Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זיוף במד אוץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1211 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב

מישהו מהמשפחה שלי קנה רכב מסוחר

בשעון רשום 140 אלף וכך גם ברשיון רכב.

הבדיקה הייתה טובה.

לאחר כחודש הרכב נלקח למוסך חברה לטיפול שוטף 

החברה התריעה בפני הקונה שהרכב הוא 240  אלף פלוס וטופל מהיום הראשון עד 238 אלף בחברה

המחיר מחירון שהרכב נקנה קרוב למשוקלל של ה240 ככה שהרמאות פה לא הייתה של ממש לפי המחירון.. מה שכן אם הוא היה יודע שהרכב הוא 240 אלף - לא היה רוכש אותו. 

לגבי הסוחר הוא יכול לטעון שמי שמכר לו הוא שינה את האוץ

האם יש צעד משפטי שהקונה יכול לעשות כנגד הסוחר? 

האם יש איזה גוף שמטפל בזיוף מד אוץ?

האם ישנה דרך להוכיח מי טיפל באוץ?

תודה מראש.

 

 

 

פורסם

יש לכם טופס "גילוי נאות " מטעם הסוחר? 

מה ההפרש בין מחירון משוקלל לרכב עם 140 אלף קילומטרים לאותו הרכב עם 240 אלף קילומטרים?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

אני אשאל אותו לגביי הטופס. 

לגבי המחירון למעשה ההפרש בערך 1500 ש''ח הייתי בשוק שראיתי שזה ההפרש בפלוס 100 אלף קמ

 

פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, itzik123 כתב:

במחירון הפער באמת די קטן, במחיר השוק הפער הרבה יותר גדול.

 

אבל זכותו לדרוש מחירון איזה קייס יהיה לנו בבית משפט אם נוכיח שהוא המזייף?

אגב כמה הפער בשוק?

עריכה אחרונה על ידי RonABS
פורסם

כנראה שזה לא פשוט ונתון לכושר השכנוע ושיקול דעת השופט, אבל הקייס הוא שהפער בין מחיר השוק לרכב כזה עם הק"מ המזוייף לרכב כזה עם הק"מ האמיתי שהוא נסע - הוא הנזק שנגרם בעקבות הזיוף.

 

כמה הפער?

תראה ביד 2 מה המחיר המבוקש לזה ומה לזה. בנוסף בדרך כלל גם יותר קשה למכור רכב עם כזה קילומטראז', מה שאומר שמחיר הסגירה יכול להיות עוד יותר נמוך.

פורסם
לפני 16 דקות, RonABS כתב:

אבל זכותו לדרוש מחירון איזה קייס יהיה לנו בבית משפט אם נוכיח שהוא המזייף?

אגב כמה הפער בשוק?

זה לא משנה המחירון משנה שרימו אותכם בק"מ זה לא חוקי ויש לך קייס.

לא יודע מה השופט יחליט במידה והסוחר יטען שלא ידע, לי נשמע הרבה יותר סביר שהסוחר צריך לדעת יותר מהלקוח וגם במידה ולא זה עניין שלו מול מי שרכש ממנו.

 

פורסם (נערך)

זה מקרה אבוד.

מבחינת בית המשפט והחוק הסוחר זכאי כל עוד לא הוכח אחרת.

תבוא למשפט והסוחר יגיד שהוא קנה את הרכב ככה או שאתם ביצעתם את הורת הקילומטראז', מה תעשו הלאה?

כל עוד אין לכם הוכחה חד משמעית שבוצעה הורדת קילומטראז על ידי הסוחר לרכב, אין לכם קייס נגדו.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
פורסם
לפני 15 שעות, itzik123 כתב:

כנראה שזה לא פשוט ונתון לכושר השכנוע ושיקול דעת השופט, אבל הקייס הוא שהפער בין מחיר השוק לרכב כזה עם הק"מ המזוייף לרכב כזה עם הק"מ האמיתי שהוא נסע - הוא הנזק שנגרם בעקבות הזיוף.

 

כמה הפער?

תראה ביד 2 מה המחיר המבוקש לזה ומה לזה. בנוסף בדרך כלל גם יותר קשה למכור רכב עם כזה קילומטראז', מה שאומר שמחיר הסגירה יכול להיות עוד יותר נמוך.

