Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגים לכל השנה אל מול צמיגי קיץ + חורף (לא בישראל)


ברק-ג
שימו לב! השרשור הזה בן 587 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי שני רכבים וכרגע אחד מהם על צמיגי קיץ וחורף שאני צריך להחליף (פיקאסו) והשני (גולף 6 סוף 2010) הוא כרגע עם צמיגים לכל השנה אבל הם ישנים (4209) אז מניח שצריך לרכוש חדשים.

השאלה שלי: מה החיסרון בצמיגים לכל השנה? צריכת דלק גרועה יותר? אחיזה פחות טובה כשיש קרח? עד איזו טמפרטורה שווה לשקול צמיגים לכל השנה? כי אני גם לא מאוד נהנה מאיכסון הצמיגים האחרים. 

אם היתרונות עולים על החסרונות (יש יתרון אחד או שניים: בעיקר נוחות) אז אולי אשקול גם החלפה של הצמיגים בפיקאסו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמגים "לכל השנה" הם פשרה. 

אחיזת הכביש פחות טובה על כביש יבש או רטוב מגשם מאשר צמיגי קיץ ומצד שני פחות טובה על כביש מושלג או מוקרח מצמיגי חורף.
מרחקי הבלימה פחות טובים צמיגי קיץ ומצד שני פחות טובה על כביש מושלג או מוקרח מצמיגי חורף.

הצמיגים רועשים יותר מצמיגי קיץ טובים בקיץ אבל פחות מצמיגי חורף בקיץ.

הצמיגים, לפחות בחלק מהמקרים, כבדים יותר, מה שמשפיע על ההתנהגות (משקל בלתי מוקפץ עולה).

בתלות בדגם הצמיג, יש מגבלת מהירות נמוכה יותר לצמיגי "כל השנה" לעומת צמיג קיץ, בגרמניה יש לכך חשיבות.

הביצועים של צמיגי "כל השנה" בתנאי חורף אמיתיים לא קרובים לאלו של צמיגי חורף אמיתיים.

בשורה התחתונה, יתרונם של צמיגי "כל השנה" הוא באי הצורך בביצוע החלפה חצי-שנתית בין הצמיגים. כל השאר חסרונות. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני גר באירופה. 

לצמיגי קיץ גומי קשה יותר כך שבטמפרטורות חמות הוא מתרכך לרמה הנדרשת לאחיזה. 

לצמיגי חורף גומי רך יותר מלכתחילה בשביל אחיזה בטמפרטורה נמוכה. 

אני למשל נוסע על צמיגי חורף כל השנה ומשתדל לא להאיץ חזק ולא לקחת סיבובים במהירות בקיץ, ע"מ לא לשחוק את הצמיגים הרכים. 

יוצא לי להחליף צמיגים קדמיים כל 3 שנים בערך. 

עניין של שימוש מול עלות, מול מקום אכסון לסט נוסף וכן טריות הצמיגים. 

מכיר עוד אנשים שנוהגים כך אבל כל אחד עושה את השיקול שלו. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, ALX כתב:

צמגים "לכל השנה" הם פשרה. 

אחיזת הכביש פחות טובה על כביש יבש או רטוב מגשם מאשר צמיגי קיץ ומצד שני פחות טובה על כביש מושלג או מוקרח מצמיגי חורף.
מרחקי הבלימה פחות טובים צמיגי קיץ ומצד שני פחות טובה על כביש מושלג או מוקרח מצמיגי חורף.

הצמיגים רועשים יותר מצמיגי קיץ טובים בקיץ אבל פחות מצמיגי חורף בקיץ.

הצמיגים, לפחות בחלק מהמקרים, כבדים יותר, מה שמשפיע על ההתנהגות (משקל בלתי מוקפץ עולה).

בתלות בדגם הצמיג, יש מגבלת מהירות נמוכה יותר לצמיגי "כל השנה" לעומת צמיג קיץ, בגרמניה יש לכך חשיבות.

הביצועים של צמיגי "כל השנה" בתנאי חורף אמיתיים לא קרובים לאלו של צמיגי חורף אמיתיים.

בשורה התחתונה, יתרונם של צמיגי "כל השנה" הוא באי הצורך בביצוע החלפה חצי-שנתית בין הצמיגים. כל השאר חסרונות. 

