפת גלגל!!!

חוצפנים. ברור שהרכב נמכר מיד כי זה היה הריג'קט היחידי:-P

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערינו , קורה ובהובלה הימית של רכב חדש, הוא נפגע, בחברה יש אמצעים לחפות על כך ואין מידע לקונה עד אשר הרכב עובר בדיקת קניה!!

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

bagira, מה שהיה אצלך זה בדיוק מה שהיה אצלי, לא הוחלפה אף פיסת פח ברכב שלי ושום חלק לא נצבע,אבל יש קצה שילדה בגלל רברס ביציאה מהחנייה.

 

זה מאוד תלוי במיקום ורוחק קורות השילדה מהמרכב (כלומר מהפח והפגושים).

 

 

אגב,פורסם לא מזמן,משהו "נחמד" שפז'ו עשו ב-206, הם הטביעו בקורת הרוחב האחורית את מספר שילדת הרכב או משהו כזה,וכך נוצר מצב שהרבה מכוניות שעברו תאונות די קלות מאחורה,נחשבו עם מכת שילדה,בגלל שהיה צריך להחליף קורת רוחב אחורית,בגלל שהמספר שהם הטביעו נהרס בתאונה :idea:

 

כמו שאומרים,

 

*ב.מ.וו- מכונית לנהג

 

*אלפא- מכונית לנשמה

 

*פז'ו- מכונית לחלקים......:wink:

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...