Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מי מכיר סיטרואן XM?? (השרשור הוקפץ לאחר 4 שנים)


wonderd
שימו לב! השרשור הזה בן 5483 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מנוע אמין



 

גיר - אם הידני- אמין מאד. אם האוטומט - אמין פחות (עדיין יותר אמין מהיפאניות של אותה שנה)-הבעיה העיקרית בגיר היא הזנחה פושעת שלו.

בעיות חשמל פה ושם-יותר ב MK1-פחות בגרסה השניה

חלקי פלסטיק מתפרקים ב MK1

 

מכלולי הידראוליקה-לא מסובכים יותר מ BX/XANTIA מהדורות הראשונים.

ההגה הוא הידראולי פשוט ולא יקר יחסית

באם תיקח את ההגה לבד לשיפוץ-הדבר יעלה לך כ 600 ש"ח.

(תצטרך להוסיף כמובן עוד כסף עבור פו")

 

לסיכום

רכב שהישראלי הממוצע הפך כרגיל לאיום

מוסך שיודע מה הוא עושה-ואתה מסודר.

 

מעניין, אייל, שכל מה שרשמת הוא ההפך הגמור ממה שרשם HFturbo. יש לך גיבוי לזה ?

לא פחות מעניין, פרט לנושא ההגה, הוא איך הסקת כל כך מהר שהגיר האוטומטי אמין יותר מכל תיבת אוטומטית יפאנית של אותה שנה. התיבות האוטומטית של ZF הן מהגרועות ביותר שיש, ובאותה תקופה לא היתה שום תיבה יפאנית שהיתה כל כך גרועה כמו זו של ZF.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת



כתבתי את זה מתוך נסיון של חבר קרוב עם הרכב הזה ועוד 2 אנשים שאני מכיר דרך המוסך.

 

כתבתי (אמנם לא בהדגשה מספיקה ) שאם מטפלים במקום שיודע מה הוא עושה - הרכב הזה הוא בונבון אמיתי

לצערי-המוסכים הראשיים של לובינסקי/שרודר -לפחות בבני ברק וירושלים-לא יודעים בכלל לגשת לרכבים האלה - שוב מנסיון של חבר קרוב מאד.

ברגע שהוא מצא מישהו(צרפתי ממוצא קמבודי ד"א)בירושלים בעל ידע ספציפי על ה BX/XM/XSANTIA - הרכב הפסיק לעשות בעיות וחוץ מבלאי רגיל(ברקסים/צינורות וכו) ובעיות חשמל קטנות ומרגיזות עקב הגיל (מנורות/קצרים למיניהם) לא רואה מוסך.

בוא נחשוב לשניה - מה יכול להיות שם בעייתי במיוחד חוץ מהמערכת ההידראולית?

ובעניין המתגים המתפרקים-גם את זה ציינתי-אבל גם ציינתי שהבעיות כמעט ונעלמו בגרסא MK2.

 

לגבי הגיר של ZF

שוב- מנסיון אישי שלי וממה שאומר בעל מוסך מורשה סיטרואן(חבר טוב) - הגיר אכן נורא ואיום בהתנהגות - אבל מבחינת אמינות הוא בסדר כל עוד הוא מטופל כמו שצריך.

 

ברגע שלא מחליפים שמן/פילטר בזמן-המוות מהיר מאד

עד כמה שאני יודע-זו המחלה של הגירים האוטומאטיים מהעידן ההוא .

 

השוויתי לגירים של הלאנסר למשל שידוע שהוא מת מהר מאד אם לא הותקן לו רדיאטור קירור-דבר שאובחן רק בדיעבד ואחרי שמתו גירים רבים.

 

בעניין ההגה-לא ידעתי של V6 יש הגה כזה מיוחד - טעות שלי - צודק

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי.

אפרופו הגירים של הלנסר (אתה מדבר על הלנסר של 92 או הסופר לנסר ?), אני בכלל לא מתפלא... הגירים הללו לא קיבלו טיפול בכלל במרבית המקרים (כמו באחוז ניכר מהמכוניות האוטומטיות), לכן אני לא מתפלא בכלל שהם נופחים את נשמתם בגיל כ"כ צעיר... זו תוצאה של אחזקה לקויה, חסכנות של אנשים ותכנון לא מבריק (ככל הנראה). בכלל, גיר אוטומטי הוא נושא רגיש מאוד אצל רוב היצרנים (למעט בודדים שהתיבות שלהם מחזיקות מעמד יפה גם בלי טיפול דקדקני) אך טיפול נכון ובזמן יאריך את חייו באופן משמעותי !

ספציפית לסופר לנסר, הבנתי שהזנחה של מערכת הקירור היא זו שגורמת לבעיות בגיר. הצטברות של משקעים בתחתית הרדיאטור סותמת את מרבית המעברים מסביב לקולר (הפנימי) וגורמת להתחממות יתר של הגיר (מה שמקצר את חייו).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה יש אחת למכירה במצב ממש מצוין, שנת 97 מנוע 2000 טורבו, אני מכיר את הבחור

 

אישית.

אם אתה רוצה את המספר תשלח לי ה"פ.

יונתן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

שלום רב,

יש לי סיטרואן XM 2000 טורבו ואני מחפש בומבות חדשות חלופיות 2- לחץ 50 ו- 2 -לחץ 30 האם תוכל לנתב אותי למישהו שמוכר בומבות חלופיות חדשות.?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזבוז זמן וכסף.

תקנה סט מקורי טוב ויהיה לך שקט 60,000 ק"מ.

אם אני לא טועה אפשר גם להביא לבד מחו"ל.

מנסיוני התחליפי או משופץ לא מחזיק הרבה, וחבל על המאמץ.

HFturbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 5483 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...