 

תודה רבה לך! נשמע שיש רק חסרונות מלבד נוחות. הבעיה היחידה היא שהנוחות לא רק בהחלפה אלא גם באכסנה של הצמיגים. אבל כנראה באמת כן כדאי להשקיע.

 

 

 

לפני 51 דקות, tamir3000 כתב:

גם אני גר באירופה. 

לצמיגי קיץ גומי קשה יותר כך שבטמפרטורות חמות הוא מתרכך לרמה הנדרשת לאחיזה. 

לצמיגי חורף גומי רך יותר מלכתחילה בשביל אחיזה בטמפרטורה נמוכה. 

אני למשל נוסע על צמיגי חורף כל השנה ומשתדל לא להאיץ חזק ולא לקחת סיבובים במהירות בקיץ, ע"מ לא לשחוק את הצמיגים הרכים. 

יוצא לי להחליף צמיגים קדמיים כל 3 שנים בערך. 

עניין של שימוש מול עלות, מול מקום אכסון לסט נוסף וכן טריות הצמיגים. 

מכיר עוד אנשים שנוהגים כך אבל כל אחד עושה את השיקול שלו. 

 

יש מדינות שמקבלים על זה קנס לא? בעבר גרתי במדינה באירופה עם חורף מאוד מאוד קיצוני (מינוס 25) והיו לי צמיגי חורף שמנקבים את הכביש בקיץ, ואנשים מקבלים על זה קנסות באופן די שכיח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על הנעצים, לא כל צמיג חורף יש לו את זה.

במדינות שזה בשימוש(זה יותר לאחיזה על קרח). אסור להשתמש בהם בקיץ, כי זה מזיק לאספלט ומרעיש.

כמו כן יש מקומות שכניסה לערים עם צמיג כזה גם בחורף, משלמים "מס" כל פעם שנכנסים

לפני שעה, ברק-ג כתב:

גרמניה

הכי פשוט כנס לכל מוסך גרמני יעזרו לך

גרמניה מדינה גדולה, לא כל אזור דומה לשני.

מפה לעזור, זה כמו כוסות רוח למת

  • אהבתי 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מדבר על צמיגים עם נעצים! אלו נפוצים יותר במדינות הנורדיות, שם מתמודדים עם נסיעה על קרח ממש. אכן, אסור לנסוע איתם כשאין קרח ומקבלים על כך קנסות.

בגרמניה ובעוד מדינות אירופיות בהן קיים חורף מושלג, החוק דורש שימוש בצמיגי חורף (לא כאלו עם נעצים/מסמרים/קוצים), בגרמנית צחה הם נקראים Winterreifen, בעונה המתאימה (אוקטובר עד אפריל, למיטב זכרוני) וישנם קנסות על אי שימוש בצמיגי חורף בעונה. אין קנסות על שימוש בצמיגי חורף בקיץ, לעומת זאת, אבל השחיקה של צמיגי החורף במזג אוויר חם היא מהירה מאוד יחסית.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, ALX כתב:

אני לא מדבר על צמיגים עם נעצים! אלו נפוצים יותר במדינות הנורדיות, שם מתמודדים עם נסיעה על קרח ממש. אכן, אסור לנסוע איתם כשאין קרח ומקבלים על כך קנסות.

בגרמניה ובעוד מדינות אירופיות בהן קיים חורף מושלג, החוק דורש שימוש בצמיגי חורף (לא כאלו עם נעצים/מסמרים/קוצים), בגרמנית צחה הם נקראים Winterreifen, בעונה המתאימה (אוקטובר עד אפריל, למיטב זכרוני) וישנם קנסות על אי שימוש בצמיגי חורף בעונה. אין קנסות על שימוש בצמיגי חורף בקיץ, לעומת זאת, אבל השחיקה של צמיגי החורף במזג אוויר חם היא מהירה מאוד יחסית.

 

כןכן, הנחתי ככה, פשוט לדעתי מביאים קנסות גם בכללי על נסיעת בקיץ עם צמיגי חורף. אבל אני לא בטוח כבר. בכל מקרה, סביר באמת שעדיף אז צמיגי קיץ וצמיגי חורף. (רק חבל שצריך לאכסן אותם איפשהו)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, ALX כתב:

אני לא מדבר על צמיגים עם נעצים! אלו נפוצים יותר במדינות הנורדיות, שם מתמודדים עם נסיעה על קרח ממש. אכן, אסור לנסוע איתם כשאין קרח ומקבלים על כך קנסות.

