Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסבר תוכנת מנוע


פוסטים מומלצים

אהלן אנשים יקרים, יש לי סקודה פאביה 2018, 1.0. אני בתחילת הלמידה של עולם הטיונינג והשיפורים. בדקתי לגבי כל מיני תוכנות ורציתי לדעת אם יש מקור מידע אמין ללמוד ממנו על זה. יש לי כמה שאלות פתוחות שאולי תדעו לעזור לי. 

1. איזה תוכנת מנוע מומלצת אם עד עכשיו הייתי סטוק

2. חייב לעשות תוכנה לגיר אם עשיתי למנוע? כן/ לא ומה ההשפעות שיהיו לטובה או רעה

 

הרכב עד כה לא עשה לי שום בעיה ואני איתו מעל שנה מטיפול לטיפול. מנגד לרצון לעוד כוח יש חשש להיכנס לעולם של תקלות שלא אצא ממנו. אשמח להמלצות ודעות

עריכה אחרונה על ידי X1no
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אני לא מכיר מספיק טוב את עולם תוכנות המדף לקבוצת VAG כך שקשה לי לענות אבל אני אענה על הצד השני. אם התוכנה ממקור אמין ואתה מסתפק בסטייג 1, אתה על הצד הבטוח וכל השאר תלוי רק ברמת התחזוקה של הרכב וצורת הנהיגה שלך. סטייג' 1 ממקור אמין לא יגרום למנוע להתפוצץ פתאום או לתקלות, בצע החלפת שמן (איכותי ובתקן) ופילטר בכ-70% מהמלצת היצרן, כלומר כל 9 חודשים או כל 7000 ק"מ, אל תנהג כל היום כאילו אתה על המסלול ואתה תהיה בסדר גמור. אל תתפתה להתקין שטויות שכל מני חנויות מציעות כמו פילטר פתוח או כאלו לשימוש חוזר או כל מיני שטויות אחרות, הדבר היחיד מכל מה "שהמומחים" ממליצים להתקין ושתמיד כדאי (גם לרכב ללא סטייג') הוא מצנן ביניים מוגדל אבל לסטייג' 1 זה לא חובה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקבוצת VAG יש תוכנות אמינות ומוכחות שלא שוברות את המנוע.

התוכנה שבמרבית המקרים מומלצת בקבוצת בעלי רכבי סיאט/קופרה למשל היא revo אצל פול בוסט. 

 

אל תתפתה לטיונרים שמגיעים עד הבית והימנע מתכנת pcp, שזה פיתוח ישראלי. 

מקס מצויין, אבל אתה עם מנוע צנוע, אצל מקס ״יצאו לך העיניים״ עם רכבים שמגיעים לשם להוספת מאות כוחת סוס 😜 

 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד תזכור שתוכנה באה על חשבון משהו.

אם התוכנה היתה כל כך מוצלחת. כנראה היו מתקינים אותה במפעל או לכל ביותר באחד מהעדכונים בשנים הראשונות.

 

התוכנות בדרך כלל מושכות את המנוע לקצה. וזה בדרך כלל בא על חשבון אורך חיו של המנוע והגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא סוד שבהמון מקרים יצרנים משווקים את אותו המנוע בדיוק כאשר ההבדל היחיד הוא תוכנת ניהול המנוע. ליצרני רכב יש שיקולים של פליטת CO2, צריכת דלק וכמובן את הרצון לגבות מהצרכן עוד כסף. התוכנה היא לא מה שמושך את המנוע לקצה אלא הנהג, אפשר להתקין סטייג' ועדיין לנהוג כמו סבתא או רק  ליהנות מהקצת יותר שיש למנוע כך שהוא משיג את אותם ביצועים בתחושה של פחות מאמץ. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטייג׳ 1 זה בהרבה מקרים ההבדל שבין שתי גרסאות תוכנה על אותו המנוע,כאלה שמשווק היצרן. 

הרכב שלך המצויד במנוע 1.0 ליטר מגיע מהיצרן בשתי גרסאות האחת 95 כ״ס והשניה 110 כ״ס . כשכל ההבדל הוא בניהול המנוע.

כך גם בגרסאות של 110 ו 130 בדור מתקדם יותר של אותו מנוע. 

