Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם תהליך הרגנרציה של הDPF במנועי דיזל גורם למנוע להתחמם יותר לאט?


xdmanxd99

פוסטים מומלצים

אז קניתי פלואנס דיזל לפני כחודש רוב הנסיעות שלי פרט לאחת או שתיים היו בעיר ורוב הזמן הרכב לא היה מגיע לאמצע של המד חום אולי אחרי איזה 20+ דקות.

הייתה לי נסיעה לא ממזמן של כ200 קמ, שאני מאמין התרחש בא תהליך רגנרציה של הDPF והיום כשנסעתי בעיר האוטו הגיע לאמצע יחסית מהר, כ10 פחות או יותר בנסיעה מאוד רגוע.

מעניין אותי אם האוטו היה בתהליך רגרנציה אין סופי בעיר ובגלל זה האוטו לא היה מגיעה לטמפ עבודה, או פשוט כי עכשיו יותר חם בחוץ אז לאוטו יותר קל להגיעה לטמפ עבודה.

ניסיתי למצוא בגוגל אך לא ממש הצלחתי למצוא תשובה לזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי קשור למזג האויר, אצלי בטורבו בנזין 1.8 ל' לוקח בחורף קרוב ל 2 ק"מ של נסיעה עירונית (מסלול קבוע) להגיע לאמצע הסקאלה. היום לקח פחות מ 1 ק"מ כש 24 מעלות בחוץ.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תהליך ניקוי של מסנן DPF לא משנה את טמפרטורת העבודה של המנוע, בעצם זה הפוך.

בתהליך הניקוי מעלים את טמפרטורת המסנן על ידי הזרקת סולר מאוחרת לתא השרפה כששסתומי הפליטה כבר פתוחים או על ידי מזרק יעודי במערכת הפליטה, טמפרטורת המסנן יכולה להגיע ל 200 עד 700 מעלות (תלוי ביצרן).

הטמפרטורות הגבוהות מפרקות את החלקיקים של הפיח שהצטבר והמסנן מתנקה.

תהליך הניקוי יתחיל רק כאשר כמה תנאים מקדימים יתרחשו כגון סל"ד קבוע במהירות גבוהה אין עומס על התיב"ה, טמפרטורה של המנוע ועוד תנאים לפי התכנון של יצרן המנוע ומערכת הDPF (לא תמיד אותו יצרן) התהליך יופסק אם תנאים אחרים יקרו כגון עומס גבוה או עצירה למשך זמן מסויים.

רכב דיזל שפועל באזורים עירוניים לא יצליח להגיע לכל התנאים שמאפשרים לבצע ניקוי במשך זמן רב ואז מגיעים למצב של סתימה של המסנן. מומלץ לנהגים של רכבים אלו להוציא את האוטו לנסיעה פעם בשבוע או שבועיים של 20-30 דקות בכביש מהיר כדי לאפשר למערכת לנקות את המסנן.

כל האמור הוא כללי מאוד ולכל יצרן יש את צרות עבודה של המערכת שלו.

 

 

עריכה אחרונה על ידי דוב המערות
טעות הקלדה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Muzic4Ever כתב:

לדעתי קשור למזג האויר, אצלי בטורבו בנזין 1.8 ל' לוקח בחורף קרוב ל 2 ק"מ של נסיעה עירונית (מסלול קבוע) להגיע לאמצע הסקאלה. היום לקח פחות מ 1 ק"מ כש 24 מעלות בחוץ.

הבנתי, כן גם לפי תגובת דוב המערות זה כלל לא משפיע.

כנראה באמת החום בחוץ עוזר להגיע לטמפ עבודה יותר מהר, אבל בנזין זה גם לא חוכמה, האוטו הקודם שלי שהיה בנזין אטמוספרי היה מגיע לטמפרטורת עבודה גם באיזה 5 דק נסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...