בגרמניה ובעוד מדינות אירופיות בהן קיים חורף מושלג, החוק דורש שימוש בצמיגי חורף (לא כאלו עם נעצים/מסמרים/קוצים), בגרמנית צחה הם נקראים Winterreifen, בעונה המתאימה (אוקטובר עד אפריל, למיטב זכרוני) וישנם קנסות על אי שימוש בצמיגי חורף בעונה. אין קנסות על שימוש בצמיגי חורף בקיץ, לעומת זאת, אבל השחיקה של צמיגי החורף במזג אוויר חם היא מהירה מאוד יחסית.

מותר לנסוע אם צמגי נעצים גם שאין קרח, הרי לא מצפים שתחליף בין צמיג עם נעצים לצמיגי חורף, בהתאם לתנאים. 

מה כן, בכניסה לערים צריך לשלם במכונות מיוחדות לפני כניסה, סוג של "קנס" על השימוש בהם בעיר, כי הם מזיקים לאספלט

  • אהבתי 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, לירון .ה. כתב:

 

כמו כן יש מקומות שכניסה לערים עם צמיג כזה גם בחורף, משלמים "מס" כל פעם שנכנסים

 

מעולם לא שמעתי על מישהו שקיבל קנס וכמובן לא קיבלתי מעולם קנס בעצמי. 

כולל לא באיטליה ששם השמועות אומרות שצמיגי חורף אסורים בקיץ. 

לאחר 20 שנות ניסיון אוכל בבטחה לומר שהסידור של נסיעה על צמיגי חורף כל השנה מתאים לי ביותר. 

גם ההבדל ברעש ובצריכת הדלק זניח עד לא קיים. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשמתי מס.

תקרא לזה תשלום

בנורווגיה כדאי להכנס לאוסלו ושאר הערים הגדולות, עם צמיג שיש עליו יתדות/נעצים, צריך לשלם במכונה מיוחדת לפני הכניסה לעיר ולקבל פתק, אחרת תקבל קנס.

כנ"ל מי שנוהג עם צמיג כזה, לא בעונה שמותר.

לצמיג חורף בלי נעצים אין מגבלות בקיץ או צורך בתשלום.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה, בגרמניה אסור לנהוג בחורף עם צמיגי קיץ. יש תאריכים מדוייקים שבהם זה חובה, בדומה לחובת הדלקת אורות בחורף אצלינו.

מותר לנהוג בקיץ עם צמיגי חורף אבל זה רעיון גרוע.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

נכון למועד כתיבת שורות אלו - אין חובה בגרמניה לשים צמיגי חורף בין תאריכים מסוימים.

 

לגבי התאריכים זה רק כלל אצבע Von O bis O - Von Oktober bis Ostern (מאוקטובר עד פסחא).

 

סעיף 2 פסקה 3a אומר שנהג כלי ממונע, רשאי לנהוג בכלי הממונע בקרח \ שלג (מפורטים שם תתי-סוגים נוספים של קרח ושלג), רק כאשר הגלגלים מצוידים בגלגלים המספקים את סעיף 36 פסקה 4 (בפסקה זו מפורט מה הם צמיגי חורף ופרופיל מינמלי).

אין שם אזכור לתאריכים.

 

החובה היא כביכול לפי תנאי\מצב הדרך - משמע ניתן לנהוג על צמיגי קיץ בין התאריכים המוזכרים למעלה, כל עוד תנאי הכביש מאפשרים זאת (אין שלג\קרח כביש חלק וכו..)

קיים עוד כלל אצבע לפיו מתחת ל7 מעלות שמים צמיגי חורף (אבל יש טענה שכלל אצבע זה הומצע על ידי תעשיית יצרני הצמיגים).

 

לפי האתר הזה אם נתפסים עם צמיגי קיץ במצב בו הכביש חלק - שלג\קרח מקבלים קנס של 60 יורו ונקודה, אם נתקעים ובכך פוגעים בזרימה של התנועה - הקנס הוא 80 יורו ונקודה ובעת תאונה לפחות 100 יורו ונקודה אחת.

 

 

שני כלל האצבע המוזכרים למעלה בכתבה של TÜV Thüringen

 

כתבה של ADAC לגבי צמיגי חורף והמלצות

עריכה אחרונה על ידי f31
  • אהבתי 2
  • מעניין 1

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 587 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...