לכן תוכנה כמו revo המיועדת לנפח הזה תשדרג אותך לגרסה גבוהה יותר. אני הייתי נמנע משדרוג 95 ל 130, מכיוון שקיימת אפשרות שמנוע gen 1 יזדקק למשהו שונה מ gen 3 למשל, בהיבט של אי אילו חלקים.

! Here's a table summarizing the key differences between the Skoda Gen 1 and Gen 2 1.0 TSI engines:

Feature Gen 1 1.0 TSI Gen 2 1.0 TSI
Engine Design 3-cylinder, turbocharged, indirect injection (MPI in some variants) 3-cylinder, turbocharged, direct injection (TSI)
Emissions Standards Euro 6 (various sub-levels) Euro 6d-TEMP, Euro 6d, Euro 6d-ISC-FCM
Fuel Efficiency Varies depending on specific implementation, generally good Improved due to direct injection and other optimizations
Power Output Typically 95 HP, 110 HP, depending on variant Typically 95 HP, 110 HP, 115 HP depending on variant. Minor power increases in some models.
Torque Output Varies depending on specific implementation Generally improved, especially at lower RPMs
Combustion Process Less efficient, potential for particulate matter emissions (especially MPI) More efficient, reduced particulate matter emissions due to direct injection and particulate filter (GPF)
Engine Management System Older ECU (Engine Control Unit) Updated ECU with more advanced algorithms
Particulate Filter (GPF) Not always present, depending on variant and market Standard on most Gen 2 implementations
Thermal Management Basic thermal management Improved thermal management for faster warm-up and better efficiency
Noise and Vibration Can be slightly rough at times Reduced noise and vibration due to improved engine balancing and design
Overall Performance Good for its size, but can feel strained under heavy load Improved responsiveness and smoother power delivery
Reliability Generally reliable, some reported issues with early versions Improved reliability due to design updates and stricter manufacturing standards
CO2 Emissions Higher Lower
Fuel Injection system MPI or Direct Injection depending on the model. Direct Injection
עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית דבר, תתחדש סע בדרכים טובות.

 

לא מצאתי מפרט מדויק שלהם עבור מנוע 1.0 ליטר. 

 

מי מתקין אותם?

עלית על דיינו או שאתה פשוט מאמין למספרים?

הגדלת מומנט דורשת התאמה גם לגיר. עשית גם?

 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בא לי להרוס, אבל אישית לא הייתי בוחר בהם, הם לא שונים מ-PCP בישראל. עדיף תמיד מישהו שההתמחות שלו היא מנועי קבוצת VAG בלבד ולא אחד שמציע לאין ספור יצרנים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, zaf כתב:

סטייג׳ 1 זה בהרבה מקרים ההבדל שבין שתי גרסאות תוכנה על אותו המנוע,כאלה שמשווק היצרן. 

הרכב שלך המצויד במנוע 1.0 ליטר מגיע מהיצרן בשתי גרסאות האחת 95 כ״ס והשניה 110 כ״ס . כשכל ההבדל הוא בניהול המנוע.

כך גם בגרסאות של 110 ו 130 בדור מתקדם יותר של אותו מנוע. 

לכן תוכנה כמו revo המיועדת לנפח הזה תשדרג אותך לגרסה גבוהה יותר. אני הייתי נמנע משדרוג 95 ל 130, מכיוון שקיימת אפשרות שמנוע gen 1 יזדקק למשהו שונה מ gen 3 למשל, בהיבט של אי אילו חלקים.

! Here's a table summarizing the key differences between the Skoda Gen 1 and Gen 2 1.0 TSI engines:

Feature Gen 1 1.0 TSI Gen 2 1.0 TSI
Engine Design 3-cylinder, turbocharged, indirect injection (MPI in some variants) 3-cylinder, turbocharged, direct injection (TSI)
Emissions Standards Euro 6 (various sub-levels) Euro 6d-TEMP, Euro 6d, Euro 6d-ISC-FCM
Fuel Efficiency Varies depending on specific implementation, generally good Improved due to direct injection and other optimizations
Power Output Typically 95 HP, 110 HP, depending on variant Typically 95 HP, 110 HP, 115 HP depending on variant. Minor power increases in some models.
Torque Output Varies depending on specific implementation Generally improved, especially at lower RPMs
Combustion Process Less efficient, potential for particulate matter emissions (especially MPI) More efficient, reduced particulate matter emissions due to direct injection and particulate filter (GPF)
Engine Management System Older ECU (Engine Control Unit) Updated ECU with more advanced algorithms
Particulate Filter (GPF) Not always present, depending on variant and market Standard on most Gen 2 implementations
Thermal Management Basic thermal management Improved thermal management for faster warm-up and better efficiency
Noise and Vibration Can be slightly rough at times Reduced noise and vibration due to improved engine balancing and design
Overall Performance Good for its size, but can feel strained under heavy load Improved responsiveness and smoother power delivery
Reliability Generally reliable, some reported issues with early versions Improved reliability due to design updates and stricter manufacturing standards
CO2 Emissions Higher Lower
Fuel Injection system MPI or Direct Injection depending on the model. Direct Injection

