Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחזקת 3008 2000 Turbo Diesel


shainov
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1157 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

הי חברים

 

עצמאות שמח!

 

רציתי לדעת כמה ליטר שמן צריך לשים ברכב (ד״ר גוגל טוען 4.2. ולעתים 4.5)

ביצעתי החלפה יזומה של שמן מקורי במרכזי וזה והמצב נראה במדיד על כ3/4 מדיד (מצורפת תמונה).

לדעתי כדאי להוסיף עוד קצת פחות מחצי ליטר ,

האם כדאי להוסיף עד לסוף המדיד (עוד כ300-400 מ״ל לדעתי) ומהו המצב האופטימלי (האם עד סוף המדיד ,כשהוא מתחיל להתעקל)?

 

 

31EDE477-ABCE-4E1B-8A9F-06195A924D3E.jpeg

עריכה אחרונה על ידי shainov
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין קו MIN לMAX זה בערך ליטר קו הMAX הוא לא עד ההתעקלות ובטח לא עד סוף המדיד

תנגב ותסתכל טוב

לא מומלץ לעבור אותו ואם תוסיף לרמות של העיקול או סוף המדיד  תגרום לנזק ודאי

שורה תחתונה רמה בין הMIN לMAX היא המומלצת ואצלך כרגע תקין

 

הבעיה במנועים האלה שעודף שמן עלול להכנס לתא השריפה ולזהם את הממיר הקטליטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ תמיד להקפיד על מפלס במקסימום ולא משהו בין לבין, אפילו שבחינת היצרן בין לבין זה תקין. 

 

אם במנוע יש 4 ליטר שמן כשהמפלס במקסימום, זה אומר שכשהמפלס קרוב למינימום יש 3 ליטר שמן, כל מולקולת שמן עובדת 25% יותר כי היא רצה במחזור 25% יותר פעמים, הבלאי והזיהום של השמן יהיו מהירים יותר. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

אני ממליץ תמיד להקפיד על מפלס במקסימום ולא משהו בין לבין, אפילו שבחינת היצרן בין לבין זה תקין. 

 

אם במנוע יש 4 ליטר שמן כשהמפלס במקסימום, זה אומר שכשהמפלס קרוב למינימום יש 3 ליטר שמן, כל מולקולת שמן עובדת 25% יותר כי היא רצה במחזור 25% יותר פעמים, הבלאי והזיהום של השמן יהיו מהירים יותר. 

תאורטית זה אולי נכון

מעשית לא חושב שההבדל משמעותי

לשמן סינטטי  מודרני יש אורך חיים אשר כפול ואף יותר מאשר אינטרוול ההחלפה המקובל שזה שנה או 10000-20000 ק"מ (ע"פ  בדיקות המעבדה של פרוג'קט פארם)

אז אם מקפידים על טיפול בזמן המשמעות כאן נמוכה

מה שכן קל "לפספס" ולמלא עודף שמן

ככלל אצבע עדיף שיהיה חסר מעט שמן (מהMAX) מאשר יהיה עודף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, nit_zan כתב:

קל "לפספס"

קל גם לא לפספס. זו לא כזאת בעיה גדולה לא למעל מעל המקסימום 😄

 

 

אני כן חושב שיש הבדל, כמובן לא ערכתי בדיקות מעבדה וזו רק דעה אישית אבל לתחושתי במנועים שיש להם כמות שמן גדולה יותר, למשל מנוע עם מערכת שימון בקיבולת 4.5 ליטר מול מנוע באותח נפח עם קיבולת 3.0 ליטר כאשר שניהם עוברים טיפולים באותם מרווחים, בראשון יש פחות בעיות בוצה, זיהום השמן וכו'. 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניגבתי ,הסתכלתי טוב טוב ועוד פעם טוב.

לצערי אין כיתוב min/max ואני לא מצליח להבין מה וכמה שמן נכנס ברכב.

מישהו יוכל לומר,כמה שמן נכנס ברכב?

האם מצב המדיד תקין ועד כמה למלא בבקשה,האם עד כס׳מ לפני התעקלות המדיד או שהמצב כרגע תקין ++?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעלה תמונה של המדיד כשהוא נקי, ללא שמן. תמונה טובה. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי 

 

,לגבי צבע המדיד (הוא בצבע כחול תכלת),לכן לא עוזרת הטבלה ש׳ניצן׳ שלח. למרות שחרוט עליו פיגו,כך שנראה מקורי.

אשמח אם יתכבדו בעלי פיז׳ו דיזל להביע את חוו״ד עד שאילה תמונה ,באם יש כאלו פה…

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצורפת  תמונה של המדיד נקי

האם הסימון האפור ככה יותר כשהמדיד נקי הוא הסימון שעליו אני מתבסס?

 

מצרף את תמונת ספר הרכב (לדעתי אם מה שאמרתי נכון המדיד הרלוונטי הוא האמצעי)?

 

אשמח לעזרת הפורום

5C894862-AAC8-40E4-9CAC-7986FA1950E9.jpeg

 

F08F805C-215F-4B41-A479-B1D94ECB7213.png

עריכה אחרונה על ידי shainov
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומר בזהירות, זה לא נראה לי המדיד המקורי. 

לדעתי המקורי נשבר וקימבנו את החלק התחתון מרכב אחר. 

 

בעלי 2.0HDI, תנו דעה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי תודה על המענה

חושב גם כך,למרות שלמדיד בחלקו העליון יש חריטת פיזו/סיטרואן,למרות שצבעו תכלת-כחול ולא צהוב/כתום לפי כמה איזכורים ברשת בחו״ל, ולכן נראה לי מוזר מאוד.

לדעתי אמתין לבעלי ה2.0HDI כפי שהמלצת,ובכל מקרה אזמין מקורי מהחברה בראשון.

לגבי מפלס השמן,נראה לי תקין אך אשמח לח״וד שלכם  ,האם נראה תקין לנסיעה מתונה למס׳ ימים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, shainov כתב:

האם הסימון האפור ככה יותר כשהמדיד נקי הוא הסימון שעליו אני מתבסס?

אומר בזהירות: לדעתי, כן.

כמו שאמרת בעצמך, זה תואם למדיד האמצעי המוצג בספר הרכב.

המדיד הכתום מצוי ב 1.6hdi בדכ.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...