הרכב עלה 35 אלף - לא נראה לי משתלם להוצאות משפט בשביל זה.. אני צודק? האם כדאי לו לוותר?

לפני 13 שעות, Gavrik כתב:

זה מקרה אבוד.

מבחינת בית המשפט והחוק הסוחר זכאי כל עוד לא הוכח אחרת.

תבוא למשפט והסוחר יגיד שהוא קנה את הרכב ככה או שאתם ביצעתם את הורת הקילומטראז', מה תעשו הלאה?

כל עוד אין לכם הוכחה חד משמעית שבוצעה הורדת קילומטראז על ידי הסוחר לרכב, אין לכם קייס נגדו.

יש לנו הוכחות - א. הרשיון רכב על שמו רשום ב140 אלף 

ב. יש לנו רשומות מהמוסך מהטיפול הראשון ועד האחרון - שלא היה על שמינו. 

פורסם

לדעתי לא כדאי לוותר, בוודאי אם הקונה יעדיף את ביטול העסקה על פני המצב הקיים.

בבית משפט לתביעות קטנות הוצאות המשפט לא גבוהות.

ההוכחה שלך כנראה מספיק טובה.

כן כדאי לך לחפש פסקי דין ממקרים דומים ולראות האם הסוחר חוייב בפער ממחיר השוק או מהמחירון.

 

אבל קודם צריך לנסות ולדרוש את הפער (או ביטול העסקה) ישירות מהמוכר. יכול להיות שעצם האיום בהגשת התביעה יספיק.

  • אהבתי 1
  • ספונסר פורום
פורסם

הדבר היחיד שהייתי בודק מול עו"ד טוב, זה נושא ביטול העיסקה, בטיעון של חוסר גילוי נאות.

אפילו אם הסוחר יסתתר מאחורי טיעון כמו "לא ידעתי", עדיין יש מצב שבית המשפט פשוט יחייב אותו לקנות ממך בחזרה את הרכב באותו המחיר, כי אילו ידעת על הק"מ לפני העיסקה - פשוט לא היית קונה.

פיצוי כספי בוודאי שלא יפתור את הבעיה של רכב בלוי בהרבה ממה שהוצג.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם (נערך)

בהנחה שאתה אכן רוצה לבטל את העסקה.

עריכה אחרונה על ידי Froyne

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

פורסם
לפני 50 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

הדבר היחיד שהייתי בודק מול עו"ד טוב, זה נושא ביטול העיסקה, בטיעון של חוסר גילוי נאות.

אפילו אם הסוחר יסתתר מאחורי טיעון כמו "לא ידעתי", עדיין יש מצב שבית המשפט פשוט יחייב אותו לקנות ממך בחזרה את הרכב באותו המחיר, כי אילו ידעת על הק"מ לפני העיסקה - פשוט לא היית קונה.

פיצוי כספי בוודאי שלא יפתור את הבעיה של רכב בלוי בהרבה ממה שהוצג.

זה בעיה כי חוץ מהקמ הגבוה הקונה מבסוט מהרכב .. לאחר הקנייה הוא רצה רק פיצויי 

פורסם (נערך)
בתאריך 28.2.2023 בשעה 23:00, Gavrik כתב:

מבחינת בית המשפט והחוק הסוחר זכאי כל עוד לא הוכח אחרת

זו תביעה אזרחית, לא פלילית.

מי שזוכה זה האדם שמציג גירסה יותר אמינה. 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • ספונסר פורום
פורסם
בתאריך 1.3.2023 בשעה 16:18, RonABS כתב:

זה בעיה כי חוץ מהקמ הגבוה הקונה מבסוט מהרכב .. לאחר הקנייה הוא רצה רק פיצויי 

אם כך - להתייעץ עם שמאי שאולי יעריך את ההפסד המסחרי בהרבה יותרהמאשר ה-1500ש"ח שמופיע במחירון, ואז לתבוע מהסוחר את ההפרש . 

 והכי חשוב - לבדוק היטב בפעם הבאה שהולכים לקנות רכב!

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

×
×
  • תוכן חדש...