מוזר לי שזה אותו מנוע בדיוק והוא מוגבל ברמת יצרן תוכנתית סתם כדי ליצור 2 רמות גימור.

משול מבחינתי לקבלן שיבנה דירת 100 מטר וישים קיר גבס באמצע הבית רק כדי שהוא יוכל למכור אותו כ80 מטר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגבה כסף על השידרוג ויוריד את הקיר המפריד.

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, om2 כתב:

 

משול מבחינתי לקבלן שיבנה דירת 100 מטר וישים קיר גבס באמצע הבית רק כדי שהוא יוכל למכור אותו כ80 מטר.

 

זו לא ההקבלה הנכונה שכן עלות הבנייה של דירת 100 מטר גבוהה יותר, במקרה המדובר זה לא המצב שכן העלות היא אותה עלות. בוכנה להספק של 150 כ"ס או 250 כ"ס היא אותה בוכנה, הבלוק הוא אותו בלוק, מערכת תזמון השסתומים היא אותה אחת... המקסימום שיצרנים עושים בין שתי גרסאות הספק כאלו זה יחס דחיסה שונה וזה לא עולה ליצרן אפילו לא עוד שקל אחד. דווקא לייצר רכיבים לכל מנוע בנפרד באופטימיזציה מוגזמת זה יהיה הרבה יותר יקר ליצרן.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.3.2025 בשעה 18:00, om2 כתב:

תמיד תזכור שתוכנה באה על חשבון משהו.

אם התוכנה היתה כל כך מוצלחת. כנראה היו מתקינים אותה במפעל או לכל ביותר באחד מהעדכונים בשנים הראשונות.

 

תמיד זה בא על חשבון משהו אבל לפעמים ה״תשלום״ הוא בדברים שהיצרן לא יכול להרשות לעצמו רוחבית אבל המשתמש קצה כן כמו:

1. מרווחי החלפות שמן יותר קצרים

2. איכות נוזלים מינימאלית יותר גבוהה.

3. זיהום וצריכת דלק.

4. אוקטן מינימאלי גבוהה יותר

לפני 10 שעות, om2 כתב:

מוזר לי שזה אותו מנוע בדיוק והוא מוגבל ברמת יצרן תוכנתית סתם כדי ליצור 2 רמות גימור.

משול מבחינתי לקבלן שיבנה דירת 100 מטר וישים קיר גבס באמצע הבית רק כדי שהוא יוכל למכור אותו כ80 מטר.

אתה חושב על זה לא נכון.

בהרבה מקרים אם הם מייצרים את אותו חלק בכמות יותר גדולה העלות יצור והחזקת חלקי חילוף בכל העולם יותר זולה.

כלומר יכול להיות שהיה עולה להם אותו הדבר או יותר להחזיק 2 skus ולעבור תקינה לשני מנועים ולייצר שני סטים של חלקים שונים , לשלם למהנדסים וכו -> מאשר לעשות את כל זה פעם אחת ולייצר בכמות כפולה.

זה נפוץ מאוד והרבה יותר ממה שאתה חושב ויש כל מני תתי אנקדוטות כמו לדוגמא להשתמש בחלקים עם טולרנסים פחות מוצלחים לדגמים הזולים כי הם יהיו תחת פחות לחץ ובלאי

 

(אפילו במחשבים זה נפוץ -> מעבדים זולים שהם כמו הגירסא הבכירה אבל עם core אחד מכובה או שלא עבר את הבדיקות איכות ואחרת היה נזרק לפח)

עריכה אחרונה על ידי Liviur
  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...